Skocz do zawartości
nmc

szuranie przy skręcaniu kierownicy, przekładnia, maglownica, regeneracja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od paru tygodni mam problem z układem kierowniczym. Przy manewrach parkingowych słychać szuranie przy skręcie kierownicy. A przy jeździe prostą drogą przy małych odchyleniach kierownicy kierownica nie odbija i jakby się blokuje w tej pozycji - trzeba ją przekręcić spowrotem do pozycji wyjściowej. Czuję, że problem narasta. 3 mechanicy nie chcieli się tym zająć bo to ponoć nie hydrauliczne ale elektrtyczne wspomaganie a to wyższa szkoła gotowania na gazie i wymaga specjalnego komputera. Co robić? Nie chcę jechać do złodziejskiego serwisu. Miał ktoś już taki problem?

Edytowane przez nmc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest w trakcie załatwiania. Przekładnia wymaga regeneracji lub wymiany. Jest kilka rodzajów przekładni/maglownic. Moja to ZF (podproducent volkswagena) ale sa też ponoć TRW i SWI, a najlepsze że ASO na podstawie nru nadwozia nie jest w stanie stwierdzić który typ dany pojazd ma zamontowany i trzeba to zczytać własnemi oczyma po zdjęciu owiewki silnika przy użycia latarki i lusterka lub sondy z kamerką (chyba że ktoś obraca przekładniami na lewo i prawo i na oko po kształcie potrafi stwierdzić). Stosowanie innej maglownicy niż zamontowana oryginalnie wymaga skomplikowanych ustawień w komputerze.

Oto koszty przybliżone możliwych wariantów:

- nowa przekładnia oryginalna z wymianą w ASO: ok. 10000zł,

- regenerowana przekładnia z wymianą w ASO: ok. 5000zł,

- przekładnia regenerowana na allegro lub używana: ok. 500-700zł (tylko gwarancja rozruchowa) + 200-300zł za demontaż-montaż nie w ASO,

- regeneracja przekładni nie w ASO: 600zł (1 rok gwarancji) + 300zł demontaż-montaż.

Ja wybrałem opcję ostatnią. Niestety nie wszystkie zakłady regenerujące przekładnie to robią, gdyż przekładnia nie jest hydrauliczna napędzana pompą ale silnikiem elektrycznym. Auto jest właśnie naprawiane we Wrocławiu. Po odbiorze i po pewnym czasie użytkowania napiszę jak to wyszło. Pozdrawiam i nie życzę nikomu konieczności odwiedzania tego wątku.

Nie jestem z branży motoryzacyjnej, a powyższą wiedzę zdobyłem na własnym egzemplarzu, więc w przypadku gdy się mylę proszę lepiej zorientowanych o korektę.

 

PS. Nie wiem czy mogę tu napisać który warsztat mi to robi.

Edytowane przez nmc
dodatkowe informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to napisz gdzie. I czy po regeneracji dostaniesz jakieś części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DAMIAN_AUTO
- nowa przekładnia oryginalna z wymianą w ASO: ok. 10000zł,

 

Szkoda, że sobie nie życzą 100.000 oczywiście netto za nową... + przysięga kupowania do końca życia tylko w autoryzowanych - paranoja... Napisz jak ci to zrobili we Wrocławiu i jakie koszta całkowite..

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Już prawie tydzień minął od odebrania auta z warsztatu. Moja przekładnia nie została zregenerowana, bo się do regeneracji nie nadawała. Mam zainstalowaną inną przekładnię, używaną-zregenerowaną. Wszystko działa prawidłowo ale pozostała jeszcze kwestia paru drobnych ustawień. Za naprawę byłem rozliczany na specjalnych warunkach ze względu na pewnien incydent, ale myślę, że normalnie trzeba się przy regeneracji przekładni do B6ki liczyć z kosztem ok. 1300-1600zł, zależnie od stanu zepsutej przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chyba i mnie dopada ta usterka, u mnie nie słychać szumów podczas kręcenia na postoju, ale objaw podczas jazdy na wprost jest podobny do samochodów ze zwykłą pompą wspomagania, czuć tak jakby się zacierała pompa, są delikatne przeskoki kierwonicy kiedy jadę na wprost. Czy miałeś podobne objawy? I Jeżeli tak to czy możesz podać jakiś namiar na warsztat który regenerował Ci przekładnię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam chyba i mnie dopada ta usterka, u mnie nie słychać szumów podczas kręcenia na postoju, ale objaw podczas jazdy na wprost jest podobny do samochodów ze zwykłą pompą wspomagania, czuć tak jakby się zacierała pompa, są delikatne przeskoki kierwonicy kiedy jadę na wprost. Czy miałeś podobne objawy? I Jeżeli tak to czy możesz podać jakiś namiar na warsztat który regenerował Ci przekładnię?

 

Hej! Na samym początku przyjmij moje wyrazy współczucia! U mnie przy jeździe z większą prędkością na prostej przy lekkich skrętach kierownica nie odbijała do idealnie wyprostowanej pozycji. I tak jak wcześniej pisałem - szurający opór przy skręcaniu. Co czasem było niebezpieczne. Musiałem uważać. A przekładnię naprawiła mi firma pana Krzystofa Żuka z Wrocławia - przy ul. Kazimierza Jagiellończyka 38 w oficynie. Polecam choć miałem z nimi przygodę ale wszystko się poukładało i przez to jak się poukładało - tym bardziej polecam ten warsztat. Z tego co widzę Twój post jest ze stycznia więc chyba już z tym problemem nie jeździsz poza tym jesteś z Wa-wy więc warsztat we Wrocławiu chyba Cię nie interesuje. Jednak może to co napisałem pomoże innym. A z tego względu, że już rok prawie minął od mojego przypadku to prawdopodobnie co drugi warsztat regenerujący przekładnie wyspecjalizowany jest już w przekładniach elektrycznych, a nie jak wtedy raczej tylko hydraulicznych. Wtedy jeszcze znalazłem 1 we Wrocławiu i gdzieś pod Zieloną Górą tylko. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Nie chce zakładać nowego tematu o maglownicy wiec podczepię się tutaj.

Wczoraj podczas wymiany drążka kierowniczego z lewej strony i po zdjęciu osłony gumowej okazało się że końcówka listwy głowicy jest pordzewiała. Wcześniej nie było tam żadnej ingerencji. Mechanik twierdzi że te modele tak maja, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, jazda na wprost delikatnie czuć że nie odbija ( nie zawsze), od nie dawna szumi podczas skręcania. Czy trzeba regenerować maglownicę? Czy jest jakiś inny sposób aby wybrnąć z tego problemu? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś to dokładnie to samo co ja miałem u siebie i była to przekładnia do regeneracji. Moja była zrobiona w sierpniu 2009 i do dziś wszystko jest ok, ale ja jeżdżę tylko do 20tys. rocznie. Taka naprawa pewnie dziś z 1200-1500zł kosztuje, tym samym koryguję to co napisałem w 2gim poście tego wątku 2 lata temu. Tamta cena dotyczyła mojego wcześniejszego wozu, który miał hydrauliczną przekładnię z pompą. Tu jest elektryka i z tego co wiem to mało warsztatów zajmuje się regeneracją przekładni elektrycznych. Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka . Słuchajcie dzis na przeglądzie koleś powiedział mi ze słyszy luzu na maglownicy . Ogolnie przy szybkim skręcaniu kół słychać szum zza poduszki kierownicy i czasami na łuku drogi gdy skręcam czuć delikatnie ale to bardzo delikatnie jak przerywa kierownica . Ogolnie odbija sama . Czy moge tak jeździć czy lepiej juz regenerować maglownice bo np pompa wspomagania moze paść. ?? Ile kosztuje regeneracja i gdzie w okolicach Lublina warto to zrobic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
np pompa wspomagania moze paść. ??

 

wydaje mi sie, ze nie moze chocby dlatego ze jej nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hahaha dzięki :) ale plama :) a moje objawy są równoważne do kończenia sie maglownicy ? Bo na początku myslalem ze auto z przebiegiem 240 km tys to chyba normalne ze ma jakies delikatne luzu na maglownicy . Najgorzej ze szumi za kieronicy jak mocno i szubko skręcam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

Mam passat cc 2008 roku. Mam właśnie probłem z przekładnią. Tarczia przy zakręcie. Byłem w serwisie powiedzieli mi że trzeba robić regeneracje.

Mieszkam niedługo w Krakowie i niezman żadnego serwisu. Czy mógł by mi ktoś polecić jakiś serwis w Krakowie gdzie można zrobić

regeneracje przekładnii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co ? znalazłeś jakis warsztat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyłączę się do dyskusji ze swoim problemem - szuraniem w układzie

moje auto, to B6, rocznik 2009, przekładnia wg VCDS'a to 5N1 909 144 K

odwiedziłem renomowany zakład regeneracji w Gdańsku i po chwilowej euforii że zostanie auto naprawione, nic z tego nie wyszło, serwis nie podjął się naprawy, twierdząc że te przekładnie są ekonomicznie nieregenerowalne, totalne jednorazówki - zalecają wymianę na inną, używaną. Twierdzą także, że w Polsce nie znajdę warsztatu który regeneruje. Nawet jak tak będą twierdzić, to i tak wymienią na inną.

 

przeglądając znany portal oczywiście nie ma z dokładnie takim samym numerem, różnią się literami na końcu numeru...

 

pytanie od znawców tematu

czego szukać?

czy kodowanie zrobię VCDS'em? czy ODISem?

co z charakterystyką pracy jeśli przekładnia będzie pochodzić np. z tiguana? Czy jeśli będzie pochodzić z przykładowego tiguana, to drążki i końcówki podejdą do passata? Nie mam akurat zainstalowanej ETKI, więc nie podejrzę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak kolego wszystko przy nowej przekładni zakodujesz vcds jeśli chodzi o końcówkę manglownicy tym się nie przejmuj podejdzie na 1000% a jesli chodzi o charaklterystykę to wgrywa się plik i jest oki jak coś to pisz lub dzwoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki romeo za oddźwięk (mnie odcięli od sieci dlatego dopiero teraz się odzywam)

 

Poczytałem trochę ross wiki, byłem w aso, porozmawiałem z serwisem i wiem już jak zmieniła się nr przekładni od czasu produkcji mojego auta, było to chyba 8 czy 9 razy. Zatem będę szukał i wybierał nie jednego nr a z tych paru - powinno byc łatwiej.

Oczywiście podany przeze mnie numer 5n1 to nie nr przekładni,a nr sterownika.

Pasujące do mojego auta przekładnię to:

3c1 423 061 Px - taka była fabrycznie, sterownik to 5n1 909 144 k

Czy Ci z Was którzy maja dostęp do aktualne etki mogliby sprawdzic jakie są sterowniki,w poniższych przekładniach ( na znanym portalu różnie są opisywane, raz nr przekładni raz nr sterownika)

3c1 423 061 ax

3ab 423 061 x

3ab 423 061 Cx

3ab 423 061 Fx

3ab 423 061 Gx

3ab 423 061 Hx

3ab 423 061 Jx

3ab 423 061 Kx

 

Jak wyglada procedura wgrywania pliku charakterystyki? Skąd go w wziąć? Jakim narzędziem wgrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Passata, tym razem b6.

Moje przekładnia kierownicza wymaga wymiany. Oczywiście nowa nie wchodzi w grę ale raczej regeneracja. Boję się kupić używaną z gwarancją rozruchową więc zdecydowałem się na regenerację.

Jestem z Katowic i chciałem się zapytać czy forumowiczowe korzystali z takiej usługi w okolicach Katowic i czy mogą polecić sprawdzony warsztat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności