Skocz do zawartości
Gość MMM2009

PASSAT B6 1,8TSI Dziwne szarpanie auta

Rekomendowane odpowiedzi

a może to od oleju zależy bo czytałem na temacie (Ile oleju do tdi 2.0 140 PS ? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39171 ) i tam sie wypowiedziało dwóch panów co mnie zaciekawiło :

 

''Mam passata B6 tdi 2.0,140PS motor po wymiwnie oleju na Castrol 5W-30 zacął mi bardzo głośno stukać przez ok.3-5min.na początku uruchomienia,gdy postoi kilka godzin''

 

Posiadam Passata 1.9 TDI 2006r. z filtrem cząstek stałych. Jeździłem na oleju Castrol 15W40 EDGE 50501. Teraz wlałem Castrol 5w30 EDGE 50400 50700 silnik jest według mnie dużo głośniejszy niż na poprzednim oleju. Czy mogę jeździć przy filtrze DPF na oleju 5w40 50501 EDGE? Czy to nie jest szkodliwe dla filtra DPF?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś poruszał w serwisie kwestie tego "szarpania"? Chodzi mi o sytuacje->stanie w korku, na luzie, bez lub z wciśniętym hamulcem. Piszę o tym, bo dzisiaj więcej razy mi szarpał niż zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spikepajak

Witam wszystkich!!

Mam straszny problem,, prosze o jakiekolwiek wskazówki!!

Mam Pasata 3B5 1,6 1998 Benzyna + LPG

Gdy zapalam auto ( zimny) zapala super,od razu..Nastepnie gdy jade do pracy temp. chłodnicy stoi standardowo na 90st. I wtedy zaczyna się jadka.Gdy dojeżdżam do świateł lub korka na ulicy wystarczy ze dam na bieg jalowy i momentalnie gasnie ( dzieje się tak tylko raz) . Po zgaśnięciu próbuje zapalić auto i musze długo kręcić żeby zapaliło, oczywiście zapala ale dźwięk pracy auta jest dziwny jakby „ sportowy”i co najgorsze nie reaguje szybko na dodanie gazu, nie ma mocy i po rozwinieciu prędkości do 50 k/h co chwila szarpie. Zjeżdżam wiec na bok, wyłączam silnik, czekam ok. 2 min. , zapalam i jest znowu ok.z tym ze po pewnym czasie sytuacja się powtarza. Na autostradzie idzie super, po jakims czasie nastepuje szybki zryw i auto nie ma mocy i co 2,3 sekundy szarpie i strasznie duzo spala paliwa. Dzieje się tak na bezynie i na LPG.

Gdy temp. Osiągnie 90 st. Następuje zryw, w tym momencie wskaźnik obrotow silnika spada do zera i wraca do poprzedniej pozycji.

Co to może być???

-czytałem na forum ze może to zawór EGR ale z tego co wiem to moje auto nie posiada takiego zaworu, albo????

-Sonda Lambda nowa,orgin.

- swiece nowe

- kable,filtry-nowe

Edytowane przez spikepajak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z forum leona: :/

Jako że jest to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum proszę o wyrozumiałość. Jak w temacie jestem posiadaczem Leona 1p 1.8 TSI i mam z nim dwa problemy (teraz w sumie nie mam bo auto stoi w serwisie). Pierwszy z nich to nierówna praca silnika na biegu jałowym, której oznaką jest delikatne, nieregularne "rzucanie" silnikiem (odczuwalne podczas siedzenia na fotelu, wskazówka obrotomierza nie sygnalizuje podnoszenia lub spadania obrotów). Wg. ASO w Lublinie jest to wina słabej jakości paliwa (tankuję tylko na BP i SHELL), co jest totalną bzdurą bo kolegi 1.8 TSI w Skodzie jeździ na tym samym paliwie i takich problemów nie ma. Druga sprawa to nieszczęsny sterownik ABS na który muszę czekać 3 tygodnie bo trzeba go sprowadzić z Hiszpanii (naprawdę zaczynam myśleć, że nasz piękny kraj to taki Meksyk Europy). Sprawa jest tego typu, że ten właśnie sterownik jest w hurtowni w Krośnie, a ASO (jak sami twierdzą muszą brać części od Iberii, więc logicznie myśląc niech Iberia zamówi tą część z tej właśnie hurtowni i prześle do ASO do Lublina, odpowiedź właściciela serwisu:" nie ma takiej możliwości". Ręce mi opadły. Mam pytanie a raczej jest to wołanie o pomoc. Jak rozwiązać te dwie sprawy, a szczególnie tą ze ściągnięciem części. Samochód jest na gwarancji ma przejechane 12.000 kilometrów a ja nie mam zamiaru płacić za część, którą wymienią na gwarancji "żeby było szybciej". Przepraszam za długiego posta ale właśnie wylałem chyba wszystkie swoje żale.
Czyli problem występuje nie tylko w passacie... Piszą coś o wymianie sterownika... Tankuje 98 z bp, ok skoro to wina paliwa, to co próbować jakieś wynalazki i zobaczyć jak będzie? Jak inni posiadacze 1.8 tsi (którzy nie pisali w tym temacie), wszyscy wiedzą o co chodzi z tymi drganiami? Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem u mnie to drganie występuje tylko jak silnik sie dogrzewa, tak przed przed osiagnieciem 90 stopni, potem zjawisko nie występuje. Benzyne leje od zawsze tylko 98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A to nie przypadkiem wina właśnie benzyny 98? W instrukcji wyraźnie jest napisane, tak jak na klapce wlewu paliwa, żeby lać 95. Większa liczba oktanowa nie polepsza osiągów tego silnika.

 

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. W salonie mówili - "nie trzeba lać 98", a to raczej nie znaczy nie można, a nawet przeciwnie, ale 95 też ok. Czyli wyjeździć 98 i wlać jakąś lepszą 95?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wyjeździć 98 i wlać jakąś lepszą 95?

Nie wiem co wlewać, ja leję 95 z BP lub Shella od początku bo taka benzyna jest dla tego silnika zalecana. 98 była konieczna dla silnika FSI. Jak macie za dużo pieniedzy to tankujcie sobie 98 a jak silnik jest za słaby to jest jeszcze wersja 200 konna. Przejechałem 32.000 km i czasami motor bywa delikatnie niespokojny ale jest to spradyczne (może kilka razy) i ja w zasadzie na to nie zwracam uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niby tak. W salonie mówili - "nie trzeba lać 98", a to raczej nie znaczy nie można, a nawet przeciwnie, ale 95 też ok. Czyli wyjeździć 98 i wlać jakąś lepszą 95?

 

Ja bym właśnie tak zrobił i się nie przejmował. 98 nic nie powinna zepsuć, ale jak mówią 95, to znaczy, że na takiej najlepiej i najbardziej przewidywalnie będzie jeździł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wy macie w silnikach benzynowych a ja mam w dieslu i passat b6 i też mam to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8 TSI (76 tys. przejechane) i w piątek wystąpiła u mnie awaria elektroniki. Komputer włączył kontrolkę EPC i pokazał komunikat Engine Fault. Przestraszyłem sie na maksa, ale za 3 razem odpalił i grzecznie dojechałem do domu. W sobotę rano próbuje go odpalić i zgon! Za 20 razem odpalił i od razu pojechałem do Plichty w 3mieście, żeby go wyleczyli. Dzisiaj do nich zadzwoniłem i...

...i podobno problem szarpania i EPC jest znany VW (sic!) W/g ASO wystarczył upgrade software'u ECU. A więc - jak mawiają poloniści - jechać panowie do ASO i domagać się nowego softu do ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to widze kolego ze chip od Vtechu poleciał....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że lepiej jeździ na 98 i jest żwawszy. To co jeszcze zuważyłem, że ten silnik czasami potrzebuje dostać w du.ę. Czyli przejechać trasę np. 20 km z średnią prędkością obrotową ok 4 tys. U mnie czasami też występowały te falowania silnika ale tylko na wolnych obrotach ale odkąd dostał trochę w du.ę to działa jak marzenie. Może to faktycznie wina paliwa i zamulenia silnika przez dziadkową jazdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem z moim passatem. Nie wiem jak ty, ale ja mam automatyczną skrzynię biegów. Pojechałem do serwisu, i okazało się że to coś od skrzyni. Wymienili, i jest okej. Jeśli masz kolego automat, to radzę Ci szybko jechać do serwisu, bo w każdej chwii może ci strzelić skrzynia. A wtedy to już ****. Koszty około 10 tyś.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kręce go trochę, lepiej z sarpaniem, ale ogólnie zdarza mu się czasem bardzo mocno szarpnąć bez powodu (na postoju), musi coś być nie tak, jadę na wizytę w tym tyg. Prosić o nowy soft czego? ECU? :) Jak dla mnie ten silnik nie nadaje się do eko drivingu, niestety, po pokręceniu do tych 4k. lepiej się czuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja zdziwiony jestem bo 4200 km zrobione i żadnego szarpania, ale fakt jeżdze dynamicznie, na kazdym biegu gdzies do 4-5.5 tys obrotow to moze dlatego u mnie nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w VW (przebieg 2k z groszami). Na kompie wszystko wyszło ok, żadnego punktu zaczepienia, oczywiście badając nic nie czuli. Zapaliłem auto i zawołałem kogoś, akurat dość słabo szarpało, siadł ktoś z obsługi, powiedzieli, że to normalne, że choć wskazówka obr. nie rusza się, to obroty się ciągle zmieniają bla bla bla. Do tego zauważyłem, że czasem puszczając pedał gazu słyszę cichę "skamlenie, świst?". Przy przyspieszaniu itp. nic. Co to może być? Bo w salonie oczywiście tego nie słychać... Ogólnie powiedzieli obserwować, zrobić kilka tys. km. Na wakacje mam zamiar przegonić go i zbliżyć się do 5k.

Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

theOne po pierwsze jeżeli wykorzystujesz kogoś posty z innego forum to wypadało by zapytać o zgodę. Tak się składa że to ja jestem jego autorem. Trafiłem na to forum o passacie :/ ponieważ cały czas szukam rozwiązania problemu z silnikiem. theOne jak już kogoś cytujesz a później to komentujesz to staraj się zrozumieć co jest w tym tekście umieszczone. Pisałem o 2 słownie dwóch problemach: 1. padnięty sterownik ABS i związany z nim czas oczekiwania na tę część(kompletnie nie związany z szarpaniem). 2. problem z "rzucaniem" silnika na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że co? Nie rozumiem o czym mówisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj przeczytać jeszcze raz i jeszcze raz. Zastanów się chwilę. Może zrozumiesz ale nie liczyłbym na to bo sztuka czytania nie jest trudna ale niemożność wyciągania wniosków nie jest Ci obca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności