Skocz do zawartości
m3iaz

[Instrukcja] AUTO HOLD - POPRAWIONA

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ z nieznanych przyczyn wszystkie zdjęcia z tego wątku (i nie tylko) przepadły w otchłań zła ;-) a zainteresowanie jest spore, postanowiłem odświeżyć post.

dodatkowo przeskalowałem obrazki żeby w przyszłości z powodów przeciążenie nikt ich nie wyrzucił (czyt. mod, admin lub autoBOT)

 

KLIKAJĄC NA ZDJĘCIE OTWORZY SIĘ W PEŁNYM ROZMIARZE

 

Pod spodem oryginalny post wraz ze zdjęciami i paroma komentarzami

-----------------------------------------------------------

Kolejna instrukcja na życzenie ale bez wszystkich zdjęć... opis na pewno jest kompletny.

Do rzeczy.

 

UWAGA: próbowałem założyć auto hold w aucie z 2007 (początek roku) i wyskakiwały mi niezrozumiałe błędy... u mnie działa...

Problem powstaje najprawdopodobniej z powodu wady oprogramowania w niektórych sterownikach ręcznego

 

Materiały potrzebne do modyfikacji:

  • 1x włącznik AUTO HOLD (6pin, od pewnego rocznika jest to 5 pin ale nie powinno to być istotne) - 3C0927227B,
  • 1x wtyk 6 pin do włącznika (najlepiej w serwisie) - 4D0971636A,
  • 6x piny żeńskie do wtyku włącznika - 000979009,
  • 2x piny żeńskie do wtyku sterownika - 000979030,
  • ok 2m przewodu (niezbyt grubego - oryginalnie jest to 0.35mm²),
  • taśma klejąca bawełniana ewentualnie samo wulkanizująca.

Narzędzia:

  • kabel vag - koniecznie chodzący pod CAN BUS (VCDS, VAG CAN PRO itd.),
  • obcinaki kątowe,
  • lutownica i cyna,
  • mały płaski wkrętak,
  • torx t20,
  • torx (nie pamiętam jaki ale o 1 lub 2 większy),
  • klucz 10 mm (najlepiej grzechotka z przedłużką i nasadką).

Zanim się za cokolwiek zabierzecie to należy sprawdzić VAG-iem czy sterownik ręcznego suportuje tą opcję.

Aby to zrobić łączymy się za pomocą VAGa z [53] Parking Brake i w kodowaniu wpisujemy wartość 0000012 (wcześniej 0000010 - jeśli końcówka jest _11 to znaczy że pasek jest z USA, wtedy trzeba 0000013).

Jeśli kodowanie zostanie przyjęte i nie wywala żadnych błędów to można się zabrać za robotę...

W nowszych autach/starownikach (tam gdzie AH ma wizualizację na MFA) kodowanie to 0000057 dla AH i 0000056 bez AH - nie ma informacji czy jest różnica między EU a USA

Krok 1 - wyciągnięcie podłokietnika

Niestety sterownik, do którego chcemy się dobrać mieści się pod podłokietnikiem. jest to najbardziej frustrująca część całej modyfikacji (składanie równie uciążliwe).
Polecam wyciągnąć jeden przedni fotel ale konieczne to nie jest.

Położenie śrub (będę pisał dla jednej strony bo są równolegle):

1. torx t20 - w okolicy pedału gazu pod zaślepką

torx1.jpgtorx1.jpg

torx1.jpg

2. torx t20 - dostęp po zdjęciu przedniej części dolnego plastiku podłokietnika

torx2.jpgtorx2.jpg

 

3. torx ?? - pod zaślepką po przesunięciu foteli maksymalnie do przodu i podniesieniu ich do góry

torx3.jpgtorx3.jpg

 

4. torx t20 - pod schowkiem/popielniczką (czasami jest tylko płaska zaślepka na zapinkach lub RSE - złącza słuchawek) w tylnej części podłokietnika

torx4.jpgtorx4.jpg

 

5. 2x nakrętka M6 - mocowanie do podłogi, dostęp po zdjęciu tylnej części podłokietnika

torx5.jpgtorx5.jpg

 

6. 4x torx t20 - mocowanie panelu klimatronika (nie wiem jak jest przy klimatiku ale raczej mocowanie jest podobne - przy climaticu prawe pokrętło jest połączone z nagrzewnicą poprzez linkę - !!!zwrócić uwagę na poprawne odpięcie linki przy ponownym montażu) po wcześniejszym zdjęciu ramki

climatronic.jpgclimatronic.jpg

 

7. 2x torx t20 pod przednią popielniczką, można od razu zdemontować pamiętając o wypięciu gniazda zapalniczki

Nie da się zdemontować przed zdjęciem ramki wokoło skrzyni biegów

 

Demontaż:

Najpierw można zdemontować ramkę z radia i panelu klimatyzacji. Jedna i druga jest tylko na zapinki ale wyrywanie robimy z czuciem bo podobno ta od radia łatwo się łamie (mnie się jeszcze nie zdarzyło). Żeby ułatwić sobie sprawę można najpierw zdjąć plastiki (chromy) ozdobne z szufladek (po otworzeniu pociągnąć do góry).

szufladka.jpg

Zaślepka klimatyzacji trzyma się dużo mocniej na 4-ch zapinkach. od spodu można sobie otworzyć popielniczkę żeby był lepszy chwyt.

Kolejny krok to odpięcie mieszka dźwigni zmiany biegów i wyciągnięcie ramki z przyciskami.

Mieszek najlepiej złapać za przednią część skóry (od strony radia) i delikatnie odchylając ramkę z przyciskami, pociągnąć do góry.

mieszek.jpg

Pod mieszkiem jest też wyciszenie, które też trzeba wyciągnąć. Potem można się zabrać za wyrywanie ramki z przełącznikami.

mieszek1.jpg

Trzyma się bardzo mocno na 4 zapinkach po jednej w każdym rogu. najlepiej włożyć rękę przez dziurę po mieszku i zaczynając od tylnej części (od strony podłokietnika) pojedynczo wyrywać. nie polecam wyciągania przycisków. lepiej wypiąć z nich tylko wtyki. blaszki blokujące lubią wypaść i zaginąć - później przyciski latają na wszystkie strony...

ramka.jpg

mieszek.jpg

mieszek1.jpg

Teraz można poodkręcać wszystkie śruby do których mamy dostęp oraz wypiąć panel climatronika. Przy wypinaniu wtyków należy pamiętać że najpierw wyciąga się czerwony plastik (na ok 5mm - NIE NA SIŁĘ DO KOŃCA) a potem już zwykłe wypinanie wtyczek.

Jeśli wcześniej się tego nie zrobiło można wypiąć teraz przednią popielniczkę/schowek pamiętając o przewodzie gniazda zapalniczki.

Zabezpieczenia na wtykach climatronic'a

climatronic1.jpg

climatronic1.jpg

Po odkręceniu śrub z tylnej części podłokietnika można ją zdemontować. odchylamy dół w kierunku tyłu auta pamiętając o przewodzie do gniazda zapalniczki. teraz mamy dostęp do ostatnich 2 nakrętek oraz do ostatniego przewodu który trzeba wypiąć. mieści się on po prawej stronie w okolicy nakrętki. najczęściej jest to złącze 2 pinowe ale w samochodach z instalacją bluetooth premium złączka jest większa i trzeba mieć na prawdę cienkie palce żeby to wypiąć. dodatkowo złączka jest lekko zblokowana wiec najlepiej pomóc sobie małym wkrętakiem.

Po odkręceniu wszystkich śrub, nakrętek i odpięciu wszystkich elementów można wyciągać podłokietnik. najlepiej zrobić to w dwie osoby jeśli się wcześniej nie wyciągnęło jednego fotela. tylną część podłokietnika podnosimy do góry i powoli wysuwamy w kierunku tyłu auta uważając na dźwignię skrzyni (najlepiej wrzucić 4 bieg).

Krok 2 - sterownik EPB i połączenia

Wyciągnięcie sterownika

Po wyjęciu podłokietnika widać piękny sterowniczek EPB (electronic parking brake). przykręcony jest na 3 nakrętki M6 (klucz 10mm) schowane bodajże pod plastikowymi zaślepkami. trzeba je odkręcić i odpiąć wtyk. z tego co pamiętam rozbieranie wtyku nie jest rzeczą oczywistą ale raczej powinniście sobie poradzić. bodajże najpierw trzeba przeciąć opaskę plastikową trzymającą przewody do wtyku, podwadzić przednią część obudowy i wysunąć ją. nie pamiętam już dokładnie a zdejmował podłokietnika nie będę (zgadnijcie dlaczego ? ).

Wtyk ma zabezpieczenie pinów (chyba fioletowe) które trzeba lekko przesunąć żeby można coś było z nimi zrobić.

Elektryka

Teraz można sobie przygotować wiązkę. ja nie ciągnąłem wszystkiego "jak fabryka" bo nie ma to sensu. Częściowo wykorzystałem połączenia do przycisku ESP który jest w standardzie w naszych paskach (podświetlenie i masa).

Poniższe schematy pokazują jak to elektrycznie wygląda.

Sterownik ręcznego (J540) i przycisk AUTO HOLD (E540). Po lewej przycisk hamulca postojowego (E538):

auto_hold1.jpg.bdf907d73ad300611624efefca0cd9af.jpg

 

Podłączenie przycisku ESP (E256) do sterownika ABS (J104):

esp.thumb.jpg.34a2ca0ed96ccc4f8d32c060eba54281.jpg

Na poniższym schemacie widać połączenia które trzeba będzie wykonać. piny oznaczone ESP łączymy z odpowiednimi pinami na włączniku ESP. kabel jest dosyć dobrze zabezpieczony taśmą bawełnianą więc będzie trochę zabawy żeby się do kabli dobrać. im dalej od wtyku się wlutujemy tym lepiej.

auto_hold2.jpg.7f4ff25b98c6acab82e3d68c1a2fb136.jpg

 

Pin 5 naszego włącznika musimy wlutować do istniejącego przewodu (pin 11) na naszym wtyku sterownika (J540).

Pin 1 i 4 ma wejście bezpośrednie do sterownika z tym że pin 4 w zależności od daty produkcji wchodzi na różne piny na sterownik.

Jeśli data produkcji auta jest do kwietnia 2007r to jest to pin 9 na sterowniku. Nowsze auta to już pin 4.

 

Teraz tylko wszystko połączyć.

 

Krok 3 - kodowanie i test jezdny

Kodowanie podawałem wcześniej. po połączeniu dla aut europejskich jest to 0000012 a dla USA 0000013. w nowszych autach 0000057

Po zakodowaniu a przed złożeniem podłokietnika najlepiej się przejechać i przetestować działanie. Zasadę działania funkcji AUTO HOLD opisze na samym końcu (zresztą widziałem gdzieś na forum). Jeśli działa poprawnie to możemy wszystko składać odpowiednio izolując nasze nowe wiązki.

Krok 4 - składanie do kupy

Nie ma co się rozpisywać. Praktycznie składamy wszystko w odwrotnej kolejności do rozkładania pamiętając o przewodach, które idą w tylnej części podłokietnika. Po wstępnym wsunięciu sprawdzamy czy wszystko leży dobrze zwracając uwagę na połączenie między deską a podłokietnikiem. Jeśli się gdzieś opiera (może nie być widać na pierwszy rzut oka) tu trochę poruszać przód tył podłokietnikiem.

Po złożeniu cieszymy się nową funkcjonalnością naszego auta.

Zasada działania funkcji AUTO HOLD

Domyślnie funkcja auto hold jest wyłączona. Wyłącza się przy każdym wyłączeniu zapłonu więc jak komuś zgaśnie auto na skrzyżowaniu to niech się później nie zdziwi, że się później auto stacza...

Funkcja auto hold działa tylko przy zapiętych pasach kierowcy (nie sprawdzałem czy przy deaktywacji kontroli zapiętych pasów też działa).

W momencie hamowania i zatrzymania auta do 0 sterownik ABS (ESP) podtrzymuje ciśnienie na zaciskach do momentu wrzucenia biegu oraz zwolnieniu sprzęgła.

Jeśli pojazd zacznie się staczać (np. przejedzie ciężarówka) to sterownik automatycznie zwiększa ciśnienie (żeby zatrzymać pojazd) a w skrajnym przypadku włącza hamulec postojowy.

Jeśli zbyt długo będziemy stać w miejscu (nie sprawdzałem nigdy jak długo), żeby nie przeciążać pompy ABS automatycznie włącza się hamulec postojowy.

Po odpięciu pasów lub wyłączeniu zapłonu automatycznie zaciąga sie hamulec postojowy.

 

To chyba tyle.

Życzę powodzenia przy modyfikowaniu.

Edytowane przez nTomek
Wstawiłem schematy jakie miałem. Może ktoś ma lepsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldemar

Wielkie Dzięki!!! za instrukcję, była bardzo pomocna przy modyfikacji.

Jeśli mogę wtrącić:

- drugi torx rozmiar 30;

- że sterownik przed może być z końcówką kodu 11 i też zmieniamy na 12 (samochód na rynek europejski);

- lepiej podnieść tunel i odpiąć złącza niż wypinać ramkę z przełącznikami (jej wyjęcie na granicy urwania zaczepów;

- polecam orginalnie zarobione końcówki z przewodami ręcznie nie są tak idelnie wykonane i gorzej się je wkłada do złącz.

 

Jestem bardzo zdowolony z tej funkcji bardzo praktyczna (nie oślepiam teraz z tyłu kierowców, brak nogi na hamulcu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
funkcja auto hold działa tylko przy zapiętych pasach kierowcy (nie sprawdzałem czy przy dezaktywacji kontroli zapiętych pasów też działa).
Funkcja działa tylko przy zapiętych pasach . Wyłączenie kontroli polega tylko na wyłączeniu sygnalizacji i nie na symulacji zapiętych pasów . Edytowane przez Trokadero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem o tym w innym wątku.

Auto hold trzyma auto za pomocą ESP (hamuje wszystkie koła).

Nie mylić z "ręcznym", który hamuje tylko tył za pomocą siłowników elektrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gozej navodu jak zamotovac autohol nevidzalem.

 

kto chce montovac tutaj jest material :

 

1x spínač AUTO-HOLD 3C0 927 227B = 15 eur

1x svorkovnice pro spínač 4D0 971 636A = 4 eur

3x sada vedení 000 979 009 (0,5m, oba konce s piny do spínače) = 14 eur

1x sada vedení 000 979 030 (0,5m, oba konce s piny do jednotky) = 9 eur

 

navod mam tez a popis jest jednoduchsi a foto jes deailnejsie. dodam to tu ak je zaujem.

Edytowane przez ejne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powie mi ktoś jaki muszę mieć ten włącznik do auta z 2008 roku na 5 czy na 6 pinów???

 

Waldek, jak na 5 pinów, do podłączenia niezbędne jest 6 pinów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak wygląda u was kostka do przycisku, tak jak na zdjęciu w instrukcji kolegi m3iaz?

auto_hold2.jpg 

U mnie piny 1,2,3 są na dole a 4,5,6 na górze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z powyższym opisem sterownik mam chyba nowszy, ponieważ u mnie w kodowaniu była wartość 0000056, wpisałem więc 0000057 i wyskoczyła mi AKCEPTACJA KODOWANIA" natomiast na wyświetlaczu MFA po sekundzie wyskoczył komunikat o "problemie z hamulcem postojowym".

piszę tego posta w celu potwierdzenia przez kogoś bardziej kumatego w temacie - czy tak musi być i mogę zamawiać klamoty

dzięki

Edytowane przez waldeksz26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez zamontowalem Autohold, z przelacznika wszystko dobrze chodzi ale z opcji pomiedzy zegarami nie moge zalaczyc.

Jak dam kursorem zalacz po 2 sekundach samo przeskakuje na wylacz.

Czy ktos wie dlaczegosie tak dzieje ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

bo modul bordnetz od B6 nie obsluguje tej funkcji, a przynajmiej te z pierwszych modulow. zeby miec na FIS-ie ta funkcje i miec mozliwosc wlaczenia na stale Auto Holda musisz zalozyc bordnetz od CC z numerem czesci zaczynajacym sie na 3C8 i musi to byc highend bordnetz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a jak podpięte jest to w ori? gdzie i którędy idą kable w fabrycznej instalacji AutoHolda? Ma ktoś taki schemacik albo może mi wyjaśnić? Bo własnie zamówiłem wszystkie pierdoły i chce to podpiąć najlepiej i najbardziej podobnie jak wychodziło z fabryki.

 

Panowie !!!

autohold1.png

 

 

Ja u siebie tak zamontowalem ja na rysunku ale:

z wylacznika chodzi doskonale ale pomiedzy zegarami nie chce sie zalaczyc. Przez wasze instrukcje zamontowalem dzis bordneta 3C8 ale przez to sie nic nie zmienilo. Z zegarow nie chce sie nadal zalaczyc. Dziwne. Probowalem wszystkie mozliwe cody i ustawienia ale nic. Ma ktos pomysl na dalsze kodowanie zeby autohold zalaczyl sie pomiedzy zegarami ????

Edytowane przez Navi16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi proszę powiedzieć jak mogę sprawdzić w kodowaniu pod jaki pin 4 mam podpiąć pod 4 czy 9, bo w opisie jest napisane ze auta do 2007 maj pin 4 a od 2007 maj pin 9 a ja mam auto z 8 maja 2007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mi proszę powiedzieć jak mogę sprawdzić w kodowaniu pod jaki pin 4 mam podpiąć pod 4 czy 9, bo w opisie jest napisane ze auta do 2007 maj pin 4 a od 2007 maj pin 9 a ja mam auto z 8 maja 2007

 

do maja 2007 pin 4

od maja 2007 pin 9

takie moje rozumowanie, czyli do 30.04 i od 01.05

 

---------- Dodano o 21:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:03 ----------

 

zmienilo. Z zegarow nie chce sie nadal zalaczyc. Dziwne. Probowalem wszystkie mozliwe cody i ustawienia ale nic. Ma ktos pomysl na dalsze kodowanie zeby autohold zalaczyl sie pomiedzy zegarami ???

 

a moduł hamulca jaki masz,

aby to działało powinien raczej byc tez 3C8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

modul hamulca tez zmjenilem na 3C8 bo przy 3C0 nie mialem nic na FIS. Nic z tego nierozumjem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do maja 2007 pin 4

od maja 2007 pin 9

takie moje rozumowanie, czyli do 30.04 i od 01.05

a nie odwrotnie

do maja 9

od maja 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie odwrotnie

 

dokładnie, sorry za czeski błąd

 

T30/9 obowiązuje do końca kwietnia 2007

T30/4 obowiązuje od początku maja 2007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie, sorry za czeski błąd

 

T30/9 obowiązuje do końca kwietnia 2007

T30/4 obowiązuje od początku maja 2007

 

Czyli moja opcja to T30/4 bo auto jest dokładnie z 8 maja 2007

Dzięki wilekie za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie skumał ktoś o co chodzi z tym sterowaniem autohold z zegarów, ja nie mam guzika a po resecie zegarów pojawia się funkcja auto hold, można przełączyć on/off, niestety znika za jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

bylo wczesniej juz o tym, chyba nawet i ja to pisalem juz raz, ze musisz miec CECM od CC z numerem 3C8 i 30 byte highend a nie 3C0 od B6 zeby mozna bylo wlaczyc auto hold na stale z licznikow a nie za kazdym startem z przycisku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie ja swoj boordnet wymienilem na 3C8 30byte highend ale nadal nie chodzi ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności