tomcio1 Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam serdecznie! Chciałbym prosić was o pomoc w podłączeniu szyb elektrycznych w Pasku z 2005. Ostatnio miałem nieprzyjemny incydent i nabyłem "nowe" drzwi z 2001 roku. Problem w tym, że kostka i wtyk mają RÓŻNE wyprowadzenia. W związku z tym, chciałbym się dowiedzieć do czego służą konkretne piny w obu kostkach by połączyć je w działającą całość Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez tomcio1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2009 Ale fabrycznie miałeś z tyłu korby tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio1 Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2009 Tak, fabrycznie były korby z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2009 No to już Ci mówię jak to podłączyć aby wszystko działało jak w oryginale. Z tej kostki '05 wykorzystasz tylko dwa kable, bo tylko one są wspólne dla wersji z elektryka i bez. Kolejne 4 kable musisz pociągnąć z przedniego słupka. Po pierwsze to źle ponumerowałeś piny w tych kostkach, tzn. niezgodnie ze stanem faktycznym. Ja Ci będę podawał numery zgodnie z opisem na kostkach a nie na rysunku. W kostce '05 zostawiasz tylko dwa kable, pin nr 3(czerwono-czarny), jest to plus załączający oświetlenie progu po otwarciu drzwi; oraz pin nr 8(brązowy), jest to masa. Cztery kable ciągniesz z przedniego lewego słupka, znajdź kostkę 10-pinową czarną. Pin nr 2 oraz 3 to odpowiednio CAN-H oraz CAN-L, magistrala danych(są one skrosowane), podłączasz się pod te kable i ciągniesz z pinu nr 2(pomarańczowo-purpurowy) na pin nr 5 w kostce '05, oraz z pinu nr 3(pomarańczowo-brązowy) na pin nr 6. Teraz z pinu nr 1(czerwono-niebieski) ciągniesz kabel na pin też nr 1, oraz z pinu nr 4(czerwono-biały) ciągniesz na pin nr 2. Analogicznie robisz z prawą stroną, kable ciągniesz z prawego przedniego słupka. W miarę jasne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio1 Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) Ok, jutro spróbuję to ogarnąć Mam instalację z '01 do takiego passata z wszystkimi szybami elektrycznymi - może w związku z tym coś pokombinować, bo głośniki z tyłu już dołożyłem? Do czego w takim razie służą piny w kostce z '05 roku, skoro do drzwi wykorzystujemy tylko 2 piny? Dziękuję Ci za dotychczasową pomoc P.S. Jak w takim razie wygląda PRAWIDŁOWA numeracja tych kostek - bo nie mogę się doszukać na nich oznaczeń. Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez tomcio1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2009 No to skoro masz instalacje oryginalną to masz już wszystko, piny i odpowiedniego koloru i przekroju kable nawet. Ja też dokładałem niedawno szyby na tył i głośniki, i robiłem tak jak Ci to opisałem i wszystko działa jak w oryginale, no bo jest podłączone zgodnie ze schematem. Możesz później odłączyć jedną wtyczkę od modułu komfortu bo nie będzie już potrzebna, oraz przekodować go na wersję z czterema szybami. ----- Są oznaczenia na każdej kostce, nawet na trzecim od góry zdjęciu widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio1 Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2009 Zaczynam wyplatać już wiązki szyb. Jednakże w jaki sposób przekodować moduł komfortu? Posiadam Vag'a 311.2 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2009 Łączysz się z modułem[46], i dajesz Codierung[07] na 00259. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #9 Napisano 3 Sierpnia 2009 Nie wiem tylko czy ci się dogadają z twoim modułem komfortu,czy nie było przez te lata zmiany protokołu Can,może cię wtedy czekać przełożenie modułu oraz przednich szyb z 2001. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #10 Napisano 19 Stycznia 2011 (edytowane) A jak się ma do passata z 2003 modelowo 2004, będę miał blachy z 2001 czy tak jak kolega opisał wszystko będzie działało. Jednak dorwałem blachy z rocznika 2004. Na dniach razem z kolega Lukisio robimy mody w aucie. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez arkady375 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2011 Będzie działać, tylko zrób tak jak to opisałem kilka postów wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2011 Lew strona zrobiona opuszczanie podnoszenie z panelu kierowcy jak i pasażera działa. Jednakże mam pytanie po naciśnięciu blokady nadal mogę podnosić szybę z panelu pasażera. dzisiaj kończę prawą stronę i przekoduję moduł komfortu może to pomoże. Pozdrawiam i podziękowanie dla Michała za ładny opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2011 A mówiłem aby zakodować wg instrukcji To ty, że nie trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2011 (edytowane) W kostce '05 zostawiasz tylko dwa kable, pin nr 3(czerwono-czarny), jest to plus załączający oświetlenie progu po otwarciu drzwi; oraz pin nr 8(brązowy), jest to masa.Cztery kable ciągniesz z przedniego lewego słupka, znajdź kostkę 10-pinową czarną. Pin nr 2 oraz 3 to odpowiednio CAN-H oraz CAN-L, magistrala danych(są one skrosowane), podłączasz się pod te kable i ciągniesz z pinu nr 2(pomarańczowo-purpurowy) na pin nr 5 w kostce '05, oraz z pinu nr 3(pomarańczowo-brązowy) na pin nr 6. Teraz z pinu nr 1(czerwono-niebieski) ciągniesz kabel na pin też nr 1, oraz z pinu nr 4(czerwono-biały) ciągniesz na pin nr 2. Analogicznie robisz z prawą stroną, kable ciągniesz z prawego przedniego słupka. Witam! Kupilem kompletne blachy z wiazkami od rocznika 2001. Moj jest modelowo 2003. Robie wg. twojej porady. We wtyczce od blachy na pinie nr 1 jest kabel koloru czerwono zoltego, a wg. twojej rozpiski pod ten pin podlaczamy do kostki czerowno-niebieski. Ma na cos to wplyw?? Reszta przewodow sie zgadza. Jak wpinales nowe kable, bo nie moge wyciagnac pinow z kostek. Na razie wymyslilem ze wepne sie w instalacje idaca przy fotelach z przodu, a przy slupku B odetne kable, i podepne nowe. Troche bedzie to ujowo wygladac, ale nie mam lepszego pomyslu. Edytowane 2 Czerwca 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2011 We wtyczce od blachy może być czerwono-żółty, ale we wtyczce w lewym przednim słupku jest czerwono-niebieski. Opisywałem, że kable ciągniemy od przedniego lewego słupka, a tam występuje ten kabel koloru czerwono-niebieskiego. Łączysz go z tym czerwono-żółtym z pinu nr 1 z blachy. Ja z tego co pamiętam to dałem nowe kostki i nowe piny do środkowego słupka, chciałem żeby było jak oryginalnie. Wcześniej przygotowałem sobie wiązki, a z istniejących kostek w słupku wyjąłem tylko 2 istotne kable, masę i plus do oświetlenia pod drzwiami i wsadziłem do swoich wtyczek, a reszta nieistotnych kabli ze starymi wtyczkami zostawiłem w słupku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2011 Do srodkowego slupska nowe kostki i piny - OK. Ale z przedniego slupka wpinales sie centralnie w kable, nie robiles rozgalezienia w pinach w kostce? Jak wyciagnac piny z kostki? Robie to malymi srubokretami precyzyjnymi i nic nie puszcza. Kolorowy plastik zabezpieczajacy tez odsuwam. Nowe piny i kostki dostepne tylko w serwisie czy w jakims elektronicznym sklepie kupiles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #17 Napisano 5 Czerwca 2011 Kostki i piny tylko w serwisie, no chyba że na szrocie. Piny się ciężko wyciąga, w kostce od strony pinów są takie małe otworki, trzeba coś cienkiego tam wsunąć i wtedy wyjdzie. Do przednich kabli się dolutowałem, nie robiłem żadnych dodatkowych kostek itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #18 Napisano 5 Czerwca 2011 Kostki i piny tylko w serwisie, no chyba że na szrocie. Piny się ciężko wyciąga, w kostce od strony pinów są takie małe otworki, trzeba coś cienkiego tam wsunąć i wtedy wyjdzie. Do przednich kabli się dolutowałem, nie robiłem żadnych dodatkowych kostek itp. Powinno mi to wystarczyc. Bardzo Ci dziekuje za info. POchwale sie jak zrobie. PS. Przy pinie po otworku z dwoch stron? Jednoczesnie w te dwa miejsca wkladamy cos cienkiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #19 Napisano 6 Czerwca 2011 Tak, w dwa otworki jednocześnie trzeba coś włożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 8 Czerwca 2011 Bylem wczoraj w ASO Skody po kostke 3B0 937 741. Cena 5zl. Piny po 3zl szt. Cene kostki rozumiem ale pinow niet Ewent piny z kablami 1m - 2 piny w kpl. za 16zl. Poszukam w jakims elektronicznym sklepie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach