Jump to content
marcin9962

hamulec ręczny, na jakiej zasadzie działa ?

Recommended Posts

A pasy masz zapięte?

Zobacz w załączniku stony 26+27

tak zapięte

książka po niemiecku a ja nic z tego nie rozumiem:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
książka po niemiecku a ja nic z tego nie rozumiem

Zobacz w tym pliku pdf, który załączyłem w mojej poprzedniej wypowiedzi jest po polsku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm fajnie dzięki wielkie

ale szczerze mówiąc i tak nie wiele mi to wyjaśnia:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale szczerze mówiąc i tak nie wiele mi to wyjaśnia

To może na początek zacznij od sprawdzenia bezpiecznika 2 (5)

 

beztytuuchn.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro posprawdzam

bo trochę się o tym naczytałem i chciałbym mieć to sprawne

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

ostatnio bylem na przegladzie okresowym i po wjechaniu tylna osia na rolki Pan diagnosta poprosil o zaciagniecie recznego a ja wcisnalem przycisk i go przytrzymalem a on ze nie mam go przytrzymywac tylko wlaczyc. Czy mial racje? Powiedzial ze ten hamulec jest tylko postojowy a awaryjnego nie ma. Jak to jest? czy mial racje? czy przy naglej koniecznosci zachamowania recznym nalezy go tylko wcisnac czy tez wcisnac i przytrzymac. z gory dzieki za info. dawi1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz wcisnąć i trzymać. Samo naduszenie przycisku nic nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam

 

ostatnio bylem na przegladzie okresowym i po wjechaniu tylna osia na rolki Pan diagnosta poprosil o zaciagniecie recznego a ja wcisnalem przycisk i go przytrzymalem a on ze nie mam go przytrzymywac tylko wlaczyc. Czy mial racje? Powiedzial ze ten hamulec jest tylko postojowy a awaryjnego nie ma. Jak to jest? czy mial racje? czy przy naglej koniecznosci zachamowania recznym nalezy go tylko wcisnac czy tez wcisnac i przytrzymac. z gory dzieki za info. dawi1973

 

Coo ? Pan diagnosta nie ma pojęcia co gada . Ten hamulec działa jak zwykły ręczny . Ja po wymianie klocków tył sprawdzałem czy dobrze spasowane w taki sposób że rozpędzałem troche auto i " zaciągałem ręczny "

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale jak nacisniesz to hamulec trzyma i kontrolka P na przycisku swieci sie u mnie na stale,natomiast jak wcisnalem i trzymalem to zaczela migac (przycisk P) i wtedy gostek powiedzial ze mam wycisnac jeszcze raz i wcisnac ponownie bez trzymania bo on nie mogl przeprowadzic badania hamulca postojowego jak sie wyrazil...wiec jak to jest co hamuje jak miga a co jak na stale swieci (przycisk P)

jak to widzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś czytałem na jakiej zasadzie działa ten elektryczny ręczny w pasku. Jak jedziesz rozpędzony powyżej 7km/h np. 70km/h i naciśniesz przycisk na np. 2 sekundy to auto zwolni ale jak puścisz przycisk to hamulce też puszczą, jak będziesz trzymał dalej to się zatrzyma. Technicznie wygląda to tak że w czasie jazdy powyżej 7km/h czyli np 90km/h i po wciśnięciu i trzymaniu przycisku pompa ABS wytwarza ciśnienie w przewodach hamulcowych. To tak jakbyś miał nagły niedowład w nogach i zamiast naciskać na pedał to możesz nacisnąć przycisk. Ciśnienie jest na wszystkich kołach a dopiero jak auto zwolni do 7 km/h to zaciskane są elektryczne zaciski z tyłu a ciśnienie puszcza. Sami sprawdźcie na pustej trasie jak to działa, dopiero jak już prawie auto się zatrzyma to słychać silniczki z tyłu. Ciekawe jak zadziała jak płyn się skończy i nie będzie czym ciśnienia wytworzyć.... Pozdrawiam. Ps. może jak hamuje to kontrolka miga a jak zaciągnie elektrycznie to kontrolka świeci... sprawdzę u siebie przy jakiejś okazji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi, po wciśnięciu hamulca ręcznego nie zawsze odblokowuje go przy ruszaniu. Na równym terenie lub na minimalnym podjeździe owszem, działa zawsze ale już na dużym pochyleniu np. przy wyjeździe z garażu podziemnego niestety nie działa. Próbując ruszyć, hamulec ręczny trzyma cały czas i pojawia się jakiś komunikat w stylu "masz włączony hamulec ręczny".

Czy to jakaś usterka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a da sie ten komputer jakos oszukac zeby zniknal blad podlaczajac na chwile nowe silniczki?

 

Mialem taka sytuacje ze mi pekla obudowa prawego silniczka tak ze az bylo widac co w srodku ;)

Nowe silniczki niestety zamowilem torx 12 a u mnie sa torx 6 o czym dowiedzialem sie po sciagnieciu tego peknietego.

Ale jak juz byl sciagniety to go wyczyscilem, nasmarowalem i skleilem - chcialem zeby chociaz ten blad zniknal jak go raz zaciagnie i odpusci.

 

Silniczek zamontowany, wciskam przycisk, zaciaga prawa strone pieknie ale blad dalej pokazuje. Patrze na VAGu a tu blad lewego ;/

Lewy jest caly, nie ma zadnych pekniec, ale w ogole nie slychac ze pracuje. Sprawdzilem miernikiem i nie pokazuje napiecia na wtyczce.

Czytalem ze ten sterownik odcina napiecie przy jakims oporze, wiec moze jak przypne pod wtyczke nowy silniczek to obroci go w ta i z powrotem i zniknie blad??

 

Nie chce kolejnych silniczkow zamawiac jesli to nie w tym problem. Jeszcze tego starego na krotko podlacze czy w ogole bedzie pracowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy