Patrick Zgłoś #41 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Jak Ci nie grzeje ani dół ani góra to najlepiej zacznij od sprawdzenia włącznika i wtyczki pod fotelem czy ma styk dobry. Co do rozbiórki fotela, to prosta sprawa. Jak Go wyciągniesz to będziesz widział co i jak. Zaczynasz od demontażu plastików-obydwa mają po jednej śrubie z przodu, a reszta to zatrzaski. Oczywiście najpierw musisz odkręcić rączkę regulacji wysokości (torx), przydatne jest tez odkręcenie zapięcia pasa i ściągnięcie pokrętła regulacji oparcia-trzyma się na zatrzaskach-delikatnie bo kruche plastiki. Potem możesz odkręcić oparcie od siedziska. Ja nie odkręcałem, bo tylko dół rozbierałem i nie miałem takiej potrzeby. Tapicerka trzyma się na takich jakby tasiemkach plastikowych wszytych na jej brzegach-trzeba to podważyć i wywinąć na całej długości. Pod oparciem koniec siedziska ma swoją tasiemkę, a boki i przód to jeden kawałek, więc zaczynasz podważać z jednego końca i jedziesz dookoła. Potem zostaje już tylko wyciągnąć gąbkę z tapicerką z siedziska i rozdzielić tapicerkę od gąbki-to może być trochę problematyczne bo są tam zatrzaski i haczyki-ale to tez nie duży problem. Dla wygody możesz odczepić kable z spod siedziska-uzyskasz większe pole manewru. No to tyle co chodzi o siedzisko. Nie jest to trudne i w miarę roboty logicznie myśląc widać co trzeba zrobić. Co do oparcia, to w pasku nie rozbierałem, za to kiedyś w a6 rozbierałem, żeby właśnie poduchę wymienić i pamiętam, że też filozofii tam nie było. Podejrzewam, bo nie pamiętam teraz, że wszystko jest analogicznie do siedziska-tasiemki plastikowe odczepić na dole i zsunąć pokrowiec górą-chyba jeszcze tylko trzeba wyjąć plastiki od zagłówka. A poduchą się nie przejmuj-ona jest przykręcona do stelaża i nie musisz jej wogóle ruszać. Uważaj tylko na kable, aby ich nie uszkodzić. Edytowane 30 Grudnia 2012 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #42 Napisano 31 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki , biorę się za to w następny wekkend bo dziś przygotowanie do biby (sylwek) , później 4 nocki , ale zrobię foto story i zapodam tutaj . Pozdro Ps. Jeszcze jedno pytanie , vcds nie pokazuje żadnego błędu rozumiem że nie można tego sprawdzić kompem ? (Grzanie dup - fabryczne) Edytowane 31 Grudnia 2012 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #43 Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) Nie-fotele nie mają sterownika z którym można by się połączyć. W sumie to dziwne bo np. maty lusterek jak się spalą to błąd wywala na vagu. Jak się będziesz zabierał za rozbieranie foteli to upewnij się, że masz kombinerki z długim, cienkim noskiem-przydają się do odczepiania zaczepów, którymi tapicerka przypięta jest do gąbki: A ja wziąłem się za fotel pasażera, a kiedyś kierowcy z passata ojca (były anglik). Jak go tylko kupiłem to ogrzewanie działało-chwilę później już nie, czyli tak samo jak w przypadku mojego paska. Już zanim rozebrałem fotel, to wyczułem przez tapicerkę w którym miejscu jest mata wypalona. Za to, to co ujrzałem znów mnie zaskoczyło-spodziewałem się ujrzeć jednej wielkiej dziury jak u mnie, a zobaczyłem kilka mniejszych: Zabrałem się za naprawę-choć szczerze to nie bardzo byłem pewny czy uda mi się to naprawić. W tym elemencie maty kabelki idą w jednym pasku, szerokości ok centymetra jedne przy drugim. Rozprułem ile się dało matę, usunąłem część z uszkodzeniami i gdy uzyskałem po ok dwa centymetry dobrych przewodów z każdej strony to połączyłem je elastycznym miedzianym przewodem-oczywiście połączenia lutowałem, na to koszulka termokurczliwa i szmaciana taśma izolacyjna-taka jak fabryczne wiązki są izolowane. Następnie pokryłem cały naprawiany odcinek taśmą materiałową, a na to taśmą izolacyjną pvc. No i udało się-fotel znów grzeje. Nie wiem na jak długo starczy taka reanimacja i czy mata znów się nie przepali w innych miejscach, ale póki co działa i to mnie cieszy. Warto w każdym razie było spróbować to naprawić. Z tego co widzę to maty padają przeważnie na zewnętrznym boczku, bo według mojej teorii, wsiadając, mocno naciskamy na fotel w tym miejscu i po czasie cienkie druciki zaczynają się łamać. Wtedy zaczynają się robić zwarcia, iskrzenia, nadmierne grzanie w tych miejscach, aż dochodzi do spalenia obwodu, a wskutek wysokiej temperatury towarzyszącej temu zjawisku, wypaleniu ulega i tapicerka. W przypadku skóry, o wypalenie dziury na wylot jest dużo trudniej, aniżeli w przypadku innych materiałów-podejrzewam, że gdybyśmy z tatą mieli poszycia nie skórzane w naszych paskach, to dziury byłyby już na wylot. Edytowane 2 Stycznia 2013 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #44 Napisano 9 Stycznia 2013 Panowie nie działają oba fotele , prąd dochodzi do bezpiecznika , i jest w kostce do włącznika i regulacji ogrzewania foteli . Po włączeniu świateł jest podświetlony , kostka która wychodzi z podłogi - 0 prądu , siedzenie rozebrane maty jak nowe . Czy jest jeszcze coś po między włącznikiem i kostką ? czy może włączniki padły (oba) . Przydał by się jakiś schemat albo coś , pomocy bo auto rozgrzebane , z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #45 Napisano 9 Stycznia 2013 sprawdz dokładnie maty czy nie przerwane szczególnie na siedzisku w czesci tylnej siedzenia sa małe czujniki u mnie w tym miejscu były rozerwane prąd był też w kostce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #46 Napisano 9 Stycznia 2013 (edytowane) sprawdz dokładnie maty czy nie przerwane szczególnie na siedzisku w czesci tylnej siedzenia sa małe czujniki u mnie w tym miejscu były rozerwane prąd był też w kostce No właśnie maty , te czujniczki chyba ok 95% , ale właśnie nie mam prądu w tej kostce , tak jak by prąd nie wychodził od włącznika . Czy jest coś jeszcze między włącznikem a kostką w podłodze ? Znalazłem na innym forum coś takiego - cytat: Uszkodzenie polegało na tym, że uszkodzone były w obydwóch sterownikach tranzystory sterujące przekaźnikami załączającymi napięcie do grzałek foteli, prawdopodobnie na skutek błędnego podłączenia akumulatora (zła biegunowość). Czy te sterowniki to nie przypadkiem włączniki i regulacja temp grzania foteli ? bo jeżeli tak to po wymianie prąd powinien dotrzeć do tej j....j kostki wychodzącej z podłogi Edytowane 9 Stycznia 2013 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #47 Napisano 10 Stycznia 2013 koledzy mógłby ktoś zrobić zdjęcia miejsc w których maty są przyszyte to obić foteli. chce przełożyć same maty do innych foteli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #48 Napisano 11 Stycznia 2013 (edytowane) koledzy mógłby ktoś zrobić zdjęcia miejsc w których maty są przyszyte to obić foteli. chce przełożyć same maty do innych foteli. Nie mam fotek ale oryginalna mata na siedzisku jest przyszyta do obicia w kształcie kwadratu (na środku) , i przyklejona do boczków taka kwadratowa podpaska ze skrzydełkami , co do oparcia to nie wiem bo nie rozbierałem. Co do moich problemów ... dalej nie rozwiązane, szukam na innych forach bo tu cisza i tyle w temacie Edytowane 11 Stycznia 2013 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #49 Napisano 11 Stycznia 2013 kolego między włącznikiem tym obok radia a kostka do fotela nie ma nic, powinien być jednolity przewód. u mnie w podpisie sobie zobacz jest cos z dokładania podgrzewanych foteli. a do włącznika ci napięcie dochodzi??? bezpiecznik caly??? 44 chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #50 Napisano 11 Stycznia 2013 kolego między włącznikiem tym obok radia a kostka do fotela nie ma nic, powinien być jednolity przewód. u mnie w podpisie sobie zobacz jest cos z dokładania podgrzewanych foteli. a do włącznika ci napięcie dochodzi??? bezpiecznik caly??? 44 chyba Dochodzi , bezp cały a pradu w kostce brak . Dowiedziałem się że u mnie przekaźnik jest zintegrowany z włącznikiem , szukam dobrego na podmiankę ... będę pisał co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #51 Napisano 11 Stycznia 2013 To jest możliwe że są zepsute, więc pewnie warto by podmienić. Sprawdziłbym też czy jest przejście na kablach od wtyczki do wtyczki-może auto było zalane i kable się posypały pod dywanem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #52 Napisano 23 Stycznia 2013 To jest możliwe że są zepsute, więc pewnie warto by podmienić. Sprawdziłbym też czy jest przejście na kablach od wtyczki do wtyczki-może auto było zalane i kable się posypały pod dywanem. Panowie , okazało się że mam do wymiany włączniki , po podmiance fotele ożyły i grzeją jak miło , prąd dochodził włączniki były podświetlone ale już nie wychodził do foteli , w necie znalazłem info że czasami tak się może stać jak ktoś źle podłączy aku. Sprawdzajcie przekaźniki pod fotelami lub jak u mnie zintegrowane z włącznikami , ja po prostu nie potrzebnie rozebrałem jeden fotel . Ps. Patryk dzięki za foty były pomocne (jak dobrać się do fotela) Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiak109 Zgłoś #53 Napisano 19 Marca 2013 Witam Panowie, u mnie w samochodzie, oryginalnie nie było skóry, ale poprzedni właściciel ją wsadził. Przez to nie mam podgrzewania foteli. Kable nie sa wyprowadzone, ale sądzę, że możliwe jest zrobienie tego jak w BMW po prostu podrowadzę 12V na kostę podgrzewania foteli (zieloną), ale mam jeszcze pytanie po co jest czerwona? Ma ona tylko 1 szeroki Pin. Zółta wiem od poduszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #54 Napisano 19 Marca 2013 Witam Panowie, u mnie w samochodzie, oryginalnie nie było skóry, ale poprzedni właściciel ją wsadził. Przez to nie mam podgrzewania foteli. Kable nie sa wyprowadzone, ale sądzę, że możliwe jest zrobienie tego jak w BMW po prostu podrowadzę 12V na kostę podgrzewania foteli (zieloną), ale mam jeszcze pytanie po co jest czerwona? Ma ona tylko 1 szeroki Pin. Zółta wiem od poduszek. [ATTACH=CONFIG]99160[/ATTACH] ta zielona jest podłączenia masy do poduszki powietrznej też ją miałem u siebie w starszych fotelach kolego. Jeżeli chcesz zrobić podgrzewanie to zrób jak się należy łącznie z włącznikami w konsoli byś nie popalił mat w fotelach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiak109 Zgłoś #55 Napisano 19 Marca 2013 Zielona podłączednie masy? Nie wydaje mi się coś, to czemu wtyczki od przełączników w konsoli też są zielone? Ok ale żeby tak zrobic potrzebuję wiązkę oryginalną, której nie mam i nie da rady zdobyć. Bo przełączniki kupi na allegro bez problemu. A jeśli bym z głową grzał fotele to nie popalę mat. Tak samo jak podgrzewanie lusterek włączam tylko na 5 minut aby nie popalić wkładów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek2004 Zgłoś #56 Napisano 19 Marca 2013 Zielona jest do grzania foteli wlasnie. Zolta jest od poduszek. Czerwona sterowanie elektryczne fotelem. Powinny byc 2 piny. Wiazke mozna zrobic samemu i bedzie jak w oryginale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiak109 Zgłoś #57 Napisano 19 Marca 2013 Widzę, że kolega zaczyna mówić tak ja ja myślałem wystarczy odpowiednio kabelki lutować. W fotelu mam 4 piny 2duże 2male, w oryginalnym przełączniku mamy 6pinów tylko teraz pytanie jak to połączyć wszystko. Ułożenie kabli to nie problem ale odpowiednie połączenie to wyższa szkoła jazdy ---------- Dodano o 16:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:58 ---------- Logicznie myśląć do przełącznika podchodzi 1-masa 2-plus 3-kabel od podświetlenia 3-6 to pewnie sterowanie graniem, Czy wszystkie piny łączą się z pinami w przełączniku na konsoli głównej? Pytam się dlatego że bym zaczął już ciągnąć kable. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek2004 Zgłoś #58 Napisano 19 Marca 2013 Jestem teraz troche unieruchomiony i nie mam jak zajrzec do kompa po schematy. Do siedzen idzie po 4 przewody od wlacznikow: 2x1,5mm^2 i 2x0,5mm. Do wlacznikow ciagniesz chyba 1,5mm od bezpiecznika nr 44 i taki sam masowy spod kolumny kierowniczej. Podswietlenie przyciskow z najblizszego wlacznika. Nie pamietam czy nie bylo jeszcze jednego plusa po zaplonie (pisze z pamieci). Warto pociagnac razem z nimi po 2x2,5 do kazdego z siedzen aby odpalic regulacje elektryczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiak109 Zgłoś #59 Napisano 19 Marca 2013 a po co przewód spod kolumny kierowniczej? U mnie nie ma regulacji elektrycznej, nie mam tych przełączników, mam wajchę góra dół i rączkę przód tył oraz pokrętła na placy i część lędzwiową. (w czerwonej kosce mam tylko 1 PIN) ---------- Dodano o 16:28 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:23 ---------- sprawdziłem przed chwilą bezpiecznik 44 to wlaśnie podgrzewane fotele, ok kabel od bezpiecznika do konsoli do przełącznika, ale mamy jeszcze drugi koniec bezpiecznika ten od plusa od akumulatora tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek2004 Zgłoś #60 Napisano 19 Marca 2013 Spod kolumny bierzesz mase. Do bezp 44 leci plus po stacyjce - o ile dobrze pamietam terminal 30. To dziwne, ze jest czerwona kostka jesli nie masz el. regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach