Jump to content
marcin9962

hamulec ręczny, na jakiej zasadzie działa ?

Recommended Posts

Witam mam pytanko, jak działa Hamulec Ręczny i na jakiej zasadzie on rozłącza jak chcemy z niego ruszyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

 

Musisz mieć zapięte pasy bezpieczeństwa gdy zaczniesz jechać - obojętnie czy do przodu czy wstecz - hamulec odpuści.

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasada jest prosta w tylnych kolach sa silniczki ktore dociskaja klocki do tarczy lub jak puszczamy reczny to odsuwaja je jest to polaczone ze sterownikiem ktory na czujniki minnymi na sprzegle hamulcu noznym w zatrzaskach pasow w momencie gdy mamy zapiete pasy i zamkniete drzwi puszczajac sprzeglo i dodajac gazu sam odblokowuje .jesli drzwi beda otwarte lub nniezapiety pas kierowcy reczny trzeba puscic poprzez wcisniecie guzika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami niestety zawodz no i agresywnie sie raczej z niego nie ruszy :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czy istnieje jakaś mozliwość "awaryjnego " zwolnienia hamulca ręcznego? Kiedyś słyszałem o jakiejś "ukrytej w schowku klapce pod którą miała znajdować się linka". Ja osobiście w swoim autku takowej nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Temat poruszany był już kilkakrotnie.W sytuacji awaryjnej tzn.zablokowania najskuteczniejszym sposobem jest odłączenie na kilka sekund akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie przekombinowany jest ten hamulec. Osobiście wolę tradycyjną dźwignię. Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamulec w Pasku generalnie nie jest łatwy :635:

 

Należy pamietać:

- włączamy hamulec wciskając przycisk, wyłączamy wciskając przycisk i jednocześnie pedał hamulca nożnego

- gdy mamy włączony silnik, zapniemy pasy, a mamy "zaciągnięty" ręczny, po naciśnięciu gazu hamulec automatycznie się zwolni

- gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem), po wyłączeniu silnika ręczny samoistnie się zaciągnie

- gdy używamy funkcji Auto-Hold (system włączony przyciskiem) i wieziemy pasażera w zapiętych pasach, jeśli pasażer wysiądzie z auta przy zapalonym silniku (np. na światłach) hamulec ręczny "zaciąga" się automatycznie :confused:.

 

Naciskanie przycisku hamulca w trakcie innych czynności (np. przełaczanie dźwigni w DSG, gaszenie auta itp.) potrafi zaskutkować awarią tegoż hamulca , ładną czerwono/zółtą lampką i stosownym komunikatem. Pomagają wtedy różnej maści "działania rozpaczy" nie noszące w sobie żadnych oznak powtarzalności - np. ponowne naciśnięcie przycisku, zgaszenie auta i naciśnięcie przycisku, zapięcie pasów i odjazd itd.

 

Jeśli znacie jeszcze jakieś ukryte sposoby działnia hamulca ręcznego, to dopisujcie :cool::cool::cool:

Edited by stefwal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawe jak zachowuje się w sytuacji awaryjnej (awarii hamulca roboczego) - blokuje od razu koła, czy powoli wyhamowuje?
pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy Edited by Wazzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

Nie.

W czasie takiego hamowania włączają sie samoczynnie światła awaryjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ręczny uruchomiłeś przy 60kmh?
on wtedy juz nei dziala jako reczny, tak, ale awaryjne mi sie nie wlaczyly na pewno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie ręczny działa wtedy, tylko esp podaje ciśnienie na wszystkie koła, dodatkowo działa też w tym momenie ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VW misio

oj oj co wy piszecie!!!! jak sie naciśnie ręzny w czasie jazdy to nic sie nie dzieje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj instrukcje, sprawdz empirycznie a potem pisz bezsensowne posty na forum:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pelne hamowanie- wduszasz mija z sekunda i pelne hamowanie sprawdzalem przy 60 km/h, nie wiem tylko czy zapalaja sie stopy

 

Niezłe bzdury. Akurat się nie zaciąga powyzej paru kilometrów na godzinę. Ja testowałem na lodzie i się zaciagnął na działającyym ABSie przy około 40km/h. Ale nie róbcie tego w domu. Dyg jest niezły bo nie można go wyłączyć zanim się nie stanie

Edited by Pini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy