Skocz do zawartości
lukas63

Brak nawiewu na szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam nawiów na szyby. Tak się przedstawia ten problem.

 

10xl7.jpg

 

Pokrętło nie może wejść na pozycje nr 1 (gdzie ma być normalny nawiew)

Jeżeli pokrętło jest na 2 to mam nawiew normalny (powinno być normalny i na nogi)

Jeżeli pokrętło jest na 3 to mam nawiew normalny i na nogi (powinno być tylko na nogi)

Jeżeli pokrętło jest na 4 to mam nawiew tylko na nogi (powienien być na szyby)

 

Rozkręciłem wszystko

 

5wm7.jpg

 

I tak to wygląda od środka

 

Jeżeli mam nawiew normalny to wygląda tak:

 

1eh9.jpg

 

Jeżeli mam nawiew normalny i na nogi to wygląda tak:

 

2sc5.jpg

 

Jeżeli nawiew tylko na nogi to wygląda tak

 

3ih5.jpg

 

Na nawiew na szyby nie chce juz wejść

 

Poradźcie coś, bo ja juz nie mam sił.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na mój prostacki rozum, to głębiej jest problem, a nie przy samych pokrętłach. Od kiedy masz brykę? Od niedawna? Czy raczej juz troche jeździsz i dopiero się to schrzaniło? Coś jest z cięgłami regulacyjnymi klapek - sprawdzałeś? A wcześniej ktoś tam grzebał? :evil: Może być tak, ze cały ten panel musisz drugi kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero kupiony i dopiero teraz to zauważyłem - czyli był schrzaniony przed zakupem- może gazownicy jak zakładali gaz to coś tu przeskrobali - dzisiaj jeszcze pobawie się z tym, bo wczoraj tylko zajrzałem jak to wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

u mnie było to samo musisz rozebrać cięgna i wyjąć kółko zębate jest roszke kombinacii ale napewno dojdziesz. dolne cięgno ma swój tor tak jak i górne i u mnie było tak ze wyskoczyło z toru i nie pozwalało na przekręcenie dalej pokrętła na nawiew na szyby

jeśli nie bedziesz wiedział jak to pisz to podpowiem jak to rozebrać do nagości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SeventhSon

Mam ten sam problem. :evil:

Wszystko działa oprócz nawiwu na szybę. :cisza:

Uważam jednak, że to mój błąd, bo ostatnio wymienialem panel sterwania nawiewem i pewnie spadło mi cięgno do nawiewu szyby, albo jest zbyt mało przysunięte do ciągnącego je ramienia. Niestety, jutro dobiorę się do wnętrza i postaram się coś zrobić.

:vw:

Moja rada na teraz: pociągnij za cięgna do sterowania rozdzielaniem nadmuchu, może od razu zdiagnozujesz chorobę, a wtedy daj znać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie było to samo musisz rozebrać cięgna i wyjąć kółko zębate jest roszke kombinacii ale napewno dojdziesz. dolne cięgno ma swój tor tak jak i górne i u mnie było tak ze wyskoczyło z toru i nie pozwalało na przekręcenie dalej pokrętła na nawiew na szyby

jeśli nie bedziesz wiedział jak to pisz to podpowiem jak to rozebrać do nagości

 

Mam pytanie jak to zrobić w jakiej kolejności???

 

Ogólnie musz przękręcić te kółko zębate zaznaczone strzałką

 

11ks9.jpg

 

Czy muszę zdjąć najpierw linke (strzałka 1) a potem te cięgno (strzałka 2)

 

Nie wiem jak za to się zabrać - może ktoś pomoże??

 

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

-najpierw zdejmujesz białą osłonke-następnie wszystkie linki odpinasz

-potem wyjmujesz cały zestaw pokręteł z samochodu

-powoli zdejmij "pajączka"i musisz wyjąć powolutku pokrętło KOLOR SZARY rozpołowić

-wówczas już masz wszystko jak na dłoni

-zdejmij górne cięgno (oznaczyłeś je jako 2 i wyjmij kółko zębate

 

jak złożyć już chyba nie będę puisał tylko obyś trafił dolnym cięgnem w kanałek gdzie ma sie poruszać.

 

przy okazii posmaruj jakimś tawotem te rowki dla poślizgu

 

miłego rozbierania

ps.mi to zajęło jakąś 1h na spokojnie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche jestem zakręcony i nie mogę zrozumieć instrukcji :zdziwko:

 

Zdjąłem osłone białą i pajączka

 

1wi3.jpg

 

Na pozycji 1 są te linki - jak czytam musze je zdjąć tylko jak??? czy przadkiem nie odgina się tych blaszek na pozycji 2, żeby zdjęcć te linki?? Bardzo prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie, bo jestem laikiem :wstyd:

 

musisz wyjąć powolutku pokrętło KOLOR SZARY rozpołowić

 

Coś nie widzą tego pokrętła - mógłbyć mi to zaznaczyć na obrazku ??

 

Z góry raz jeszcze dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Z tego co widzę na zdjęciu, to wydaje mi się, że linka przy zaczepie oznaczonym jako 2 jest źle założona. Wydaje mi się, że pancerz linki powinien kończyć się zaraz za zaczepem a nie tak jak na zdjęciu przy samym ramieniu (no chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Z tego co widzę na zdjęciu, to wydaje mi się, że linka przy zaczepie oznaczonym jako 2 jest źle założona. Wydaje mi się, że pancerz linki powinien kończyć się zaraz za zaczepem a nie tak jak na zdjęciu przy samym ramieniu (no chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi )

 

dokładnie tak jak piszesz

 

Zdejmij tą blaszke (troszkę do góry i zejdzie) i potem przesuń pancerz tak aby wystawał jakieś 0,5 cm nawet troszkę mniej poza zaczep(ten który zdejmowałeś i ponownie zablokój blaszką..

 

 

 

powinno być wszystko ok

 

tak jak strzałka z X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JUtro z rana to zrobie i się okaże czy jest dobrze - jak na razie dzięki za wszystkie rady :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

U mnie była taka sama historia - tylko że linki miałem dobrze powpinane.Zużyły się te kółka ząbate i jedno przeskoczyło względem drugiego o kilka ząbków.Da to się przestawić z powrotem ale i tak kiedyś znowu przeskoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc wszystko już działa. Było to spowodowane tym, że ktoś źle zamontował tą linke górną i przez to cięgło nie chciało dobrze pracować i nie naciągało do końca linki - ktoś maniakalnie chciał przekręcić pokrętłem na siłe i urwał (przerwał) gwint na kole zębatym

 

11ez8.jpg

 

 

Skleiłem tam gdzie przerwało i wszystko gra - nawiew na szyby aż furczy :evil:

 

Dzięki wszystkim, którzy przyczynili się do tej naprawy

 

Pozdrawiam raz jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem mianowicie wentylator od dmuchawy chodzi mi tylko na 2 i 3 biegu. 1 i 4 nie ma prubowałem juz wszystkiego i nic nawet kupiłem na allegro jakis panel koles twierdził ze jest od passta 95 ale jakas tu kicha po podłaczeniu tego panela tez 2 i 3 bieg działają. Mam pytanie czy to wina tego panela tzn pokretła czy rzczej wentylator padł na tych 1 i 4 biegu. Podpowiedzcie cos bo mi juz rece opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biegi 1,2,3,4 to chyba nie sprawy mechaniczne tylko elektryczne - tak gdzieś kiedyś czytałem -ale dokładnie Ci tego nie powiem, bo akurat się nie znam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam inny problem mianowicie wentylator od dmuchawy chodzi mi tylko na 2 i 3 biegu. 1 i 4 nie ma prubowałem juz wszystkiego i nic

 

Obroty silnika dmuchawy są regulowane poprzez przepływ prądu przez zespół oporników (na allegro po ~50zł) Ustrojstwo to siedzi gdzieś w kanale wentylacyjnym a na zewnątrz wystaje kostka z 4 (albo 5?) kablami. Jak już to znajdziesz będziesz mógł to przebadać miernikiem i prześwietlić wiązkę przełącznik-oporniki.

 

Stawiał bym na przerwę w tej wiązce albo na samej kostce, bo 4 bieg idzie bezpośrednio (prąd nie przechodzi przez opornik, poza tym chyba trudno go spalić) wymieniłeś włącznik, więc... raczej kable.

 

Pocieszające jest to, że bieg 1 jest nieodczuwalny, a 4 łeb urywa, więc najbardziej potrzebne są 2 i 3 - to w czym problem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki koledzy bede sprawdzał jak cos dam znac co wyszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

witam

 

Miałem podobny problem jak kolega.

Zerwana była zembatka od nawiewu na szybe ostatnio sie wkurzyłem i trohe na sile pokreciłem gdy mi szyby zaparowały, efekt połamane pokretło.

Na giełdzie kupiłem zały panel od toledo na karteczce pisało ze pasuje prawie do wszystkiego.

 

Kłopot w tym ze inaczej jest rozwiązane pokretło załanczania dmuchawy W paskach pomiedzy pozycją 0 a1 mamy zamykanie dopływu powietrza z zewnącz toledo ma tylylko właczenie dumuchawy.

 

Cała reszta pasuje elegancko.

 

A i chciałem pogratulować VW za sposób zamontowania panelu. Zeby go wyjąć trzeba pół samochodu rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A i chciałem pogratulować VW za sposób zamontowania panelu. Zeby go wyjąć trzeba pół samochodu rozebrać.

 

Jak kilka razy będziesz go już zdejmował to dojdziesz do wprawy - mi to zajmuje teraz to 5 minut :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności