Skocz do zawartości
Gość Piotrek1982

Szary dym po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

no ale niewydaje mi sie aby paliwo sie mogło cofac bo jak bym uszkodził to przeciez by zasysał powietrze wtrakcie działania silnika. a powietrze nie leci. wiec nie tu przyczyna takie moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może niedokładnie założyłeś zaworek na filtrze ? Tam nacześciej pcha sie powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie nie ma powietrza;p otworzyłem niedawno maske na pracujacym silniku zeby zobaczyc czy nie maszeruja pęcherzyki i nie maszeruja ale cos przy filtrze dziwnie skrzeczy i nie wiem co to jest? powoli zaczyna mnie to denerwowac tzn auto z silnikiem diesla, poniewaz miałem benzyniaka to nie było zadnych problemów z nim nigdy a tu jak nie filtry swiece itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja tez sie koledzy zastanawialem pornnym dymkiem z rury, mam od niedawana deisla ale to 3 diesel wo rodzinie. Musze zobaczyc czy w golfiku tez tak jest, ten sam silnik i serwisowany w ASO i molody przedewszytsikm wiec jesli on tez puszcza, to znaczy norma. Turbo tez mi pada wiec moze od tego ciut wiekszy ten dumek, jak wymienie po nowym roku to napisze odczucia.

Zapłonu to akurat w TDI nie ma, ale ustawienie kąta wtrysku może mieć na to wpływ.

 

w zadnym dieslu nie ma zaplonu, od samego poczatku od 1893 jak go Rudolf Diesel sklecil mial zaplon samoczynny. Co jedynie kont wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak przy zapalaniu rano zakopci na czarno lekko i sie dławi nim wejdzie na obroty to co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dlugo sie dlawi, w jakich temperaturach> Znaczy czy zawsze jak zimny czy tylko jak mocno zimno na dworze, jak cieplej to mniej sie dlawi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak było ok -10, -7 cos takiego to dłuzej musiałem pokrecic zadławił sie moment puscił dyma i zaraz zaczął normalnie chodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz swiece zarowe, pewnie ktoras nie grzeje. Ja jutro postaram sie sprawdzic wplyw nowych swiec na ilosc dymu, szczegolnie ze zimno bedzie w nocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha dzisiaj zapalam auto po nocy niedawno i krece chwile załapał zdławił sie i zgasł. drugie podjescie zapalił ale tak sie dławił i obtory skakały przez moment ze mało nie zgasł a z rury buchneło nie na maxa czarnym ale czarnym wymem;/ jeszcze z 2tyg temu tego nie miałem co to moze byc? swiece?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja dzis odpalilem po nocy przy prawie -20. Poprzendio mialem duzo dymu taki siwy z sadza. Okazalo sie ze 4 swiece przepalone. Na nowych swiecach bez problemu zaplil i mniej dymu. Troche siwego zostalo, ale to pewnie uszczelniacze lub turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam podobny problem z kopceniem. A mianowicie przy odpalaniu nie kopci, jak lekko złapie temperaturę zaczyna kopcić na szaro i kopci tak aż się nagrzeje prawie do temperatury pracy silnika. Przy tym moc silnika nie jest za ciekawa (prawie 14 sek do 100 km/h). Turbina po czyszczeniu, nowa przepływka, świece żarowe, wszystkie filtry. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja mam podobny problem z kopceniem. A mianowicie przy odpalaniu nie kopci, jak lekko złapie temperaturę zaczyna kopcić na szaro i kopci tak aż się nagrzeje prawie do temperatury pracy silnika. Przy tym moc silnika nie jest za ciekawa (prawie 14 sek do 100 km/h). Turbina po czyszczeniu, nowa przepływka, świece żarowe, wszystkie filtry. Co to może być?
sprawdź czujnik temp i jakie ma błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli błędów nie ma...oleju ubywa w "normalnej ilości" to jeździć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie ma, oleju nic nie ubywa, czujnik temperatury raczej sprawny. Zastanawiam się nad egr albo zaworkiem N 75. Może to coś z tych rzeczy? I jak tu jeździć paskiem 110 KM z 14 sek do setki??!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędów nie ma, oleju nic nie ubywa, czujnik temperatury raczej sprawny. Zastanawiam się nad egr albo zaworkiem N 75. Może to coś z tych rzeczy? I jak tu jeździć paskiem 110 KM z 14 sek do setki??!!
przeczyścić nie zaszkodzi EGR-u a i zamienić N75 z N18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mechanicy też nie mogą za dużo znaleźć u mnie w paku. Teraz w kolejności mam wtryski do podmianki...

 

---------- Post added at 15:52 ---------- Previous post was at 15:52 ----------

 

*pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja mam podobny problem z kopceniem. A mianowicie przy odpalaniu nie kopci, jak lekko złapie temperaturę zaczyna kopcić na szaro i kopci tak aż się nagrzeje prawie do temperatury pracy silnika. Przy tym moc silnika nie jest za ciekawa (prawie 14 sek do 100 km/h). Turbina po czyszczeniu, nowa przepływka, świece żarowe, wszystkie filtry. Co to może być?

Witam,

mam ten sam problem.

Silnik odpala bez problemu, gdy złapie trochę temperatury to zaczyna strasznie kopcić na szaro. Po nagrzaniu to ustaje, bądź po szybszej jeździe (gdy jeszcze nie jest dobrze rozgrzany).

Wczoraj miałem czyszczoną i uszczelnianą pompe, ustawiony został oczywiście kąt wtrysku, ale to nie pomogło.

 

Czy ktoś rozwiązał z tym swój problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bądź po szybszej jeździe (gdy jeszcze nie jest dobrze rozgrzany)

dla diesla to nie jest zbyt dobre, musi się nagrzać żeby można było mocniej depnąć. Sprawdz czy nie zbiera się za duża ilość oleju w rurach od Intercolera(co świadczy o kończącej się turbinie) który przy większym dodaniu gazu może się wypalać w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla diesla to nie jest zbyt dobre, musi się nagrzać żeby można było mocniej depnąć.

nie wiem dlaczego, ale źle się wyraziłem :) na zimnym jeszcze nigdy ode mnie nie dostał więcej niż 2000-2100 obrotów.

Chodziło mi o to, że ginie po przejechaniu jakiegoś pewnego dystansu :)

 

Oleju w wężach nie ma :) i go nie ubywa w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Częściowo u mnie problem jest również z kopceniem. Otóż dzisiaj rano po przejechaniu 2km na polnej drodze i walczeniu przy wyjechaniu z zaspy, silnik już był na ok.70st nagrzany, zaczął przerywać i kopcić na niebiesko ale po chwili to przestało tylko czarny ślad został na śniegu. Dodam że odpala bez problemu, wszystkie naprawy wykonywane na bieżąco. Może dodam że koło aku przy wejściu do IC zawsze jest nachlapane oleju ale jak kiedyś zdejmowałem IC to w nim było sucho. Po tym zdarzeniu samochód jechał bez problemu i odpala jak odpalał. Może dodam że przy 120-130 albo wysokich obrotach na 4 biegu samochód tak jakby odcinał paliwo i traci moc zero przyspieszenia. Na razie nie szukałem przyczyny bo zimno a nie przeszkadza to za bardzo w jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności