ronuch Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam!!! kupiłem paska i jak sie okazało ktoś nieźle go wyszykował na sprzedaż! Ostatnio po namowie kolegi luknąłem jakie mam włożone pompki i ku mojemu zdziwieniu mam po kolei od rozrządu: ...N, ...F, ....AG, ....F i teraz mam problem jakie powinny byc - znalazłem na forum ze niby AL albo AN ale czy na pewno?? nr sterownika silnika to 038 906 019 DS! Moj problem z autkiem polega na tym ze dużo palił przy emeryckiej jezdzie, ciezko pali na ciepłym i jest bardzo słaby zanim włączy sie turbo! i pytanie z innej beczki czy jesli bede wymienial to moge narazie wymienic tylko 2 np 1 i 2 a za miesaic nastepne dwie (wiadomo koszta dosyc spore) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2009 że pompki pomieszane to wiadomo że źle, ale najpierw pomyślałbym może wystarczy wymienić np. te dwie a F zostawić. pytanie tylko czy F do tego silnika są ok.Potem trzeba podłączyć pod vaga i patrzeć co się dzieje. A jak wygląda praca na biegu jałowym i ile to spalanie, że kolega twierdzi że duże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery122 Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2009 witaj w/g etki do twojego sterownika przychodzą pompki 038 130 073 AL ponoć można zakładać również pompki 038 130 073 BA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2009 PD to nie problem, podejda kazde !! kwestia wystrojenia softu. Jaa bym kupil 4x "al" poprawil soft i cieszyl sie nowa moca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #5 Napisano 7 Sierpnia 2009 Jaa bym kupil 4x "al" poprawil soft i cieszyl sie nowa moca. ale te al podejda bez dostrajania softu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2009 nie podejdą kolego trzeba wystroić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #7 Napisano 7 Sierpnia 2009 Witam, w moim AVF miałem wsadzone AM (mam je teraz na sprzedaż pasują do 100-105KM TDI), wymieniłem na AL i wszystkie problemy (duże spalanie, mała moc, słabe zbieranie ze startu) zniknęły. Żadnych przeróbek sofu! Miałem propozycję wymiany softu do tych AM, ale koszt przeróbki przewyższał zakup sprawdzonych pompek i ich wymianę. Wymiany dokonał pracownik serwisu VW we własnym warsztacie. Miał jakieś papiery wydrukowane z nasatwami z jakimi trzeba te pompki zamocować. Mierzył wszystko suwmiarką i dokręcał kluczem dynamometrycznym. Kup AL i daj jakiemuś specowi je założyć i nie będzie żadnych problemów. Sprawdź jeszcze stan oringów na pompkach, ja kilka miałem lepszych na AM i je poprzekładaliśmy. Chyba, że kupisz nowe w serwisie 80zł komplet na 1 PD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #8 Napisano 7 Sierpnia 2009 nie podejdą kolegotrzeba wystroić niby czemu nie podejda?? przecież niby mam kompa pod te pompki!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #9 Napisano 7 Sierpnia 2009 że pompki pomieszane to wiadomo że źle, ale najpierw pomyślałbym może wystarczy wymienić np. te dwie a F zostawić. pytanie tylko czy F do tego silnika są ok.Potem trzeba podłączyć pod vaga i patrzeć co się dzieje. A jak wygląda praca na biegu jałowym i ile to spalanie, że kolega twierdzi że duże. spalanie wynosi przy emeryckiej jezdzie na dwupasmowce 7l/100 wyliczone z paliwa a na biegu jalowym bez klimy 1,4-1,5l/h dożucam log z grupy 23 na 3 -biegu od 2 do 4 tys obr/min 3 bieg.txt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2009 Witam! Za duże masz to spalanie zarówno na wolnych obrotach jak i na trasie przy "emeryckiej" jeździe. Na wolnych obrotach dla silnika AVF większość z nas na forum ma spalanie w granicach 0,5 - 0.7 l/h (bez klimy) , a w trasie przy emeryckiej jeździe powinien Ci spalić max 6l (skrzynia manual). Pomiary z bloku 023 - masz za duże wskazania. Zalecane wartości maxymalne to +/-30. Zrób porządną kompletną diagnostykę VAG-iem - musi pokazać co jest nie tak, chyba że soft nie pasuje do wymienionych pompek. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #11 Napisano 8 Sierpnia 2009 przecież pisze na początku jest napisane jakie mam włożone pompki i każda jest inna wiec nie ma czego więcej diagnozować (jedna ze 101km dwie z 115km) A jakie lepiej kupic regenerowane czu uzywki?? bo nowe to troche duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam, w moim AVF miałem wsadzone AM (mam je teraz na sprzedaż pasują do 100-105KM TDI), wymieniłem na AL i wszystkie problemy (duże spalanie, mała moc, słabe zbieranie ze startu) zniknęły. Żadnych przeróbek sofu! Miałem propozycję wymiany softu do tych AM, ale koszt przeróbki przewyższał zakup sprawdzonych pompek i ich wymianę. Wymiany dokonał pracownik serwisu VW we własnym warsztacie. Miał jakieś papiery wydrukowane z nasatwami z jakimi trzeba te pompki zamocować. Mierzył wszystko suwmiarką i dokręcał kluczem dynamometrycznym. Kup AL i daj jakiemuś specowi je założyć i nie będzie żadnych problemów. Sprawdź jeszcze stan oringów na pompkach, ja kilka miałem lepszych na AM i je poprzekładaliśmy. Chyba, że kupisz nowe w serwisie 80zł komplet na 1 PD. jestes w duuuuzym bledzie, ale jaa Cie nie zamierzam wyprowadzac z niego. TO ze komp jest niby pod PD "AL"....to lekka fikcja. KOMP to KOMP a liczy sie wgrany w nim soft i wystrojone pod niego dawki paliwa. Skad niby soft ma wiedziec, ze ma obslugiwac akurat PD "al" ??!! co do ustawienia samych PD w glowicy, filozofi nie ma, sa ustawione pionowo w dol, centralnie nad komora spalania w tloku, otworki wtryskowe sa ustawione co 120st, wiec pomylka w katowym ustwaieniu "+" "-" kilka stopni nie ma roznicy, golym okiem widac, ze sa zle ustawione. Aaa klucz dynamometryczny jest po to, zeby debile w servisie nie urwali srub !!. Ja mam swoje PD ustawione "na oko" dokrecone reka mniej wiecej z taka sama sila...i co...zapitalam i dusze z silnika 202KM i 435Nm. Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #13 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja mam swoje PD ustawione "na oko" dokrecone reka mniej wiecej z taka sama sila...i co...zapitalam i dusze z silnika 202KM i 435Nm. akurat do ustawienia samego wtrysku to nie mam problemu bo mam serwisówkę i suwmiarkę ale boje sie ustawiania nie wiem jak to nazwać "skoku pompki" - po co ten zegar jest tam używany?? A jakie pompki polecasz regenerowane czy używki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #14 Napisano 8 Sierpnia 2009 akurat do ustawienia samego wtrysku to nie mam problemu bo mam serwisówkę i suwmiarkę ale boje sie ustawiania nie wiem jak to nazwać "skoku pompki" - po co ten zegar jest tam używany??A jakie pompki polecasz regenerowane czy używki?? Ustawienie regulacji PD...tam sie mierzy luz szczelinomierzem+pewien kat. Kup cala glowice na ALLEGRO z PD, wyciagnij PD a glowice sprzedaj. moze sie okaze, ze wyjdziesz z lekkim "-". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #15 Napisano 8 Sierpnia 2009 tam sie mierzy luz szczelinomierzem+pewien kat. Luz to miałeś w swoim poldingu lub 126p do zamontowania PD nie potrzeba szczelinomierza. Przydatny jest czujnik zegarowy to ustalenia kiedy krzywka walka jest w górnym punkcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #16 Napisano 9 Sierpnia 2009 Przydatny jest czujnik zegarowy to ustalenia kiedy krzywka walka jest w górnym punkcie. czyli tym zegarem ustalam kiedy krzywka jest maksymalnie u góry, potem wkręcam ta śrubę na imbus do oporu i popuszczam o 225 stopni potem tylko skontrować i wszystko ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #17 Napisano 9 Sierpnia 2009 SPROSTOWANIE...fakt pomylilem sie !! przy PD luz kasuje sie TYLKO obrotem o kat !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 9 Sierpnia 2009 i popuszczam o 225 stopni potem tylko skontrować i wszystko ?? Tak z tym ze zaleznie od silnika,w Ciebie wynosi on raczej 180* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #19 Napisano 9 Sierpnia 2009 Tak z tym ze zaleznie od silnika,w Ciebie wynosi on raczej 180* w serwisowce podają 225 stopni - będzie bezpieczniej Do wymiany warto wymienić oringi na nowe - coś jeszcze trzeba wymienić?? Jakaś podkładkę termiczną czy coś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #20 Napisano 9 Sierpnia 2009 przy PD luz kasuje sie TYLKO obrotem o kat Obraca się pompowtryskiem? w serwisowce podają 225 stopni Mógłbyś zamieścić na forum tą serwisówkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach