Sebi_O Zgłoś #21 Napisano 25 Lutego 2014 zapomnialem dodac silnik 1,9 130km avf, ktoś juz tak wymieniał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #22 Napisano 25 Lutego 2014 A po co ją wywalać? Ja ze swojej zdjąłem gumowe węże i połączyłem je ze sobą, a chłodnicę zostawiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_m Zgłoś #23 Napisano 19 Marca 2014 Witam. Odświeże trochę temat bo mam w swoim nowo nabytym tiptroniku podobny problem jak został opisany w pierwszym poście. Mianowicie od kiedy posiadam auto w momencie przyśpieszania w kabinie słyszalny jest odgłos jakby bulgotania (odpowietrzania) układu chłodzenia. Jest to słyszalne jeszcze bardziej i częściej gdy gwałtowniej przyśpieszę. A od trzech dni zaczął mi szybciej ubywać płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym i do tego chwilami bardzo dymić na biało bądź szaro za pojazdem. Chwilami ponieważ ciągle mi dymi tyle, że raz delikatnie a po krótkiej chwili mocniej. Natomiast owe dymienie nasila się gdy motor jest bardziej nagrzany. Jeśli chodzi o diagnozę to nie ma w silniku żadnych błędów. Kąt synchronizacji waha sie pomiędzy -1.7 a -2.2 ale to raczej nie ma wpływu na pojawiające się objawy. Oleju nie ubywa i nie zmienia swojej struktury. Teraz pytanie czy to przyczyna chłodnicy spalin a może uszczelka pod głowicą, badź kończąca się turbina? Co diagnozować i w krótych blokach, żeby odnależć jakąś wskazówkę do moich problemów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #24 Napisano 19 Marca 2014 A od trzech dni zaczął mi szybciej ubywać płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym i do tego chwilami bardzo dymić na biało bądź szaro za pojazdem. Na tą chwile wszystko wskazuje na uszczelkę głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #25 Napisano 19 Marca 2014 Lub właśnie chłodnicę. Odepnij węże od chłodnicy i połącz je. Pojeździj chwilę i zobaczysz czy przestało czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_m Zgłoś #26 Napisano 19 Marca 2014 Oby nie uszczelka. To akurat chyba najgorsza z możliwych opcji. Te dymienie cały czas występowało ale małe i czasami było nie widoczne tym bardziej podczas jazdy. Płyn znika powoli a w misce olejowej napewno go nie ma. Zwiększonego ciśnienia w przewodach chłodnicznych nie zaobserwowałem. Cóż jutro skoczę do znanego mechanika i poproszę go o jakąś kombinację aby połączyć przewody od chłodniczki spalin. Tym sposobem wykluczy się przynajmniej jedną tezę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #27 Napisano 19 Marca 2014 Witam. Odświeże trochę temat bo mam w swoim nowo nabytym tiptroniku podobny problem jak został opisany w pierwszym poście. Mianowicie od kiedy posiadam auto w momencie przyśpieszania w kabinie słyszalny jest odgłos jakby bulgotania (odpowietrzania) układu chłodzenia. Jest to słyszalne jeszcze bardziej i częściej gdy gwałtowniej przyśpieszę. A od trzech dni zaczął mi szybciej ubywać płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym i do tego chwilami bardzo dymić na biało bądź szaro za pojazdem. Chwilami ponieważ ciągle mi dymi tyle, że raz delikatnie a po krótkiej chwili mocniej. Natomiast owe dymienie nasila się gdy motor jest bardziej nagrzany. Jeśli chodzi o diagnozę to nie ma w silniku żadnych błędów. Kąt synchronizacji waha sie pomiędzy -1.7 a -2.2 ale to raczej nie ma wpływu na pojawiające się objawy. Oleju nie ubywa i nie zmienia swojej struktury. Teraz pytanie czy to przyczyna chłodnicy spalin a może uszczelka pod głowicą, badź kończąca się turbina? Co diagnozować i w krótych blokach, żeby odnależć jakąś wskazówkę do moich problemów? Miałem dokładnie to samo. W weekend odłączyłem tą chłodnicę i połączyłem węże na krótko i przestało się przelewać w nagrzewnicy, a płynu przestało ubywać. Ta operacja nic Ciebie nie kosztuje, a wymiana UPG to już spore koszty. Jak nie wiesz jak to zrobić to zapraszam do Olsztyna i zrobimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_m Zgłoś #28 Napisano 22 Marca 2014 Wczoraj u znajomego mechaniora wykonałem spawarką ładne kolanko i chłodnica została oninięta. Jest jednak jedno ale! Objawy dymienia i bulgotania nie minęły a specjalnie troszkę dałem mu w tyłek na sprawdzenie i przepalanie resztek płynu. Mój mechanik przypomniał sobie, że posiada tester na zawartość dwutlenku w układzie chłodzenia. podłącza się go do zbiorniczka wyrównawczego i niestety odrazu pokazało, że do układu dostają się spaliny. Wmawiam sobie, że to układ się oczyszcza ale mój kumpel mechanior nie pozostawia mi złudzeń. UPG do roboty! A co z tym idzie równanie głowicy, uszczelniacze zaworowe, korzystając z okazji łatwego dostępu czyszczenie turbiny i układu dolotu. Przygoda z passatem zaczęła się kiepsko. Bardzo kiepsko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #29 Napisano 22 Marca 2014 U mnie jak odłączyłem chłodnicę to po ok 10 km zrobiła się cisza w nagrzewnicy (odpowietrzyła się), a dymienie ustało zaraz po ruszeniu autem. Zastanawiam się tylko czy szukać drugiej czy zostawić tak jak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_m Zgłoś #30 Napisano 22 Marca 2014 Czyli musiałeś trochę przejechać aby cały układ odpowietrzył się. Ja tyle nie zrobiłem i kręciłem się głównie po mieście. Jak odłączyłem chłodnicę i dałem mu kopa pod 4 tys obrotów to dalej bulgotał układ i zaczął dymić. Na wolnych obrotach cały czas coś dymi. Zostaw tak jak jest. Chłopaki pisali o tym, że to nawet lepsze rozwiązanie choć kosztem wolniejszego dogrzewania się motoru. Ja u siebie nie zauważyłem wolniejszego dogrzewania, choć to pewnie będzie zauważalne dopiero zimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #31 Napisano 22 Marca 2014 zamiast nagrzewania się 10km będzie nagrzewał się 12 km ot całą różnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #32 Napisano 22 Marca 2014 Czyli musiałeś trochę przejechać aby cały układ odpowietrzył się. Ja tyle nie zrobiłem i kręciłem się głównie po mieście. Jak odłączyłem chłodnicę i dałem mu kopa pod 4 tys obrotów to dalej bulgotał układ i zaczął dymić. Na wolnych obrotach cały czas coś dymi./QUOTE] Rozgrzej dobrze auto i kilka razy przeciągnij aby dobrze się odpowietrzyło i jeśli to nie pomoże no to UPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_m Zgłoś #33 Napisano 31 Marca 2014 Nie było wyjścia i zmieniłem UPG. Po podłączeniu chłodnicy spalin niestety ciągle miałem biało za plecami. Dzisiaj odłączłem ją obserwuje objawy, bulgotanie zaginęło lecz jedno mnie niepokoi. Nie idzie uzyskać ciepłego powietrza w aucie. Odpowietrzałem na wszelkie sposoby i nic. W środku panuje epoka lodowcowa. Mój mechanior stwierdził, że są dwie możliwości. Non stop chodzi klima tylko jak to możliwe i jak ją poprawić oraz kolanko, obejście chłodnicy ma za dużą średnicę wewnętrzną i płyn nie ma pełnego obiegu bo układ nie przepchnie G12 przy takim fi rurki. Już mi głowa pęka od tych problemów. Proszę o jakieś podpowiedzi koledzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #34 Napisano 1 Kwietnia 2014 Nagrzewnica zapchana. Musisz zrobic plukanie. A i zmien Mechanika bo to strach zeby czegos znow nie wymyslil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #35 Napisano 11 Stycznia 2016 witam kolegów ja mam 2.0 tdi 170km dpf off i wirus wczesniej ubywał mi płyn mechanik zdjoł mi głowice miała być pęknieta okazało sie ze tylko krzywa wszystko złozone wypad na dłusza trase znowu to samo brak płynu wziołem ominołem chłodnice spalin ja mam praktycznie przy misce olejowej z tyłu silnika owalna postanowiłem ja odłaczyc wąż od nagrzewnicy ktory szedł do chłodnicy powyginałem tak ze ominołem chłodnice i wszedł bezposrednio do silnika zrobiłem 400km i płyn ubytek zerowy a zadnej roznicy w paracy silnika jak narazie. i teraz czy zostawic to tak czy coz grzebac? potrzebna ta chłodnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek9611 Zgłoś #36 Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) A po co ją wywalać? Ja ze swojej zdjąłem gumowe węże i połączyłem je ze sobą, a chłodnicę zostawiłem. Kolego jak to zrobiłeś dokładnie? Mój mechanik mówił żeby zrobić tzw bypass szukam jakiejś metody żeby połączyć przewody. Na razie złączył to zwykłą rurką PCV Edytowane 22 Maja 2016 przez maniek9611 źle załączone zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davo Zgłoś #37 Napisano 9 Września 2016 Witam, Odświeżę troszkę....może ktoś się z tym spotkał....otóż zakupiłem B5 rok 2003 silnik 1,9 74kw skrzynia manual 5,auto posiada chłodnicę oraz przynajmniej wg brief-u dołożony filtr cząstek stałych typu DPF...nie ma żadnej lampki ani kontrolki owego DPF-a czy może tak faktycznie być??I jaki w takim wypadku wlać olej do silnika???I czy przy okazji auto nie nagrzewa się do 90 no chyba że jak dzis było 31 st...no i spalanie 0,6 l/h a powinno chyba być 0,4 l/h??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina89 Zgłoś #38 Napisano 15 Lutego 2018 Witam wszystkich Forumowiczów.. Mam problem z passatem ktorego zakupiłem dość niedawno... Otóż poprzedni właściciel zdementował gumowe weze ktore sa podlaczone do chlodnicy spalin (podejrzewam rozszczelnienie w/w chlodnicy) i połączył je ze soba kroccem... W pewnym sensie rozwiązał problem passata ale teraz niestety ja mam z nim problem.. Poniewaz z miejsc ktorych zostaly te weze wydzielaja sie spaliny ktore na postoju mocno irytuja moj wech... Czy wie ktos moze czy mozna sie pozbyc tego problemu nie usowajac owej chlodniczki...??? Dodam jeszcze ze jest to passat ze skrzynia automatyczna... Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomocne odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach