traba Zgłoś #21 Napisano 19 Listopada 2009 To ty jesteś niezły dupek albo nie masz zielonego pojęcia o spawaniu skoro sprzedałeś samochód z czymś takim. Mam pojęcie o spawaniu i wiem że musi być wyżażana blacha, żeby znikneły naprężenia i zmienia się struktura krystaliczna. Samochód sprzedałem bo złom był po strzale w drzwi, a poza tym jak byś człowieku zobaczył co po polskich drogach jeździ i co się spawa to byś domu nie wyszedł. A jeśli chodzi o spawnaie elemtów, jak to nazałeś nośnych, to się wykonuje, spawa i nie będe się rozwodził tu nad podstawami konstrukcji czy to pojazdów czy innych obiektów metalowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #22 Napisano 19 Listopada 2009 Sprężyny też spawasz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #23 Napisano 19 Listopada 2009 Sprężyny też spawasz?? Ta teraz się czepiajcie, sprężyn nie spawam, choć pewnie ktoś by ci to zespawał, tylko profesjonalnie zrobie przewyższyło by koszt nowej. Wszytsko da sie zespawać i zrobic to dobrze, sanki są orginalnie te spawane i wątkie aby kto kolwiek je poddawał procesowi odpuszczania. Konstrukcje ramowe od samochodów się spawa i nikt tego nie wygrzewa w celu odpuszczenia naprężeń. Moglem zrobić zdjęcia, włącznie z rentgenowskimi spawów, wtedy ktoś bym mi nie zarzucał że jestem dupek, sprzedając spawany samochód po wypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #24 Napisano 19 Listopada 2009 (edytowane) Konstrukcje ramowe od samochodów się spawa i nikt tego nie wygrzewa w celu odpuszczenia naprężeń. własnie - a potem masz tak mniej więcej: Z tym spawaniem sprężyn to podpuszczałem. Stali sprężynowej się nie spawa, bowiem w podwyższonej temperaturze traci całkowicie właściwości mechaniczne. Edytowane 19 Listopada 2009 przez Thorunczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #25 Napisano 19 Listopada 2009 (edytowane) Witam Moglem zrobić zdjęcia, włącznie z rentgenowskimi spawów, wtedy ktoś bym mi nie zarzucał że jestem dupek, sprzedając spawany samochód po wypadku.Nie ma się co spinać ... taki urok dyskusji internetowych że zawsze znajdzie sie chętny żeby dowalić drugiemu. Co do spawania to masz rację - ludzie spawają podłużnice, mocowania poduszek silnika ze już o elementach nośnych w podwoziu nie wspomnę ( polecam zapoznać sie z projektami kolegi berkut z forum streetracing - jego auta smigają znacznie szybciej niż nasze B3 i nikt sie do tej pory nie zabił) Jeżeli spawanie jest uzasadnione i daje gwarancje bezpieczenstwa to po co kombinować ? pozdrawiam herflik-00 EDIT: Cytat: Napisał traba Konstrukcje ramowe od samochodów się spawa i nikt tego nie wygrzewa w celu odpuszczenia naprężeń. własnie - a potem masz tak mniej więcej: W którym miejscu z tej osobówce jest rama ? Edytowane 19 Listopada 2009 przez herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #26 Napisano 19 Listopada 2009 W którym miejscu z tej osobówce jest rama ? Forumowa na tyle Sorki za OT ale trzeba wyluzować ten wątek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #27 Napisano 19 Listopada 2009 W którym miejscu z tej osobówce jest rama ? Ja nie mówie o osobowych, duże samochody mają ciągle kontrukcje ramowe i o tym pisałem, punkt dla ciebie czekałem aż ktoś się tego czepnie. Z tym spawaniem sprężyn to podpuszczałem. Stali sprężynowej się nie spawa, bowiem w podwyższonej temperaturze traci całkowicie właściwości mechaniczne. Jak bys spowrotem to odpowniednio obrobił, coś by może z tego było, ale struktura do bani i pewnie by szybko pękło - teoretyczne rozważania. własnie - a potem masz tak mniej więcej: Wiem czym grozi przeginanie pały, sam się boje jak widze te "bezwypadkowe" samochody z zagranicy sprowadzane. Doświadczenia w motoryzacji budowaniu konstrukcji tego typu posiadam i odróżniam kretynizm połaczony z narażeniem życia od naparwienia czegoś. nośnych w podwoziu nie wspomnę ( polecam zapoznać sie z projektami kolegi berkut z forum streetracing - jego auta smigają znacznie szybciej niż nasze B3 i nikt sie do tej pory nie zabił) Samochy sportowe budowane z kompozytów ciągle posiadają rame i się ja spawa tak jak mówisz i nie słyszałem żeby ktoś to wygrzewał w celu zmiwelowania naprężeń. Nie ma się co spinać ... taki urok dyskusji internetowych że zawsze znajdzie sie chętny żeby dowalić drugiemu. Niech sobie dowala, do puki mi nie ubliża, a jak chce to zrobić niech stanie przedemną i powie mi to w twarz. Teraz tak sobie pomyślałem, że może jak będe kupował komuś samochód znowusz to porobie zdjęcia tych "bezwypadkowych", wtedy co niektórzy zobaczą co to znczy spawać samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach