Skocz do zawartości
Gość MMM2009

PASSAT B6 1,8TSI Dziwne szarpanie auta

Rekomendowane odpowiedzi

Okej chodzi o post "z forum Leona" Czy ty żartujesz w tym momencie? Czy zaszkodziłem Ci w jakiś sposób, albo przypisałem sobie posta? Zaznaczyłem cytatem, że problem nie jest obcy w innych autach VAG-a, żeby było jasne, że nie tylko w VW jest problem. A komentarz tyczył się, że w temacie była mowa o zmianie softa i że to ma pomóc...

 

Co do problemu ja mam najnowszy soft i nic to nie zmieniło. Zresztą zobaczyłem twój post z 22.06 i pisałeś, że problem rozwiązany dzięki nowemu oprogramowaniu. Znów powrót? Mi każą zrobić kilka k. km, potem ew. przyjechać, ale stanęło na tym, że to normalna praca tego

silnika....

 

Ogólnie, to doszło mi też coś takiego -> co to może być - czasem przy puszczaniu pedału gazu, słyszę takie dziwne hm... skamlenie? (na ileś razy puszczenia gazu, czasem wystąpi np. 3 puszczenia pod rząd z tym dźwiękiem a czasem 1) Raczej przy niższych prędkościach i obrotach, i jak wolniej puszczam pedał gazu, to dźwięk potrafi się przeciągnąć, nie jest to za głośne. Występuje to rzadko, ale codziennie... Oczywiście w serwisie nie było słychać. Nie jest to dźwięki jak w golfach z 1.4 tsi 160hp -> [ame]

[/ame] Przy przyspieszaniu nic nie słychać. W serwisie kazali pojeździć, to też zrobię :) Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

minęły dwa lata....Panowie jak z waszym szarpaniem?U mnie jest dalej ale wszystko gra. Wczoraj zmieniałem świece i pomyliłem się w ustawieniu przerwy...i co się okazało ze problem szarpania spotęgował się 5 krotnie!.Ale tylko na biegu jałowym. Po ustawieniu katalogowej przerwy tj1mm-1,1mm problem szarpania powrócił do stanu wyjściowego tj od czasu do czasu, delikatnie.

Jak jest u Was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę troszkę. U mnie to samo. Passat B6 2009r. 1.8TSI BZB, w tej chwili przekroczył 140kkm. Bardzo delikatne szarpnięcia na biegu jałowym. Bardziej wyczuwalne na zimnym silniku. Przy 90' już praktycznie nie do zauważenia, ale są - przypuszczam gdyby siadł ktoś inny to by nie zauważył. Wymieniłem świece, ale to nic nie zmieniło. Poza tym silnik bardzo ładnie chodzi. Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie o nie znalazlem jasnej odpowiedzi wiec troche odgrzewam temat

Czytalem na forum skody ze objawy o ktorych piszecie ustapily po

 

1) czyszczeniu kolektora dolotowego z nadgaru - recznie

2) wymiany wtryskiwaczy

3) czyszczeniu IC (przy okazji)

4) czyszczeniu turbiny

 

Czy ktos stosowal juz takie rozwiazanie w 1.8 TSI tu na forum ?

Link do forum skody

http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?p=139482#p139482

 

pozdrawiam

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień paliwo na 98 oktanów i zastosuj środek do czyszczenia wtrysków i komory spalania tak ze 3 puchy po sobie (jedna na 3/4 - 1 zbiornk) i po 5-6 tankowaniach powinno przejść w zależności jak długo jeździłeś na 95..

ja osobiście co jakiś czas stosuje:

http://ex.tunap.com/pl/obszary-dzielalnoci/auto/produkty/p137.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmień paliwo na 98 oktanów i zastosuj środek do czyszczenia wtrysków i komory spalania tak ze 3 puchy po sobie (jedna na 3/4 - 1 zbiornk) i po 5-6 tankowaniach powinno przejść w zależności jak długo jeździłeś na 95..

ja osobiście co jakiś czas stosuje:

http://ex.tunap.com/pl/obszary-dzielalnoci/auto/produkty/p137.html

 

Niestety w tych silnikach tylko wtryski bo już zaworów i dolotu nie wyczyścisz dodatkiem do benzyny.

Ja zrobiłem czyszczenie za pomocą Jet Clean Tronic Liquimoly. Nic nie zmieniło się jeśli chodzi o szarpanie. Delikatne jest nadal.

Nie próbowałem dłuższy czas jeździć na 98, może warto przetestować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w CDAA i jeszcze kilku osobą na formu idącym za moją radą pomogło .. podszarpywanie na "luzie" niweluje tylko dobre 98 i kilka płukanek środkiem do wtrysków.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/12917-Wibracje-na-wolnych-obrotach-silnik-benzynowy-turbo/page2

 

tu masz podobny wątek dotyczący tego samego tylko pod inną nazwą, a w nim link do jeszcze jednego dotyczący tego samego :)

 

do tego stosuje płukankę przy wymianie oleju i jeżdze na Amsoilu 5w40 co by nie było szlamu na zaworach

Edytowane przez bastek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok też następnym razem zrobię płukanie. Ja używam Motul x-cess 5w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w golfie IV FSI też uzywam motula ale specyfic 5w40 i też jestem bardzo zadowolony, wciąganie oleju zniknęło..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rozpocząłem testy na verva98 i jakiś ichnim specyfiku do wtryskow za 16PLN.

Zdam relacje.

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do 2.0 TDI ? Szarpie co raz mocniej - zmieniłem filtr paliwa - mega zasyfiony - skrzepy oleju, ogólnie syf kiła i mogiła- tankuje tylko Verve ON na orlenie - na chwile po wymianie filtra ustało a teraz znowu wróciło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności