kat825 Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2009 Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod kapą i zauważyłem że od tyłu, tzn od str kabiny po prawej str nadal jest wyciek. Mechanik mi doradził zakup silikonu odpornego na wysokie temperatury i środki chemiczne. Zakupiłem silikon made USA firmy Pro Seal Black Rtv Silicone Instant Gasket - odporny do 315oC. I teraz mam pytanko czy stosować go zamiast uszczelki czy razem z nią?? Oraz jak go kłaść?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2009 (edytowane) wymieniłem uszczelkę pod kapą A gdzie to jest? Dobra uszczelka powina bez niczego trzymać, ale jezeli jest juz przytrana to można ją wspomóc silikonem. Oczywiście mowa o uszczelkach nie korkowych, korka nie smaruje się silikonem bo wtedy jest gorzej niż bez. Sam silikon bez uszczeliki to raczej nic nie da. Edytowane 4 Sierpnia 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2009 Posmarować można ale na nową uszczelkę i wtedy równomiernie dociągnąć całość. Winę można też przypisać uszczelce bo są uszczelki i uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2009 Uszczelka jest nowa, może z tydzień ma. I nie jest jakieś szajs tektura tylko gumowa Gerlinga czy jak to tam się pisze. Może źle dokręcona albo za słabo, ale jak już mam kupiony silikon to dodatkowo zastosuje go. Mam w sumie pytanko, na która str silnika kłaść sylikon?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wertum Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2009 Sylikon ma swoje dobre strony jednak potem jak sie uszczelka sparci to trudniej zdjąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2009 na która str silnika kłaść sylikon?? ??? Wewnętrzną ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2009 Chodzi mi o to czy na kapę czy na dół silnika:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2009 Daj z obu stron. Tylko z umiarem. Może masz już poprzeciągane śruby i mocniejsze dociąganie nic nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #9 Napisano 4 Sierpnia 2009 Oki chyba tak zrobię. A takie śruby drogie są?? ---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 12:50 ---------- Dzisiaj koło 18 zdjąłem kapę, okazało się że uszczelka po prawej str była nie dokładnie założona. Poprawiłem i poskręcałem. Mam nadzieje że wycieku oleum nie będzie. Jak będzie to zastosuje silikon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2009 Okazało się że uszczelkę źle założyłem i po prawej str silnika była zagięta od wew. str i olej podciekał pod uszczelkę i wydostawał się na zewnątrz (nie zastosowałem sylikonu). Ale nadal jest problem dalej cieknie, i dzisiaj spr. olej pociągnąłem wężyk od str. chłodnic, co wchodzi do takiego ala grzybka na głowicy od góry i puścił mi on. Wygląda na to że tamtendy olej wydostaje się na silnik. Czy to może być to?? Zamierzam kupić jutro opaskę z zaciskiem ślimakowym. Pomoże to?? PS. Olej cieknie chyba z non stop z tej samej str, prawa str tam kolo tego grzybka POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_wwa Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2009 tylko nowa uszczelka i tylko dirko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2009 Wymienię jutro opaski. Jak będzie dalej leciało to albo do tej co mam uszczelki dodam ten sylikon, jak dalej będzie ciekło to nie będzie wyjścia i wymienię uszczelkę. Oby to były te opaski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2009 Przyjechałem właśnie z weekendowego baletu nad jeziorkiem i qwa jestem załamany. Olej jak ciekł tak ciecze, wymieniłem te opaski i przy tym grzybku na górze silnika i nadal ciecze. Jak się jutro wqwie to zaklejam wszystko sylikonem. Poradzie mi zkand to może ciec, i jeszcze kolejne wqrw coś zaczęło stukać w prawym zawieszeniu, te nasze drogi:(. POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #14 Napisano 10 Sierpnia 2009 Oto fotki mego silniczka, może wy mi doradzicie zkad cieknie ewentualnie co jeszcze sprawdzić. Kumpel mi doradził wymianę uszczelki na nową firmy Korteko+uszczelki na śruby. [ATTACH]15343[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 10 Sierpnia 2009 A masz drożny przewód między odmą a wężem ssącym? Nie wspomnę o wężu miedzy skrzynką korbowa a odmą- jak te węże zarosną żużlem to przedmuch potrafi cały olej wyrzucić z silnika.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #16 Napisano 10 Sierpnia 2009 lebow, wiesz jestem noga w tych sprawach powiedz mi które to węże bo nie wiem. Odma to te wężyki co idą do takiego grzybka na silniku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 10 Sierpnia 2009 Dokładnie, po jednej stronie masz korek oleju po drugiej odmę , rozbierz wszystkie węże(łącznie z plastikiem co jest na samym dole) od niej sprawdź czy nie zapchane, obadaj stan oringów, przemyj benzyną sama odmę i zobaczymy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #18 Napisano 10 Sierpnia 2009 OKI dzięki, jutro sprawdzę to. Mam jeszcze pytanko do Ciebie, te plastikowe węże to daleko w dół auta idą i czy w miarę dobre jest do nich dojście?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 10 Sierpnia 2009 Nie za bardzo orientuję się jak jest w klekotach, powinno być podobnie jak w benzynie, wąż od odmy idący w dół jest nasadzony i ściągnięty opaską na takim plastikowym przejściu rura-kwadrat, odkręcasz go spokojnie sprawdzasz stan oringu pod nim jak dobry to na silikon i przykręcasz z powrotem jak oring rozsypany to dobierzesz w sklepie nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #20 Napisano 10 Sierpnia 2009 Właśnie byłem spr jak to wygląda. Jest w miarę dobre dojście, są tam dwie śruby chyba na imbusa oraz kolanko plastikowe, w które wchodzi ten wężyk plastykowy zabezpieczony jakąś metalową obejmą lub sprężyną. Mówisz że jak odkręcę te kolanko od silnika to przeczyścić wszystkie wężyki idące w górę silnika a potem te kolanko przykleić tym sylikonem co do głowicy?? Aha i jeszcze, czym czyścić te węże?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach