Skocz do zawartości
DaVWiDs

Jaki wzmacniacz i skrzynia dobrać na początek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące wyciszania drzwi, czym się różni ta mata http://www.bitmat.pl/pl/p/Mata-bitumiczna-wygluszajaca-miekka-flex-25x50/134 od tej http://www.bitmat.pl/pl/p/AB-25-Mata-wygluszajaca-butylowa-BITMAT-2%2C5-mm-25x50-cm-/293 ? Po zakupie subwoofera nadchodzi czas wyciszenia drzwi bo drgania dają się we znaki. Miałem już kupować tą pierwszą bo w sumie stówka to tragedii nie ma, tylko zauważyłem tą drugą, a jest dwa razy droższa i zastanawia mnie czy jest lepsza. A drugie pytanie to ile tych mat potrzeba do wyciszenia drzwi? Bo co poradnik to wyczytuję inną liczbę i już sam nie wiem. Dodam tylko, że wyciszę tylko pod tapicerką, bo tej blachy do której jest przymocowany mechanizm opuszczania okna nie zamierzam demontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza jest na bitumiczna czyli coś na bazie asfaltu i średnio sie nadaje na drzwi. Druga to butyl czyli materiał o wiele lepiej tłumiacy i taką powinieneś zastosować. O wiele lepiej spełnia swoje zadanie ale tez jak widzisz cena wyższa. A co do ilości to przemierz mniej-wiecej powierzcznię drzwi i kup z ok 10%-zapasem.

 

Nalegałbym aby wygłuszyć rónież drzwi od wewnatrz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko, że wyciszę tylko pod tapicerką, bo tej blachy do której jest przymocowany mechanizm opuszczania okna nie zamierzam demontować.

To prześlij mi tą stówke na konto - zmarnuje ją w lepszy sposób ;)

Poszycie w passacie ściąga się w 5 minut. Odkręcasz z boku 3 śruby od zamka, wyciągasz wkład, odczepiasz linkę od klamki no i 10 śrub nasadowych "10tka". Samo wygłuszenie "pod tapicerke" NIC NIE DA.

 

Pamiętaj żeby dobrze odtłuścić powierzchnię i mocno dociskać. Klej się trzyma pod wpływem nadanej siły docisku.

 

Poza tym troszkę zła kolejność. Po prawidłowym wygłuszeniu drzwi może się okazać, że nie potrzebujesz już subwoofera ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta pierwsza jest na bitumiczna czyli coś na bazie asfaltu i średnio sie nadaje na drzwi.

 

Największa wada bitumicznych to chyba masa. To jest poprostu ciężkie w wiekszej ilości i oddziaływuje niekorzystnie na drzwi, zawiasy, mocowania.

Ja u siebie będę dążył do możliwie najlżejszych rozwiązań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Największa wada bitumicznych to chyba masa. To jest poprostu ciężkie w wiekszej ilości i oddziaływuje niekorzystnie na drzwi, zawiasy, mocowania.

Ja u siebie będę dążył do możliwie najlżejszych rozwiązań.

 

Otóż to! Celne i cenne spostrzeżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra... Może jednak zdejmę tą blachę. :ok No i raczej postawię na matę butylową, dzięki za pomoc :)

 

A i jeszcze jedno, więc tą blachę od mechanizmu opuszczania okna oklejam z dwóch stron, ale po zdjęciu blachy same drzwi też okleić, tak?

Edytowane przez Aleosuza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oklejasz drzwi wewnatrz oraz poszycie (blacha na ktorej masz mechanizm) od strony tapicerki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem oporny na tłumaczenie, przepraszam, ale poszycie czyli tą blachę wystarczy z jednej strony okleić? Od strony tapicerki? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem oporny na tłumaczenie, przepraszam, ale poszycie czyli tą blachę wystarczy z jednej strony okleić? Od strony tapicerki? :D

 

tak jest.

 

 

20150923_151711.jpg

20150923_162151.jpg

Edytowane przez matlis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za obrazową pomoc, pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za obrazową pomoc, pozdrawiam :)

 

Prosze ;) ja już mam głuszenie za sobą ,a raczej poprawianie po pierwszej nie dokladnej robocie na szybkiego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To daj jakieś rady aby nie musieć poprawiać. Co zrobiłeś źle? Ile i jakich płatów zużyłeś na parę drzwi?

Ja na dniach zamawiam komplet i będę głuszył.

 

Jestem na etapie wybierania. Kopie neta co jest optymalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci rade, bo też wygłuszałem 2 razy (kasa wpakowana w błoto). Drzwi przed przyklejeniem czegokolwiek muszą LŚNIĆ. Musisz je wyczyścić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną lub dyktą. Absolutnie nie rozpuszczalnikiem. W obecnej porze roku niezbędna jest praca z opalarką.

Mata musi całą powierzchnią przylegać do drzwi - nie może być miejsc, gdzie wisi w powietrzu bo jest jakieś zagięcie.

Mata nie trzyma się pod wpływem temp. z opalarki, a pod wpływem nacisku. Podczas przyklejania musisz mocno dociskać każdy kawałeczek maty.

 

Ew jak nie czujesz się na siłach to zakład CA u mnie w mieście robi to za 200zł + koszt materiału. 4h i gotowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konieczna jest opalarka? Czy da radę suszarką? Bo nie wiem czy koniecznie muszę pożyczyć opalarkę. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konieczna jest opalarka? Czy da radę suszarką? Bo nie wiem czy koniecznie muszę pożyczyć opalarkę. :D

 

da radę szuszarką , trzeba podgrzać lekko matę i jak kolega napisał wyżej musi dolegać w każdym miejscu do blachy. Nie używaj żadnych rolek które są do tego niby stworzone tylko kawałka drewa z płaskim koncem i dobrze ją "ugnieć" w blachę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opalarka przydaje się przy matach bitumicznych. Tych opartych na asfalcie, bez aluminium, co pękają i kruszą się po ponad roku. W przypadku butylu nie ma aż takich problemów. Dobrze żeby drzwi lśniły, chodź u mnie były tylko przetarte ręcznikiem papierowym, a po poprawkach które robiłem półtorej roku temu ma drzwi jak z betonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.. mam pytanie odnośnie mojego pierwszego zestawu.. mianowicie:

wyrwałem w tanich pieniądzach skrzynie Powerbass WB-112.. i teraz chcę skompletować reszte gratów pod tą skrzynie..

I teraz.. jaki wybrać wzmacniacz pod tą skrzynie? 4 kanały? 2 kanały? Mam już straszny mętlik w głowie..

Chodzi mi tylko o podłączenie samej skrzyni.. Do tego oczywiście zestaw kabli.. myślałem nad Powerbass AWK-4 i do tego kondensator Powerbass ASC-2.4 F

 

kombinuje w dobrą stronę? prosiłbym o nakierowanie ;)

 

Radio szału nie robi: Pioneer DEH-2220 UB

Głośniki w drzwiach: Signat h16

 

każde rady są mile widziane.. chcę żeby to w miare grało, nie jestem audiofilem ale badziewia tez nie chce montować

 

pozdraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego oczywiście zestaw kabli.. myślałem nad Powerbass AWK-4 i do tego kondensator Powerbass ASC-2.4 F

Odpuść sobie takie kable, bo to najprawdopodobniej CCA i kondensator również jest zbyteczny.

Gotowe zestawy generalnie nie wychodzą tanio. Tu masz zetaw już na przewodach OFC 20mm2: http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-pro-24-zestaw-kabli-ofc-p502.html

Najłatwiej kupić nowy przewód spawalniczy, lub szukac używanych przewodów zasilających.

Sygnałowe zdecydowanie nowe, lub z pewnych rąk. Tylko firmowe.

Wzmacniacz najlepiej 4 kanały i przód wypadałoby podłączyć.

 

Przydałoby się dołożyć do zestawu przedniego zwrotnice C2 i tweetery T5.

 

Radio niestety ma tylko jedną parę wzjść RCA... A to ogranicza możliwości podłączenia całości pod wzmacniacz 4 kanałowy.

Polecam zacząć od skompletowania przedniego zestawu i dobrego zasilenia, na końcówce radia nie pokazuje nawet 50% tego co potrafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Potrzebuję porady bo mój blisko 10 letni sprzęt zaczął szwankować, posiadam taki subwoofer w systemie BandPass:

 

http://www.carparts.ch/Multimedia/Gehaeuse-Subwoofer/Caliber-Rally-Neon-BandPass-Enclosure-2x10-800W-BC-210-NB::4108.html

 

Niby 2x100RMS więc szukam coś delikatnie mocniejszego, aby nie było wyżyłowane, nie chciałbym też czegoś Top bo nie posiadam takiego budżetu.

 

Napędzałem go wzmaczniaczem Pyle 1000W - który raczej padł.

 

Rozglądam się za nowym wzmacniaczem, i takie są moje typy:

 

http://allegro.pl/sony-xm-n1004-wzmacniacz-4-kanaly-max-1000w-nowosc-i5920313988.html

 

http://allegro.pl/crunch-gpx1000-4-wzmacniacz-4-kanaly-total-1000-w-i4959905674.html

 

Będę wdzięczny też za poradę, bo może jednak wybrać wzmak 2- kanałowy? Do tej porty mój zestaw grał najlepiej jak zmostkowałem kable z głosnika + z + i - z - i wpięte do wzmiacniacza na mostek czyli suma + do + i suma - do -.

 

Będę wdzięczny za wszystkie porady!

 

Pozdrawiam,

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności