Skocz do zawartości
mpalusz

Przepływomierz w 1.8T (miernik masy powietrza)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wydaje mi się, że mam problem z przepływomierzem(auto jakby osłabło).

Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem kilka ciekawych adresów:

http://www.elitedubs.com/text/index.php/topic,988.0.html

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html

 

Podłączyłem auto pod VAG-a i zgodnie z tym co przeczytałem wcześniej na stronie Ross-tech-a cisnąłem auto na II biegu.

Oto fragment LOG-u (ci co sie bawią VAG-iem chyba wiedzą co jest gdzie):

Wednesday,06,September,2006,14:28:12

4B0 906 018 DC ,,1.8L R4/5VT 0001,

 

,Group A:,'032,,,,Group B:,'002,,,,Group C:, Not Running

,,At Idle,Partial Throttle,No Data,No Data,,Idle Speed,Engine Load,Inj. On Time,Air Mass In,,,,,

,TIME,-10-10%,-10-10%,,,TIME,740-920 rpm,15-25%,2.0-4.0 ms,2.0-4.5 g/s,TIME,,,,

MARKER,STAMP,%,%,,,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,,

,12.68,-1.5,11.7, , ,12.98,4400,87.2,9.18,74.33,,,,,

,13.29,-1.5,11.7, , ,13.60,4680,90.2,9.52,80.78,,,,,

,13.89,-1.5,11.7, , ,14.20,4960,85.0,9.18,80.39,,,,,

,14.50,-1.5,11.7, , ,14.80,5200,83.5,9.52,84.22,,,,,

,15.10,-1.5,11.7, , ,15.41,5440,80.5,9.18,83.58,,,,,

,15.71,-1.5,11.7, , ,16.01,5640,75.2,8.84,81.42,,,,,

,16.31,-1.5,11.7, , ,16.61,5800,64.7,7.48,72.03,,,,,

,16.92,-1.5,11.7, , ,17.22,5960,62.4,7.14,71.61,,,,,

,17.52,-1.5,11.7, , ,17.82,6120,61.7,7.14,72.47,,,,,

,18.12,-1.5,11.7, , ,18.42,6240,60.9,7.14,71.92,,,,,

,18.73,-1.5,11.7, , ,19.03,6360,57.1,6.80,69.22,,,,,

,19.33,-1.5,11.7, , ,19.63,6440,49.6,5.78,60.97,,,,,

,19.93,-1.5,11.7, , ,20.23,6480,38.3,4.42,47.44,,,,,

,20.54,-1.5,11.7, , ,20.84,6520,34.6,4.08,41.69,,,,,

,21.23,-1.5,11.7, , ,21.54,6400,13.5,2.04,16.69,,,,,

,21.83,-1.5,11.7, , ,22.13,6320,15.0,2.04,18.61,,,,,

,22.45,-1.5,11.7, , ,22.74,6200,15.0,0.00,18.56,,,,,

,23.04,-1.5,11.7, , ,23.35,6040,15.0,2.38,18.83,,,,,

,23.75,-1.5,11.7, , ,24.05,5920,14.3,2.04,16.28,,,,,

,24.36,-1.5,11.7, , ,24.66,5840,21.8,3.06,27.58,,,,,

,24.96,-1.5,11.7, , ,25.26,5960,88.0,12.92,102.17,,,,,

,25.67,-1.5,11.7, , ,25.97,6200,79.7,10.54,93.56,,,,,

,26.27,-1.5,11.7, , ,26.57,6320,72.9,9.18,88.14,,,,,

,26.87,-1.5,11.7, , ,27.17,6480,68.4,8.50,85.14,,,,,

,27.48,-1.5,11.7, , ,27.78,6600,62.4,7.82,79.33,,,,,

,28.08,-1.5,11.7, , ,28.38,6560,14.3,1.70,12.75,,,,,

,28.78,-1.5,11.7, , ,29.07,6240,15.8,2.04,15.61,,,,,

Teraz kwestia interpretacji wyników.

Jaka powinna być wartość wskazywana przez miernik(ostatnia liczba w wierszu)?

Ja wyczytałem (strona ross-techu, ostatni akapit), że liczbowo powinna wynosić 80% wartości mocy w KM czyli 120g/s dla mojego auta i wartość ta powinna być odczytana przy obrotach w okolicy czerwonego pola. Mnie jak widać najwięcej udało się uzyskać 102.17, ale generalnie to 80 i trochę. Jak jest w waszych Passatach?

Czy ktoś próbował czyścić przepływomierz, czy poskutkowało?

Czy wiecie jakie powinny wartości?

Może ktoś potrafi zinterpretować wyniki bo ja opieram się tylko o wiadomości z sieci no i naszego forum. Przecież diagności z serwisu muszą wiedzieć jakie są prawidłowe odczyty.

Może ma ktoś Service Manual?

 

Pozdrawiam i czekam na wasze posty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dees22

Odnośnie tych wartości , to Ci nie pomogę.Ale w ubiegłym roku we wrześniu byłem na komputerze w serwisie i wyszło mi , że mam do wymiany przepływomierz(mam vw passat 1.8 b5 98r.).Znajomy powiedział mi , że można go przemyć , może to pomóc a na pewno nie zaszkodzi.Przemyłem go benzyną aptekarską , był dość poważnie zanieczyszczony , coś w stylu "sadzy".Mi pomogło , chodzi od tamtej chwili jak nowy(odpukać).Możesz spróbować , może pomoże i Tobie , tylko uważaj , bo w środku przepływomierza są delikatne "druciki, czujniki czy jak to ująć" , coś podobnego jak w żarówce.Robiłem to dziecinnym pędzelkiem do malowania.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy były jakieś trudności przy wyjmowaniu przepływomierza?

Ile czasu Ci to zajęło?

Czym czyściłeś, jakiś preparat czy tylko na sucho pędzelkiem.

Ja gdzieś wyczytałem i już z nawet kupiłem izopropylen (czyści się tym elektronikę).

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Minęło trochę czasu i po wizycie u diagnosty okazało się, że to nie wina przepływomierza (włożył inny) tylko

"początek końca turbiny".

Podobno na niskich obrotach ciśnienie jest zbyt małe, ale powyżej 3500obr/min już jest dobrze.

Hmm trzeba zacząć składać na turbinkę. I tu kolejna zagadka. Diagnosta krzyknął 1200 i on ma takich speców od regeneracji , ale nie spytałem czy to z robocizną (a to ma znaczenie). Wiem, że zregenerować można już od jakiś 700, ale w razie jakiś problemów mechanik zgania na speców od turbiny i odwrotnie.

Przydałby się więc sprawdzony zakład, który zajmie się wszystkim w okolicach Łodzi.

 

Muszę podpiąć pod VAG-a i zobaczyć to ciśnienie, to chyba któryś z bloków z przedziału 114-118.

 

Pozdro

 

PS. Cdn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Czym czyściłeś, jakiś preparat czy tylko na sucho pędzelkiem.

Ja gdzieś wyczytałem i już z nawet kupiłem izopropylen (czyści się tym elektronikę).

 

Czy mozna do czyszczenia przeplywomierza uzyc acetonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mały wykop. Mam pytanko. Passat B5 1.8 t 97r AEB. Od jakiegoś czasu mam wrażenie że nie ma już takiego wigoru jak miał. Błędów nie wywala żadnych. N75 sprawny, turbo jakiś czas temu po regeneracji , DV OK (nowe). Dziś odpiołem wtyczke z przepływomierza i w drogę. Nic się nie zmieniło. Autko jedzie tak samo jak z wpiętą wtyczką tylko minimalnie dłużej musiałem zakręcić żeby odpalić. Czy w takim razie mam rozumieć że przepływka poszła już w niepamięć i mam szukać nowej. Nie mam jak zrobić logów dynamicznych bo laptop jest już stacjonarnym kompem :umm

Może sonda ma z tym coś wspólnego?

Z góry dzięki za info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Padła u mnie przepływka

http://vaglog.pl/log_259153.html

Obecnie posiadam o nr 0280218063

[ATTACH=CONFIG]144603[/ATTACH]

1 (2).jpg

Chciałbym kupić nową BOSCHA oczywiście ale o jakich numerach?

Bo po starych nie mogę znaleść.

Pozdrawiam

Edytowane przez adasko1989

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

06a906461d

Bosch 0 280 217 529 około 450 zeta

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież przepływomierz o tych numerach jest do TDI...

Jaki jest do APU 1.8T 99r. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt nr boscha jest lipa ale to jest wina katalogowa niestety czasami tec doc źle zamienia.

Po sprawdzeniu podchodzą dwa nr. bosch

1 to 0 280 218 032

2.to 0 986 280 210

Jeszcze jest pytanie jaką masz wtyczkę na tej przepływce ?

Bo może być też bosch 0280 217 117 lub 0280 217 112

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka od instalacji jest 5 pinowa ale jeden pin jest nieużywany (zaklejony). Wtyk od przepływomierza jest 4 pinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prostokąt czy w kształcie litery D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kształcie litery D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli te dwa pierwsze pasują a czym one się różnią to Ci niestety nie powiem bo nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi numerami to masakra... Ale super dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jest zamieszanie na maxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat ...

Posiadam passata z 96 r 1.8t AEB, odkąd kupiłem autko, jeździ co najmniej jakby miało 90km, a nie te seryjne 150 km , co było wymienione :

turbina , elektrozawór, przepływomierz( używany ze szrotu, więc tęz mogła być walnięta ), ,mechanior podpinał pod komputer , nie ma żadnych błędów, lekka poprawa jest, ale to nadal nie 150km, sprawdzałem jeszcze podciśnienia i wszystko OK, gdzie by jeszcze pasowało zajrzeć ? Stawiam że to wina przepływki, ale nie mam od kogo podmienić ... Dodam że jak ściągnie się wężyk z gruszki to auto śmiga jak trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego najlepiej i najtaniej by było kupić kabelek i logi posprawdzać koszt jakieś 90 zł i było by wiele prościel..

A tak poza tym mam problem. Pacjent to Passat 1.8t AWT co kilka tysięcy wyrzuca mi helikopter i słabą dawkę paliwa. Auto jest po bardzo lekkim programie mianowicie jakieś 165km (więcej się nie dało ze względu na niedolewanie paliwa)

Mody jakie były zrobione to :

-wywalony kat

-wawalone całe zbędne podciśnienie , zostało tylko odpowietrzenie baku

- szczelność sprawdzona

Poniżej logi'

http://vaglog.pl/log_275650.html

http://vaglog.pl/log_275651.html

http://vaglog.pl/log_275652.html

 

Osobiście martwi mnie ta przepływka, która wskazuje 184g/s przy 5960obr/min

Z góry dziękuję osobom zaciekawionym i Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejo Witam .

 

Mój przepływomierz skończył się , posiadał dwa numery BOSCH 0 280 218 100 oraz 06A 906 461 N ( numer wygrzewany ) , oraz naklejkę na której jest numer 0 280 218 101 i 06A 906 461 NX . Jedna przepływka i dwa numery :) trochę dziwne. Kupiłem BOSCHA o num 280 218 100 , lecz po wymianie pali 15 l benzyny .

 

Tak więc pytanie ? czy źłą przepływke zamówiłem ?

Jaka jest różnica miedzy tymi numerami N i NX ?

 

Samochód: Passat b5 FL 2001 1.8T AWT sedan. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności