Skocz do zawartości
John

Montaż instalacji Ksenon/Bi ksenon w Passacie B4 / by John ;)

Rekomendowane odpowiedzi

lampy ksenonowe używane

Takich do b4 nie produkowano

 

nowe devil eyes

Te lampy to na pewno jakoscia nie grzesza i sadze ze Johna lampy swieca duuuuuzo lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super opis:)

Ja już ponad roczek jeżdze na zenonach:) Równiez sam stworzyłem lampy. Szkoda że nie miałem wtedy tej wiedzy którą zdobyłem czytając twój post. Ja zastosowałem soczewki bixenon od passata B6, ale juz wiem że nie był dobry wybór. Następna pare lamp zrobie z lepszych komponentów.

Jak zamontujesz zestaw spryskiwaczy wysokociśnieniowych to daj znać, bo ja planuje jakos w najblizszym czasie zamontować wysowane spryskiwacze:)

A oto moje lampki, które oczywiście świecą sto razy lepiej od oryginałów.

7.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po dość dłuższej przerwie. Niestety w sprawie ksenonów w b4 niewiele drgło, po części z powodu pracujących sobót (nie wiem kto to wymyślił) po części z innych powodów jak wymiana chłodnicy i termostatu. Mając rozgrzebane trochę samochodu skorzystałem i położyłem nową instalację do zasilania moich nowych reflektorów. Nie różniła by się ona od standardowej niczym, ale jako że koniecznie chciałem mieć światła dzienne, instalacja ta trochę się skomplikowała. Żarówki świateł drogowych będą zasilane z osobnych przewodów. Położony został nowy przewód od akumulatora, który zasilał będzie światła drogowe i dzienne itd…

 

W każdym bądź razie, podłączyłem reflektory na krótko do nowopowstałej instalacji ku mej uciesze wszystko działa (dzienne, ksenon i drogowe), ma uciecha tym większa, że zaprojektowane i wykonane większość przeze mnie. Niestety kupić muszę jeszcze nowe żarniki (sic!) i to jedyna rzecz, która powstrzymała mnie od montowania ich do samochodu. Następne podejście do tematu za 2 tygodnie, jak już będą nowe żarniki. Trzeba reflektory zamontować, ustawić i przykleić „szkło” i po robocie. Obiecuję fotki po wymianie w dzień jak i w nocy. Postaram się zrobić rzetelne porównanie jak świeciły stare światła i jak świecą nowe.

Jutro postaram się wrzucić schemat nowej instalacji.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem nowe lampy a stare postanowiłem zmodyfikować. Zacząłem polerować szkła na całej powierzchni i tak się zastanawiam co dalej. Chciałbym bi-ksenony ale na oddzielnych soczewkach i tu mam pytanie do Johna bo widzę, że masz wielką wiedzę w tej kwesti. Z czego takie soczewki wziąć? Jak nic nie wykombinuje to zamontuje bi-ksenon z przesłoną ale co wtedy zrobić z drugą częścią lampy ta gdzie są długie? Myślałem żeby tam kierunek wsadzić ale to trochę nie bardzo tak w środku mieć kierunki.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja założyłem nowe lampy a stare postanowiłem zmodyfikować. Zacząłem polerować szkła na całej powierzchni i tak się zastanawiam co dalej. Chciałbym bi-ksenony ale na oddzielnych soczewkach i tu mam pytanie do Johna bo widzę, że masz wielką wiedzę w tej kwesti. Z czego takie soczewki wziąć? Jak nic nie wykombinuje to zamontuje bi-ksenon z przesłoną ale co wtedy zrobić z drugą częścią lampy ta gdzie są długie? Myślałem żeby tam kierunek wsadzić ale to trochę nie bardzo tak w środku mieć kierunki.

Pozdrawiam!

 

A co za problem wsadzić tam kierunek? Jak dla mnie nie jest to jakiś problem. W moim przypadku świecą tam światła dzienne.

Co do przeróbki na 2 soczewki, to ma dość poważny minus. Gdy uruchomisz światła długie, to zanim się ten żarnik rozpali, przez chwilę to światło jest niebieskie i powoli zmienia kolor. W przypadku gdy masz soczewkę z przesłoną, momentalnie masz uruchomione światła długie i nie ma tej tak jakby "dyskoteki". Jeśli koniecznie chcesz 2 soczewki to mistrzostwem świata jest zestawienie soczewki mijania z soczewką bi - ksenon. Soczewka mijania świeci szeroko, a soczewka bi - ksenon daleko. Ale taki zestawik swoje kosztuje. Ja bym ci polecał zrobić to na jednej soczewce bi - ksenonowej, ale poskładać to z możliwie najlepszych elementów (czyli bez taniej chińszczyzny)

 

Teraz z czego wziąć soczewkę? Tu jest największy problem, ponieważ porządne soczewki bi - ksenon pojawiają się na allegro naprawdę rzadko. 99% to są słabe soczewki valeo bądź hella. Ale i tak, w porównaniu do oświetlenia oryginalnego te soczewki świecą milion razy lepiej. Więc prosił bym każdego sprzedawce po kolei by wysłał zdjęcie odbłyśnika (samego sreberka) i kupiłem te co wyglądają najładniej.

 

Troszkę pospieszyłeś się z polerką całego szkła, bo odbłyśnik w b4 jest po prostu brzydki, i lepiej to wygląda, gdy na szkle mamy wypolerowane jedynie kółko na soczewkę. Skoro jest już wyszlifowane całe to, jeśli ci się nie spieszy z robotą, to polecam te pofalowania (odbłyśnika) zeszlifować, bądź zaszpachlować, po czym pomalować, by było to równo i ładnie. Mnie udało się dorwać rewelacyjne soczewki bi - ksenon i myślę nad kolejną rzeźbą jednak nie mam na nią kompletnie czasu i jak tylko go mam to robię malutki progresik. Passat, na którym jeżdżą te światła nie należy już do mnie, więc widuje go raz na jakiś czas i nie mam nawet kiedy zrobić zdjęcia jak to wygląda teraz.

 

Jeśli koniecznie chcesz robić to na 2 soczewkach, a będzie ciężko bo tam nie ma miejsca na 2 soczewki to takie soczewki są najlepsze jeśli chodzi o światła mijania:

http://www.allegro.pl/item965789602_soczewki_mijania_h1_orginal.html

http://www.allegro.pl/item959084486_soczewki_h1_cena_za_2_szt.html

http://www.allegro.pl/item971312963_soczewki_h7_cena_za_2_szt_swiatla_mijania.html

http://www.allegro.pl/item971205739_soczewki_d2s_cena_za_2_szt.html

 

Pierwsza i druga to honda accord na h1, trzecia to mazda, a 4 to accord na d2s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie spieszy mi się z tym, narazie mam zamiar kompletować elementy i śmigać na tych lampach co mam.

Czyli rozumiem że najlepiej zrobić mijania na soczewce i zwykłej żarówce h1 a drogowe bi-ksenon wtedy na krótkich świeciła by żarówka i ksenon a na długich też tyle że z otwarta przesłoną.

Miałem zamiar środek lampy ładnie posklejać i pomalować specjalną farbą na czarno żeby to ładnie wyglądało.

Dzięki za odpowiedz i linki jak narazie to poleruje te szkła, zobaczę jak to mi wyjdzie i czytam troche o ksenonach.

Pozdrowionka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć John,

 

mam do Ciebie parę pytań odnośnie przeróbki lamp. Miałem to komuś zlecić, ale finansowo łatwiej będzie mi samemu, mam 1 komplet lamp do wywalenia, to sobie na nich poćwiczę.

 

Przede wszystkich chciałem zapytać o to, jaką soczewkę wybrać. Niestety linki z pierwszego posta nie działają. Co do soczewki, wolałbym pod xenon. Czytałem, że polecam zwykłe, nie pod "bi" i przy tym zostanę. No i wrócę do pierwszego zdania - nie chciałbym, żeby to były jakieś super extra drogie. Po prostu dobra soczewka, która trochę mi poświeci, a nie kilka miesięcy.

 

Kolejna sprawa - pisałeś coś o dziennych w miejscu długich? Tak to masz zrobione? rozumiem, że wtedy one się nie świecą, jak włączona jest soczewka?

 

A pozycję gdzieś dawałeś? ja osobiście nie bardzo chcę. Będę miał jeden komplet lamp na podmiankę w razie "W".

 

Z góry dzięki,

 

pozdrawiam

 

EDIT:

Przeczytałem wszystko poraz trzeci chyba i tak myślę, że to może być ponad moje siły. O ile zrobienie samego reflektora nie powinno mi przysporzyć problemu, o tyle te wszystkie kabelki... to nie moja działka. Zobaczymy...

Edytowane przez sision

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę teraz ciekawych soczewek na allegro.

 

Ja bym może skusił się na to:

http://allegro.pl/soczewki-bi-xenon-d2s-cena-za-2-szt-valeo-i1303681812.html

 

Co prawda to jest biksenon, ale wcale nie świeci tak źle na boki. Jak nie robisz sporo kilometrów po świecie, to ci spokojnie wystarczą.

 

Co do dziennych w miejscu długich, to niestety nie działało mi to wystarczająco długo, więc zrezygnowałem z tego pomysłu. Kupiłem najprostsze światełka dzienne z wesem i zamontowałem w miejsce halogenu. Jedyny cel tych świateł to oszczędność żarników, które kosztowały 150 zł sztuka.

 

Postojowe były przeniesione do długich.

 

Powiem tak, samo rzeźbienie jest proste i łatwe, grunt to dobrze sobie pozaznaczać jak świeci oryginalny reflektor, by później dobrze ustawić soczewkę. Jak robisz 1 raz, to powolutku i bez stresu ja coś się nie udaje to warto odłożyć, i wrócić do tego na drugi dzień. Wszystko po prostu jest delikatne i nie lubi pośpiechu.

 

Zacznij od tego jak zdobędziesz czyste szkła? Ewentualnie jeśli chcesz polerować to kup jak najmniej potrzebnych do tego rzeczy i sprawdź czy ci to wychodzi, bo robota jest naprawdę trudna. Jeśli nie masz pomysłu na czyste szkło, to nie ma sensu ruszać z robotą, bo utkniesz w martwym punkcie i kasa w błoto. Spróbuj się skontaktować z Kreskiem, bo on kilka tych reflektorów przerobił, i może ma lepsze patenty ode mnie.

Ja już paskiem nie jeżdżę więc nawet nie mam jak zdjęć dobrych zrobić. Ale wciąż mnie kusi by się zabrać za bi-ksenon - materiały mam, ale czasu nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kreskiem jestem ugadany wstępnie. Problem w tym, że - nazwijmy to delikatnie - wydaję na mojego małego synka więcej, niż mi się wydawało :D i próbuję przyoszczędzić na robociźnie. Ale chyba jednak sobie odpuszczę. Kresek miał mi w cenie polerować szkło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko do Ciebie na temat tego modułu PWM możesz coś więcej na ten temat powiedzieć bo zainteresowało mnie i myślałem że u siebie w b3 zrobić coś takiego ale w halogenach z góry dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko do Ciebie na temat tego modułu PWM możesz coś więcej na ten temat powiedzieć bo zainteresowało mnie i myślałem że u siebie w b3 zrobić coś takiego ale w halogenach z góry dzięki :)

 

Przetestowałem dwa układy z allegro, żaden nie wytrzymał dłużej niż pół roku, dlatego dałem sobie z nim spokój, mimo że takie rozwiązanie wygląda najlepiej. Kupiłem najtańsze światła dzienne Wesem na żarówkę i chodzi już bardzo długo, mniej więcej w tym samym czasie kolega kupił diodowe osram i już 2 diody nie świecą. Jako, że pasek nie jest już mój, postawiłem na najbardziej trwałe rozwiązanie.

 

Na twoim miejscu zamiast halogenów wrzucił bym coś dziennego, bo i tak te halogeny w b3 to są nic nie warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na twoim miejscu zamiast halogenów wrzucił bym coś dziennego, bo i tak te halogeny w b3 to są nic nie warte.

 

czyli po prostu sugerujesz żeby zamiast żarówek halogenowych wstawi jakąś małą żaróweczkę przerobi odrobinkę instalacje ( wiadomo jak do świateł dziennych )

bo w sumie masz racje te halogeny ( bynajmniej jak porównywałem z seatem toledo ojca z 92r to niebo a ziemia w pasku nie widać wcale różnicy po włączeniu )

 

i jeszcze jedno pytanko ale dotyczy do samych przeróbek lamp no może dwa :P

 

za lampy mam zamiar się zabrać od nowego roku i przez budowę lamp będzie BI- Xenen ( jak wiadomo święta sylwester sporo wydatków )

i myśle o kupnie takich soczewek http://allegro.pl/soczewki-bi-xenon-maskownice-moc-zarnika-i1364027583.html

i tak jak pisałeś żarników D4S i jeśli chodzi o przetwornice to mogą takie czy inne

http://allegro.pl/przetwornica-przetwornice-d4s-toyota-avensis-i1360266807.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę drogo.

Z tego co jest na allegro wziąłbym to:

http://allegro.pl/soczewki-bi-xenon-d2s-d1s-i1363954975.html

(więcej metalu) będą trwalsze, no i są troszkę tańsze. Przetwornice koito, to bardzo solidny japoński sprzęt. Można je kupić taniej tylko trzeba polować. Mnie się trafił komplet za 60. Pamiętaj kupując te przetwornice skazujesz się wyłącznie na oryginalne żarówki d4s, które do tanich nie należą (100 zł). Jeśli ci się bardzo nie spieszy to polecam trochę poczekać, aż się trafią lepsze soczewki. Jakieś 2 tyg temu były na allegro soczewki bi-ksenon z Infinity FX, bardzo fajna soczewa i to za około 100 zł/para.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma takie pytanie czy te lampy mają jakąś homologację i czy można na nich jeżdzić w polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mają i nie można w nich jeździć po Polsce, tak jak nie można jeździć z zestawami hid.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo pytanie jak kolega wyżej, czy te lampki home made dostaną homologację na stacji diagnostycznej? ;)

 

Eh już nieważne :D Trzeba przemieniać lampki przed przeglądami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mi chodzi czy jak kupie te lampki i nic w nich nie będę robił (czyli takie jak kupie założę do passka) Czy wtedy będę miał homologację??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stacji diagnostycznej nie sprawdzają homologacji, tylko czy światła poprawnie świecą. Ja nic nie zmieniam i przeglądy przechodzi, drogówka też nie miała do tej pory żadnych zastrzeżeń. Obudowa tych reflektorów to 100% kopia produktu Hella:

DSCN3562.JPG

Niestety typowych znaków homologacyjnych brak. Na zdjęciu widać jedynie standardowe oznaczenia jak dla reflektora halogenowego.

 

Większość nowych samochodów nie ma nigdzie wyrytych homologacji ( w celu unifikacji jednego reflektora do rożnych źródeł światła), posiadają natomiast naklejki, które z czasem i tak odpadają.

 

Ja bym tej chińszczyzny 2 raz nie kupił, bo to jakościowa porażka. Ale świecą bardzo ładnie i sprzedawca widząc, że światła idą do PL wysyła wersje prawostronną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli normalnie można na tych lampach jeździć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności