Skocz do zawartości
Ameryka111

Samodzielna wymiana wkładu pompy paliwa-objawy uszkodzonej pompy 1.9/2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki BBBB

Moja właśnie godzinę temu wyzionęła ducha. Szybki zakup używki ale oryginalnej i będę to samo robił. Zamiennika nie chce kupować ani oryginału nowego. Jak pisałem wyżej mój oryginał PIERBURGA pochodził 1rok i 2 m-ce jego mać i tyle. Ale patent mam dobry jak komuś siądzie pompka w trasie - jak dojechać do warsztatu., Ano zaopatrzyć się w odrobinę ON i na chama wlać do komory filtra paliwa. Ja tak dziś dojechałem do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak w temacie czy w pompie paliwa (ta w baku) znajduje się zaworek zwrotny który uniemożliwia cofanie się paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie podajesz jaki silnik itd. ale w pompie paliwa w zbiorniku nie ma zaworka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik to 2,0 tdi bmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa może ma w sobie zaworek zwrotny mam starą pompę trzeba by było w niej zobaczyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W samej pompie nie ma zaworka, zaworek jest w pokrywie pompy od dołu w króćcu przyłączeniowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi ci o cofanie się paliwa to pierwsza rzecz to kup sobie zaworek jednokierunkowy na przewód powrotny za parę złoty i zamontuj przy silniku. Jeżeli to nie pomoże to sprawdź pompę na bloku silnika czy nie cieknie a na koniec trzeba sprawdzić gumki na pompo-wtryskach.

U mnie niestety było to ostatnie jedna gumka była poszczerbiona i miałem problemy z porannym rozruchem.

 

Chyba że nie potrzebnie piszę bo chodzi ci o budowę samej pompy w baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już sam nie wiem co się dzieje dzisiaj spróbowałem odpalić samochód po 2 dniach i pali od strzała problemy z porannym rozruchem występują tylko po trasie (550 km). Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z czujnikiem położenia wałka rozrządu ? są błędy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz,czy po trasie nie masz podciśnienia w zbiorniku paliwa. Odkręć korek wlewu i posłuchaj,czy nie wytwarza się podciśnienie. Zostaw do rana i sprawdzisz jak odpala.To na początek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych błędów nie ma.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jeżeli bedzie podciśnienie to pompa vacum do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żadnych błędów nie ma.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jeżeli bedzie podciśnienie to pompa vacum do wymiany?

 

Nie,to jest związane z wentylacją-odpowietrzeniem samego zbiornika paliwa. To jest tak jak byś pił z butelki bez odrywania ust,w pewnym momencie butelka się kurczy i jest problem z piciem tak w skrócie próbuje tobie jakoś to przybliżyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis po raz kolejny robilem próbę z rana i pali od strzała. A gdzie jest odpowietrzenie baku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

z tego co się orientuje odpowietrznik powinien być wewnątrz wlewu paliwa

klapka wlewu -> korek -> paluch do środka i poszukiwanie czegoś co da się nacisnąć (przytrzymujesz i odpowietrzasz).

 

W ten sposób można napełnić bak po korek.

 

Co do tematu naszego postu...

 

Od nie dawna jestem posiadaczem B6 z motorem 1.9 BLS z PD i również zauważyłem pewne problemy z rozruchem.

 

Zaczeło się od tego że auto mi zgasło po ostrym hamowaniu i przy zapalonej kontrolce rezerwy po czym nie mogłem go dłuższą chwilę dopalić. Po kilkukrotnym kreceniu wkońcu załapał ale miał zadyszkę i nie pracował równo przez kilka sekund. Dolałem mu Vpowerka problem "prawie" znikł bo na zimnym z rana co prawda odpala od strzała ale przez pierwsze kilka sekund nie działa równo i trzeba mu dodać nieco gazu aby obroty się unormowały dodatko czasami na biegu jałowym czuć delkiatne drgania i to bez znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, ustają jak obroty wskoczą w okolice 1k (normalnie na jałowym mam około 860).

 

Zacząłem od diagnozy pompowtryskiwaczy oraz przepływki na Vag-u. W obu testach wartości w odpowiednich blokach pomiarowych były OK lub mieściły sie w przedziale tzw. dopuszczalnym (opis sposobu diagnozy znajdziemy na naszym forum).

 

W przyszłym tygodniu wymienię filtr paliwa i przysłucham się jak pracuje pompa (w baku). Być może to właśnie wkład pompy jest na wykończeniu i stąd te problemy przy odpalaniu ? Macie może jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną nie równiej pracy (kilka sekund) po odpaleniu ?

A i gdzie jest umieszczona Vacum pompa ? chce sprawdzić czy ten element się nie poci lub coś w tym stylu.

 

Dzięki za pomoc.

 

Do całości dodam że mam jeszcze B5 1.9 AFN, przeleciałem nim 200tys km (obecnie ma prawie 400tyś) i właściwie żadnych problemów. Moje naprawy ograniczały się głównie do spraw eksploatacyjnych a jedyne co musiałem zrobić to wyczyścic turbine bo łopatki nie pracowały (zrobiłem to sam w moim garażu). Idąc tym tokiem zdecydowałem się na zakub B6 również z 1.9 licząc na to że również trochę polata ale coraz bardziej przekonuje sie o tym że starych poczciwych klekoczących 1.9 na pompach wtryskowych nic nie przebije jeśli chodzi o przebiegi i bezawaryjność....

 

 

Pozdrawiam Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam podobny problem tzn. Passat B6 BMR 2.0 TDI 170 PS 2007 rok. Mam go od niedawna więc nie mam porównania jak było kiedyś jak jest teraz. A problem wygląda tak:

Passat po dłuższym podstoju np. noc przy pierwszym odpalaniu dłużej kręci 3-4 sekundy i odpala, czasami nawet zatelepie silnikiem podczas gdy silnik załapuje. Po odpaleniu nawet jak od razu zgaszę i ponownie odpalę to pali od kopa. Podmieniłem aku na nowy - żadnej różnicy. Założyłem zaworek powrotny przed filtrem i za filtrem - zero różnicy. Jeśli go odpalam co kilka godzin pali od strzała, żadnych objawów innych typu błędów, dymienia, spadków mocy itp.

Auto miało w lutym na akcji serwisowej wymienione pompki. Ktoś gdzieś napisał żeby postawić auto na noc w takiej pozycji żeby przód był niżej niż tył. Niby żeby sprawdzić czy nie siadły uszczelki pod pompkami. Postawiłem tak auto, tył na klockach - bez różnicy.

Dzisiaj zrobiłem inny test: rano przed pierwszym uruchomieniem włączyłem webasto fabryczne na 15-20 minut - po tym czasie zakręciłem i auto od strzała zapaliło. Już nie wiem o co kaman.

Jeżeli chodzi o pompkę paliwa to mam wrażenie, że na zapłonie jest cisza, a włącza się dopiero po uruchomieniu silnika - słychać delikatne buczenie po kilku sekundach po uruchomieniu. Czy to może być wina pompki? Proszę o jakieś porady jak to sprawdzić.

 

objawy identyczne jak u Ciebie.

Odpalanie z webasem wtedy zaskakuje bez problemu.

 

pompka pompuje paliwo do filtra,

nowe świece

nowy rozrząd

wtryski zrobione przy 150tkm w ramach "dobrej woli producenta" (aktualnie 200 tkm)

 

 

Sergio rozwiązałeś swój problem ??

Edytowane przez dsz1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miał ktoś*objawy uszkodzonej pompki paliwa w Passacie B7 2.0 TDI CFFB? Mi bardzo sporadycznie na postoju nie chce zapalić. Jak już zapali to zero problemów. Jaka pompka idzie do B7? Takie same jak do B6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-passat-cc-b7-3aa919050c-4motion-i5212564565.html

Dokladnie taki masz nr kat i taka pompa jest u Ciebie w aucie. Ja wymienilem tez na taka uzywana z testowego auta. Ale u mnie syczala pipa i dlatego zmieniłem. Teraz wciąż syczy ale ciszej.

Problem z odpalaniem...: to chyba nie pompa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mlody_tm dzięki za numer pompy. A numery wkładów (samych pompek) są jak w B6 czy tylko całość do wymiany?

Problem z odpalaniem...: to chyba nie pompa....

Hmm może nieprecyzyjnie opisałem "nie chce zapalić". Objawy są u mnie takie:

W losowych momentach (czy to pierwsze odpalenie rano, czy po postoju w długiej trasie) nie zapala od razu tylko dość dziwnie. To znaczy zakręci złapie i od razu gaśnie, samochód od razu (mam bezkluczykowy dostęp) podejmuje próbę kolejnego odpalenia i zapala. Czasem tak jest, że zamiast za pierwszym obrotem złapać łapie na 3. To nie jest wina pompy? To gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w takich samych sytuacjach co u Ciebie dlugo kreci ale odpala zawsze. Ja obstawiam pompe wys cisnienia. Bo wszystko inne wykluczylem. Co do pompy wklad pod moje auto raz zamowilem, przyszedl nie taki. A to trzeba przekladac lutować. Kupuj uzywany z testowego auta caly kosz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa jest centralnie pod tylna kanapa pod wykładziną? Po podniesieniu fotela nic nie widać oprócz wykładziny. Trzeba jakieś plastiki odkręcić żeby się do niej dostać? Passat 2006 kombi.

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności