Skocz do zawartości
Kresek

Przerobka 4x100 na 5x100

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie szukam wszelkich info na temat takiej przerobki. Czy piasty podejda P&P do 1z? Jakie mozna napotkac problemy i jak je ominac? Mam cale zawieszenie z vr6 i czy wrzuce je do mojego 1,9?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wahacze inne, stabilizator inny... sporo różnic. Z tyłu zostaje tylko belka i to nie na 100%. Ogólnie przerabiałem temat i się wycofałem z braku części. A kupować wszytko to spora kasa.

 

PS: I to będzie raczej 5x112 ;)

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na allegro gość oferował dystanse i przejścia na inny rozstaw śrub, naprawdę fachowiec rozmawiałem z nim przez telefon miał obstukane w pamięci rozstawy innych aut, fachowo zrobione bo były ranty pod środek felg, problem tylko w tym że auto się poszerzało i opony mogą przycierać o błotniki, a łożyska i zawiecha nie cierpi aż tak mocno właśnie przez te przedłużki piast.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS: I to będzie raczej 5x112

Taki rozmiar ma B5, a w B3 i B4 było 5x100 stosowane zresztą w golfie IV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie do dystansow nie mam przekonania, bo zawsze ktoras strona nie bedzie dokrecona na wszystkie sruby, bo sie pokrywaja

PS: I to będzie raczej 5x112

B4 vr6 ma na pewno 5x100

Ostatecznie chce przejsc na 5x120:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu chcesz zmienić rozstaw?

Bo trafiła się okazja na ładne felgi?

Czy chcesz mieć inne zawieszenie z przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bbs rs i wszystko jasne:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz CAŁE zawieszenie to przeszczepisz.

Z tyłu jak masz bębny to musisz zmienić na tarcze czyli zmienić całość z czopem i zaopatrzyć się w zaciski i nowe linki ręcznego

Z przodu piasta na 90% pasuje, do tego tarcza hamulcowa i zaciski pod wentylowaną tarczę. Mowa o samej piaście bez zwrotnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D hahaha, rozumiem, ze to Polacy wymyslili takie rozwiazanie?

A na powaznie trzeba sprawdzic jakie srednice tarczy i otworu maja tarcze przy rozstawie srub 4x100 i 5x100. Ale nie wiem czy we wszystkich modelach z rozstawem 5x100 byly tarcze z tylu. Jezeli byly, a Ty masz bebny to trzeba sie zastanowic czy to sie wogole oplaca. Z przodu trzeba zmieniac piaste, tarcze i mozliwe ze jarzmo na tarcze wentylowane, ale znow nie wiem czy te same srednice byly.

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ma takich dystansow po prostu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmienialem rozstaw na 5x100 w moim Golfie G60 za pomoca dystansow zmieniajacych rozstaw.

Kupilem je od FK Automative (jakos firma do mnie przemawia) i pasuja ok.

Osobiscie uwazam ze pomimo ze sa wykonane ze stopow aluminium (trzeba uwazac przy dokrecaniu srub) sa pozadnie wykonane.

Acha trzeba dobrac odpowiednia dlugosc srub do kol.

Cena na Ebay.de 100 euraczy za komplet na jedna os.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cena na Ebay.de 100 euraczy za komplet na jedna os.

Jak mam 900 za dystanse to dziekuje, bo wtedy za cene rs do bmw + 900, kupie rs na 4x100

Ja mam tarcze z tylu, ogolnie mam wszystko z vr, tylko nie wiem czy przednie piasty podejda, bo jak wyglada sprawa z lozyskami i polosiami. Mi sie wydaje ze vr powinno miec grubsze, i wtedy bedzie lipa:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jednego, masz tam upatrzone rs-y z rozstawem 5x120 i chcesz montować pakiet 5x100 gdzie i tak musisz instalować adaptery lub wiercić w feldze/piaście nowe otwory. To poco to wszystko jak możesz odrazu zrobic adapterz 4x100 na 5x120 i po sprawie, pozatym nie sugeruj sie tylko szerokością felgi ważne jest też et jeżeli jest ono duże to nawet wymagany jest dystans żeby felga za mocno się nie schowała w nadkole i nie tarło koło o budę i zawias. Od zawsze praktycznie jeżdżę na dorabianych adapterach z alu i nigdy ale to nigdy nie miałem jakichkolwiek przykrych sytuacji z nimi - 100% polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powod jest jeden. Sadze ze jak felga ma 5 srob to na tyle powinna byc przykrecona. a przy dystansach z 4x100 na 5x120 nie ma takiej mozliwosci:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kresek pisales ze masz wszystko z VR-a. wiec nie rozumie dlaczego chcesz zmeniac 4x100 na 5x120??

jak juz to 5x100 na 5x120.

tak czy tak musisz jakos zmienic rozstaw czy to z 4x100 czy 5x100. Koszta zeby dopasowac te felgi tak czy tak poniesiesz.

Jeszcze mozesz poszukac jakiejs firmy ktora dorabia rozne czesci i zapytac u nich czy wytoczyli by Ci dystanse.

ale tu znowu isnieje ryzyko z jakiego materialu Oni to wykonaja?? Zeby pozniej nie bylo tak ze przy 200 kolo Ci odmaszeruje... ( oczywiscie nie zycze nikomu)

 

Ja postawilem na bezpieczenstwo i wolalem wydac te 900 PLN-ow i wiem ze to jest pozadnie zrobione .

 

Powodzenia w modach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pisalem ze chce zmienic z 4x100 na 5x120. Takiej przerobki wprost chce uniknac.

Pisze o zmianie 4x100 na 5x100.

Wtedy bez problemu mozna nawiercic i nagwintowac piasty, gdyz zadny z otworow sie nie pokryje.

Kosztow z toczeniem, frezowaniem, itp nie ponosze zadnych bo mam dobre dojscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że odgrzebuje kotleta, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam takie pytanie gdzie w Warszawie dostanę adaptery z 4x100 na 5x100 i czy to jest bezpieczne pod względem żywotności łożysk i zawieszenia jak również pod względem trzymania koła?

Kto na tym jeździ prosiłbym o parę zdań na ten temat.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności