ubiquitin Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2009 Witam, czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, w warsztacie gdzie robię wszystkie bieżące naprawy powiedziano mi, że przy ponownym zakładaniu głowicy należy wymienić rozrząd i to najlepiej kompletny, co niestety mocno winduje cenę całej operacji. Jestem w tej chwili w połowie przebiegu do następnej (planowej) zmiany rozrządu - jako, że rocznie robię nieduże przebiegi(ok 15kkm) pojeździłbym jeszcze 2 lata. Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2009 Jeśli jesteś w połowie przebiegu, to spokojnie zakładaj stary pasek i nie pakuj się w koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2009 Dokładnie, zakładaj stary. Warsztat chce zarobić więcej za tą samą prace. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ubiquitin Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2009 jackrally, darekj61 dzięki za radę, obdzwoniłem jeszcze 3 mechaników i żaden obligatoryjnie nie zalecał zmiany rozrządu. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdmario Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2009 Miałem wymienianą uszczelkę ale mechanik nawet nie wspominał o wymianie rozrządu. Myślę tak jak kolega, że warsztat chce więcej zarobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #6 Napisano 9 Lipca 2009 Miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą w ASO (jeszcze nie za moich czasów) i od razu zmienili pasek rozrządu, ale bez napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ubiquitin Zgłoś #7 Napisano 9 Lipca 2009 zima18, a jaki "przebieg" miał ten pasek rozrządu, spotkałem też na tym forum opinię, że jak pasek ma więcej niż 1/3 przebiegu do wymiany, to należy go zmienić, a jak sytuacja wygląda z rolkami? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41856 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2009 Mam druki z ASO i sytuacja wygląda następująco: - 181 kkm wymieniany pasek rozrządu z napinaczem i rolką - 221 kkm zdejmowana głowica i wymieniony pasek rozrządu. To prawie 1/2 przebiegu do wymiany przejechane, a więc jak piszesz temu został wymieniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ubiquitin Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2009 zima18, dzięki za odpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2009 Może jak padła uszczelka pod głowicą to zaczęło puszczać olej na pasek i dlatego został wymieniomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ubiquitin Zgłoś #11 Napisano 20 Sierpnia 2009 ...mój pasiorek jest już po operacji...oprócz uszczelki wyszło jeszcze parę innych rzeczy (pierścionki na dwóch cylindrach, panewki, przeciekająca pokrywka zaworów), trwało to trochę i kosztowało ale jest wszystko cacy. (jeżeli ktoś potrzebuje namiary na naprawdę porządnego mechanika - pytać na privie). Generalnie okazało się, że kupiłem auto ze zrobioną "na sprzedaż" uszczelką, i przejeździłem ze stopniowo narastającym problemem około półtorej roku. Objawy stopniowo narastały i pojawiały się kolejne - zaczęło się kilka miesięcy po kupnie od przelewania lub jak to inni nazywają "kamyczków" w układzie chłodzenia, potem stopniowo zaczął ubywać płyn chłodniczy (na początku w niewielkich ilościach), ciśnienie w układzie nieco też wzrosło ale węże ciągle można było uginać, na końcu (około 3-4 miesięcy temu) osad w zbiorniczku wyrównawczym i już duże ubytki płynu chłodniczego przesądziły o naprawie. Dodam że przez cały okres eksploatacji nie było dodatkowych objawów charakterystycznych typu dymienie na biało czy spadek mocy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #12 Napisano 20 Sierpnia 2009 w zasadzie jest tak że jak jesteś w połowie to pasek powinno się wymienić(sam pasek) dlatego że przy zdejmowaniu może się zarysować np śrubokrętem (różnie mechanicy robią) a nowy pasek to nowy pasek- rolki mogo śmiało zostać a nawet można śmignąć z powodzeniem 15000- 20000 km więcej na rozrządzie ---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:30 ---------- mogą- oczywiście he he Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2016 Do demontażu głowicy należy zdemontować rozrząd, ale to nie jest nawet połowa pracy którą trzeba wykonać, więc jak trafisz na normalnego mechanika, to skasuje tylko za naprawę głowicy, a rozrząd złoży na nowych częściach przy okazji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach