Skocz do zawartości
marcin9962

Elektryczny hamulec ręczny - na jakiej zasadzie działa ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko, jak działa Hamulec Ręczny i na jakiej zasadzie on rozłącza jak chcemy z niego ruszyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Musisz mieć zapięte pasy bezpieczeństwa gdy zaczniesz jechać - obojętnie czy do przodu czy wstecz - hamulec odpuści.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasada jest prosta w tylnych kolach sa silniczki ktore dociskaja klocki do tarczy lub jak puszczamy reczny to odsuwaja je jest to polaczone ze sterownikiem ktory na czujniki minnymi na sprzegle hamulcu noznym w zatrzaskach pasow w momencie gdy mamy zapiete pasy i zamkniete drzwi puszczajac sprzeglo i dodajac gazu sam odblokowuje .jesli drzwi beda otwarte lub nniezapiety pas kierowcy reczny trzeba puscic poprzez wcisniecie guzika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego o to mi właśnie chodziło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy istnieje jakaś mozliwość "awaryjnego " zwolnienia hamulca ręcznego? Kiedyś słyszałem o jakiejś "ukrytej w schowku klapce pod którą miała znajdować się linka". Ja osobiście w swoim autku takowej nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Temat poruszany był już kilkakrotnie.W sytuacji awaryjnej tzn.zablokowania najskuteczniejszym sposobem jest odłączenie na kilka sekund akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie przekombinowany jest ten hamulec. Osobiście wolę tradycyjną dźwignię. Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulec w Pasku generalnie nie jest łatwy :635:

 

Należy pamietać:

- włączamy hamulec wciskając przycisk, wyłączamy wciskając przycisk i jednocześnie pedał hamulca nożnego

- gdy mamy włączony silnik, zapniemy pasy, a mamy "zaciągnięty" ręczny, po naciśnięciu gazu hamulec automatycznie się zwolni

- gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem), po wyłączeniu silnika ręczny samoistnie się zaciągnie

- gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem) i wieziemy pasażera w zapiętych pasach, jeśli pasażer wysiądzie z auta przy zapalonym silniku (np. na światłach) hamulec ręczny "zaciąga" się automatycznie :confused:.

 

Naciskanie przycisku hamulca w trakcie innych czynności (np. przełaczanie dźwigni w DSG, gaszenie auta itp.) potrafi zaskutkować awarią tegoż hamulca , ładną czerwono/zółtą lampką i stosownym komunikatem. Pomagają wtedy różnej maści "działania rozpaczy" nie noszące w sobie żadnych oznak powtarzalności - np. ponowne naciśnięcie przycisku, zgaszenie auta i naciśnięcie przycisku, zapięcie pasów i odjazd itd.

 

Jeśli znacie jeszcze jakieś ukryte sposoby działnia hamulca ręcznego, to dopisujcie :cool::cool::cool:

Edytowane przez stefwal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?
pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

Nie.

W czasie takiego hamowania włączają sie samoczynnie światła awaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ręczny działa wtedy, tylko esp podaje ciśnienie na wszystkie koła, dodatkowo działa też w tym momenie ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

 

Niezłe bzdury. Akurat się nie zaciąga powyzej paru kilometrów na godzinę. Ja testowałem na lodzie i się zaciagnął na działającyym ABSie przy około 40km/h. Ale nie róbcie tego w domu. Dyg jest niezły bo nie można go wyłączyć zanim się nie stanie

Edytowane przez Pini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość prze_szczep

Witam wszystkich. Czy ktoś może dysponuje jeszcze jakimiś materiałami na temat EPB? Właśnie zaczynam pisać pracę na temat tego hamulca i wszelkie informacje będą bardzo pomocne. (mogą być na PW) Przygotowuję także model i może ma ktoś koncepcję jak rozwiązać problem zasilania... Gdy podam 12V na silniczek to go po pewnym czasie nie spalę? Może ktoś wie na jakiej zasadzie działa jednostka sterująca? - wyłącznik obciążeniowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie muszę zachować kolejność :odpalić silnik ,zapiąć pas,wcisnąć hamulec nożny dość mocno,wcisnąć przycisk na desce Inaczej nie chce puścić .Jeszcze przy włączaniu ręcznego wciskam nożny.Wszystko wtedy działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze przy włączaniu ręcznego wciskam nożny.Wszystko wtedy działa.

 

po co wciskasz hamulec nożny ? bez tego też ci się zablokuje i tak samo jeśli masz nawet wyłączony zapłon i bez kluczyka w stacyjce też ci zablokuje jeśli wciśniesz hamulec ręczny (P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

to czyli jak wciśniesz hamulec ręczny (P) przy np 60 km/h to wtedy auto hamuje awaryjnie ? jak to działa blokuje wszystkie 4 koła czy tylko w tyle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to czyli jak wciśniesz hamulec ręczny (P) przy np 60 km/h to wtedy auto hamuje awaryjnie ? jak to działa blokuje wszystkie 4 koła czy tylko w tyle ?

Musisz wcisnąć i przytrzymać, wtedy działa jako awaryjny i hamuje na wszystkie 4 koła - nie blokuje bo przecież masz ABS :). Jeżeli wciśniesz i nie przytrzymasz, nic się nie stanie, tylko usłyszysz pojedynczy sygnał dźwiękowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko przed próbą zapnij się pasem koniecznie, bo ciągine trochę ;) W momencie 4 koła łapią max siłę hamowania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kazdy B6 ma autohold i jak sprawdzic czy jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności