Skocz do zawartości
marecek

Otwór w nadkolu do Intercoolera (przeróbka z passat3b.de)

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem coś takiego:

http://www.passat3b.de/tips/30.html

 

porównując nadkole z S4 i Passata 1.8T, doszli do wniosku, że czegoś tu brakuje - tej plastikowej kratki, która niejako uwalnia przepływ powietrza / chłodzenie intercoolera w czasie jazdy. Koszt jest nieduży, efekt wizualny też. Ale po co to? :P

30-7.jpg

Wytworzony w ten sposób przeciąg w intercoolerze ma służyć jakiemuś wzrostowi wydajności / ilości Nm? Robił ktoś coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wtedy jest przepustowość powietrza z dwóch stron stąd lepsze chłodzenie,a może chodzi poprostu o chłodzenie hamulców.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: Obecnie passaty T mają IC i cała sprawa jest o to, że powietrze wchodzi ale ma duże trudności ze swobodnym odejściem (zakole a za nim mało miejsca) dlatego niektórzy robią taką małą przeróbkę, aby zrobić lepszy przeciąg przez IC który wtedy lepiej schładza powietrze.

 

:P A ma to duże znaczenie na jakość mieszanki paliwowej i zużycie paliwa. Im bardziej zimne (żadsze) powietrze doprowadzone do silnika tym łatwiej i szybciej spala się co daje nam same korzyści - tak w skrócie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może się zainteresuje :)

Jeżeli to nadkole od Audi kosztuje tyle, ile oni mówią - 17Euro (nr 8D0 821 171 G) to się pobawię :)

 

Może ktoś sprawdzić cenę tego artykułu u nas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

jak dla mnie to jest jedynie po to schłodzic te nawiercone tarcze oraz dla swietnego efektu wizualnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BARANMC, ten otwór rozpatrujemy tylko po stronie IC ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcze sie i tak chłodza ;) bo przecież przod jest wentylowany ( przynajmniej u mnie )

 

a to ma na celu poprawić przebieg powietrza :) nie ma sensu kupywac nadkola od s4 ;) lepiej skaś skombinować kratex :) na jakiejś www widziałem kolo sam kratex wsadził do tego biały :) popsikał na koniec czarnym matowym sprejem i efekt ten sam za duzo mniejsze pieniadze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest modyfikacja, ktora planuje juz dluzszy czas. Niestety nie wiem co mi bardziej stoi na przeszkodzie, moj calkowity brak umiejetnosci dlubania czy brak czasu.

Koszt nadkola S4 to 90 zl, mam namierzonego sprzedawce. Kratex moze i bedzie tanszy ale nie wiem czy warto - otwor wentylacyjny w nadkolu jest profilowany.

Ta modyfikacja nie ma nic wspolnego z chlodzeniem hamulcy - nawet nie jest to efekt uboczny. Celem tego jest jak juz powiedzial Marek, chlodzenie IC czyli w konsekwencji wieksza moc.

Dla zainteresowanych - ta modyfikacja ma sens tylko i wylacznie w slinikach doladowanych, silnikom wolnossacym to calkowicie i absolutnie nic nie da (no bo i co mogloby dac)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubelt, zwróć uwagę na fotę tego Passata 3B na zdjęciu - widzisz te wloty ( a raczej wyloty ) powietrza w zderzaku? Jakiś maniak przeciągów ;). Nie widziałem jeszcze w PL takiego dziurawego zderzaczka w passacie :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie jakis dlubniety passat. Widze jakas zolc za wachaczami co sugeruje obnizone zawieszenie, tarcze hamulcowe nawiercane... ciekawe, czy poszly za tym jakies modyfikacje silnika czy tez jest to zwykly lans :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubelt, no na pewno czip jeszcze :P Bo to koszta śmieszne. Tylko zwróć uwagę, że na żadnej stronie z galeriami nikt się nie chwali, że ma czipa :P Oni płacą tam podatek od mocy auta, dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ze nie pamietam. Spedzialem tam chyba z 8 lat i nie pamietam. AFAIR wysokosc ubezpieczenia jest zalezna od mocy silnika i to wlasnie moc 150KM jest limitem danego przedzialu. Upewnie sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam swojego paska od mieisiaca i juz mi przyslo do glowy cos w tym stylu co przedstawia to zdjecie, ogladajac samochod przed kupnem doszedlem do wniosku ze umieszczenie IC nie jest optymalne. Tak jak juz wyzej kilka osoba sie wypowiadalo sluzy to podniesieniu momentu i mocy silnika np przy dluzszej dynamicznej jeździe kiedy chlodzenie powietrza doladowujacego jest bardzo zachwiane przez nagrzany silnik i turbine. Proces polega na tym ze czym powietrze bardziej schlodzone tym wiecej (a nie mniej) tlenu (powietrza) dostaje sie do silnika, nastepuje optymlane wypelnienie cylindrow. Przy schladzaniu gaz sie kurczy a wiec o wiele wiecej zmiesci sie go w tej samej pojemnosci niz gdyby byl rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binary

Nawet jesli to nie sadze, aby po takiej zmianie zysk mocy byl zauwazalny. Zreszta mozna to zmiezyc na dyno lub chociarzby vag-com'em zrobic log i porownac temperature powietrza na dolocie.

 

Prawdziwe zyski daja przejscie z malego seryjnego SMIC (side mounted IC) na wiekszy FMIC (front mounted IC). Koszt nie liczac robocizny to jakies $500-$1000 w zaleznosci od producenta i wielkosci kitu.

 

FMIC ma ogromne znaczenie przy upgrade'dzie do BT (big turbo - Garrett's GT2X, GT28R, GT28RS, GT2871R, GT3071R, etc) czyli mocy 250 i wiecej HP.

 

Przy Stage 3 (kkk k04) wzrost wacha sie od 10-15 HP gdy uzyjemy FMIC.

 

Oto jak wyglada FMIC:

 

 

 

FMICmountnmeasure.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binary

Calosc kosztuje jakies ~$500 jako DIY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montaz kratki wentylacyjnej daje zauwazalne efekty, szczegolnie w lato w dniach z wysokimi temperaturami. Gdy temp powietrza rosnie daje sie zauwazyc, ze silnik "zaczyna" puchnac. Na http://www.streetracing.pl byla nawet dyskusja poparta eksperymentem na skodzie fabii TDI, ktorej przybylo pare kucy i Nm. Jak na modyfikacje o tak niskich kosztach to IMHO warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binary

Moze i tak, ale tak naprawde 'pare kucy' to czasami roznica miedzy jednym a drugim przejazdem na dyno (mniej wiecej taki duzy potrafi byc margines bledu).

 

Jest to temat bardzo podobny do sporow na temat filtrow stozkowych i tego typu modow.

 

IMHO mod'y ktore daja mniej niz 10KM nie sa warte uwagi. No ale to tylko moja opinia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Monger

binary, masz 1.8T i w cieplejsze dni nie czujesz jak Ci silnik puchnie przy ostrej jeżdzie? Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest FIMC, ale koszt to min 1500zł. Czytałem nawet, że gość na śląsku wymienia ori SIMCa na customowy i wyrabia się do 170KM (TDI ARL, AWX). Koszt to ok 900PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel

Tez musze walnac taka krateczke w passku bo cos po 3 tys obrotow ma malutka moc i nieche sie zbytnio na obroty wkrecac trzeba prubowac wszystkiego a to sie napewno przyda bo faktycznie tam jest chlodniczka od IC i niema cyrkulacji powietrza a skoro robia to w S4 to pewnie tez nie na darmo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po twoich postach widze, ze usilnie probujesz dodac mocy swojemu passkowi poprzez wszelkiej masci tuning a nie chcesz przyjac do wiadomosci, ze byc moze twojemu silnikowi cos jest. Pojedz na hamownie, sprawdz na czym stoisz, zrob diagnostyke i dopiero wtedy zacznij sie zastanawiac, co dalej. Wielokrotnie wymieniane przez ciebie objawy nie sa normalne i wlozenie kratki w nadkole nie pomoze ci sie ich pozbyc.

To, ze cos jest uzasadnione w S4 nie znaczy, ze bedzie w 1.9 TDI, z wielu powodow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności