Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Temat uszczelniania relingów jest mi dobrze znany. Ciesz się z tego że nie masz rdzy pod relingami. Po niedzieli zdejmuję u siebie bo na jednym ze słupków widzę delikatny zaciek. Tak jak już wspomniałeś istotne jest dokładne uszczelnienie kołka prowadzącego, który znajduje się w relingu. Przez niego woda dostaje się do środka. Jakiej gąbki użyłeś pod reling?

 

Zestaw uszczelek kupiłem na aukcji http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-relingu-dach-3c9860151-vw-passat-i3436626261.html. cena była tańsza o jakieś 45 zł niż serwisie VW. Resztę uszczelniłem wspomnianym klejem. Nałożyłem go chyba wszędzie od góry i dołu i mam nadzieję, że to pomoże. Ponadto dzisiejsza aura była idealna do tego przedsięwzięcia i idealne warunki do wyschnięcia kleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem też te uszczelki piankowe. I tutaj zauważyłem pewną zmianę w stosunku do tych, które miałem zamontowane oryginalnie. A mianowicie nowe uszczelki w miejscu gdzie montowana jest śruba ma dokładany element uszczelniający w postaci kwadracika jakby z grubszego tworzywa izolacyjnego.

 

Podejrzewam że pianki masz z ASO. Robiłeś może jakieś zdjęcia? Ciekaw jestem jak wyglądają te nowe pianki.

Ja zamiast pianek z ASO włoże maty od wygłuszania samochodów. Matę wytnę na równo z obrysem relingu i wtedy reling nie będzie miał bezpośredniego kontaktu z lakierem. Oczywiście w ruch pójdzie też silikon. Nie ma bata, aby przemokło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te uszczelki w serwisie kosztują 133,49zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam że pianki masz z ASO. Robiłeś może jakieś zdjęcia? Ciekaw jestem jak wyglądają te nowe pianki.

Ja zamiast pianek z ASO włoże maty od wygłuszania samochodów. Matę wytnę na równo z obrysem relingu i wtedy reling nie będzie miał bezpośredniego kontaktu z lakierem. Oczywiście w ruch pójdzie też silikon. Nie ma bata, aby przemokło.

 

Niestety nie zrobiłem zdjęć ale to są dokładnie te co na aukcji

 

---------- Dodano o 22:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:30 ----------

 

Te uszczelki w serwisie kosztują 133,49zł.

 

dokładnie taką cenę mi podano więc kupiłem te na allegro z przesyłką wyszło 91 zł i 25 za klej do klejenia szyb samochodowych

 

---------- Dodano o 22:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:31 ----------

 

Niestety nie zrobiłem zdjęć ale to są dokładnie te co na aukcji

 

---------- Dodano o 22:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:30 ----------

 

 

dokładnie taką cenę mi podano więc kupiłem te na allegro z przesyłką wyszło 91 zł i 25 za klej do klejenia szyb samochodowych

 

po podsumowaniu w kieszeni pozostało jakieś 750 zł w stosunku do tego co zaproponował mi serwis VW. Ponadto oni śmiem przypuszczać nie bawili by się w dodatkowe uszczelnianie.

 

---------- Dodano o 22:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:34 ----------

 

ps. pozostało mi jeszcze wyczyść podsufitkę, ale to i tak znaczne oszczędności w stosunku do kosztów jakie należałoby pozostawić w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu widać jak woda swobodnie przecieka w okolicy środkowego mocowania relingów. Zacieki na podsufitce zauważyłem po lewej i prawej stronie.

 

24b4f53f88ea05e0m.jpg

 

Podsufitkę wyprałem na balkonie. Dużo ciepłej wody, gąbka i ludwik. Nic się nie rozkleiło i nie mam zacieków.

b6a855494b273f31m.jpg

 

Tu widać spłukaną i prawie suchą podsufitkę.

7166b2f3b9779c0fm.jpg

 

Pozostałe elementy tapicerki także wyprane. Przyznaję, że wszystko wyprało się idealnie.

ad8f77b754160710m.jpg

 

Teraz czekam na pogodę i będę wyjmował relingi w celu uszczelnienia.

Jeśli chcecie to podeślę kilka zdjęć w jaki sposób to robiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

77Marek zdjęcia to wrzucaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też cieknie po myjce zauważyłem, że mi coś kapie spod rączki po stronie pasażera. Żeby dostać się do tej śruby to należy ściągnąć podsufitkę ? Pisało kilka osób, że te bez chromu można zdemontować bez zdejmowania podsufitki, chciałbym pierw dokręcić, bo wydaje mi się, że lekko odstaje mi z tej strony reling.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też cieknie po myjce zauważyłem, że mi coś kapie spod rączki po stronie pasażera. Żeby dostać się do tej śruby to należy ściągnąć podsufitkę ? Pisało kilka osób, że te bez chromu można zdemontować bez zdejmowania podsufitki, chciałbym pierw dokręcić, bo wydaje mi się, że lekko odstaje mi z tej strony reling.

 

Relingi w B6 odkręca się od wewnętrznej strony czy to czarne czy chromowane. Na pierwszym moim zdjęciu w poprzednim poście zauważysz nakrętkę, która znajduje się od właśnie wewnętrznej strony. Dokręcanie nic nie da skoro uszczelka jest już wyrobiona. Musisz zdjąć podsufitkę i zdjąć relingi. Następnie oczyścić miejsce mocowania i nałożyć odpowiedni silikon uszczelniający. Ważne jest żeby był do połączeń z blachą i był dla niej neutralny.

 

Obficie nałożony silikon

 

[ATTACH=CONFIG]107671[/ATTACH]

 

Pozostałe dwa zdjęcia przedstawiają jaka zrobiła się spoina po dokręceniu nakrętki:

 

[ATTACH=CONFIG]107672[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]107673[/ATTACH]

 

Po trzech dniach odciąłem skalpelem silikon, który wycisnął się na zwenątrz relingów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze odkop ale Panowie jak chce wymienic z chromow na czarne to musze zwalac podsufitke??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem ze odkop ale Panowie jak chce wymienic z chromow na czarne to musze zwalac podsufitke??

 

niestety ale tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przy demontażu czarnych trzeba ściągać podsufitkę? Jak to jest z tą środkową podpórką relingu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy przy demontażu czarnych trzeba ściągać podsufitkę? Jak to jest z tą środkową podpórką relingu?

Przecież napisałem, że nie ma znaczenia jakie są relingi. Inaczej nie zdejmiesz relingów jeśli najpierw nie zdejmiesz podsufitki. Środkowa podpora relingu także jest przykręcona. Jak jesteś zainteresowany zdjęciem podsufitki to pisz na PW mogę Ci pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy przy demontażu czarnych trzeba ściągać podsufitkę? Jak to jest z tą środkową podpórką relingu?

 

Twoje pytanie kolego zrobiło na mnie duże wrażenie.

A rzadko komu się to udaje ;)

 

Marek natomiast wykazał się ogromną wyrozumiałością i ze stoickim niemalże spokojem wytłumaczył ci, że kolor relingów nie ma znaczenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy próbował ktoś oklejać relingi folią w kolorze chrom? Folia jest odporna na warunki atmosferyczne, więc jest lepsza od farby chrom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oklej i pochwal się jak wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Widzę, że odkręcaliście relingi, więc mam pytanie.

Czy relingi są zmasowane? Chodzi mi o podłączenie anteny cb na reling.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak są przykręcone metalowymi śrubami to chyba zmasowane.

ps. po co antena ma być zmasowana? magnesówki przecież nie są bo stoją na gumowej podkładce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o podłączenie anteny cb na reling.
Antena cb z uchwytem na relingu. Ale to nie dział na te dyskusje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie ma ktoś może zmierzone odstępy między śrubami mocującymi relingi w B6? Dałoby rade przeszczepić je do B5? Może ktoś ma takie luźno leżące i mógłby pomierzyć? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności