JurekW Zgłoś #21 Napisano 2 Października 2017 (edytowane) 18 godzin temu, sspeed_PW napisał: No i na koniec, czy może ktoś wie, jak określić rodzaj (indeks) szyby przedniej? Wspominałem o tym w poście powyżej. 21 godzin temu, sspeed_PW napisał: Zdjęcie oznaczenia szyby: Oznaczenia na szybie : IR-H/A - szyba odbijająca promienie podczerwone , podgrzewana i akustyczna. AS1 - szyba laminowana. . 6 - rok produkcji szyby / czerwiec 2016 E 8 Homologacja - Czechy Nr referencyjny szyby z Twojego pojazdu uzyskasz w ASO na podstawie nr VIN. Edytowane 2 Października 2017 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sspeed_PW Zgłoś #22 Napisano 15 Października 2017 Dnia 2.10.2017 o 15:30, JurekW napisał: Oznaczenia na szybie : IR-H/A - szyba odbijająca promienie podczerwone , podgrzewana i akustyczna. AS1 - szyba laminowana. . 6 - rok produkcji szyby / czerwiec 2016 E 8 Homologacja - Czechy Nr referencyjny szyby z Twojego pojazdu uzyskasz w ASO na podstawie nr VIN. Hej, dzięki JurekW za szczegółowe objaśnienie w związku z oznaczeniami szyby - cenne informacje. Czy za indeks szyby mam rozumieć oznaczenie "IR-H/A"...? Koledzy na pierwszej stronie założonego tematu, wrzucali w postach zdjęcia z ustawień/kodowania z widocznymi opcjami programowania. Czy może wiesz jakie ustawienia będą poprawne dla takiego "szkła" jak u mnie? Pytam gdyż są tam różne opisy szyb, na przykład "Isoladet Glass", "Green Isoladet Glass" czy też "Green/Blue Isoladet Glass"... Po czym w nawiasach podane są indeksy i objaśnienia, na przykład "Light Sensor Correction 80% = Isoladet & Clear Glass (Index R, S,T, AB, AC, AD, AB,AF)", czy też "Rain Sensor Correction 77% = Isoladet & Clear Glass (trough Index AF)"... Czy może jesteś w stanie zasugerować mi poprawne ustawienia dla czujnika znając szkło przedniej szyby, a może chociaż możesz zasugerować jak do tego prawidłowo podejść? Pozdrawiam. Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #23 Napisano 15 Października 2017 Błąd zrobiłem że jak walczyłem u siebie z tymi procentami to nie zapisywałem przy jakich szybciej włącza lub wyłącza światła. Na tą chwilę xenon załącza mi się troszkę za późno, kiedy już wiem że powinienem włączyć światła czyli jest szarawo, tak od tego momentu jeszcze z 5 minut i się włączają. Wcześniej już w cieniu mi się załączały. Oczywiście szyby nie mam oryginalnej. Powinien Ci pomóc temat z Turana, tam wyczytałem żeby wpisywać wartości z ręki, i faktycznie podziałało. Poczytaj te kilkanaście stron bo gdzieś tam ktoś podawał i może wpadniesz na jakiś trop. http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=953 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #24 Napisano 16 Października 2017 20 godzin temu, sspeed_PW napisał: Hej, dzięki JurekW za szczegółowe objaśnienie w związku z oznaczeniami szyby - cenne informacje. Czy za indeks szyby mam rozumieć oznaczenie "IR-H/A"...? Nie ,indeks w tym przypadku ,to końcowe dwie lub jedna litera w numerze referencyjnym szyby np. 3AA845011AG ( w tym nr ref.przykładowo szyba czołowa laminowana ogrzewana przezroczysta D >> - 07.04.2013) - nr PR-4GW+QK1+8N3+5C0 - 05/12 - 04/13 NVB bez obróbki wstępnej ). Nr ref. swojej szyby możesz uzyskać,tak jak pisałem wcześniej ,w ASO na podstawie nr VIN,rozkodowując ten nr. i potem odczytując kody PR, lub bezpośrednio odczytać nr ref. z naklejki przyklejonej do szyby u dołu na podszybiu (za deską );w tym przypadku tylko po demontażu szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #25 Napisano 15 Listopada 2017 (edytowane) zakodowałem Amerykę + DRL w przeciwmgielnych i też mam wrażenie, że za późno włącza DRL. Przekopał się ktoś przez inne wątki i może podać jakie wartości ustawić na czujnikach, żeby działało jak trzeba ? Typu szyby jeszcze nie sprawdzałem, ale na pewno była wymieniana... znalazłem na YT Edytowane 15 Listopada 2017 przez maniujr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #26 Napisano 15 Listopada 2017 Jestem na etapie ustawiania czułości tak jak w filmiku wyżej. Nie trzeba wybierać z listy, wpisanie z ręki też przyjmuje. W okienku Bajtowym wpisuje wartości i naciskam TAB, przeskok do następnego okienka z zapisaniem poprzedniego. Miałem 10 i zapalało się na styk jak już było za szaro. Zmieniłem z ręki na 18, powinno załączyć światła jak się zacznie robić szaro. Jak miałem 30 (u mnie na liście dopiero pierwsza pozycja do wyboru) to zapalało jak były już ciemne chmury ale było jeszcze jasno. Oczywiście w 8 bloku parametrów można ładnie sprawdzać jak nasze korekty działają na czujnik. Natężenie światła od 1 ciemno do 7 jasno. Oczywiście wszystko jeszcze zależy od szyby, jak nie oryginalna to trzeba się trochę pobawić zanim się dopasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #27 Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) możesz troszkę rozjaśnić, w które okienko wpisujesz (binarnie?) w byte 0 czy 1 ? i gdzie jest ten blok 8 ? Edytowane 16 Listopada 2017 przez maniujr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #28 Napisano 16 Listopada 2017 Wyjaśnię na podstawie filmiku powyżej. W 10 sekundzie masz po lewej " Bloki pomiarowe - 08 " Jak w nie wejdziesz to wpisz w okienko liczbę 08 i wciśnij "Go" , pokażą się informacje tego bloku w którym jest czujnik światła na pierwszej pozycji. Wpisywanie wartości.... 40 sekunda... W okienkach na zielono masz 07 30 25 i chodzi o okienko z liczbą 30 czyli Byte 1. Klikasz w tą zieloną liczbę 30 , wymazujesz ją Backspacem i wpisujesz np. tak jak ja wpisałem 10. Światła włączały się za późno tzn. jak już było za szaro. Zmieniłem na 18 i zobaczę jak to będzie, po wpisaniu jak klikniesz następne okienko to nie zapamięta wartości którą wpisałeś, po wpisaniu musisz przejść do dalszego okienka naciskając Tab. Przeskoczy dalej i zapamięta to co wpisałeś, zamykasz czerwonym krzyżykiem w prawym górnym rogu i klikasz koduj. Możesz na początku próbować wybierać z listy która jest dostępna a jak zbraknie wyboru to wpisywać z ręki wartości. Najlepiej pojeździć kilka dni. Na razie tego nie sprawdzę bo rano ciemno jak jadę do pracy a jak wracam to też ciemno, może uda się w weekend za dnia sprawdzić. Pamiętajmy że każdy zamiennik szyby trzeba trochę pomęczyć aby trafić w swoje ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucjan87 Zgłoś #29 Napisano 25 Października 2018 (edytowane) Prosze o pomoc nie wiem jak skonfigurowac czujnik deszczu i zmierzchu Edytowane 25 Października 2018 przez Lucjan87 Musze dopisac informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach