Skocz do zawartości
ubiquitin

uszczelka pod głowicą a rozrząd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, w warsztacie gdzie robię wszystkie bieżące naprawy powiedziano mi, że przy ponownym zakładaniu głowicy należy wymienić rozrząd i to najlepiej kompletny, co niestety mocno winduje cenę całej operacji. Jestem w tej chwili w połowie przebiegu do następnej (planowej) zmiany rozrządu - jako, że rocznie robię nieduże przebiegi(ok 15kkm) pojeździłbym jeszcze 2 lata.

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś w połowie przebiegu, to spokojnie zakładaj stary pasek i nie pakuj się w koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zakładaj stary. Warsztat chce zarobić więcej za tą samą prace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jackrally, darekj61 dzięki za radę, obdzwoniłem jeszcze 3 mechaników i żaden obligatoryjnie nie zalecał zmiany rozrządu. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wymienianą uszczelkę ale mechanik nawet nie wspominał o wymianie rozrządu. Myślę tak jak kolega, że warsztat chce więcej zarobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą w ASO (jeszcze nie za moich czasów) i od razu zmienili pasek rozrządu, ale bez napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima18, a jaki "przebieg" miał ten pasek rozrządu, spotkałem też na tym forum opinię, że jak pasek ma więcej niż 1/3 przebiegu do wymiany, to należy go zmienić, a jak sytuacja wygląda z rolkami?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41856

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam druki z ASO i sytuacja wygląda następująco:

- 181 kkm wymieniany pasek rozrządu z napinaczem i rolką

- 221 kkm zdejmowana głowica i wymieniony pasek rozrządu.

To prawie 1/2 przebiegu do wymiany przejechane, a więc jak piszesz temu został wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima18, dzięki za odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jak padła uszczelka pod głowicą to zaczęło puszczać olej na pasek i dlatego został wymieniomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...mój pasiorek jest już po operacji...oprócz uszczelki wyszło jeszcze parę innych rzeczy (pierścionki na dwóch cylindrach, panewki, przeciekająca pokrywka zaworów), trwało to trochę i kosztowało ale jest wszystko cacy. (jeżeli ktoś potrzebuje namiary na naprawdę porządnego mechanika - pytać na privie). Generalnie okazało się, że kupiłem auto ze zrobioną "na sprzedaż" uszczelką, i przejeździłem ze stopniowo narastającym problemem około półtorej roku. Objawy stopniowo narastały i pojawiały się kolejne - zaczęło się kilka miesięcy po kupnie od przelewania lub jak to inni nazywają "kamyczków" w układzie chłodzenia, potem stopniowo zaczął ubywać płyn chłodniczy (na początku w niewielkich ilościach), ciśnienie w układzie nieco też wzrosło ale węże ciągle można było uginać, na końcu (około 3-4 miesięcy temu) osad w zbiorniczku wyrównawczym i już duże ubytki płynu chłodniczego przesądziły o naprawie. Dodam że przez cały okres eksploatacji nie było dodatkowych objawów charakterystycznych typu dymienie na biało czy spadek mocy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie jest tak że jak jesteś w połowie to pasek powinno się wymienić(sam pasek) dlatego że przy zdejmowaniu może się zarysować np śrubokrętem (różnie mechanicy robią) a nowy pasek to nowy pasek- rolki mogo śmiało zostać a nawet można śmignąć z powodzeniem 15000- 20000 km więcej na rozrządzie

 

---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:30 ----------

 

mogą- oczywiście he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do demontażu głowicy należy zdemontować rozrząd, ale to nie jest nawet połowa pracy którą trzeba wykonać, więc jak trafisz na normalnego mechanika, to skasuje tylko za naprawę głowicy, a rozrząd złoży na nowych częściach przy okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności