Skocz do zawartości
Barth

Mocny zapach spalin i dymienie 1.9 (AVF)

Rekomendowane odpowiedzi

To jak mówi Turek

 

To chwila a można się wiele dowiedzieć

 

Gdzie znajde przykładowe zdjęcia uszkodzonych krzywek wałka rozrządu ?

Szukam i szukam i nie moge znalezc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mateusz jaka szydera :)

 

LOL - tyle to i ja wpisalem sobie w google wczesniej - ale nie znalazlem informacji na co dokladnie zwrocic uwage, jak rozroznic wytarte krzywki etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LOL - tyle to i ja wpisalem sobie w google wczesniej - ale nie znalazlem informacji na co dokladnie zwrocic uwage, jak rozroznic wytarte krzywki etc...

 

Podstawa to nie mogą być wyczuwalne progi, wykorbienia nie mogą mieć przetarć lub przebarwień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boczna krawędź zdrowej krzywki jest zfazowana. Starta będzie miała ostry bok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nie mam czasu nadrabiać lektury, ale pamiętam, że ktoś pisał, że to może przez uszczelkę pod głowicą - ja ostatnio wymieniałem uszczelkę, przy okazji wszystko mi sprawdził mechanik (pierścienie trzymają, wszystko w należytym) wymieniłem zawory na nówki i wszystkie uszczelnienia (pompa vacum, wydechowy kolektor itp.) i mocny zapach nadal pozostał - plusem jest, że na zimnym przy odpaleniu już nie zakopci na biało, ale poczekajmy na zimę, bo zimą ten problem był najbardziej widoczny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spaliny z diesla zawsze są gryzące i mocno nieprzyjemne przy wdychaniu, być może szukacie rozwiązania problemu który nie istnieje ? Pamiętam jak kiedyś w fabrycznie nowym, prosto z salonu Focusie mkI 1.8 TDCi zrobiłem wdech akurat w chmurce spalin z wydechu jak stał na wolnych obrotach i skończyło to się małym pawikiem tak mnie przydusiło. Nie pierwszej młodości diesel bez filtra cząstek stałych i bez sprawnego katalizatora to po prostu musi toksycznie smrodzić nawet jeśli tego dymu nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że szukamy dziury w cały :-P ale jaja - ja osobiście miałem chyba z 15-ście tdi (ja, moja siostra, mama, tata, kuzyn, kumpel i kochanka :-P) i skoro w innych nie było tak mocno gryzącego zapachu, a ja mam to jednak nie robię z igły widły... tym bardziej, że większość to te same jednostki były...

 

Ja obecnie stawiam na 2 rzeczy: albo wtryski leją i nie przepala, albo zawalony katalizator ? jak w borze 1.9 tdi wymontowałem kata to właśnie zaczęło tak śmierdzieć, a przed nie było owego zapachu... czy to może być to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również sprawdziłem cały silnik i obstawiam na katalizator tylko chciałbym wiedzieć czy któś przerabiał temat wymiany katalizatora i ewentualnego pozbycia się śmierdzących spalin ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aktualizuje - regenerowałem wtryski niedawno, więc pozostaje katalizator:-) no chyba, że już turbinka zdążyła dostać sztycha... nie wiem kiedy podejdę pod wymianę kata, ale zorientuje się w jakim stanie jest turbawka i albo zregeneruję, albo zrobię moda na jakaś większą suszareczkę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam katalizator oraz lejące wtryski na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wtryski OK, turbina po regeneracji a smród jak nic ... a i erg był już wymieniony wiec pozostał katalizator tylko dziwi mnie że jeszcze nikt na forum nie wymieniał do tej pory katalizatora ze względu na tak uciążliwe spaliny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko dziwi mnie że jeszcze nikt na forum nie wymieniał do tej pory katalizatora ze względu na tak uciążliwe spaliny.

 

Bo to nie jest tani element, kup nowy a przekonasz się ile kosztuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś takiego: http://allegro.pl/audi-a4-1-9tdi-avb-awx-avf-katalizator-zlacze-24h-i5150158263.html

Tylko czytałem trochę postów odnośnie wycięcia katalizatora i z tego co wyczytałem to żadnych negatywnych efektów nie ma takiej operacji. A gdyby smród miał coś wspólnego z katalizatorem to po wycięciu dopiero powinno śmierdzieć .... ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytnij całkiem, wstaw rurkę i po problemie - choć dla mnie to jest śmieszne że katalizator "śmierdzi".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obstawiam katalizator oraz lejące wtryski na wolnych obrotach.

 

Jak pisałem regenerowałem wtryski (nie samo czyszczenie, ale wymiana niektórych elementów - ustawienie bipów itd) wiec nie wtryski.

 

Teraz w pracy jeżdżę transitem TDCI - przebieg niecałe 80 tyś km i też spaliny walą jak u mnie... za to inne diesle we firmie są ok - nie ma takiego zapachu...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A coś takiego: http://allegro.pl/audi-a4-1-9tdi-avb-awx-avf-katalizator-zlacze-24h-i5150158263.html

Tylko czytałem trochę postów odnośnie wycięcia katalizatora i z tego co wyczytałem to żadnych negatywnych efektów nie ma takiej operacji. A gdyby smród miał coś wspólnego z katalizatorem to po wycięciu dopiero powinno śmierdzieć .... ???

 

Pisałem już, że przy modowaniu poprzedniego VW (bora) wyciąłem kata i od tego momentu zaczęło mi właśnie tak strasznie walić z rury spalinami - aż do tego stopnia, że jak bagażnik otwierałem a rodzinka w środku była to gasiłem auto, bo na odpalonym dostawało się do środka tyle smrodu, że by się podusili.

 

Ja mam 330 tyś km przebiegu - kat oryginał - chyba nie dziwne, że może to być spowodowane tym ?

 

Słyszałem, że niektórzy rozcinają kata, jakoś czyszczą i zaspawują na nowo - ktoś coś wie o takim zabiegu ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na allegro nowy katalizator do Passata 1.9 TDI to koszt 350 zł - to nie jest przecież dużo... chyba podejdę do tego - chciałbym uzyskać naklejkę EURO4 ciekawe, czy wymiana kata na nowy spowoduje pozytywne przejście owych badań (ktoś coś się orientuje w tym temacie ? ) Auta zmieniać nie będę, a chyba montaż DPF to stworzenie sobie problemu na życzenie co ? mogę mieć używkę od sharana chyba za około 800 zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam tez problem smierdzacych spalin w avf , a posiadam tez ajm i afn i tam to jest znosne ale w tym pasku nie da sie na odpalonym silniku bagaznika otworzyc:chory , moc spalanie itd wszystko w normie , ktos rozwiazal problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności