kom4r Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2009 Witam serdecznie, dziisiaj próbowałem odkręcić śrubę zabezpieczającą jedno z kół i co się okazało ten klucz który dostałem ze śrubami już się tak wyrobił że nie dało rady ruszyć śruby... jadę teraz na wakacje i boję się że jak złapię kapcia to nie odkręcę koła... czy są jakieś domowe sposoby na odkręcenie takiej śruby? omijając warsztat i rozwiercając czy przyspawując coś do śruby? z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2009 Marcin podjedź do dobrego wulkanizatora być może będzie miał w swoich "zbiorach" taki sam rodzaj "zamka" do Twojej śruby.Możesz również spróbować poszukać na "szrocie" lekko używaną końcówkę (taniej) lub w wersji droższej - ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2009 Tylko ze ja wlasnie mam mcgardy i one podobno są indywidualne kazde... nie wiem cholera jak sie za to zabrac samemu, a klucz wyrabiaja nowy za 18 euro i to z niemiec wysylaja:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 13 Lipca 2009 No to faktycznie masz problem- myślałem, że masz ORI VW śruby zabezpieczające. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #5 Napisano 13 Lipca 2009 jest takie cos jak lewy gwint, który sie wkreca w zerwana srube w celu jej wykrecenia, chyba najprostszy sposob pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #6 Napisano 13 Lipca 2009 elo.. ja kiedyś zrobiłem tak: przyspawałem do śruby w kole inną śrubę 19-tkę i jednym szarpnięciem odkręciłem całość tylko uważaj żebyś nie przyspawał do felgi; jeżeli alu to uważaj na temp.; cała operacja wygląda strasznie... ale liczy się efekt końcowy pzdr ps. póki co to kup sobie ten sprey do przebitych opon... tak na wszelki wypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 13 Lipca 2009 ja kiedyś zrobiłem tak:przyspawałem do śruby w kole inną śrubę 19-tkę i jednym szarpnięciem odkręciłem całość Te metody opisywaliśmy już na forum ale kolega pyta jak to zrobić na trasie jak kapcia złapie Moim zdaniem, odkręć powyższym sposobem i załóż nowy zestaw lub dokup "kluczyk" za wczasu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #8 Napisano 13 Lipca 2009 dziekuje Panowie, jade jutro do mechaniora niech działa:) 3 sruby odkrecilem zostala tylko 1. Nie wiem jak u Was ale ten zestaw mcgard szybko się wyrabia, tzn. ten kluczyk. I taka rada - nie pozwolcie zeby mechanik odkrecal/dokrecal sruby kluczem pneumatycznym bo skraca żywotność kluczyka do śrub. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 13 Lipca 2009 I taka rada - nie pozwolcie zeby mechanik odkrecal/dokrecal sruby kluczem pneumatycznym bo skraca żywotność kluczyka do śrub. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Wiem coś o tym bo mi patałach pneumetem ukręcił Pomogło dospawanie przecinaka i odkręcenie żabką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2009 Ja zrobiłem tak: wziąłem klucz (najlepiej krzyżak) który rozmiarowo był akurat na zewnętrzną średnice śruby (no może minimalnie mniejszy), duży młotek i go nabiłem. Odkręciłem tak wszystkie śruby. Wulkanizator chciał 100zł a ten sposób zdradził mi znajomy handlarz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2009 Bierzesz przecinak o podobnej średnicy, nacinasz śrubę (czyli walisz młotkiem ... lub kamieniem - jeśli w trasie staniesz i nie masz takowego narzędzia ) i poprzez wbijanie przecinaka robi się wyżłobieie. Wkładasz duzy płaski śrubokręt i wykręcasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2009 Bierzesz przecinak o podobnej średnicy, nacinasz śrubę (czyli walisz młotkiem ... lub kamieniem - jeśli w trasie staniesz i nie masz takowego narzędzia ) i poprzez wbijanie przecinaka robi się wyżłobieie. Wkładasz duzy płaski śrubokręt i wykręcasz Robiłeś tak, pytam z ciekawości bo miałem różne doświadczenia z kołami i trochę ciężko chyba byłoby śrubokrętem , pewnie z żabka ale i tak ciężko to widdzę, z 4 lata temu jak Sprintera przywieźliśmy z niemiec- po górach latał, sól i te sprawy, to w domu z metrową rórka na kluczu godzine czasu 5 śrób odkręcaliśmy , a jak już odkręciliśmy to felga nie chciała odejść od piasty bo była tak przyrdzewiała, że tylko duży młotek pomógł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #13 Napisano 14 Lipca 2009 PANOWIE...w dobrych hurtowniach narzedziowych, sa specjalne klucze igielkowe. Zasada ich pracy polega na tym, ze cieniutkie szpileczki w ilosci 200-300szt sa ciasno upakowane pionowo jenda kolo drugiej, Taka paczuszka jest wsunieta w rurke. I teraz, taka rurke nasadza sie na srube, szpileczki ktore moga, pozostaja nie wsuniete do srodka rurki, obejmuja lep sruby, albo wchodza do srodka frezow srub. zab. a resta sie cofa. TO kosztuje ok 200zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2009 specjalne klucze igielkowe Przy stalówkach to może i zda egzamin ale z alusem jest problem z nasadzeniem takiego klucza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #15 Napisano 14 Lipca 2009 Dobrzy oponiarze mają takie specjalne klucze do odkręcania śrub zabezpieczających. Wygląda to jak nasadka o lekkim stożku i lewoskętnej ostrej spirali. Skuteczne, ale śruby na złom. pzdr zyggy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekcz Zgłoś #16 Napisano 14 Lipca 2009 Dobrzy oponiarze mają takie specjalne klucze do odkręcania śrub zabezpieczających. Wygląda to jak nasadka o lekkim stożku i lewoskętnej ostrej spirali. Skuteczne, ale śruby na złom. pzdr zyggy zgadza się, moje odkręcali właśnie w ten sposób. To jest coś w rodzaju narzynki którą nakłada się na zewnątrz i w miarę odkręcania "wgryza" się w zewnętrzną (okrągłą) część śruby, 5 zł kosztowało mnie takie odkręcenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #17 Napisano 14 Lipca 2009 ja tak samo mam sruby zabezp, i dostalem dwa kluczyki do tego no i ich trwalosc niestety za wielka nie jest.. tak wiec radze jak ktos kupouje sruby zabezpieczajace to niech sie zaopatrzy za wczasu w wieksza ilosc kluczykow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #18 Napisano 14 Lipca 2009 Bierzesz przecinak o podobnej średnicy, nacinasz śrubę (czyli walisz młotkiem ... lub kamieniem - jeśli w trasie staniesz i nie masz takowego narzędzia ) i poprzez wbijanie przecinaka robi się wyżłobieie. Wkładasz duzy płaski śrubokręt i wykręcasz Chciałbym to zobaczyć Ale faktem jest że zanim zacznie się kombinować, to śrubę dobrze jest opukać młotkiem.. łatwiej pójdzie odkręcanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 14 Lipca 2009 Robiłeś tak, pytam z ciekawości bo miałem różne doświadczenia z kołami i trochę ciężko chyba byłoby śrubokrętem Robiłem. Gdy śruba ma urwany łeb to nic jej nie dociska i nie blokuje. Nacinasz ją przecinakiem i bezproblemowo wykręcasz odpowiednim śrubokrętem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #20 Napisano 14 Lipca 2009 Tzn. jak kolega najpierw zlapie kapcia to musi leb urwac...... Zgadza sie..tak da moze rade zrobic jak ukrecimy leb sruby kluczem a skoro kolega ma obrobiony klucz to jak ma ukrecic srube?? Gdyby mial czym ukrecic to i odkrecic bedzie mial czym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach