Skocz do zawartości
marcin9962

hamulec ręczny, na jakiej zasadzie działa ?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM
    Rok prod: 2011

    Witam mam pytanko, jak działa Hamulec Ręczny i na jakiej zasadzie on rozłącza jak chcemy z niego ruszyć ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM (BLS)
    Rok prod: 2006

    Cześć.

     

    Musisz mieć zapięte pasy bezpieczeństwa gdy zaczniesz jechać - obojętnie czy do przodu czy wstecz - hamulec odpuści.

     

    pozdr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    zasada jest prosta w tylnych kolach sa silniczki ktore dociskaja klocki do tarczy lub jak puszczamy reczny to odsuwaja je jest to polaczone ze sterownikiem ktory na czujniki minnymi na sprzegle hamulcu noznym w zatrzaskach pasow w momencie gdy mamy zapiete pasy i zamkniete drzwi puszczajac sprzeglo i dodajac gazu sam odblokowuje .jesli drzwi beda otwarte lub nniezapiety pas kierowcy reczny trzeba puscic poprzez wcisniecie guzika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM
    Rok prod: 2011

    dzięki kolego o to mi właśnie chodziło :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM(BMP)
    Rok prod: 2006

    Czasami niestety zawodz no i agresywnie sie raczej z niego nie ruszy :|

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2005

    Witam. Czy istnieje jakaś mozliwość "awaryjnego " zwolnienia hamulca ręcznego? Kiedyś słyszałem o jakiejś "ukrytej w schowku klapce pod którą miała znajdować się linka". Ja osobiście w swoim autku takowej nie znalazłem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TSI 210KM DSG
    Rok prod: 2012

    Witam.Temat poruszany był już kilkakrotnie.W sytuacji awaryjnej tzn.zablokowania najskuteczniejszym sposobem jest odłączenie na kilka sekund akumulatora.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Strasznie przekombinowany jest ten hamulec. Osobiście wolę tradycyjną dźwignię. Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006
    Tutaj trochę informacji n/t EPB:

     

    http://rapidshare.com/files/25638281..._VW_EPB_gb.pdf

     

    Adam masz takich więcej ? Ewentualnie po polsku ? Chociaz po GB tez moze byc :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2006

    Hamulec w Pasku generalnie nie jest łatwy :635:

     

    Należy pamietać:

    - włączamy hamulec wciskając przycisk, wyłączamy wciskając przycisk i jednocześnie pedał hamulca nożnego

    - gdy mamy włączony silnik, zapniemy pasy, a mamy "zaciągnięty" ręczny, po naciśnięciu gazu hamulec automatycznie się zwolni

    - gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem), po wyłączeniu silnika ręczny samoistnie się zaciągnie

    - gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem) i wieziemy pasażera w zapiętych pasach, jeśli pasażer wysiądzie z auta przy zapalonym silniku (np. na światłach) hamulec ręczny "zaciąga" się automatycznie :confused:.

     

    Naciskanie przycisku hamulca w trakcie innych czynności (np. przełaczanie dźwigni w DSG, gaszenie auta itp.) potrafi zaskutkować awarią tegoż hamulca , ładną czerwono/zółtą lampką i stosownym komunikatem. Pomagają wtedy różnej maści "działania rozpaczy" nie noszące w sobie żadnych oznak powtarzalności - np. ponowne naciśnięcie przycisku, zgaszenie auta i naciśnięcie przycisku, zapięcie pasów i odjazd itd.

     

    Jeśli znacie jeszcze jakieś ukryte sposoby działnia hamulca ręcznego, to dopisujcie :cool::cool::cool:

    Edytowane przez stefwal

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    @Michal.Enter:

     

    Mam, ale po EN.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009
    Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?
    pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy Edytowane przez Wazzi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2006
    nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

    Nie.

    W czasie takiego hamowania włączają sie samoczynnie światła awaryjne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Ręczny uruchomiłeś przy 60kmh?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009
    Ręczny uruchomiłeś przy 60kmh?
    on wtedy juz nei dziala jako reczny, tak, ale awaryjne mi sie nie wlaczyly na pewno

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM
    Rok prod: 2008

    To nie ręczny działa wtedy, tylko esp podaje ciśnienie na wszystkie koła, dodatkowo działa też w tym momenie ABS.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość VW misio

    oj oj co wy piszecie!!!! jak sie naciśnie ręzny w czasie jazdy to nic sie nie dzieje....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    Poczytaj instrukcje, sprawdz empirycznie a potem pisz bezsensowne posty na forum:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2008
    pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

     

    Niezłe bzdury. Akurat się nie zaciąga powyzej paru kilometrów na godzinę. Ja testowałem na lodzie i się zaciagnął na działającyym ABSie przy około 40km/h. Ale nie róbcie tego w domu. Dyg jest niezły bo nie można go wyłączyć zanim się nie stanie

    Edytowane przez Pini

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności