Skocz do zawartości
shel82

Jaki bagażnik na rower - hak! czy dach (relingi))

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się na kupnem bagażnika na rower, znalazłem kilkanaście postów dotyczących bagażników dachowych, ale mnie bardziej interesowałby bagażnik na hak, ponieważ moja żona nie da rady wstawić roweru na dach auta.

Jeżeli macie jakieś zdjęcia jak to wgląda w Pasacie kombi (chodzi mi czy się nie obija lakier itd.) to poproszę, a jeżeli macie jakieś sugestie to także piszcie...

 

Zauważyłem, że budowa i montaż takiego bagażnika jest bardzo prosta, ale jak to się ma w praktyce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki Thule:

THULE%20HANG%20ON_1.jpg

 

Jest lekki, montaż jest łatwy. Zakłada się na hak i wciska "klamkę".

Rowery trzeba tylko upiąć żeby się nie obijały przy hamowaniu.

Jadąc powyżej 90km/h trzeba je upiąć starannie, tak aby pęd powietrza nie przekręcił bagażnika na główce haku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm fajny, ale cena duża jak na taki kawałek metalu (230zł) choć naprawde niezły...

interesują mnie też te sprzedawane na Allegro po niecałe 100zł, takie tanie bo raczej rzadko będę korzystał z bagażnika i dlatego zastanawiam się czy warto pchać się w koszta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem.

Takie nożyce odpadają - mam do przewiezienia rower swój, dziecinny i damkę żony - do 2 z 3 musiałbym dokupywać specjalne adaptery.

Myślałem o bagażniku na hak typu "platforma", ale cena (550+) trochę zniechęca, tym bardziej, że również nie zamierzam tego używać często.

Po namyśle zdecydowałem się jednak na dachowy. W przyszłym roku planuję zacząć się budować, przynajmniej jak trzeba będzie dowieźć coś długiego typu profile g-k, listwy, panele etc. to też się przyda.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie nożyce odpadają
- dlaczego?

 

Właśnie może ktoś jest na forum kto używa takiego uchwytu na rower, może podzieli się wrażeniami.

 

Znalazłem też fajny uchwyt na hak BIKE RACK - co myślicie (nie wiem jaka jest z zapięciami ramy - grubość max ramy itd?):

picture.php?albumid=421&pictureid=2349

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podesłać zdjęcie bagażnika na hak, a dokładniej samej części, która zasiska się na kuli haku?

Czy cały bagażnik wraz z rowerami nie kręci się po osadzeniu i zaciśnięciu na kuli haku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam taki

http://www.thule.com/Thule/ProductDetailPage____28550.aspx

 

Powiem szczerze, że nie wiem jak on będzie wyglądał na kombi. Ale używałem go na sedanie i spisywał się świetnie. Niestety rok temu mi go ukradli i zostałem z samym bagażnikiem. Ale teraz będę montował hak w nowym autku, właściwie tylko dla tego bagażnika. Z mojego punktu widzenia, to wolę mieć rowery z tyłu i widzieć co się z nimi dzieje, niż trzymać je na dachu.

Jadąc z takim bagażnikiem na haku nie musisz się bać żadnej prędkości, przy wyprzedzaniu rzędu 130-150 km/h nic z rowerkami się nie dzieje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem też fajny uchwyt na hak BIKE RACK - co myślicie (nie wiem jaka jest z zapięciami ramy - grubość max ramy itd?):

Jeśli jest to zapięcie takie jak w Thule - gumowe, a sądząc po zdjęciu tak jest, to można dość grube ramy zapinać. Pasy gumy są dość rozciągliwe.

 

Może mi ktoś podesłać zdjęcie bagażnika na hak, a dokładniej samej części, która zasiska się na kuli haku?

Czy cały bagażnik wraz z rowerami nie kręci się po osadzeniu i zaciśnięciu na kuli haku? :

Uchwyt ma regulację "ścisku". Po zapięciu dość silnie ściska hak, niemniej na siłę da się go pewnie skręcić. Dlatego jak pisałem wcześniej dobrze jest zapiąć rowery dodatkowo

typowymi gumami z haczykami do mocowania bagażu.

 

Przy dużej szybkości wystające części roweru mogą stanowić opór. Dlatego zapinam dodatkowo gumy od koła roweru do ucha holowniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z mojego punktu widzenia, to wolę mieć rowery z tyłu i widzieć co się z nimi dzieje, niż trzymać je na dachu.

Tu się zgodzę, z tyłu tak powietrze nie oddziaływuje na rowerki i mozna szybciej śmigać, byłem świadkiem jak z hondy z bagażnika dachowego na krajowej 8 w Wolicy spadły dwa rowery, było juz po 22, więc rowerów nie było widac i tak sobie 8 aut stało na awaryjnych na poboczu z flakami na kołach, a honda pierwsza, chyba bardziej opłacałoby mu sie zwiać, chociaż nie popieram takiego zachowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik
Ja mam taki Thule:

THULE%20HANG%20ON_1.jpg

 

Jest lekki, montaż jest łatwy. Zakłada się na hak i wciska "klamkę".

Rowery trzeba tylko upiąć żeby się nie obijały przy hamowaniu.

Jadąc powyżej 90km/h trzeba je upiąć starannie, tak aby pęd powietrza nie przekręcił bagażnika na główce haku.

 

Jak napisał kolega, to jeden z najlepszych bagażników na 3 rowery (do 45 kg udźwigu) w montażu na KAŻDĄ główkę zastosowaną w obecnie używanych, homologowanych hakach samochodowych. Widzę tylo dwa mniusy:

1/ musisz mieć zamontowany hak,

2/ musisz mieć belkę świetlną ze światłami, którą należy zamontować na przyczepione rowery - bez niej nie możesz używać bagażnika (tak stanowią przepisy KPD).

 

Inwestycja w dobry bagażnik opłaci się z wielką nawiązką bo:

 

1/ masz pewność, że rower/y nie spadną z niego w czasie jazdy, a często rower to sprzęt baaaardzo drogi (np. mój :))

2/ dobry bagażnik uchroni cię od odpowiedzialności (oby tylko finansowej) związanej z odpadnięciem rowerów w czasie jazdy!

 

I jeszcze uwaga do kolegi 0x7B3:

jeśli w czasie jazdy bagażnik przekręcił ci się na główce haka to na 100% źle wyregulowałeś obejmę bagażnika, która obejmuje hak samochodu lub na bagażniku powiesiłeś więcej niż wspomniene 45 kg!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał LukD

Takie nożyce odpadają

 

- dlaczego?

Dlatego, że do damki dochodzi koszt adaptera, a rowerek dziecka ma za krótką ramę, żeby się na tym dało zapiąć.

Wczoraj odpadła opcja wożenia rowerów na dachu - koszt bazy + 3 uchwytów porównywalny do platformy na 3 rowery. No i żonie dachowy się nie podoba :(

Tak więc została platforma. Teraz pytanie: czy takie z najtańszych się nadadzą, czy nie będą robić niespodzianek podczas jazdy:

http://www.allegro.pl/item693084074_platforma_na_rowery_ze_swiatlami_3_rowery.html

http://www.allegro.pl/item693514557_odchylana_platforma_na_hak_na_3_rowery_ze_swiatlam.html

http://www.allegro.pl/item693514913_uchwyt_rowerowy_platforma_na_hak_na_3_rowery.html

Czy lepiej dołożyć do Thule?

http://moto.allegro.pl/item695793144_platforma_na_3_rowery_thule_9503_rideon.html

Platforma będzie używana rzadko (do 10 zamontowań i 5-8 tys. km / rok), ale priorytetem jest dla mnie niemanie z nią jakichkolwiek przygód.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze uwaga do kolegi 0x7B3:

jeśli w czasie jazdy bagażnik przekręcił ci się na główce haka to na 100% źle wyregulowałeś obejmę bagażnika, która obejmuje hak samochodu lub na bagażniku powiesiłeś więcej niż wspomniene 45 kg!

 

Miałem tylko 2 rowery:1 lekki - aluminiowy i drugi stalowy. Waga nie była przekroczona.

Klamkę trzeba mocno nacisnąć więc raczej obejma nie miała luzu.

Fakt, że regulację robiłem w pośpiechu na parkingu - poprzedni samochód miał grubszy hak.

Samochodem też jechałem ponad 100km/h, a rower wystawał niesymetrycznie z jednego boku.

 

Zdażyło mi się to tylko raz, nic złego się nie stało, niemniej dla pewności upinam rowery.

Chociażby żeby nie obijały się w czasie hamowania.

 

Co do belki świetlnej - cóż nie mam (na razie).

Rower za wiele nie zasłania świateł, niemniej przy dalszych wypadach aby być w zgodzie z przepisami powinienem o tym pomyśleć.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem niedawno jeden z tych proponowanych na początku Thule. Okazało się jednak że po zamontowaniu rowerów za ramę (czy po dołożeniu adaptera) koła rowerów były bardzo nisko zawieszone nad ziemią. Przy większych nierównościach (drogi nieutwardzone) koła mogły uderzać o ziemię, co źle by się skończyło dla rowerów i może bagażnika. Jestem za platformami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oglądałem niedawno jeden z tych proponowanych na początku Thule. Okazało się jednak że po zamontowaniu rowerów za ramę (czy po dołożeniu adaptera) koła rowerów były bardzo nisko zawieszone nad ziemią.

 

Kurcze masz rację, moja żona ma damkę na 28" kołach i rzeczywiście z tym rowerem może być problem, nie wziąłem tego pod uwagę, że może haczyć o podłoże, dzięki za słuszną sugestię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat z racji tego, że zbliża się sezon rowerowy. Zdecydowałem się na zakup bagażnika na hak typu platforma. Wybór jest ogromny, a rozpiętość cen porażająca. Od dwustu kilku złotych po kilka tysięcy :galy:

 

Zainteresowała mnie jedna aukcja:

http://allegro.pl/platforma-na-hak-3-rowery-uchylna-certyfikat-i4092132738.html

 

Czy to jest coś bezpiecznego i godnego polecenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile rowerów chcesz przewozić? sedan czy variant?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 rowery. Passat kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Platforma ma swoje plusy dodatnie, ale i ujemnych trochę ma:

+ nie trzeba dźwigać rowerów na dach.

+ znacznie szybciej je zamontujesz, zdejmiesz

- zajmuje dużo miejsca w garażu

- trudniejsze manewrowanie samochodem

- platforma i 3 rowery to jakieś 50-60kg daleko za tylną osią, dodając do tego pełen bagażnik wleczesz tył po asfalcie.

- zatrzymując się w McDonalds musisz pilnować rowerów i osprzętu, bo są w zasięgu ręki.

 

Dachowiec:

+ lepsze rozłożenie masy na aucie

+ rowery trudniej dostępne dla potencjalnego złodzieja

+ łatwiejszy dostęp do bagażnika

+ w garażu nie zajmują miejsca

- trzeba się nadźwigać przy montażu rowerów

- hałasuje w czasie jazdy (turbulencje powietrza)

 

Sam musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy.

Jak weźmiesz tą platformę to popraw mocowanie ramy do tych wsporników bo ta wstążka jest G... warta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki, z tym że - tak jak napisałem - interesują mnie tylko platformy na hak. Czy ta, do której link podałem będzie OK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności