ZbyszekC Zgłoś #1 Napisano 26 Lipca 2009 Zaobserwowałem narastający problem z moim B5. Przy zwalnianiu, hamowaniu (nawet przy wciśniętym pedale sprzęgła) potrafi zgasnąć. Przy zatrzymywaniu na światłach pikuś, ale przy zwalnianiu podczas skrętu po zgaśnięciu silnika przestaje działać także wspomaganie (a ja ciągle jadę). Akumulator roczny, naładowany, alternator ładuje bez problemu. Pierwsze co mi przyszło do głowy, to może zbyt słabo naciskałem sprzęgło. Ale po dalszej obserwacji widzę, że bardziej wcisnąć się nie da. Nie mam gazu, benzyna z różnych stacji (ale także bez związku). Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 26 Lipca 2009 Macie jakieś pomysły? Tak, jeden. Masz nieszczelny przewód łączący kolektor ssący z serwem hamulca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZbyszekC Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2009 Tylko nie rozumiem dlaczego jak się nagrzeje silnik to gaśnie zdecydowanie rzadziej. Czy ten przewód da się wymienić samemu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2009 Tylko nie rozumiem dlaczego jak się nagrzeje silnik to gaśnie zdecydowanie rzadziej. Czy ten przewód da się wymienić samemu??? Pewnie że wymienisz samemu tylko zlokalizuj która jest uszkodzona bo składają się z dwóch części:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #5 Napisano 28 Lipca 2009 moze i to awitam!! mam podobny problem! GURAL czy możesz dać jakąś fotke gdzie to połączenie kolektorai serwa się znajduje w naszym silniku??? ZbyszekC ja bym Ci poradził po sprawdzeniu tego połącznia sprawdzić pompę paliwa...może ona umiera i dlatego przy skręcie jak buja autem nie daje wystarczającej dawki paliwa??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2009 moze i to awitam!! mam podobny problem! GURAL czy możesz dać jakąś fotke gdzie to połączenie kolektorai serwa się znajduje w naszym silniku??? W AVF-ie czegos takiego nie ma. Podobnie jak w innych dieslach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2009 Tak, jeden. Masz nieszczelny przewód łączący kolektor ssący z serwem hamulca. Mógłbyś rozwinąć temat.Wczoraj zupełnie przypadkowo podczas wpinania w uchwyt jednej z kostek zauważyłem,że w momencie,kiedy zbyt mocno odchyliłem coś w rodzaju łączki zaczęło syczeć.Właśnie to co przechodzi przez ścianę grodziową i łączy kolektor z serwem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2009 Karol, myślę ze w twoim przypadku wszystko jest skoro odchyliłeś ta złączkę i zaczęło syczeć to może być normalny objaw. A jeżeli robiłeś to a silnik nie był odpalany przez dłuższy czas (powiedzmy 2~3 godziny przed tym jak to robiłeś) to na pewno wszystko jest Generalnie uszkodzenie serwa, bądź węza od kolektora do serwa, objawia się nierówną praca silnika bądź nawet zgaśnięciem, jeżeli wciśniesz pedał hamulca. ---------- Post added at 13:28 ---------- Previous post was at 13:26 ---------- P.S. Dotyczy to tylko silników benzynowych, diesle maja inny układ podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2009 Właśnie było to po jakimś czasie,więc wsio ołrajt.Dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krusza Zgłoś #10 Napisano 22 Kwietnia 2012 mam passata b5 1.6 97r który gasnie przy zatrzymywaniu sie jak i na gazie i na benzynie. wymieniłem juz sonde ,przepływomierz a przepustnica została wyczyszczona i dalej gaśnie ale gdy odłącze przepływomierz problem znika ale znów jest większe spalanie o jakieś 2litry gazu, czy problemem może być jakiś przekaźnik lub idnny czujnik?dodam jeszcze ze to niema ruznicy czy auto jest cieple czy zimne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bp121 Zgłoś #11 Napisano 22 Kwietnia 2012 Na moim B5 97 1.6 jest wszystko to samo. Posiadam instalację gazową, i myślałem że problem leży po stronie regulacji. Jednak był regulowany 3 razy, i wciąż to samo się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krusza Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2012 to co wtakim razie jest jest do wymiany? auto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bp121 Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2012 to co wtakim razie jest jest do wymiany? auto? No ja oddaje w środę do mechanika, i podpowiem o wymianie tego przewodu. Więc zobaczę efekty. Dam znać, co powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #14 Napisano 23 Kwietnia 2012 Koledzy, chyba jakaś plaga w tym roku dopadła benzyniaki 1,6 mój także coś złapał wraz z nadejściem wiosny i też ciągłe gaśnie jak zwalniam przed skrzyżowaniem. Wymieniłem już sondę przeczyściłem przepływomierz i nic to za bardzo nie pomogło. Ja mam gaz i to właśnie na nim tak się dzieje, a na PB wszystko ładnie chodzi. Byłem u gaziarza poustawiał wszystko i stwierdził że od strony instalacji LPG jest wszystko OK nie wiem co jeszcze można zrobić, ale jeszcze jutro zobaczę ten przewód od podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #15 Napisano 23 Kwietnia 2012 No ja oddaje w środę do mechanika, i podpowiem o wymianie tego przewodu.Więc zobaczę efekty. Dam znać, co powie. Jeżeli auto gaśnie w czasie hamowania, to jak wcześniej zostało napisane, uszkodzony przewód od kolektora ssącego do serwa lub gumowa membrana znajdująca się w środku serwa uszkodzona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krusza Zgłoś #16 Napisano 24 Kwietnia 2012 a przepływomierz ma cos ztym wspulnego? bo jezeli go odłacze to jest o.k tylko spalanie mu sie troche zwieksza ? a co do lpg jest to bardziej odczowalne niz na benzynce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krusza Zgłoś #17 Napisano 24 Kwietnia 2012 (edytowane) a jak sprawdzic serwo? bo przewud załozyłem nowy i nic bez zmian:( a membramy mozna same wymienic? Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez krusza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #18 Napisano 24 Kwietnia 2012 Ja dzisiaj sprawdziłem w swoim przewody wszystkie całe nic nie syczy, nic nie wciąga i nic specjalnie niepokojącego nie widać gołym okiem. U mnie jest tak, że jak go odpalę i chodzi na wolnych obrotach na benzynie i osiągnie 40*C to przełącza się na gaz i od razu automatycznie gaśnie. Nie wiem co jest nie tak. Może jakieś pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krusza Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2012 kolego u mnie jest to samo ze jak przechodzi z benzyny na lpg to czasam zgasnie bylem u wielu mechaników i tylko słysze ze to wina przepływomierza albo sondy ! tylko ze ja to wymieniłem i zero rezultatu . ale jak odłacze przepływomierz to jest o.k tylko jak wspominałe spali z 2 l wiecej. zostal jeszcze do wymiany czujnik cisnienia w kolektorze i chyba to zrobie i napisze jakie sa efekty ale to dopiero w przyszła sobote; moze sa tez jakies przekazniki spalone a ja nic otym niewiem ---------- Dodano o 23:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:03 ---------- a co do pomysłów to juz rece opadaja do tej b5 miałem b3 g60 i byłem z tego auta bardzo zadowolony i co najlepsze jak go kupiłem miał juz 15 lat .a ja miałem go 5lat i zerop wkładu finansowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #20 Napisano 30 Kwietnia 2012 a u mnie dzieje się takie coś, obojętnie czy na PB czy na LPG jak wcisnę sprzęgło, a silnik jest obciążony czyli np. klima włączona albo ogrzewanie tylnej szyby, raz schodzi idealnie z obrotów, tj. zatrzymuje się przy 1,2kRPM i potem spada na 0,9kRPM. Innym znowu razem schodzi od razu do 0,9k RPM i potrafi się zadławić do 0,7-0,8k RPM. Podejrzewam, że szwankuje mi czujnik położenia pedału sprzęgła, muszę go poszukać na Vagu. A jak miałem uszkodzoną sondę lambda, tak, że pokazywała bogato i zubożała dawkę również potrafił zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła. ---------- Dodano o 15:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:35 ---------- mam passata b5 1.6 97r który gasnie przy zatrzymywaniu sie jak i na gazie ina benzynie. wymieniłem juz sonde ,przepływomierz a przepustnica została wyczyszczona i dalej gaśnie ale gdy odłącze przepływomierz problem znika ale znów jest większe spalanie o jakieś 2litry gazu, czy problemem może być jakiś przekaźnik lub idnny czujnik?dodam jeszcze ze to niema ruznicy czy auto jest cieple czy zimne? robiliście może logi przepływomierza? mniej więcej przy odcince powinno być 80-90 mg/s mierzonego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach