mpalusz Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2006 Witam Wydaje mi się, że mam problem z przepływomierzem(auto jakby osłabło). Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem kilka ciekawych adresów: http://www.elitedubs.com/text/index.php/topic,988.0.html http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html Podłączyłem auto pod VAG-a i zgodnie z tym co przeczytałem wcześniej na stronie Ross-tech-a cisnąłem auto na II biegu. Oto fragment LOG-u (ci co sie bawią VAG-iem chyba wiedzą co jest gdzie): Wednesday,06,September,2006,14:28:12 4B0 906 018 DC ,,1.8L R4/5VT 0001, ,Group A:,'032,,,,Group B:,'002,,,,Group C:, Not Running ,,At Idle,Partial Throttle,No Data,No Data,,Idle Speed,Engine Load,Inj. On Time,Air Mass In,,,,, ,TIME,-10-10%,-10-10%,,,TIME,740-920 rpm,15-25%,2.0-4.0 ms,2.0-4.5 g/s,TIME,,,, MARKER,STAMP,%,%,,,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,, ,12.68,-1.5,11.7, , ,12.98,4400,87.2,9.18,74.33,,,,, ,13.29,-1.5,11.7, , ,13.60,4680,90.2,9.52,80.78,,,,, ,13.89,-1.5,11.7, , ,14.20,4960,85.0,9.18,80.39,,,,, ,14.50,-1.5,11.7, , ,14.80,5200,83.5,9.52,84.22,,,,, ,15.10,-1.5,11.7, , ,15.41,5440,80.5,9.18,83.58,,,,, ,15.71,-1.5,11.7, , ,16.01,5640,75.2,8.84,81.42,,,,, ,16.31,-1.5,11.7, , ,16.61,5800,64.7,7.48,72.03,,,,, ,16.92,-1.5,11.7, , ,17.22,5960,62.4,7.14,71.61,,,,, ,17.52,-1.5,11.7, , ,17.82,6120,61.7,7.14,72.47,,,,, ,18.12,-1.5,11.7, , ,18.42,6240,60.9,7.14,71.92,,,,, ,18.73,-1.5,11.7, , ,19.03,6360,57.1,6.80,69.22,,,,, ,19.33,-1.5,11.7, , ,19.63,6440,49.6,5.78,60.97,,,,, ,19.93,-1.5,11.7, , ,20.23,6480,38.3,4.42,47.44,,,,, ,20.54,-1.5,11.7, , ,20.84,6520,34.6,4.08,41.69,,,,, ,21.23,-1.5,11.7, , ,21.54,6400,13.5,2.04,16.69,,,,, ,21.83,-1.5,11.7, , ,22.13,6320,15.0,2.04,18.61,,,,, ,22.45,-1.5,11.7, , ,22.74,6200,15.0,0.00,18.56,,,,, ,23.04,-1.5,11.7, , ,23.35,6040,15.0,2.38,18.83,,,,, ,23.75,-1.5,11.7, , ,24.05,5920,14.3,2.04,16.28,,,,, ,24.36,-1.5,11.7, , ,24.66,5840,21.8,3.06,27.58,,,,, ,24.96,-1.5,11.7, , ,25.26,5960,88.0,12.92,102.17,,,,, ,25.67,-1.5,11.7, , ,25.97,6200,79.7,10.54,93.56,,,,, ,26.27,-1.5,11.7, , ,26.57,6320,72.9,9.18,88.14,,,,, ,26.87,-1.5,11.7, , ,27.17,6480,68.4,8.50,85.14,,,,, ,27.48,-1.5,11.7, , ,27.78,6600,62.4,7.82,79.33,,,,, ,28.08,-1.5,11.7, , ,28.38,6560,14.3,1.70,12.75,,,,, ,28.78,-1.5,11.7, , ,29.07,6240,15.8,2.04,15.61,,,,, Teraz kwestia interpretacji wyników. Jaka powinna być wartość wskazywana przez miernik(ostatnia liczba w wierszu)? Ja wyczytałem (strona ross-techu, ostatni akapit), że liczbowo powinna wynosić 80% wartości mocy w KM czyli 120g/s dla mojego auta i wartość ta powinna być odczytana przy obrotach w okolicy czerwonego pola. Mnie jak widać najwięcej udało się uzyskać 102.17, ale generalnie to 80 i trochę. Jak jest w waszych Passatach? Czy ktoś próbował czyścić przepływomierz, czy poskutkowało? Czy wiecie jakie powinny wartości? Może ktoś potrafi zinterpretować wyniki bo ja opieram się tylko o wiadomości z sieci no i naszego forum. Przecież diagności z serwisu muszą wiedzieć jakie są prawidłowe odczyty. Może ma ktoś Service Manual? Pozdrawiam i czekam na wasze posty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dees22 Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2006 Odnośnie tych wartości , to Ci nie pomogę.Ale w ubiegłym roku we wrześniu byłem na komputerze w serwisie i wyszło mi , że mam do wymiany przepływomierz(mam vw passat 1.8 b5 98r.).Znajomy powiedział mi , że można go przemyć , może to pomóc a na pewno nie zaszkodzi.Przemyłem go benzyną aptekarską , był dość poważnie zanieczyszczony , coś w stylu "sadzy".Mi pomogło , chodzi od tamtej chwili jak nowy(odpukać).Możesz spróbować , może pomoże i Tobie , tylko uważaj , bo w środku przepływomierza są delikatne "druciki, czujniki czy jak to ująć" , coś podobnego jak w żarówce.Robiłem to dziecinnym pędzelkiem do malowania.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpalusz Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2006 Czy były jakieś trudności przy wyjmowaniu przepływomierza? Ile czasu Ci to zajęło? Czym czyściłeś, jakiś preparat czy tylko na sucho pędzelkiem. Ja gdzieś wyczytałem i już z nawet kupiłem izopropylen (czyści się tym elektronikę). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpalusz Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2006 Witam Minęło trochę czasu i po wizycie u diagnosty okazało się, że to nie wina przepływomierza (włożył inny) tylko "początek końca turbiny". Podobno na niskich obrotach ciśnienie jest zbyt małe, ale powyżej 3500obr/min już jest dobrze. Hmm trzeba zacząć składać na turbinkę. I tu kolejna zagadka. Diagnosta krzyknął 1200 i on ma takich speców od regeneracji , ale nie spytałem czy to z robocizną (a to ma znaczenie). Wiem, że zregenerować można już od jakiś 700, ale w razie jakiś problemów mechanik zgania na speców od turbiny i odwrotnie. Przydałby się więc sprawdzony zakład, który zajmie się wszystkim w okolicach Łodzi. Muszę podpiąć pod VAG-a i zobaczyć to ciśnienie, to chyba któryś z bloków z przedziału 114-118. Pozdro PS. Cdn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #5 Napisano 23 Lutego 2008 Czym czyściłeś, jakiś preparat czy tylko na sucho pędzelkiem.Ja gdzieś wyczytałem i już z nawet kupiłem izopropylen (czyści się tym elektronikę). Czy mozna do czyszczenia przeplywomierza uzyc acetonu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza79 Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2015 Witam. Mały wykop. Mam pytanko. Passat B5 1.8 t 97r AEB. Od jakiegoś czasu mam wrażenie że nie ma już takiego wigoru jak miał. Błędów nie wywala żadnych. N75 sprawny, turbo jakiś czas temu po regeneracji , DV OK (nowe). Dziś odpiołem wtyczke z przepływomierza i w drogę. Nic się nie zmieniło. Autko jedzie tak samo jak z wpiętą wtyczką tylko minimalnie dłużej musiałem zakręcić żeby odpalić. Czy w takim razie mam rozumieć że przepływka poszła już w niepamięć i mam szukać nowej. Nie mam jak zrobić logów dynamicznych bo laptop jest już stacjonarnym kompem :umm Może sonda ma z tym coś wspólnego? Z góry dzięki za info? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2016 (edytowane) Witam Padła u mnie przepływka http://vaglog.pl/log_259153.html Obecnie posiadam o nr 0280218063 [ATTACH=CONFIG]144603[/ATTACH] Chciałbym kupić nową BOSCHA oczywiście ale o jakich numerach? Bo po starych nie mogę znaleść. Pozdrawiam Edytowane 11 Maja 2016 przez adasko1989 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2016 (edytowane) 06a906461d Bosch 0 280 217 529 około 450 zeta Edytowane 11 Maja 2016 przez waski1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2016 przecież przepływomierz o tych numerach jest do TDI... Jaki jest do APU 1.8T 99r. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2016 (edytowane) No fakt nr boscha jest lipa ale to jest wina katalogowa niestety czasami tec doc źle zamienia. Po sprawdzeniu podchodzą dwa nr. bosch 1 to 0 280 218 032 2.to 0 986 280 210 Jeszcze jest pytanie jaką masz wtyczkę na tej przepływce ? Bo może być też bosch 0280 217 117 lub 0280 217 112 Edytowane 11 Maja 2016 przez waski1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2016 Wtyczka od instalacji jest 5 pinowa ale jeden pin jest nieużywany (zaklejony). Wtyk od przepływomierza jest 4 pinowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2016 Prostokąt czy w kształcie litery D ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2016 W kształcie litery D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #14 Napisano 11 Maja 2016 Czyli te dwa pierwsze pasują a czym one się różnią to Ci niestety nie powiem bo nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #15 Napisano 11 Maja 2016 Z tymi numerami to masakra... Ale super dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #16 Napisano 11 Maja 2016 No jest zamieszanie na maxa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Livijczyk Zgłoś #17 Napisano 30 Lipca 2016 Witam podepne się pod temat ... Posiadam passata z 96 r 1.8t AEB, odkąd kupiłem autko, jeździ co najmniej jakby miało 90km, a nie te seryjne 150 km , co było wymienione : turbina , elektrozawór, przepływomierz( używany ze szrotu, więc tęz mogła być walnięta ), ,mechanior podpinał pod komputer , nie ma żadnych błędów, lekka poprawa jest, ale to nadal nie 150km, sprawdzałem jeszcze podciśnienia i wszystko OK, gdzie by jeszcze pasowało zajrzeć ? Stawiam że to wina przepływki, ale nie mam od kogo podmienić ... Dodam że jak ściągnie się wężyk z gruszki to auto śmiga jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sas15 Zgłoś #18 Napisano 24 Sierpnia 2016 kolego najlepiej i najtaniej by było kupić kabelek i logi posprawdzać koszt jakieś 90 zł i było by wiele prościel.. A tak poza tym mam problem. Pacjent to Passat 1.8t AWT co kilka tysięcy wyrzuca mi helikopter i słabą dawkę paliwa. Auto jest po bardzo lekkim programie mianowicie jakieś 165km (więcej się nie dało ze względu na niedolewanie paliwa) Mody jakie były zrobione to : -wywalony kat -wawalone całe zbędne podciśnienie , zostało tylko odpowietrzenie baku - szczelność sprawdzona Poniżej logi' http://vaglog.pl/log_275650.html http://vaglog.pl/log_275651.html http://vaglog.pl/log_275652.html Osobiście martwi mnie ta przepływka, która wskazuje 184g/s przy 5960obr/min Z góry dziękuję osobom zaciekawionym i Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski14 Zgłoś #19 Napisano 14 Października 2016 Hejo Witam . Mój przepływomierz skończył się , posiadał dwa numery BOSCH 0 280 218 100 oraz 06A 906 461 N ( numer wygrzewany ) , oraz naklejkę na której jest numer 0 280 218 101 i 06A 906 461 NX . Jedna przepływka i dwa numery trochę dziwne. Kupiłem BOSCHA o num 280 218 100 , lecz po wymianie pali 15 l benzyny . Tak więc pytanie ? czy źłą przepływke zamówiłem ? Jaka jest różnica miedzy tymi numerami N i NX ? Samochód: Passat b5 FL 2001 1.8T AWT sedan. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski14 Zgłoś #20 Napisano 15 Października 2016 dodam logi 2 115 118 http://vaglog.pl/log_281879.html w polowie mi gazu braklo i przelaczylo na benzyne pozdrawiam , prosze o analize Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach