Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś już potrafi zrobić wizualizację climatronic'a na RNS510

http://www.volkswagen.pl/upload/pictures/0008741.jpg

na poprzednim climatronic'u tzn tym z małymi wyświetlaczami dla temperatury.

http://www.volkswagen.pl/upload/pictures/t0003650.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie da się. musi byc nowy panel ale to się wiąże z dosyć niemiłą przeróbką klapek obiegu zamkniętego (chyba że masz rocznik modelowy 2009).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że koleś, niezły elektronik z Otwocka, dłubie takie cudo, które będzie można podłączych do RNSa po CANie i będzie możliwa ta wizualizacja oraz wizualizacja parktronika.

Tyle, że jeszcze tego nie zdłubali do końca, mówili, że testują a le pewnie jeszcze się zejdzie.

 

Poprawka z ostatniej chwili

"Stara" klima do CANa wysyła tylko wiatrak i klapy więc nie ma sensu wizualizowac tylko tego.

Edytowane przez rafi-r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ravek29

A ja mam zdjęcia nowego Passata 2009 i Scirocco 2009 ale jeszcze z poprzednim climatronic'iem (takim jak na drugim zdjęciu w pierszym poście) i z RNS-510. Znaczy się, że panel nie musi być nowy. No chyba, że VW sprzedawał auta z tym panelem i RNS-510 i niedziałającą wizualizacją klimy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten klimatronik z 2-giego zdjęcia jest stary i nic z nim sie nie da zrobić. od rocznika modelowego 2009 (czyli od połowy 2008) jest montowany nowy klimatronik. mimo tego że wygląda prawie identycznie jest inny. ma dodatkową funkcję auto obiegu zamkniętego (2 ledy na przycisku obiegu). możliwe że ten już ma wizualizację ale był u mnie kolega z forum z nowym paskiem i nowym panelem i nie zauważyłem u niego wizualizacji.

 

ja u siebie wymieniłem panel ale mam problem z komunikacją. jak wymienię CAN Gateway'a to zacznę się zastanawiać co dalej jeśli nie zadziała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam passata rocznik kwiecień 2009 i mam z wyglądu starego Climatronica (nie takiego jak w CC czy nowej Octavi lub Superbie), ale tak jak pisał kolega wyżej, nie mam trybu econo, a zamist tego jest OFF i mam dwie diody na sterowaniu obiegiem powietrza. Mam do tego radio RCD 510 (bardzo podobne do nawigacji RNS 510) i nie mam żadnej wizualizacji na ekranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, mam paska 2009 (data prod. 07.09), panel climatronic mk2 (z dwiema diodami obiegu zamknietego, bez ECON), oryginalnie z RCD 310 ale właśnie włożyłem RCD 510. OPS działa pięknie, ale wizualizacji klimy niet.

 

Przyznam, ze dziś w dobie kolorowych lcd ten panel klimy jest deczko wieśniacki (szczególnie nie leżą mi wyświetlacze temperatury). Jeżeli rzeczywiście ten panel wysyła do CAN tylko wiatraki, nie poradzisz.

 

Ale, czy brak wizualizacji to zdecydowanie "wina" panelu czy raczej radia (ok, panel wysyła informacje co wyświetlać, ale czy też jak / graficznie/)? Innymi słowy czy pierwsze modele RNS/RCD 510 włożone np. do CC, Golfa VI czy nowej Octavii wyświetlą climtronic?

 

Na allegro można wyrwać climatronic mk3 za 300-400. Pytanie (w pierwszej kolejności chyba do m3iaz):

 

- czy zmiana jest plug&play (wtyczki te same? rozstawy srub)?

- ramka? gdzie? czy to z cc pasuje do passata (rozmiar, kolory/materiał)?

Edytowane przez hulek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie już działa. mam rns510B z softem 1100. do tego gateway od CC 3C0 907 530 K (na E i H też powinien działać) no i oczywiście panel klimatronika od CC.

widzieli już ShOcK i Wagen...

ze starym panelem i gatewayem nie pójdzie...

 

- czy zmiana jest plug&play (wtyczki te same? rozstawy srub)?

- ramka? gdzie? czy to z cc pasuje do passata (rozmiar, kolory/materiał)?

- wtyczki takie same i rozstaw śrub też. jeśli auto ma już auto obieg zamknięty to tylko podmianka panelu i ramki

- ramki od cc pasują ale są tylko 2 rodzaje wykończenia: aluminium lub szary plastik.

 

potrzebna jest mała modyfikacja zasilania jeśli auto jest stare i wymiana elementu odpowiedzialnego za obieg zamknięty. wiąże się to z tym że nowe modele (modelowo 09') jak i passat CC mają już jeden silniczek krokowy zamykający/otwierający klapki obiegu zamkniętego natomiast starsze modele mają 2 oddzielne. do tego dochodzi dodanie czujnika jakości powietrza pobieranego z zewnątrz.

więcej informacji po angielsku:

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=9170

Edytowane przez m3iaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m3iaz - Gratuluje przeróbki! Ile dałeś za gatewaya i pozostałe graty?

Ktoś Ci pomagał z tymi klapkami itd. czy sam jesteś na tyle zdolny manualnie?

 

hulek - RNS 510 jest doś poteznym sprzętem w sensie możliwości. Nie ma różnicy po za softem, który możesz zmienić w tych z roku np 2008 i 2009. Za brak wizualizacji climatronica odpowiada stary panel i co się z tym wiąże inne klapki czujniczki itp..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m3iaz - Gratuluje przeróbki! Ile dałeś za gatewaya i pozostałe graty?

gateway - 150 zł

panel - 350 zł

ramka - 90 zł (w serwisie ta plastikowa. aluminiowa kosztuje 2x tyle)

nagrzewnica kompletna od cc - 400zł

niestety w używkach na allegro nie kupi się samego elementu a w serwisie kosztuje toto coś koło 95 euro + vat

Ktoś Ci pomagał z tymi klapkami itd. czy sam jesteś na tyle zdolny manualnie?

wszystko robiłem sam. niestety wymiana klapki wiąże się ze zdemontowaniem całej konsoli a i po tym wymienić łatwo nie jest. dzień roboty jak nic...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55019&highlight=jak+zdj%B1%E6

 

---------- Post added at 15:57 ---------- Previous post was at 09:23 ----------

 

poprawka... miałem jednak sw 1100 nie 900. dopiero dziś wyszło. ale teraz jest już 2660

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopuje temat.

 

Mam Passata z 2009 roku już mam ten auto-obieg powietrza. Czytając ten wątek wychodzi na to że potrzebuję tylko wymienić ramke i panel klimatyzacji. Czy to wszystko?

 

http://www.allegro.pl/item993760850_passat_b6_cc_ramka_panelu_klimatyzacji_aluminium.html

http://www.allegro.pl/item974951344_panel_obslugi_klimatyzacji_elek_passat_cc_golf_6.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze sie do pytania. Czy przy klimatroniku z automatycznym obiegiem zamknietym wystarczy tylko wymienic panel i miec RNS z softem 2660 albo wyższym zeby wyswietlała sie klima na navi??? Żadnego kodowania? A jak wyglada kwestia grzania foteli?w wersji z wyswietlaczem jest 5stopniowa,w nowym panelu 3 stopniowa...wprawdzie pozycja 1 i 2(w 5 stopniowej skali) to prawie nie czuć, ale czy nie bedzie błędów w klimatyzacji i CANie? wymieniłbym panel bo obsługa pokreteł od ogrzewania foteli do wygodnych nie należy...

kolego m3iaz mogłbyś jako nasz forumowy ekspert wypowiedzieć się w tej kwestii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wcześniej. jeśli jest gateway z końcówką E lub wyższą i klimatronik z autoobiegirm zamkniętym to wystarczy tylko ramka i panel.

RNS obsługuje już tą opcję od wersji 0900 ale dopiero w wyższych jest możliwość ustawienia czasu wyświetlania ustawień climatronika.

co do grzania to 3 -stopniowa skala w zupełności wystarcza. zachowuje się to jak by nie było wartości pośrednich. różnica polega na tym że po każdym wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki trzeba podgrzewanie włączać od początku co zabezpiecza np. przed jeżdżeniem na włączonym podgrzewaniu kiedy nie ma pasażera. można panel zaprogramować żeby pamiętał ostatnią pozycję podgrzewania dla fotela kierowcy jednak dla pasażera nie da się czegoś takiego ustawić.

dodatkowo trzeba pamiętać że wcześniej były to fizyczne potencjometry a teraz jest to sterowanie elektroniczne tzn. jeśli uwali się panel to i foteli nie będzie grzać kiedy w poprzedniej wersji był to układ niezależny. jednak uszkodzenie panelu to skrajny przypadek a ja jeżdżę już tak prawie rok i wszystko jest ok.

czasami tylko panel nie do końca się komunikuje i wyświetlanie pojawia się dopiero po kolejnym odpaleniu silnika ale już prawie na to nie zwracam uwagi.

 

ostatnia sprawa... podobnie jak w przypadku skali podgrzewania tak i skala temperatur jest inna niż w starym panelu. wcześniej można było regulować temperaturę co 0,5 stopnia a teraz co 1 stopień. nie sądzę żeby to jakoś rzutowało ale wspominam żeby nie było niejasności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co trzeba kodować (jeśli trzeba) w przypadku samej przekładki panelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mysle, ogladam, czytam... i nie wiem czy warte to to 300 zl (w przypadku gdy mamy odpowiedni gateway).

1. tracimy połówki stopni

2. tracimy 2 stopnie podgrzewania siedzeń

3. zyskujemy wizualizację

4. zyskujemy nowszy styl.

 

czyli tracimy funkcje a zyskujemy bajer.

no i co wy na to? Ja chyba podziekuje, a juz mialem kliknac "kup teraz".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

największym + faktycznie jest bajer...

mi doszedł jeszcze autoobieg zamknięty bo wcześniej nie miałem.

co do twoich minusów...

cena - fakt... i nie tylko panel ale i nakładka/listwa na niego więc dolicz jeszcze 100zł.

ja zmieniłem listwy na aluminium szczotkowane a że zegary i kierę mam już od CC to wszystko się ładnie komponuje

utrata połówek... a czy czujesz różnicę między 20 a 22 stopnie?? teoretycznie się czuje ale ja i tak prawie zawsze mam na 22 poza zimnym porankiem...

utrata 2-ch pozycji podgrzewania... też zależy od odczuć i gustu.

 

ogólnie na pewno nie jest to warte 300-400 zł ale jak już zacząłem inwestować to przy tych paru tysiakach które w auto wsadziłem to jest to prawie nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzac twoje mody, zeczywiscie jest to kropla w kosztach.

co do stopni: mam ustawione 20,5 i jest optymalnie. jak jest 20 to troche za dlugo klima wieje, jest za chlodno zwlaszcza z przodu. Jak ustawie 21 to juz troche za cieplo. Oczywiscie wszystko to zalezy od pogody na zewnatrz i pory roku. Ja widze różnicę w połówkach.

 

Co do siedzeń: ja w zimie mam na "1" a żona od 3 do 5. Nie wiem czy to bedzie sie przekladac na 1-2-3 w nowym panelu.

 

Ale gratuluje Tobie zapału i sukcesów w modyfikacjach. Dzieki ze dzielisz sie doświadczeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

staram się ;-) i mam nadzieję że komuś jeszcze się moja wiedza przydaje.

ale starczy OT bo mi piórka urosną :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z reguły tylko czytam posty , ale dzisiaj muszę coś napisać. Mam Paska rok 2007, modelowy 2008 z Climatronic i auto obiegiem zamkniętym. Według Etki mam gateway z literką E i RNS510 z softem 26.. więc po przeczytaniu wszystkich postów, zdecydowałem się zakupić na Allegro ramkę i panel od CC. Po pierwszym wpięciu wszystkich wtyczek i odpaleniu auta wszystko ruszyło, na RNS pojawiły się wszystkie informacje z panelu klimatyzacji, wydawało się że wszystko działa prawidłowo, a jednak po szczegółowych kontrolach wszystkich opcji okazało się że nie działa klimatyzacja (na RNS wyświetlało się że działa, ale na panelu nie zapalała się kontrolka od klimy) i nie pamiętał ustawień temperatury itp.. Zdesperowany, szybko napisałem do m3iaz z opisem problemu. Po niespełna 2 godzinkach otrzymałem info że należy przeprowadzić test i samokontrolę climatronic'a oraz kalibrację sprężarki. Po wykonaniu tych czynności klimatyzacja ruszyła :D, już byłem HAPPY, ale w dalszym ciągu nie pamiętał ustawień. Szybki pościk do m3iaz i po 30 minutach było po sprawie (należało odciąć PIN20 i w to miejsce podłączyć kabelek z PIN'u 16 - duża kostka). W tej chwili wszystko śmiga bez najmniejszych problemów.

 

Skrócony opis czynności:

1. Odciąć kable od PIN'u 20 i 16 dużej kostki, następnie kabel z pinu 16 podłączyć do pinu 20. Pozostałe końcówki oczywiście zaizolować.

2. Po instalacji i uruchomieniu panelu należy na 5s. wcisnąć AC i nawiew na środkowe kratki. Zaczną mrugać kontrolki przez ok 30s. i będzie po sprawie.

3. Następnie należy wcisnąć AC i ogrzewanie tylnej szyby (nie wiem, czy coś się wtedy dzieje? U mnie się nic nie działo :( , ale podobno kalibruje się sprężarka.

 

P.S. M3IAZ - jesteś WIELKI :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności