Skocz do zawartości
ZbyszekC

Passek gaśnie przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Zaobserwowałem narastający problem z moim B5. Przy zwalnianiu, hamowaniu (nawet przy wciśniętym pedale sprzęgła) potrafi zgasnąć. Przy zatrzymywaniu na światłach pikuś, ale przy zwalnianiu podczas skrętu po zgaśnięciu silnika przestaje działać także wspomaganie (a ja ciągle jadę).

Akumulator roczny, naładowany, alternator ładuje bez problemu.

 

Pierwsze co mi przyszło do głowy, to może zbyt słabo naciskałem sprzęgło. Ale po dalszej obserwacji widzę, że bardziej wcisnąć się nie da.

 

Nie mam gazu, benzyna z różnych stacji (ale także bez związku).

 

Macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie jakieś pomysły?

Tak, jeden. Masz nieszczelny przewód łączący kolektor ssący z serwem hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie rozumiem dlaczego jak się nagrzeje silnik to gaśnie zdecydowanie rzadziej.

Czy ten przewód da się wymienić samemu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko nie rozumiem dlaczego jak się nagrzeje silnik to gaśnie zdecydowanie rzadziej.

Czy ten przewód da się wymienić samemu???

Pewnie że wymienisz samemu tylko zlokalizuj która jest uszkodzona bo składają się z dwóch części:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze i to awitam!! mam podobny problem! GURAL czy możesz dać jakąś fotke gdzie to połączenie kolektorai serwa się znajduje w naszym silniku???

ZbyszekC ja bym Ci poradził po sprawdzeniu tego połącznia sprawdzić pompę paliwa...może ona umiera i dlatego przy skręcie jak buja autem nie daje wystarczającej dawki paliwa??!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze i to awitam!! mam podobny problem! GURAL czy możesz dać jakąś fotke gdzie to połączenie kolektorai serwa się znajduje w naszym silniku???

 

W AVF-ie czegos takiego nie ma. Podobnie jak w innych dieslach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, jeden. Masz nieszczelny przewód łączący kolektor ssący z serwem hamulca.

Mógłbyś rozwinąć temat.Wczoraj zupełnie przypadkowo podczas wpinania w uchwyt jednej z kostek zauważyłem,że w momencie,kiedy zbyt mocno odchyliłem coś w rodzaju łączki zaczęło syczeć.Właśnie to co przechodzi przez ścianę grodziową i łączy kolektor z serwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol, myślę ze w twoim przypadku wszystko jest :ok: skoro odchyliłeś ta złączkę i zaczęło syczeć to może być normalny objaw. A jeżeli robiłeś to a silnik nie był odpalany przez dłuższy czas (powiedzmy 2~3 godziny przed tym jak to robiłeś) to na pewno wszystko jest :ok:

Generalnie uszkodzenie serwa, bądź węza od kolektora do serwa, objawia się nierówną praca silnika bądź nawet zgaśnięciem, jeżeli wciśniesz pedał hamulca.

 

---------- Post added at 13:28 ---------- Previous post was at 13:26 ----------

 

P.S.

Dotyczy to tylko silników benzynowych, diesle maja inny układ podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie było to po jakimś czasie,więc wsio ołrajt.Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passata b5 1.6 97r który gasnie przy zatrzymywaniu sie jak i na gazie i

na benzynie. wymieniłem juz sonde ,przepływomierz a przepustnica została

wyczyszczona i dalej gaśnie ale gdy odłącze przepływomierz problem

znika ale znów jest większe spalanie o jakieś 2litry gazu, czy problemem

może być jakiś przekaźnik lub idnny czujnik?dodam jeszcze ze to niema ruznicy czy auto jest cieple czy zimne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moim B5 97 1.6 jest wszystko to samo.

Posiadam instalację gazową, i myślałem że problem leży po stronie regulacji.

Jednak był regulowany 3 razy, i wciąż to samo się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co wtakim razie jest jest do wymiany? auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co wtakim razie jest jest do wymiany? auto?

 

No ja oddaje w środę do mechanika, i podpowiem o wymianie tego przewodu.

Więc zobaczę efekty.

Dam znać, co powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, chyba jakaś plaga w tym roku dopadła benzyniaki 1,6 mój także coś złapał wraz z nadejściem wiosny i też ciągłe gaśnie jak zwalniam przed skrzyżowaniem. Wymieniłem już sondę przeczyściłem przepływomierz i nic to za bardzo nie pomogło. Ja mam gaz i to właśnie na nim tak się dzieje, a na PB wszystko ładnie chodzi. Byłem u gaziarza poustawiał wszystko i stwierdził że od strony instalacji LPG jest wszystko OK nie wiem co jeszcze można zrobić, ale jeszcze jutro zobaczę ten przewód od podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja oddaje w środę do mechanika, i podpowiem o wymianie tego przewodu.

Więc zobaczę efekty.

Dam znać, co powie.

Jeżeli auto gaśnie w czasie hamowania, to jak wcześniej zostało napisane, uszkodzony przewód od kolektora ssącego do serwa lub gumowa membrana znajdująca się w środku serwa uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przepływomierz ma cos ztym wspulnego? bo jezeli go odłacze to jest o.k tylko spalanie mu sie troche zwieksza ?

a co do lpg jest to bardziej odczowalne niz na benzynce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic serwo? bo przewud załozyłem nowy i nic bez zmian:( a membramy mozna same wymienic?

Edytowane przez krusza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj sprawdziłem w swoim przewody wszystkie całe nic nie syczy, nic nie wciąga i nic specjalnie niepokojącego nie widać gołym okiem. U mnie jest tak, że jak go odpalę i chodzi na wolnych obrotach na benzynie i osiągnie 40*C to przełącza się na gaz i od razu automatycznie gaśnie. Nie wiem co jest nie tak. Może jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie jest to samo ze jak przechodzi z benzyny na lpg to czasam zgasnie bylem u wielu mechaników i tylko słysze ze to wina przepływomierza albo sondy ! tylko ze ja to wymieniłem i zero rezultatu . ale jak odłacze przepływomierz to jest o.k tylko jak wspominałe spali z 2 l wiecej. zostal jeszcze do wymiany czujnik cisnienia w kolektorze i chyba to zrobie i napisze jakie sa efekty ale to dopiero w przyszła sobote; moze sa tez jakies przekazniki spalone a ja nic otym niewiem

 

---------- Dodano o 23:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:03 ----------

 

a co do pomysłów to juz rece opadaja do tej b5 miałem b3 g60 i byłem z tego auta bardzo zadowolony i co najlepsze jak go kupiłem miał juz 15 lat .a ja miałem go 5lat i zerop wkładu finansowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie dzieje się takie coś, obojętnie czy na PB czy na LPG jak wcisnę sprzęgło, a silnik jest obciążony czyli np. klima włączona albo ogrzewanie tylnej szyby, raz schodzi idealnie z obrotów, tj. zatrzymuje się przy 1,2kRPM i potem spada na 0,9kRPM. Innym znowu razem schodzi od razu do 0,9k RPM i potrafi się zadławić do 0,7-0,8k RPM. Podejrzewam, że szwankuje mi czujnik położenia pedału sprzęgła, muszę go poszukać na Vagu.

A jak miałem uszkodzoną sondę lambda, tak, że pokazywała bogato i zubożała dawkę również potrafił zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła.

 

---------- Dodano o 15:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:35 ----------

 

mam passata b5 1.6 97r który gasnie przy zatrzymywaniu sie jak i na gazie i

na benzynie. wymieniłem juz sonde ,przepływomierz a przepustnica została

wyczyszczona i dalej gaśnie ale gdy odłącze przepływomierz problem

znika ale znów jest większe spalanie o jakieś 2litry gazu, czy problemem

może być jakiś przekaźnik lub idnny czujnik?dodam jeszcze ze to niema ruznicy czy auto jest cieple czy zimne?

robiliście może logi przepływomierza? mniej więcej przy odcince powinno być 80-90 mg/s mierzonego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności