Skocz do zawartości
Gość ministeel

[1.9 TDI AVF] Błąd EGR oraz kontroka od emisji spalin:/

Rekomendowane odpowiedzi

an ie lepiej go wyłączyć programowo ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
an ie lepiej go wyłączyć programowo ??

tzn ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, u mnie sprawa rozwiązana. Przyczyną był luźny króciec na pompie Vacum czego skutkiem było słabe podciśnienie w zaworze n18 ( sterującym pracą EGRa). Króciec póki co usztywniony i EGR pracuje aż miło.

Można łatwo sprawdzić pracę EGRa:

 

dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.

ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

 

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:

- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;

- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

 

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

 

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:

- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;

- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

 

podczas próby 003BS zawór EG będzie cyklicznie zamykany i otwierany. zwracamy uwagę na różnicę ilości powietrza w pozycji 3, w stosunku do pełnego otwarcia i pełnego zamknięcia.

różnice wartości powinny być znaczne; jeżeli nie są, to oznacza to, iż zawór nie działa poprawnie:

- jest niedomknięty – tryb OFF, wartości nie osiągają 400, co oznacza, że silnik zamiast czystego powietrza otrzymuje spaliny, co ma wpływ na dynamikę;

- jest nie do końca otwarty – tryb ON, wartości są wyższe niż wartość z poz. 3 w grupie 003 zwykłej, co oznacza, że silnik powinien otrzymywać spaliny, ale dostaje ich za mało, bądź w ogóle. nie ma to wpływu na dynamikę, jedynie trujemy środowisko i silnik pracuje głośniej i bardziej twardo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyną był luźny króciec na pompie Vacum czego skutkiem było słabe podciśnienie w zaworze n18 ( sterującym pracą EGRa). Króciec póki co usztywniony i EGR pracuje aż miło.

 

Umnie tez ten krociec jest luzny - jak go usztywniles, zakleiles czyms?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstyd mówić, na razie jest drucik wokół węża i do Egra przywiązany. Wąż jest dociśnięty w ten sposób do pompy i póki co jest git. W wolnej chwili planuje zakleić poxiliną ( podobno można lekko sklepać pompę w miejscu wyjścia węża i wtedy króciec się usztywni). Obie metody są tylko na jakiś czas więc planuję zmienić pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na razie jest drucik wokół węża i do Egra przywiązany

 

jakas fotka? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... To samo u mnie.

Dwa dni temu wyczyszczony EGR + kolektor

Wczoraj powrót z Torunia prędkość około 80 km/h obroty znikome kontrolka się zapaliła.

... Dziś sprawdziłem błędy na VAGU : Egr

I co teraz Pany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uporałem się w końcu z błędem 19586 - powodem był niesprawny przycinający się zawór n18 (nie podawał podciśnienia na zawór EGR) .W silniku PD 130KM zawór EGR musi działać poprawnie ,u mnie zawór elektromagnetyczny n18(ten pod obudową filtra powietrza) nie podawał w ogóle podciśnienia na EGR ,w kanale 003 miałem wartości w 3 rubryce ok 420 a powinno być 240 i na BS wcale nie reagował - efektem tych anomalii w pracy EGR-a był błąd 19586 i check engine. Podobne problemy by miały miejsce przy zaślepieniu dolotu spalin do zaworu EGR. Kupiłem używany n18 i jest ok, ale swój stary rozebrałem i po wyczyszczeniu go działa również poprawnie( zacinał się trzpień cewki elektromagnesu bo nazbierał się taki osad na nim). Teraz autko nie szarpie i nie wydobywa się gryzący zapach spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy dmuchałem w wężyk (jest widoczny na fotce) to powietrze uciekało tymi otworami gdzie pokazuje śrubokręt i czy tak powinno być?

 

Moim zdaniem tak nie powinno być ponieważ rozebrałem już kiedyś gruszkę od EGR i tam jest membrana wiec jeśli powietrze przelatuje to znaczy że nie trzyma podciśnienia i może to było przyczyną!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem kontrolka emisji spalin,,Abgas werkstatt"

19586.P3130 Recyrkulacja spalin przekroczono na wartość graniczną

brak mocy, okazało sie że nie mogłem się rozpędzić powyżej 120km/h i jak chciałem wyhamować okazało się że mam sztywny pedał hamulca tak jak by nie było wspomagania,zajrzałem pod maskę i na odpalonym silniku szukałem przyczyny,słychać było syczenie,okazało się że wężyk gumowy spadł z plastikowego taki jak jest od zaworu egr( ten co wychodzi z góry)no i przy okazji okazało się że i on jest luźny parę zacisków załatwiło sprawę,kontrolka zgasła moc i hamulce wróciły.A już chciałem się brać za czyszczenie zaworu.pozdrawiam.

Edytowane przez aydahoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ten sam problem, denerwująca jest ta lampka i sygnał za każdym razem odpalając samochód. Mój plan na usunięcie tej usterki jest wyłączyć jego funkcję poprzez zmiany wartości w ecu na 850. Co sądzicie o tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wartosci przeplywomierza zadana i aktualna koledze zawyzal przeplywomierz po wymianie przeplywki problem znikna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdz wartosci przeplywomierza zadana i aktualna koledze zawyzal przeplywomierz po wymianie przeplywki problem znikna

 

Witam wszystkich dzień dobry i od razu przyznam jestem tutaj nowy.

Posiadam autko jak w opisie. Borykam się od jakiegoś czasu jak koledzy wyżej z problemem "emission workshop". Przy czym u mnie problem zaczął się po tym jak mechanik wyczyścił wszystko tj:. egr, kolektor dolotowy i rure.

 

Komunikat "niestety" z vcds'a light :

 

1 Fault Found:

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

 

Według Roos tech:

 

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

 

Possible Causes

 

Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty

Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty

 

Possible Solutions

 

Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty

 

Zanim do tego dotarłem obstawiałem przepływomierz, wymieniłem na nowy problem pozostał tzn potrafi sie kontrolka

zapalić lub zgasnąć a komputerze vcds pokaże powyższy błąd. Nie ma jakoś znaczących zmian w prowadzeniu auta, nie zauważyłem aby jakoś kopcił specjalnie, turbina ma "dziurkę" ale zbiera się od 2000 obrotów. Przycięcia prędkości powyżej 120km/h nie zauważyłem specjalnie. turbinka na jałowym biegu troszkę "pohukuje" ale podobno według mechanika nic jej nie dolega. Może wzrosło spalanie w mieście...

 

Moje pytanie jest, czy zatem powinienem spróbować"wyczyścić" zawór N18 lub wymienić go na nowy?

Jeśli tak czy mówimy tutaj o tym czarnym znajdującym się przy grodzi silnika stojąc przodem do zderzaka?

Czy mam rozumieć, że z czasem jego numer się zmienił bo Etka podaje numer : 1J0906627 (rozumiem ze ten bez A na końcu to N18?) i czasem w sieci widać ten sam numer gdzie "J" jest zamienione na "H"?

Problem znalazłem w VCDS jest w sekcji 3 gdzie maf ma mieć w okolicach 250mg/l ale pole 4 podaje około 480mg/l.

Czy za tym wszystkim może stać zawór n18 czyli właśnie tez o którym piszę?

 

Proszę o pomoc w lokalizacji zaworu jeśli to jego wina oraz w auto diagnozie.

Podłączam logi, które zdołałem zrobić w wersji darmowej VCDS'a.

Łukasz

 

logi.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N18 jest teoretycznie zamienny z N75- tym który steruje turbiną. Możesz na testy je zamienić. N75 znajduje się z przodu, pomiędzy silnikiem a chłodnicą (jakoś tak), dojdziesz po wężykach. Natomiast N18 jest przykręcony od dołu do plastykowej rury dolotowej do EGR - nie wiem jak to wytłumaczyć, ale trzeba szukać po prawej stronie silnika przy ścianie grodziowej. A wężyki podciśnienia w jakim masz stanie ?

Lepiej zacząć od tanich rzeczy, czyli wężyki sprawdzić, ew. wymienić, podmienić N75 z N18 i jak będzie lipa to wymienić. Ja kupiłem używany za z tego co pamiętam 20 zł i śmiga elegancko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wytłumaczenie.

Dzisiaj chwilowo w moim miasteczku mamy szrot, podjechałem i dostałem używkę z innego. Oryginał pierburg lecz starszy datą od mojego o 3 lata. Podłączyłem go na chwile jak mówiłeś w miejsce tego przy grodzi(czarny kapturek). Ku chwale gawiedzi na vcdsie przez chwile miałem w sekcji 3 pole 3 "czyli aktualne chyba" tak jak trzeba więc pole 2 i 3 były sobie prawie równe 250-245,8 i skakało. Po dodaniu gazu pole 3 rosło do około 500mg/l i spadało ale tutaj "zagłostka" i inny objaw - do nawet poniżej 200mg/l, dając wrażenie podczas tego spadku, ze silnik się "przydusza". Po chwili wracało do 250 i około normy zadanej. Niestety po pewnym czasie może 5 minut minęło(mam wrażenie, ze wraz z nagrzaniem się silnika) wszystko się popsuło, jakby zaworek ze szrotu tez zaczął kulać ( może się nagrzał)?

Wartości w polu 3 mafa znów oscylowały w okolicach 500-480mg/l. Wstawiłem z powrotem swój stary a za szrotowy oddali mi kasę, chociaż tyle.....

Czy może być jednak wina zaworka i "szrotowy" tez był "brudny) czy może coś innego wpływa na zaworek, ze po pewnym czasie jest tak samo jak na wbudowanym fabrycznie?

Pytam tylko jakie są wasze winsoki w związku z takimi objawami bo jutro jeden ze sklepów ma dla mnie mieć oryginał zaworka pierburg na sprawdzenie tj: 7.02183.01.0 a ja jednak obawiam się co dalej robić jeśli zaworek wstawię oryginalny i nie będzie poprawy? Gdzie szukać dalej?

Lukasz

Edytowane przez kesonex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nowy zawór nie pomógł, dalej maf actaul czyli pole 3 oscyluje w okolicy 490-500mg/l.

Nie mam już pomysłów, błędem czasem sypie ale nawet nie pojawia sie on na wyświetlaczu tylko jak podłączę vcdsa.

Jakieś pomysły? Sprawdziłem filtr powietrza, odpaliłem bez, bez zmian, mam podejrzenie jednego przewodu, który idzie od trójnika pompy vacuum do zaworka zwrotnego, jest wytarty na nim "kołnierz", czy to może powodować ze pompa nie może wytworzyć podciśnienia bo waz w tym miejscu jest "miękki"? Powietrza chyba nie upuszcza, nie wiem za bardzo jak go sprawdzić....dmuchając w niego i zatykając palcem jakby uchodziło bokiem ale tłumaczę sobie tym ze jednak nie jestem w stanie go dobrze przytkać palcem.Co myślicie?

Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody wymienione, bez zmian....:( ręce opadły

 

Dzisiaj podmieniłem też z powrotem stary przepływomierz oraz drugi zawór w miejsce n75. Nadal to samo, udało mi się zrobić logi w BS. Czy ktoś mógłby spojrzeć na nie, ktoś kto umie je rozczytać i podpowiedzieć coś? Nadal walczę z problemem.

 

grupa 03 BS http://vaglog.pl/log-003_BKeI3VO.html

grupa 11 BS http://vaglog.pl/log-011_Bv4rvc4.html

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc.

 

Lukasz

Edytowane przez kesonex
po co tworzyc kolejne posty bez odpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc, odświeżam temat.

 

Uporałem się w końcu z błędem 19586 - powodem był niesprawny przycinający się zawór n18 (nie podawał podciśnienia na zawór EGR) .W silniku PD 130KM zawór EGR musi działać poprawnie ,u mnie zawór elektromagnetyczny n18(ten pod obudową filtra powietrza) nie podawał w ogóle podciśnienia na EGR ,w kanale 003 miałem wartości w 3 rubryce ok 420 a powinno być 240 i na BS wcale nie reagował - efektem tych anomalii w pracy EGR-a był błąd 19586 i check engine. Podobne problemy by miały miejsce przy zaślepieniu dolotu spalin do zaworu EGR. Kupiłem używany n18 i jest ok, ale swój stary rozebrałem i po wyczyszczeniu go działa również poprawnie( zacinał się trzpień cewki elektromagnesu bo nazbierał się taki osad na nim). Teraz autko nie szarpie i nie wydobywa się gryzący zapach spalin.

 

kolego masz na myśli ten zaworek, który ma numer według etki 1J0906283A? co jest usytuowany na nadkolu i przykryty tym dziwnym plastikiem przy filtrze powietrza czy zaworek do sterowania turbiny który jest zaraz przy wentylatorze od klimy ale to jest raczej N75? bo według opisu kolegi powyżej, n18 to raczej jest ten przy grodzi a ty piszesz pod obudowa filtra powietrza....możesz sprecyzować? Bo póki co właśnie tego na nadkolu nie brałem pod uwagę a to chyba jest konwerter...

Mówie o tym....https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1QlY2HFXXXXaLXXXXq6xXFXXXa/For-Volkswagen-Audi-idle-valve-1J0906283A-1J0.jpg

Lukasz

Edytowane przez kesonex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności