Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie u mnie po podniesieniu całej fury wyczuwalny jest delikatny luz na lewym dolnym "bananie". Przebieg mojego 3B6 to 194tkm i to chyba pierwsza wymiana wahaczy (do 171 tkm autko śmigało po niemczech). Sugerujecie wymianę elementu, który się zużył, czy dwóch stron tych samych elementów? Zastanawiam się jak ten temat ugryźć. Może ktoś z doświadczenia pochwali się co ile tkm wymienia w swoim 3B6/3BG wahacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem bo znowu zaczęło mi coś stukać z przodu zawieszenie wymienione 5000 km temu a dzisiaj znalazłem taką oto śrubę pod autem domyśla sie ktoś od czego to może byc

mi wygląda to na śrubę mocowania obudowy filtra powietrza - stawiam na 99%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. czy mogłby mi ktoś podpowiedziec pare rzeczy na temat mojego auta? otóż najeżdżajac na jakies nierówności słychać pukanie z przedniego zawieszenia na poczatku podejrzewałem amortyzatory ale znajomy powiedział, ze to raczej mocowania amortyzatorów (gumy siadły?) nastepna sprawa niedawno - ze 3 miesiace temu, wymieniłem przegub z prawej strony i na dniach ponownie przy cofaniu na skreconych kołach w prawo słychac pykanie;/ i ostatnia sprawa moze nie na temat ale przy okazji pisze: od strony kierowcy mokra podłoga zwłaszcza z tyłu -woda stoi;/ zaglądałem wczoraj do podszybia wyjmowałem akumulator i przepychałem tamto ujscie, które jest pod nim, jakis syf wyleciał ale wątpie ze pomogło bo po dzisiejszym deszczu znów to samo, od drzwi nie leci bo wykładzina od drzwi jest sucha, drzwi są raczej szczelne, szyberdachu nie mam wiec tez odpada..

Edytowane przez LilFab20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. czy mogłby mi ktoś podpowiedziec pare rzeczy na temat mojego auta? otóż najeżdżajac na jakies nierówności słychać pukanie z przedniego zawieszenia na poczatku podejrzewałem amortyzatory ale znajomy powiedział, ze to raczej mocowania amortyzatorów (gumy siadły?) nastepna sprawa niedawno - ze 3 miesiace temu, wymieniłem przegub z prawej strony i na dniach ponownie przy cofaniu na skreconych kołach w prawo słychac pykanie;/ i ostatnia sprawa moze nie na temat ale przy okazji pisze: od strony kierowcy mokra podłoga zwłaszcza z tyłu -woda stoi;/ zaglądałem wczoraj do poszybia wyjmowałem akumulator i przepychałem tamto ujscie, które jest pod nim, jakis syf wyleciał ale wątpie ze pomogło bo po dzisiejszym deszczu znów to samo, od drzwi nie leci bo wykładzina od drzwi jest sucha, drzwi są raczej szczelne, szyberdachu nie mam wiec tez odpada..

 

Polecam tą stronę,naprawdę warto tam zajrzeć ;)http://forum.vw-passat.pl/search.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Ja mam trochę podobny problem. A wygląda to tak, ze po ostrym hamowaniu słyszę pojedynczy stuk ale dopiero jak dodaję dodaje gazu (tzn jak po hamowaniu samochód się toczy to nic nie słychać ale w momencie przyspieszania słychać pojedynczy stukot). opisałbym go nie jako metaliczny dźwięk tylko jakby coś miało luz i zaskoczyło - to taki dość głuchy, tępawy dźwięk. Może to klocki ale dlaczego ten dźwięk słychać dopiero w momencie przyspieszenia a nie jak się auto toczy. Może ktoś ma jakiś pomysł? (auto 2,5 letnie - 21k przejechane). A i jeszcze jedno - na wstecznym tego nie zauważyłem chociaż próbowałem po ostrym hamowaniu.

Edytowane przez alfa28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. czy mogłby mi ktoś podpowiedziec pare rzeczy na temat mojego auta? otóż najeżdżajac na jakies nierówności słychać pukanie z przedniego zawieszenia na poczatku podejrzewałem amortyzatory ale znajomy powiedział, ze to raczej mocowania amortyzatorów (gumy siadły?) nastepna sprawa niedawno - ze 3 miesiace temu, wymieniłem przegub z prawej strony i na dniach ponownie przy cofaniu na skreconych kołach w prawo słychac pykanie;/ i ostatnia sprawa moze nie na temat ale przy okazji pisze: od strony kierowcy mokra podłoga zwłaszcza z tyłu -woda stoi;/ zaglądałem wczoraj do podszybia wyjmowałem akumulator i przepychałem tamto ujscie, które jest pod nim, jakis syf wyleciał ale wątpie ze pomogło bo po dzisiejszym deszczu znów to samo, od drzwi nie leci bo wykładzina od drzwi jest sucha, drzwi są raczej szczelne, szyberdachu nie mam wiec tez odpada..

 

jesli ktos mogł by cos podpowiedzieć bym był wdzieczny..

 

Patryk_ - zaglądałem do wyszukiwarki, ale jesli trafił sie komuś PODOBNY problem to zawsze czym sie różnił od mojego wiec wolałem napisać osobno, ale dziekuje Ci za chęci:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. czy mogłby mi ktoś podpowiedziec pare rzeczy na temat mojego auta? otóż najeżdżajac na jakies nierówności słychać pukanie z przedniego zawieszenia na poczatku podejrzewałem amortyzatory ale znajomy powiedział, ze to raczej mocowania amortyzatorów (gumy siadły?) nastepna sprawa niedawno - ze 3 miesiace temu, wymieniłem przegub z prawej strony i na dniach ponownie przy cofaniu na skreconych kołach w prawo słychac pykanie;/ i ostatnia sprawa moze nie na temat ale przy okazji pisze: od strony kierowcy mokra podłoga zwłaszcza z tyłu -woda stoi;/ zaglądałem wczoraj do podszybia wyjmowałem akumulator i przepychałem tamto ujscie, które jest pod nim, jakis syf wyleciał ale wątpie ze pomogło bo po dzisiejszym deszczu znów to samo, od drzwi nie leci bo wykładzina od drzwi jest sucha, drzwi są raczej szczelne, szyberdachu nie mam wiec tez odpada..

 

No to zacznę tak:wahacze sprawdzone?Mogą klepać...Ewentualnie jeszcze łożysko amortyzatora (czy jak to się tam zwie :D ) też może klepać.Co do wody:Mogą to być niedrożne odpływy pod akku i drugi pod serwem,woda może się dostawać także pod obudową filtra kabinowego,poprzez linkę otwierania klapy (raczej nie w Twoim przypadku) Do sprawdzenia także uszczelki w drzwiach,a także odpływy w samych drzwiach (małe otwory na spodzie drzwi).Woda może też dostawać się poprzez same drzwi-pomiędzy zewnętrzną częścią drzwi a blachą środkową jest uszczelka-tamtędy też się dostaje i wali prosto na dywanik...To tak na początek ;) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanko. pasek jest po wymianie wahaczy, po zbieżniści, po kolejnym wyważaniu kół, po kolejnej wizycie na szarpakach niby wszystko ok. a i tak puka i tak. moje pytanie co mam jeszcze sprawdzić i jak? byłem u 2 mechaników i niby wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam pytanko. pasek jest po wymianie wahaczy, po zbieżniści, po kolejnym wyważaniu kół, po kolejnej wizycie na szarpakach niby wszystko ok. a i tak puka i tak. moje pytanie co mam jeszcze sprawdzić i jak? byłem u 2 mechaników i niby wszystko ok.

 

U mnie ukruszyło się jakieś 5cm sprężyny i normalnie samochód stoi równo,

ale stuka na nierównościach. Może podobny problem jest gniazdo/poduszka

sprężyny jest wyrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam pytanko. pasek jest po wymianie wahaczy, po zbieżniści, po kolejnym wyważaniu kół, po kolejnej wizycie na szarpakach niby wszystko ok. a i tak puka i tak. moje pytanie co mam jeszcze sprawdzić i jak? byłem u 2 mechaników i niby wszystko ok.

 

Szarpaki nie zawsze wykażą luz,szczególnie jak jest mały-a nawet taki może powodować znaczne stuki w zawieszeniu.Jak mechanicy sprawdzali?Polecałbym sprawdzić zwykłą łyżką montażową.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze Patryk - szarpaki nic nie wykryją. Zwykła metoda na "brechę" i wprawne ucho mechanika.

 

Odnośnie pukania mi po zrzuceniu zimowych kółek (15") i założeniu letnich (17") stukanie całkowicie ustało. Pisałem już - perpetum mobile w tych B5-tkach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szarpaki nie zawsze wykażą luz,szczególnie jak jest mały-a nawet taki może powodować znaczne stuki w zawieszeniu.Jak mechanicy sprawdzali?Polecałbym sprawdzić zwykłą łyżką montażową.Pzdr.

tylko że wszystkie wahacze zmieniłem w zeszły poniedziałek na lema od kolegi danielosa, na zbieżności byłem w środe, na szarpakach byłem wczoraj a dzisiaj koła. ciekawy jestem jak się objawiają wyrąbane poduszki, przed chwiłą wróciłem z trasy przy prędkości koło 160km samochod wpadł w dziwne wibracje(stuki słychać przy znacznie mniejszych predkościach) w czwartek jade do mechaniora żeby sprawdzili pod tym kątem, jak narazie zostają mi tylko wasze sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, w pasku mojego ojca 97 r. równeiż byly stuki, Mechanik wymienil całe zawieszenie i powiedzial, ze ma być ok. Stuki raz znikały, raz pojawialy się ponownie. Aż w końcu pojechalem na diagnostykę, na przegląd i tam mi powiedzielli że prawe kolo słabiej hamuje - to z któregho wydobywaly się sporadycznie stuki. Więc zacząłem szukać tym tropem i okazało się ze nie ma sprężynki przetrzymujacej klocki. Pojechalem na szrot kupiłem 5 zł. i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko że wszystkie wahacze zmieniłem w zeszły poniedziałek na lema od kolegi danielosa, na zbieżności byłem w środe, na szarpakach byłem wczoraj a dzisiaj koła. ciekawy jestem jak się objawiają wyrąbane poduszki, przed chwiłą wróciłem z trasy przy prędkości koło 160km samochod wpadł w dziwne wibracje(stuki słychać przy znacznie mniejszych predkościach) w czwartek jade do mechaniora żeby sprawdzili pod tym kątem, jak narazie zostają mi tylko wasze sugestie

 

Jest jeszcze możliwość że stuka łącznik stabilizatora lub łożysko amortyzatora.Stukać mogą także prowadnice zacisków hamulcowych,ale to raczej podczas hamowania.Dookoła prowadnic są gumy które po jakimś czasie się wycierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze możliwość że stuka łącznik stabilizatora lub łożysko amortyzatora.Stukać mogą także prowadnice zacisków hamulcowych,ale to raczej podczas hamowania.Dookoła prowadnic są gumy które po jakimś czasie się wycierają.

partyk a gdzie ty widziałeś w przednim zawieszeniu łożysko amora tam jest tylko guma i nic więcej, guma jest w dobrym stanie. powiem ci ze juz siły nie mam z ta zawieha, po obniżeniu paska same problemy, nie wiem może już sam sobie je wymyślam bo komfort mniejszy bo sztywniejszy, super to wygląda ale chyba zmienie na serie i zobacze co bedzie, poddaje sie, dzięki za zainteresowanie tematem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
partyk a gdzie ty widziałeś w przednim zawieszeniu łożysko amora tam jest tylko guma i nic więcej, guma jest w dobrym stanie. powiem ci ze juz siły nie mam z ta zawieha, po obniżeniu paska same problemy, nie wiem może już sam sobie je wymyślam bo komfort mniejszy bo sztywniejszy, super to wygląda ale chyba zmienie na serie i zobacze co bedzie, poddaje sie, dzięki za zainteresowanie tematem

 

No dobra,żebym był dokładny: Poduszka amortyzatora (łożysko oporowe) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam pytanko. pasek jest po wymianie wahaczy, po zbieżniści, po kolejnym wyważaniu kół, po kolejnej wizycie na szarpakach niby wszystko ok. a i tak puka i tak. moje pytanie co mam jeszcze sprawdzić i jak? byłem u 2 mechaników i niby wszystko ok.

A jakiego rodzaju to jest pukanie? Metaliczne czy głuche? I czy to słychać jak wolno jedziesz na nierównościach? I czy wtedy to są szybko po sobie następujące stuki w przypadku powolnej jazdy po nierównościach?

Inna rzecz - jeśli obniżyłeś zawieche, to inaczej wybiera ona nierówności i to mogą być stuki po prostu od opon. Ja w sportowym Escorcie tak miałem, że każdą nierówność asfaltu było slychać. Coś za coś :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podłączę się do tematu, otóż mam podobny problem.

Przy przejazdach przez tory kolejowe czy zjeżdżaniu z krawężnika oraz po gęstych nierównościach słuchać z prawej strony puknięcia, ale nie zawsze. Sprawdzałem wahacze łyżka i brak luzów na wahaczach i na drążku kierowniczym. Gumy na drążku stabilizatora wymienione. Amortyzatory sprawdzałem w stacji diagnostycznej i mechanik stwierdził że są dobre. Co to może być??

 

Jak sprawdzić czy gniazdo amortyzatora jest dobre??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy gniazdo amortyzatora jest dobre??

 

Wymontuj i sprawdź,to gniazdo właśnie może powodować stuki skoro resztę masz wymienioną i sprawdzoną.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Moj pasacik ma taki objaw. Gdy jade po nierownosciach slysze z okolic lewego przedniego kola metaliczne stuki, troche jak dzwonek. "ding", przerwa - dziura i znowu "ding" :)

 

rozumiem ze to wachacz tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności