Skocz do zawartości
sonne1984

Wskaźnik paliwa-problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Sprawa wygląda następująco:

 

Pasek b3 składak-buda 2,0 benzyna+silnik 1Y (1,9D).

 

Są złe wskazania ilości paliwa-wskaźnik i wstępna pompa paliwa są najprawdopodobniej od beznyny.

 

Czy ktoś może przesłać zdjęcie swojego wskaźnika/pompy od silnika 1Y, która znajduje się w baku?

 

Z góry dziękuję :)

 

 

 

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Baki były chyba takie same.

Co oznacza złe wskazanie?

Jak źle Ci pokazuje stan paliwa to wyjmij pompę z baku i skalibruj sobie wskaźnik w/g uznania - na boku masz śrubę regulacyjną do tego i dwa znaki w takim kształcie: >< .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik dokładnie wyczyściłem, myślałem że to przez to, a co

 

do kalibracji to nie wiedziałem o tym. W książce WKŁ są

 

pokazane trzy różne typy wskaźników-stąd wątpliwości i pytanie.

 

Złe wskazanie-jak zaleje do pełna to dopiero po przejechaniu 400km wskazówka

 

zaczyna opadać poniżej 70 litrów, przy wskazaniu 35 litrów w baku znajduje się

 

tylko 20-22 litry.

 

Jak osuszę zbiornik to pokazuje troche powyżej rezerwy.

 

Spróbuję z tą kalibracją :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tej kalibracji to wykręciłem wskaźnik ze zbiornika i nie znalazłem

 

żadnej śruby regulacyjnej. Wskaźnik jest najprostszym z możliwych-smok do

 

zbierania paliwa i pływak do którego przyczepiona jest blaszka jeżdżąca po

 

 

stykach-tyle, żadnych śrub regulacyjnych-nic więcej.

 

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

 

Bo wskaźnik dalej przekłamuje, dodam że zegary to Motometer 920.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulację można wykonać przez odpowiednie nagięcie druta, metodą prób i błędów ;)

Na samym wskaźniku po wyjęciu od spodu jest jakaś śrubka, ale nie wiem czy służy do kalibracji czy do czegoś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pojawił siękolejny objaw-po zatankowaniu do pełna wskazówka podnosi się ponad 70 litrów, tzn stoi pionowo-tak jak godzina 12 w zegarku. Wymiękam jużz tym wskażnikiem.

 

Dodam, że po przejechaniu ok. 250 km wskazuje połowę zbiornika, utrzymuje się przez dłuższy czas a potem "sru" do zera.

 

Zimne luty nie wchodzą w grę-wszystko polutowane i wymieniony stabilizator napięcia.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

na forum czytałem, niestety nie mogę tego znaleźć teraz ( wcześniej trafiłem przypadkiem). Było zdjęcie rozebranego licznika i zaznaczona śrubka w liczniku a nie w zbiorniku i też służy do regulacji tyle że samej wskazówki. Podobno można na niej ustawiać jak się chce. Wiec proponuję rozkręcenie licznika i sprawdzenie czy takowa u Ciebie jest i ewentualnie montaż rozkręconego licznika ( bez przedniego panela), wycieczka na stację zalanie do pełna i śrubokrętem ustawienie na 70 litrów. Może jej wtedy przejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta regulacja o której mówisz jest w nowszych licznikach z B4 i T4 ("gładkie" czcionki), w B3 niestety nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem.

wskaznik paliwa i temperatury w passku b3 1.8 cl

raz dziala raz nie zalezy jak mu sie podoba:) wymienialem juz stabilizator ale to nic nie pomoglo mozecie pomoc prosze o info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owa śrubka znajduję sie również w starszych licznikach, posiadam ori licznik z 1989 i tam mam obie śrubki od wskazówki temp. i paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem.

wskaznik paliwa i temperatury w passku b3 1.8 cl

raz dziala raz nie zalezy jak mu sie podoba wymienialem juz stabilizator ale to nic nie pomoglo mozecie pomoc prosze o info!

 

no tutaj kolego w takim razie zaczynałbym od zimnych lutów. Poszukaj na forum lub odwiedź elektryka jeżeli nie wiesz o czym mowa, chyba będzie bezpieczniej, ale do odważnych świat należy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tutaj kolego w takim razie zaczynałbym od zimnych lutów. Poszukaj na forum lub odwiedź elektryka jeżeli nie wiesz o czym mowa, chyba będzie bezpieczniej, ale do odważnych świat należy

dzieki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też paliwo dzisiaj "leżało" puknąłem w szybkę i wskaźnik skoczył do góry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tutaj kolego w takim razie zaczynałbym od zimnych lutów. Poszukaj na forum lub odwiedź elektryka jeżeli nie wiesz o czym mowa, chyba będzie bezpieczniej, ale do odważnych świat należy

sprawdzilem z lutami wszystko dobrze..

co jeszcze proponujecie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przed wstawieniem tego nowego stabilizatora przemierzyłeś go czy aby na pewno podaje prawidłowe napięcie tj:10V ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przed wstawieniem tego nowego stabilizatora przemierzyłeś go czy aby na pewno podaje prawidłowe napięcie tj:10V ?
Tak stabilizator jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze ktos????? bardzo prosze bo nie moge sam dojsc do tego co jest z tym wskaznikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mayday00

Dziś pojawił sie dziwny problem w B4 1.8, mianowicie wskaźnik poziomu paliwa po załączeniu zapłonu przekręca sie ponad skale az do oporu, wydając przy tym z siebie taki dość mocny "szum". Po wyłączeniu zapłonu wskazówka spada, w tym czasie również można słyszeć ten dźwięk. Co proponujecie sprawdzić, a może inaczej, jak proponujecie tymczasowo odłączyć ten wskaźnik, gdzie jest wtyczka na baku. Jako że pogoda nie sprzyja za bardzo naprawie pod chmurką, musze go narazie tylko wyłączyć żeby nie uszkodzić czegoś więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator 10v zasila wskaźnik poziomu paliwa i temperatury,czy on też dobrze

wskazuje.Nie kręć tymi śrubkami przy wskaźnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności