Skocz do zawartości
xpamer

Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w B4 - miekki pedal hamulca ...

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem polega na tym, ze po wymianie tarcz i klocków w przednich hamulcach jest lekka lipa. Pedał hamulca schodzi mi prawie do zera i słabo reaguje. Patrzyłem czy przypadkiem nie rozerwałem gdzieś wężyka i czy nie zapowietrzyłem układu. Jest sucho, stan płynu jest w porządku. O co chodzi ?

Ma ktoś jakiś pomysł ? W sobotę jadę w góry i chciał bym mięć układ hamulcowy w porządku.

 

Z gory dziekuje za porady

 

Marek.T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda praca tego pedału hamulca ale u mnie był docisk do oporu auto słabo hamowało i jak kilka razy nacisnąłem to pompowanie słychać było... Przyczyną był pęknięty wężyk podciśnieniowy z serwo hamulca. Wymiana 140 zł dostępny tylko w ASO VW i trzeba było na niego czekać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zapowietrzyłeś układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

układ zapowietrzony i dlatego miekki pedał odpowietrz cły układ i pilnuj stanu płynu w zbiorniczju zebys pompy nie rozwalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, musisz odpowietrzyć układ :)

 

Są na zaciskach takie "śrubki" do odpowietrzania

na kluczyk 8

 

weź kogoś do pomocy i do roboty .

Ktoś niech wciśnie pedał do końca najlepiej pod pompuje i trzyma . a ty odkręcaj śrubkę i dokręcaj aż nie poleci sam płyn bez powietrza

 

z tego do wiem zaczyna się od koła które jest najdalej od pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem wczoraj ... zaraz po wymianie tarczy i klocków , dosłownie może kilometr i .. siwy dym z kół. Dzisiaj rozbieram wszystko ponownie. Zastanawiam się co jest przyczyna tego ze tak mi wszystko trze o siebie i to w obydwu kolach. Czy jest możliwość ze sprzedali mi za grube klocki? Były dobierane z katalogu tak jak i tarcze.

 

Normalnie jestem lekko podłamany. Chyba będzie lipa z wyjazdu w góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do mechanika albo zagadaj do kogoś kumatego na forum. Prowadnice zacisków trzeba wyczyścić na błysk, sprawdzić gumki, pływanie zacisku... Poza tym musiałeś coś nagrzebać, że przy wymianie klocków zapowietrzyłeś układ. Odkręcałeś odpowietrznik? albo tłoczek wypadł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RIS

Generalnie po każdej wymianie klocków i tarcz powinno isę odpowietrzyć układ tak robiłem w oplach , tak robię w Volkswagenie teraz.

Zawsze jak wkładasz nowe klocki ,to musisz cofnąć tłoczek porządnie,czasami on wraca na swoje miejsce a tarcza i klocek są grubsze jak poprzednio i trze.

Przy wymianie kontrola pracy zacisku , tak jak pisze kolega Ormowiec.W razie potrzeby oczyścić, gdy się nie da, wymienić,nasmarować, założyć nowe uszczelki. Zwłaszcza,żę przywymianie masz już to wszystko na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem ostatnio tarcze i klocki z przodu i z tylu samemu i pedal jest taki jaki byl. Nie trzeba bylo odpowietrzac. Na wiosne regenerowalem zaciski tylne i wymienialem plyn. I wtedy mnie pedal niepokoil, ale jest juz dobrze. Trzeba wyczyscic i przesmarowac prowadniki, a jak nie to, to moze tloczek sie blokuje w zacisku i tez trzeba przeczyscic i przesmarowac. Moze tez byc przewod gietki specznialy w srodku i plyn nie chce powracac i blokuje. Po wymianie u mnie tez sie hamulce bardziej grzeja, ale to przez pierwszy okres raczej normalne. Ale nie moga sie tak grzac, zeby dym lecial!

A odpowietrzniki sa na klucz 11 :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma najprawdopodobniej zatarte prowadnice i zapowietrzony uklad. Ja wymienialem u siebie klocki i nic nie ruszalem zadnego przewodu ani nic i sie zapowietrzyly mimo to. Pamietaj ze jezeli masz ABS to odpowietrzanie musisz wykonywac na wlaczonym zaplonie zeby zaworki w pompie ABS'u sie otworzyly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wela156 mógłbyś dokładniej opisać sposób odpowietrzania dla B4 z ABS ? Prośbę kieruję również do innych użytkowników ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 stawiasz auto na kanale lub podjezdzie tak zeby było w poziomie

2 wchodzisz pod auto i odkrecasz prawy tył odpowietrznik a kolega pompuje tak długa az zacznie leciec sam plyn wtedy przytrzymuje wcisniety pedał a ty zakrecasz

3 nastepnie robisz ta z kolami: lewy tył prawy przód i lewy przód

4. PLINUJ PŁYNU W ZBIORNICZKU NIE MOZE SPASC PO NIZEJ MIN BO USZKODZISZ POMPE

5 po skonczonej pracy próba i jesli sie udało to piwko a jesli jeszcze cos nie tak to znaczy ze jeszcze jest powietrze w układzie i trzeba powtórzyc operacje

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólną zasadę odpowietrzania znam gdyż to nie pierwsze moje auto :cool:, chodzi mi bardziej o jakieś zalecenia co do obecności ABS-u typu odpowietrzanie na włączonym zapłonie :confused:. Czy to tylko tyczy się starszej generacji ABS :638:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ogólną zasadę odpowietrzania znam gdyż to nie pierwsze moje auto , chodzi mi bardziej o jakieś zalecenia co do obecności ABS-u typu odpowietrzanie na włączonym zapłonie

 

Ja u siebie tak robiłem na włączonym zapłonie ponieważ tak bardziej doświadczeni koledzy z forum radzą i wszystko jest ok. (b5 to moje pierwsze auto z ABS:wstyd:) a dalej postępuj tak jak ze "zwykłym" układem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega pompuje tak długa az zacznie lecieć sam płyn wtedy przytrzymuje wciśnięty pedał a ty zakrecasz

Kolega pompuje 2,3 razy przytrzymuje naciśnięty pedał a Ty odkręcasz na moment (jak odpowietrznik będzie odkręcony zbyt długo, to albo cofnie się płyn i wciągnie powietrze albo koledze wpadnie pedał i uszkodzicie pompę).

 

Tak jak napisał Mielke tą czynność należy powtarzać aż będzie czysty płyn bez pęcherzyków powietrza. Na odpowietrznik dobrze jest nałożyć przeźroczystą rurkę wtedy lepiej widać jakość płynu.

 

Czy to tylko tyczy się starszej generacji ABS .
nie nowszych też tylko ostrożnie z wciskaniem hamulca zbyt głęboko.

Wymieniałem ostatnio płyn w A3 z 2003 i podobnie hamulce po nagrzaniu lekko trzymały. Na drugi dzień odpowietrzyłem ponownie i problem znikł

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce odpowietrzaj na wlaczonym zaplonie zeby otworzyly sie zaworki w pompie ABS'u. Moge ci poradzic jak bedziesz odpowietrzal uklad to podczas odpowietrzania wez sloik, przezroczysty wezyk i zaloz go na odpowietrznik. Po co?? Po to ze w tym wezyku bedzie bardzo dokladnie widac bombelki powietrza (bez tego ciezko dojrzec malutkie bomble). I pamietaj tez zeby zaczynac odpowietrzanie od najdalej polozonego kola od pompy (prawe tylne kolo pozniej lewe tylne nastepnie prawe przednie i na koncu lewe przednie). Pilnuj rowniez poziomu plynu w zbiorniczku hamulcowym tak jak koledzy pisali bo inaczej biedy se narobisz i efekt bedzie calkowicie odwrotny od zamierzonego.

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi ;). Mam jeszcze jedno pytanko - będę zmieniał tarcze na wentylowane i zakupiłem już na szrocie szersze jarzma zacisku ale chciałbym zmienić smar w prowadnicach (pod tymi gumkami). Jaki smar będzie odpowiedni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam że taki w tubce (niebieski), a nie w sprayu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW-Passat B3 35i Wymiana hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności