Skocz do zawartości
ronuch

jakie pompki do mojego avf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! kupiłem paska i jak sie okazało ktoś nieźle go wyszykował na sprzedaż! Ostatnio po namowie kolegi luknąłem jakie mam włożone pompki i ku mojemu zdziwieniu mam po kolei od rozrządu: ...N, ...F, ....AG, ....F :( i teraz mam problem jakie powinny byc - znalazłem na forum ze niby AL albo AN ale czy na pewno?? nr sterownika silnika to 038 906 019 DS! Moj problem z autkiem polega na tym ze dużo palił przy emeryckiej jezdzie, ciezko pali na ciepłym i jest bardzo słaby zanim włączy sie turbo!

i pytanie z innej beczki czy jesli bede wymienial to moge narazie wymienic tylko 2 np 1 i 2 a za miesaic nastepne dwie (wiadomo koszta dosyc spore)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

że pompki pomieszane to wiadomo że źle, ale najpierw pomyślałbym może wystarczy wymienić np. te dwie a F zostawić. pytanie tylko czy F do tego silnika są ok.Potem trzeba podłączyć pod vaga i patrzeć co się dzieje.

 

A jak wygląda praca na biegu jałowym i ile to spalanie, że kolega twierdzi że duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj

w/g etki do twojego sterownika przychodzą pompki 038 130 073 AL

ponoć można zakładać również pompki 038 130 073 BA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PD to nie problem, podejda kazde !! kwestia wystrojenia softu.

Jaa bym kupil 4x "al" poprawil soft i cieszyl sie nowa moca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaa bym kupil 4x "al" poprawil soft i cieszyl sie nowa moca.

ale te al podejda bez dostrajania softu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie podejdą kolego

trzeba wystroić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim AVF miałem wsadzone AM (mam je teraz na sprzedaż pasują do 100-105KM TDI), wymieniłem na AL i wszystkie problemy (duże spalanie, mała moc, słabe zbieranie ze startu) zniknęły.

 

Żadnych przeróbek sofu! Miałem propozycję wymiany softu do tych AM, ale koszt przeróbki przewyższał zakup sprawdzonych pompek i ich wymianę.

 

Wymiany dokonał pracownik serwisu VW we własnym warsztacie. Miał jakieś papiery wydrukowane z nasatwami z jakimi trzeba te pompki zamocować. Mierzył wszystko suwmiarką i dokręcał kluczem dynamometrycznym.

 

Kup AL i daj jakiemuś specowi je założyć i nie będzie żadnych problemów.

 

Sprawdź jeszcze stan oringów na pompkach, ja kilka miałem lepszych na AM i je poprzekładaliśmy. Chyba, że kupisz nowe w serwisie 80zł komplet na 1 PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie podejdą kolego

trzeba wystroić

niby czemu nie podejda?? przecież niby mam kompa pod te pompki!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że pompki pomieszane to wiadomo że źle, ale najpierw pomyślałbym może wystarczy wymienić np. te dwie a F zostawić. pytanie tylko czy F do tego silnika są ok.Potem trzeba podłączyć pod vaga i patrzeć co się dzieje.

 

A jak wygląda praca na biegu jałowym i ile to spalanie, że kolega twierdzi że duże.

 

spalanie wynosi przy emeryckiej jezdzie na dwupasmowce 7l/100 wyliczone z paliwa a na biegu jalowym bez klimy 1,4-1,5l/h

dożucam log z grupy 23 na 3 -biegu od 2 do 4 tys obr/min

3 bieg.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Za duże masz to spalanie zarówno na wolnych obrotach jak i na trasie przy "emeryckiej" jeździe. Na wolnych obrotach dla silnika AVF większość z nas na forum ma spalanie w granicach 0,5 - 0.7 l/h (bez klimy) , a w trasie przy emeryckiej jeździe powinien Ci spalić max 6l (skrzynia manual). Pomiary z bloku 023 - masz za duże wskazania. Zalecane wartości maxymalne to +/-30. Zrób porządną kompletną diagnostykę VAG-iem - musi pokazać co jest nie tak, chyba że soft nie pasuje do wymienionych pompek. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież pisze na początku jest napisane jakie mam włożone pompki i każda jest inna wiec nie ma czego więcej diagnozować (jedna ze 101km dwie z 115km)

A jakie lepiej kupic regenerowane czu uzywki?? bo nowe to troche duzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

w moim AVF miałem wsadzone AM (mam je teraz na sprzedaż pasują do 100-105KM TDI), wymieniłem na AL i wszystkie problemy (duże spalanie, mała moc, słabe zbieranie ze startu) zniknęły.

 

Żadnych przeróbek sofu! Miałem propozycję wymiany softu do tych AM, ale koszt przeróbki przewyższał zakup sprawdzonych pompek i ich wymianę.

 

Wymiany dokonał pracownik serwisu VW we własnym warsztacie. Miał jakieś papiery wydrukowane z nasatwami z jakimi trzeba te pompki zamocować. Mierzył wszystko suwmiarką i dokręcał kluczem dynamometrycznym.

 

Kup AL i daj jakiemuś specowi je założyć i nie będzie żadnych problemów.

 

Sprawdź jeszcze stan oringów na pompkach, ja kilka miałem lepszych na AM i je poprzekładaliśmy. Chyba, że kupisz nowe w serwisie 80zł komplet na 1 PD.

 

 

jestes w duuuuzym bledzie, ale jaa Cie nie zamierzam wyprowadzac z niego.

 

TO ze komp jest niby pod PD "AL"....to lekka fikcja. KOMP to KOMP a liczy sie wgrany w nim soft i wystrojone pod niego dawki paliwa. Skad niby soft ma wiedziec, ze ma obslugiwac akurat PD "al" ??!!

 

co do ustawienia samych PD w glowicy, filozofi nie ma, sa ustawione pionowo w dol, centralnie nad komora spalania w tloku, otworki wtryskowe sa ustawione co 120st, wiec pomylka w katowym ustwaieniu "+" "-" kilka stopni nie ma roznicy, golym okiem widac, ze sa zle ustawione. Aaa klucz dynamometryczny jest po to, zeby debile w servisie nie urwali srub !!.

Ja mam swoje PD ustawione "na oko" dokrecone reka mniej wiecej z taka sama sila...i co...zapitalam i dusze z silnika 202KM i 435Nm.

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam swoje PD ustawione "na oko" dokrecone reka mniej wiecej z taka sama sila...i co...zapitalam i dusze z silnika 202KM i 435Nm.

akurat do ustawienia samego wtrysku to nie mam problemu bo mam serwisówkę i suwmiarkę ale boje sie ustawiania nie wiem jak to nazwać "skoku pompki" - po co ten zegar jest tam używany??

A jakie pompki polecasz regenerowane czy używki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akurat do ustawienia samego wtrysku to nie mam problemu bo mam serwisówkę i suwmiarkę ale boje sie ustawiania nie wiem jak to nazwać "skoku pompki" - po co ten zegar jest tam używany??

A jakie pompki polecasz regenerowane czy używki??

 

Ustawienie regulacji PD...tam sie mierzy luz szczelinomierzem+pewien kat.

Kup cala glowice na ALLEGRO z PD, wyciagnij PD a glowice sprzedaj.

moze sie okaze, ze wyjdziesz z lekkim "-".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
tam sie mierzy luz szczelinomierzem+pewien kat.

 

Luz to miałeś w swoim poldingu lub 126p do zamontowania PD nie potrzeba szczelinomierza.

Przydatny jest czujnik zegarowy to ustalenia kiedy krzywka walka jest w górnym punkcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przydatny jest czujnik zegarowy to ustalenia kiedy krzywka walka jest w górnym punkcie.

czyli tym zegarem ustalam kiedy krzywka jest maksymalnie u góry, potem wkręcam ta śrubę na imbus do oporu i popuszczam o 225 stopni potem tylko skontrować i wszystko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SPROSTOWANIE...fakt pomylilem sie !! przy PD luz kasuje sie TYLKO obrotem o kat !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
i popuszczam o 225 stopni potem tylko skontrować i wszystko ??

 

Tak z tym ze zaleznie od silnika,w Ciebie wynosi on raczej 180*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z tym ze zaleznie od silnika,w Ciebie wynosi on raczej 180*

w serwisowce podają 225 stopni - będzie bezpieczniej :)

Do wymiany warto wymienić oringi na nowe - coś jeszcze trzeba wymienić?? Jakaś podkładkę termiczną czy coś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy PD luz kasuje sie TYLKO obrotem o kat

 

Obraca się pompowtryskiem?

 

w serwisowce podają 225 stopni

 

Mógłbyś zamieścić na forum tą serwisówkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności