Skocz do zawartości
sonne1984

Wskaźnik paliwa-problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym sie koledzy dowiedzieć gdzie znajduje się ten "Stabilizator 10v który zasila wskaźnik poziomu paliwa i temperatury".

U mnie wskaźnik temp zaniża o ok 20*C, a wskaźnik paliwa działa podobnie jak kolega wyżej opisywał, tnz po zatankowaniu wskazuje prawidłowo, w moim przypadku po upływie ko 5 minut wskazówka spada prawie na ZERO i tak pozostaje(czasami zdarza sie że przy wjeździe bądź zjeździe ze wzniesienia wskaźnik zadziała na kolejne parę minuty i znów przyjmuje pozycje ok ZERA).

 

Mam jeszcze jedno małe pytanko czy żeby dostać się do pompki paliwa trzeba wyjmować zbiornik( pytam z ciekawości, jestem użytkownikiem paska od 5 lat i nie miałem okazji tam zaglądać.

 

PS

niedawno wymieniłem zegary, na starych był ten sam problem

 

Z góry dziekuje

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilazator znajduje sie pod tarcza zegara lub obrotomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arek1985

 

w kombiakach jest zaślepka pod dywanikiem w bagażniku 3 śruby. później nakrętka plastikowa tak fi 150 :) i dokręcana dosyć mocno co wymaga użycia śrubokręta i czasami młotka :)

 

sama pompa jest osadzona na dnie zbiornika w zaczepach ( trzeba obracać) więc przy zakładaniu będzie trzeba sobie będę w benzynie wypaczać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Udało mi się rozwiązać ten problem-może moje doświadczenia się komuś przydadzą.

 

Problem tkwił w potencjometrze znajdującym się na smoku. Postanowiłem wykręcić całość

 

i jeszcze raz wszystko posprawdzać. Okazało się, że płytka ze stykami była

 

przyśniedziała, tak samo jak ruchoma blaszka przymocowana do pływaka. Po dokładnym

 

oczyszczeniu styków i blaszki i delikatnym dociśnięciu jej do płytki zestyków, wskaźnik

 

przestał wariować. Do czyszczenia proponuję papier 800, a nastepnie przepolerowanie

 

płytki.

 

To by było na tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam doś nie typowy problem w B4 1.9 TDI

bo mój wskaźnik co jakis czas podczas jazdy spadam na 0 i znowu wraca do normalnego stanu i tak co chwilę.

a jakby tego było mało któregoś razu zatrzymał mi się na drodze a wskazówka była na środkowej czerwonej kresce;(

wlalłem 10l i juz było ok.

Co tu nawaliło??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym z problemow nie dzialajacego wskaznika zarowno temp jak i paliwa jest "zwarcie" w samych wskaznikach.

otóż jeden z tych przewodzików styka sie z drugim i uniemożliwia przepływ prądu przez te "ucho" na który jest nawinięty co za tym idzie nie pozwala sie nagrzać uchu i odpowiednio wygiac by poruszyc wskazówką.

u mnie byl ten problem - po rozdzieleniu tych przewodów wskaźnik ożył i pokazywał juz poprawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A jest jakiś szybki sposób na dobranie się do wskaźników czy trzeba wszystko pruć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest jakiś szybki sposób na dobranie się do wskaźników czy trzeba wszystko pruć??

o ile dobrze pamiętam to masz raptem 6 srub i dwie malutkie żeby dostać sie do zegarów

2szt sa w ramce zegarow -

2szt trzymają zegary

2szt trzymają obudowę zegarów -po jej zdjęciu juz macasz wskazówki:P

2szt tych malutkich to masz żeby zdjąć "cyferblat" z pożądanych zegarów.

prędkościomierz jest na 4 śrubach przykręcony do całości reszta jest na wcisk (na 3 lub 4 bolce)

pamiętaj żeby je równomiernie wyciągać co by nie połamać starych zmarzniętych plastików

 

wskazówki polecam zdejmować następująco:

weź kawałek grubszej kartki i natnij ja do polowy tak by nasunąć na ośkę wskazówki i ułóż kartkę bezpośrednio na cyferblacie (zapobiegniesz ewentualnej rysie) nastepnie lekko rozchylone cienkie cążki włożyć i delikatnie podciągać wskazówkę(mniej więcej tak jak wyciąganie gwoździa) - z dużym wyczuciem, najpierw nie będzie chciała iść aż w końcu puści i łatwo zejdzie do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj tankowalem do pełna i tak jak wskazówka od maxa nie spadła ponizej 3/4 to było ok:0

dopiero gdy przekroczyła 3/4 to spowrotem zaczeła co jakiś czas tak dziwnie opada;/

Więc chyba to nie zwarcie lecz ten czujnik w baku ''chyba''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

też mam problem z wskaźnikami paliwa. Czy ktoś się orientuje może czy np gdy złączę te dwa przewody (środkowe, bo one są od pływaka) w kostce idącej do pompki paliwa, to wskaźnik powinien się ruszyć? Bo ja niestety mam problem taki, że mi nie działa w ogole ten wskaźnik, zero reakcji. Połączenie między licznikiem a kostką jest ok. Licznik też ok, bo temperatura działa (więc stabilizator można wykluczyć) i zimnych lutów też nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zwarciu czujnika wskaźnik powinien wystartować do góry jak w reklamie permen :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy polaczeniu na krotko przy kostce w tdi plywak nawet sie nie ruszyl :) Podgielem blaszke co chodzi po potencjometrze podlaczylem kostke i dziala jak marzenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zwarciu czujnika wskaźnik powinien wystartować do góry jak w reklamie permen

Robiłem tak i niestety, tak się nie podniósł :P

 

U mnie przy polaczeniu na krotko przy kostce w tdi plywak nawet sie nie ruszyl Podgielem blaszke co chodzi po potencjometrze podlaczylem kostke i dziala jak marzenie

Hmm więc jak w końcu. Na krótko powinien się podnieść czy nie? :P To, że TDI to chyba różnicy nie robi, bo pływak itd raczej taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam passka b3 benz gaz. Mialem pewien problem i mechanik kazal wyjezdzic calkowicie benzyne. Oczywiscie posluchalem wykwalifikowanego personelu i tak zrobilem i teraz wskaznik ani drgnie tzn wogole sie nie podnosi. Co moge zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawił się dziwny problem w B4 1.9 tdi, mianowicie wskaźnik poziomu paliwa po załączeniu zapłonu przekręca się ponad skale aż do oporu, wydając przy tym z siebie taki dość mocny "szum". Po wyłączeniu zapłonu wskazówka spada, w tym czasie również można słyszeć ten dźwięk. Po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka idzie powoli do góry.Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wskazówka idzie do oporu opierając się prawie na ośce wskazówki temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którymś tam roku zastosowali w B4 silniczki na wskaznikach temp. poziomu paliwa ale mniejsza o to:

-do sprawdzenia pływak w baku

-masa na zegary

-zimne luty na za wtyczka na płytce w liczniku

 

Inna opcja to kabel sygnałowy ma zwarę na masę ale teraz nie pamiętam czy oporność bliższa "zeru" to pełen czy pusty bak.

Kiedyś mierzyłem i było coś miedzy 20 a 60 omów więc wszystko możliwe że jednak sygnał dostał "lewą" masę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności