radek777 Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) szukałem ale nic mi nie pomogło.jakis czas temu wymieniałem maglowice która ciekła, przy okazji wyjałem poduszke kierowcy i chyba cos tam zniszczyłem bo nie działa mi klakson na forum było kilka info o bezpiecznikach , urwanych kablach itd. i tak czesc bezpieczników nie ma pradu ,ale o dziwo wszystko oprócz klaksonu działa:( wykreciłem cały panel z bezpiecznikami i wszystko ok.wymontowałem klaksony były 2 połoczone blaszka ,podpiołem na krótko i jeden działał drugi nie na kostkach brak napiecia .kable ok co moze byc?????????? prosze nie piszcie zeby podpiac go pod vaga bo nie mam mozliwosci mam bład poduszki(nie odłaczyłem klemy podczas wymontowania poduchy) z gory dzieki nikt panowie nie podpowie??? Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez radek777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #2 Napisano 9 Sierpnia 2009 radek777 - sprawdź dokładnie te bezpieczniki czy są nie przepalone.Sprawdź pod autem kostki na przewodach które dochodzą do klaksonów.Czy na kole kierownicy nić nie ruszałeś.Sprawdź i tam połączenia .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2009 wyjałem poduszke kierowcy i chyba cos tam zniszczyłem bo nie działa mi klakson No jeśli jest tak jak piszesz to już wiesz gdzie masz uszkodzenie.... Zdemontuj poduche i zewrzyj kabel z klaksonu do masy. Sądzę, że zadziała. Jeśli nie to sprawdz taśmę. Jeśli to nie pomoże- daj znać to podpowiem gdzie szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2009 kolego stern który kabelek zewrzyc bo nie bardzo wiem który z którym co do kostek to sprawdzałem psikałem wynalazkami itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2009 kolego stern który kabelek zewrzyc bo nie bardzo wiem który z którym co do kostek to sprawdzałem psikałem wynalazkami itd No przecież wiąchy jak do kompa tam nie ma Z taśmy wychodzi żółta wtyczka, do baga kabel zostawiaszw spokoju kabel a cienki czarny do masy. Jak nie zadziała to taśme zmierz bo coś na moje oko to ją uwaliłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #6 Napisano 10 Sierpnia 2009 ok dzieki kolego sprawdze to w jutro i dam znac co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #7 Napisano 10 Sierpnia 2009 Jak zmieniałeś maglownice to czasem nie kręciłeś kierownicą na pusto jak była odłączona od magla? Jak tak to pewnie zerwałeś taśmę jak piszą koledzy wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #8 Napisano 10 Sierpnia 2009 skoro "tasma" to ta wiazka kabli to mogłem cos tam zerwac ale reszta wszystko działa patrzyłem na te kable ale tam jest mało miejsca i trudno wszystko zobaczyc dam znac jutro dzieki za zainteresowanie ,to forum naprawde pomaga w grudniun kupiłem pasata i nie bardzo wiedziałem jak wymienic klocki hamulcowe a jakies 2 miesiace temu wymieniłem bez pomocy maglownice w slepej uliczce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2010 dziekuje koledzy wasza diagnoza była trafna ,małe przesłanie dla osób które wymieniaja maglownice(kolumne kierownicza)jesli to zrobiliscie wy sami lub ktos inny to robił i nagle nie wiadomo z kąd jest problem z klaksonem i swieci kontrolka poduszki to 100% ze taśma do wymiany:doh a jesli to sam klakson to najlepiej sprawdzic po kolei - bezpiecznik 25 -sam klakson,znajduje sie on po prawej stronie pod lampa schowany za kratka zderzaka,składa sie z 2 czesci ,najlepiej podpiac do akumulatora dobrze tez sprawdzic napięcie na kostkach ktos moze wciskac klakson a ty sprawdz probówka czy jest ok PAMIETAJ ZE KLAKSON DZIAŁA GDY KLUCZYK JEST PRZEKRECONY NA ON -zdejmij poduszke i zewrzyj czarny kabelek do masy(czesci metałowej kierownicy)i jak nie działa to tasma do wymiany Tasma nie mylic z wiazka kabli,tasma to mały krazek-wymiana jest dziecinnie prosta jedyny problem moze stwarzac zdjecie airbaga jesli ktos robi to pierwdzy raz wymiana tasmy -odpiac minus akumulatora -zdjac poduszke -zdjac obudowe kolumny kierowniczej 2 elementy -zaznaczyc flamastrem połozenie kierownicy zeby mozna było załozyc dokładnie tak jak była wczesniej(ja uzyłem cienkiego srubokreta jako dłutka) -odkrecic w lewo srube ja uzyłem nasadki t55 tylko do takiej miałem dostep poodpinaj kabelki -kierownice w góre -mamy podana tasme na tacy pozostało odpiac 3 zatrzaski reszta oczywiste prosze poprawic jesli sie zamotałem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hefajstos86 Zgłoś #10 Napisano 6 Grudnia 2011 hej. chciałbym temat odświeżyć bo mam podobny problem czyli klakson nie działa. bezpiecznik jest ok ale zauważyłem ze czasami ale nie zawsze jak zamykam samochód nie ma sygnału alarmu. raz jest raz go nie ma. czy to moze miec zwiazek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #11 Napisano 7 Grudnia 2011 hej. chciałbym temat odświeżyć bo mam podobny problem czyli klakson nie działa. bezpiecznik jest ok ale zauważyłem ze czasami ale nie zawsze jak zamykam samochód nie ma sygnału alarmu. raz jest raz go nie ma. czy to moze miec zwiazek? Nie ma związku, gdyż to są dwie oddzielne syreny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hefajstos86 Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2011 fak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2012 Cześć Moi Drodzy. Ma ktoś informację którędy biegną przewody zasilające do klaksonu w silniku AJM ? Problem jest taki, że klakson nie dostaje zasilania... - naciskając na kierownicę słychać, że przekaźnik klaksonu działa - bezpieczniki są ok - masa dochodzi do obu klaksonów, a same wtyki dla pewności wyczyściłem i zabezpieczyłem smarem miedziowym ale podczas naciskania na kierownicę napięcie do klaksonów nie dochodzi podejrzewam zatem wiązkę przewodów, tylko nie wiem w którym miejscu ona idzie i gdzie sama z siebie mogłaby się uszkodzić ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2012 Witam a może ktoś mi pomoże w mojej sprawie co może być za przyczyna, że klakson działa dopiero po bardzo mocnym wciśnięciu miejsca na poduszce. Wcześniej było ok wystarczyło delikatnie wcisnąć i klakson działał a teraz to trzeba się dobrze zaprzeć aby klakson zadziałał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaSk Zgłoś #15 Napisano 11 Lipca 2012 Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że czasem po odpaleniu samochodu nie mam podświetlonych przycisków na kierownicy... tym samym przyciski nie działają, co jest uciążliwe w przypadku chęci korzystania np. z telefonu. Nie działa wówczas również klakson. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Problem pojawił się 4 krotnie ;] Może ktoś się spotkał z takim problemem ? Proszę o pomoc, co ewentualnie sprawdzić, gdzie szukać...? Pzdr. Toemk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sethe Zgłoś #16 Napisano 3 Września 2013 dziekuje koledzy wasza diagnoza była trafna ,małe przesłanie dla osób które wymieniaja maglownice(kolumne kierownicza)jesli to zrobiliscie wy sami lub ktos inny to robił i nagle nie wiadomo z kąd jest problem z klaksonem i swieci kontrolka poduszki to 100% ze taśma do wymiany:doha jesli to sam klakson to najlepiej sprawdzic po kolei - bezpiecznik 25 -sam klakson,znajduje sie on po prawej stronie pod lampa schowany za kratka zderzaka,składa sie z 2 czesci ,najlepiej podpiac do akumulatora dobrze tez sprawdzic napięcie na kostkach ktos moze wciskac klakson a ty sprawdz probówka czy jest ok PAMIETAJ ZE KLAKSON DZIAŁA GDY KLUCZYK JEST PRZEKRECONY NA ON -zdejmij poduszke i zewrzyj czarny kabelek do masy(czesci metałowej kierownicy)i jak nie działa to tasma do wymiany Tasma nie mylic z wiazka kabli,tasma to mały krazek-wymiana jest dziecinnie prosta jedyny problem moze stwarzac zdjecie airbaga jesli ktos robi to pierwdzy raz wymiana tasmy -odpiac minus akumulatora -zdjac poduszke -zdjac obudowe kolumny kierowniczej 2 elementy -zaznaczyc flamastrem połozenie kierownicy zeby mozna było załozyc dokładnie tak jak była wczesniej(ja uzyłem cienkiego srubokreta jako dłutka) -odkrecic w lewo srube ja uzyłem nasadki t55 tylko do takiej miałem dostep poodpinaj kabelki -kierownice w góre -mamy podana tasme na tacy pozostało odpiac 3 zatrzaski reszta oczywiste prosze poprawic jesli sie zamotałem pozdrawiam A czy do klaksonu jest dostęp od góry? Czy wymaga to demontażu reflektora itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
csmperformance Zgłoś #17 Napisano 4 Sierpnia 2014 A ja mam inne pytanie z tej dziedziny - po obszyciu kierownicy pojawia się taki problem, że klakson czasami włącza się sam!! Czy to też może być uszkodzona taśma?? Ktoś może miał podobny temat?? Pomaga jedynie wciśnięcie kierownicy w miejscu pionowego ramienia (kiera trójramienna), nasciskając w dwóch pozostałych miejscach dźwięk nie ustępuje. Gdy klakson nie trąbi sam, włącza się normalnie po naciśnięciu kiery. Będę wdzięczny za rady, bo mega mnie to męczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_720 Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Witam! Wcześniej miałem kierownicę multifunkcyjną, a obecnie 3-ramienna (ori, Raid sprzedany) i nie działa klakson. Przy multi był, ale po zmianie kierownicy nie działa. Ogólnie w "kabelkach" jestem zielony Czy wyjęcie przekaźnika od multi coś da? Jakieś rady co, gdzie, jak? Edytowane 27 Stycznia 2016 przez rainman777 przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2016 Bezpiecznik sprawdz, pozniej syrene (mi ją kiedyś zalało i przestala grać ), ew. kostka do niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2016 Ludzie, schemat klaksonu jest całkiem inny dla multi i całkiem inny dla zwykłej kiery, a nie kolega Darof pisze takie bzdety.... Jak nie masz pojęcia to oddaj auto dla kogoś, kto ma. Roboty dużo nie ma ale trzeba miec pojęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach