Skocz do zawartości
m3iaz

[Instrukcja] AUTO HOLD - POPRAWIONA

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, daj znać jak ci poszło, u mnie sterowni epb czeka już pół roku na zamontowanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak.

 

- wymontowałem tunel,

- założyłem sterownik,

- włączyłem zapłon i... milion błędów, pisz zenie deski i takie tam, łącznie z engine fault i migająca mi kontrolkami...

- podłączyłem vcds i jedziemy. Kodowanie chciałem przepisać z zapisanego wcześniej autoscana, ale ani moduł hamulca, ani moduł ABS go nie przyjmowały,

- jedziemy z basic settings...

- instrukcja podana w wiki vcds jest o kant..... potłuc.

- najpierw wchodzimy w basic settings (oczywiście po zalogowaniu) i wybieramy z listy pozycję brake coś tam - trzeba klikać xnaście razy w next zgodnie z procedurą (noga na hamulcu, terkotanie pompy itd), aż do END.

- potem reszta nastawów.

Na koniec kasowanie błędów - zostaną dwa. Czujnik G85 i 005 - brak kodowania.

- przepisuje kodowanie pompy z autoscana. Weszło.

- następnie znowu kasowanie dtc i zostaje błąd czujnika g85.

- przepisuje kodowanie do sterownika ręcznego. Tym razem przyjął.

- po wpisaniu obu kodowań - poskładałem wszystko do kupy.

 

Teraz czas na przejażdżkę żeby skasować błąd g85 (i błąd skrajnych położeń kierownicy w module wspomagania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek, po powrocie z wakacji mam nadzieję że się za to wezmę. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kończąc - wyjechałem z działki, podjechałem kawałek i... błąd ESP zniknął. Zawróciłem (bez podpiętego VCDSa) i błąd wspomagania zniknął, a jak się włączyło wspomaganie to prawie kierownicę urwałem...

 

Błędysame poznikały. Z silnika i skrzyni trzeba było kasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Problem. Prośba o pomoc. A dzieje się tak:

 

Miałem taki moduł hamulca 3C0 907 801 J, ale zachciało mi się aktywacji funkcji na stałe, więc wymieniłem go na 3C8 907 801 A. Jak pisałem wyżej - udało się wszystko zakodować, zaadoptować i działało po staremu.

Dziś wymieniłem zegary z czerwonych 3C0 920 871 E na białe 3C0 920 871 T. Niby wszystko działa, mam też opcję Auto Hold w zegarach, ale po wejściu w ustawienia mam wybrane "Always Off". Jak wybiorę "Always On" - po chwili sam przełącza się na "Always Off" I tak w kółko.

 

W sterowniku ręcznego nie mam błędów, natomiast w zegarach pojawia mi się:

 

12604928 - Combination / Chassis CAN Bus (SAE Bus D)

U0056 00 [008] - Performance

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 162

Mileage: 133667 km

Date: 2010.14.06

Time: 22:42:37

 

Błagam pomóżcie bo tylko po to, żeby mieć tą funkcję aktywną wymieniłem zegary... :(

 

Ten filmik dobrze obrazuje problem (u mnie jest identycznie):

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten problem rozwiązałem wymieniając GW z E na L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowal ktos 000 979 030 E w serwisie? Przymierzam sie juz nty raz do autoholda i tego mi brakuje na alledrogo brak :/ chyba ze mcp150 pasuja zamiast tych 030e ktos wie moze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co Ci 030? tam powinno być 003 jak do przycisku potrzebujesz.

 

W ASO kupowałem 003 (byłem młody i głupi) i za dwa kable zapłaciłem tyle, co za 15 na allegro...

 

Ja już kilka razy kupowałem u tego gościa:

http://allegro.pl/przewod-naprawczy-000979009-000-979-009-bez-uszcze-i5138280798.html

 

Przewody są bardzo dobrej jakości i - co najważniejsze - są sporo dłuższe, niż te z ASO (1m), dzięki czemu dużo łatwiej jest je podłączyć i przeciągnąć bez sztukowania, lub marnowania pinów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20160917_112139.jpg

 

Panowie jak wyjac to zabezpieczenie czarne w miejscu w ktorym ma wejsc pin? Wie ktos moze?

Dodam ze wyjalem rozowe zabezpieczenie :x

 

Ogarnalem temat. Dzieki Wojtek za pomoc

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, w końcu zabieram się do montażu AH w aucie i zastanawiam się czy będę miał możliwość aktywacji tej funkcji na stałe i czy będzie opcja AH w liczniku. W aucie mam takie graty:

- moduł hamulca 3C8 907 801 E

- ABS 3C0 614 109 AE

- licznik 3C0 920 872 G

- bordnetz 3C8 937 049 E

 

Będę wdzięczy za wskazówki.

 

Aktualizacja

Auto hold założony. Wszystko ładnie działa, również z poziomu licznika i AH działa na stałe.

Edytowane przez turek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

pytanie trochę z innej beczki - gdzie i co przełączyć aby przy włączonym AH i wypięciu pasa kierowcy nie zaciągał się hamulec ręczny.

Korzystam często z AH i jak zapomnę go wyłączyć przed końcem jazdy to zaciąga mi się ręczny później - jest to dla mnie trochę denerwujące...

 

Pozdr.

PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz ćwiczyć pamięć

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mkpol napisał:
Musisz ćwiczyć pamięć

 

Pamięć dobra ino bateryjka nie domaga... ;)

 

A na serio da się to zrobić?

 

Dzięki za info. Czyli pozostanie tak jak jest tylko muszę sobie przykleić kartkę żeby pamiętać o AH...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przycisk dodany:

- przycisk wraz z wtyczką używka,

- piny do sterownika nowe,

 

Całość spięta (choć z przygodą, bo rozpadł mi się przycisk i zgubiłem blaszkę) i działa wyśmienicie włącznie z możliwością ustawienia przez MFA uruchomienia na stałe po odpaleniu więc w zasadzie mogłem podpiąć diodę i też byłoby dobrze ;)

 

2017-07-22 14.33_50.jpg

Oczywiście wykonałem to na wyłączonym akumulatorze ;)

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można włączyć menu autohold w kolorowych zegarach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy bardziej od wersji softu pompy abs niż od zegarów. Z tego co pamiętam wszystkie pompy 3AA miały taką możliwość, więc jak najbardziej można. Z tym że nie działa to na zasadzie włącz/wyłącz tylko automatycznie włączaj po ruszeniu / nie włączaj po ruszeniu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AH u mnie zamontowane i działa. Rozkładanie tunelu jest dużo prostsze niż się wydaje. I da się z montażem wyrobić w jakieś 3 godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rafal0818 pewnie że się da :), za samo menu autoholdu odpoiwada moduł EPB

Poza modułem ważna jest pompa ABS czy zrozumie i odpowiednio odpowie do zegarów 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.09.2016 o 11:25, comingsoon napisał:

20160917_112139.jpg

 

Panowie jak wyjac to zabezpieczenie czarne w miejscu w ktorym ma wejsc pin? Wie ktos moze?

Dodam ze wyjalem rozowe zabezpieczenie :x

Mam pytanie, w sprawie jak wyjąć piny z kostki od sterownika EPB oraz te zabezpieczenia z poszczególnych pinów jak na zdjęciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te gumki się wyrywa - łapiesz szczypcami i ciągniesz. Wpięte przewody trzeba wypinać i najlepiej mieć do tego przyrząd, ewentualnie jakimś drucikiem podważać.

Przykład z dużą ilością zdjęć:
https://www.lelong.com.my/23pcs-electric-connector-terminal-pins-removal-tool-kit-4688-ehardwarestore-183661504-2017-10-Sale-P.htm

terminal_03.jpg

terminal_05.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności