vrl Zgłoś #1 Napisano 6 Lipca 2009 Tak jak w temacie. Mam na oku ten szyberdach: http://www.allegro.pl/item671437086_szyberdach_szklany_vw_passat_b2.html Warto montować tylko uchylny czy lepiej rozejrzeć sie za czymś również odsuwanym? Może ktoś ma do sprzedania taki co się również rozsuwa. Czy ten egzemplarz jest w miare okazją cenową czy to normalka? Z góry dziękuje za opinie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2009 A masz dziurę w dachu czy chcesz wycinać? Jak to drugie to ja bym sobie darował. Nigdy nie będzie tak jak powinno. A jak masz dziurę, to lepiej szukać odsuwanego, pamiętam że w B2 mieliśmy uchylno/odsuwany dach na korbkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szary_misiek Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2009 Generalnie z szyberdachami jeśli nie masz fabrycznego miejsca będziesz miał duży problem. Z takim jak w tej aukcji roboty będzie mniej bo wystarczy tylko dziura. Jak byś chciał odsuwany to już zabawy dużo więcej, podsufitka jest inna i są odpływy jeszcze. Tutaj masz schemat osuwano-uchylanego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #4 Napisano 7 Lipca 2009 Nie wiem jak uchylno - przesuwny, ale sam uchylny mi przeciekał w narożnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepito82 Zgłoś #5 Napisano 11 Lipca 2009 Przed moim obecnym paskiem miałem 2 golfy: jedynka i dwójka. W obydwu były zakładane niefabryczne szyberdachy i obydwa przeciekały. Robiłem różne zabiegi uszczelniania, dokręcania ale zawsze po dużym deszczu kapało na głowę. W obecnym aucie nie mam szyberdachu i gdy będę zmieniał też będę szukał auta bez. W tak starych autach niestety są problemy z przeciekaniem, opinia moja i wielu znajomych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #6 Napisano 11 Lipca 2009 W obydwu były zakładane niefabryczne szyberdachy i obydwa przeciekały Nie jestem pewien, ale u mnie w B2 był chyba fabryczny, ale też przeciekał po większych opadach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bamber Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2009 Jest to mój pierwszy post na tym forum więc przedewszystkim witam wszystkich. Zabrałem się za remont odziedziczonego Passata B2 rocznik 82. Rzecz dotyczy szyber dachu więc podpinam się tutaj. Obecnie jest on zesputy (nie otwiera się) i cieknie. Zdemontowałem dach i znalazłem przyczyne usterki (pogięta linka i zniszczona uszczelka). I tu mam kilka pytań: 1.Czy można gdzieś kupić nową uszczelkę lub zastąpić ją jakąś inną pasującą niekoniecznie do passata 2.Czy można gdzieś kupić pozostałe elementy które muszę wymienić (na zamieszczonym zdjęciu 3.Widzę że problem cieknięcia jest dość powszechny. Czy przy okazji naprawy można jakoś usprawnić i zabezpieczyć dach przed tymi mankamentami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #8 Napisano 5 Sierpnia 2009 3.Widzę że problem cieknięcia jest dość powszechny. Czy przy okazji naprawy można jakoś usprawnić i zabezpieczyć dach przed tymi mankamentami? W niektórych przypadkach przy prowadnicach były rynny odprowadzające wodę. Czasem się zatykały różnymi śmieciami i dlatego ciekł szyber. U mnie tych rynien nie było, a dodatkowo miałem już starą uszczelkę i najczęściej przeciekało w narożnikach i czasem przy zawiasach. Podobno można kupić nową uszczelkę, ale nie przerabiałem tego tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bamber Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2009 Na jednym z zagranicznych blogów udało mi się wyszukać informację, że szyberdach w VW Corrado miał podobno taką samą konstrukcję. Czy myślicie, że to może być dobry trop zwłaszcza jeżeli chodzi o uszczelkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2009 A corrado ma taki jak w pasku, nie wiem czy to do dobry trop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #11 Napisano 5 Sierpnia 2009 Jak już szukasz szyberdachu fabrycznego to podpowiem Ci że do passatów pasuja szyberdachy od Audi 80 B2 i od VW Polo.Ale z polówki jest tylko wsuwany,niema opcji uchylania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poloj88 Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2009 Szczerze mówiąc miałem w swoim pasku zakładany ,nioryginalny szyberdach i nie polecam.Non stop od poczatku było cos nie tak.To uszczelki od szybru,to jakieś śruby.Tylko troche popadało i od razu w aucie było mokro jak na basenie.Ciągłe zdejmowanie i uszczelnianie na krótki okres czasu nic nie dawało.Druga sprawa że w warsztacie słobo mi to zrobili i wydaje mi sie że przy wycinaniu otworu wygieli mi lekko dach.Nie mówie o tym że przez te zacieki 3 razy podsufitke wyjmowałem a jest troche z tym zabawy.Jesli nie masz szybru ,to zostaw tak jak jest.Tylko uchylany dużo nie daje musi byc rozsuwany a to spora przeróbka.Tak jak przedmówca mówi z tego co sie orientuje to z Audi B2 pasują ale rzeczywiście ciezko znależć rozsuwany.To jest auto klasyczne i z nie oryginlany,m szyberdachem nie ma tej urody.Ja osobiście mega żałowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2009 mam uszczelke do fabrycznego szybera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bamber Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2009 Nikkus jakiś czas temu dostałeś odemnie na priva wiadomość w sprawie tej uszczelki.Czy to nadal aktualne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2009 no zalega gdzies ten szyber... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość alfonsik Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2009 witam potrzebuje kupić same obicie, podsufitkę na szyber dach. da się to jeszcze gdzieś kupić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 28 Listopada 2009 na złomie tylko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BALON Zgłoś #18 Napisano 12 Sierpnia 2010 czy w b2 były szklane szyberdachy orginalne ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #19 Napisano 13 Sierpnia 2010 czy w b2 były szklane szyberdachy orginalne ! Miałem uchylny szklany i myślałem, że to oryginał. Ale potem zobaczyłem w innym B2 kombi szyber metalowy (w każdym razie nie szklany tylko w kolorze nadwozia) i był lepiej wykończony. Poza tym miał rurki odprowadzające wodę do słupków (w moim tego nie było i woda lubiła sobie chlupnąć do środka po deszczu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EaserVW Zgłoś #20 Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam, podepnę się pod temat i ja, bo akurat sporo nad tym ostatnio myślę. Robię kompletny remont b2, w zasadzie składam auto od podstaw, na nowej budzie, zawieszeniu, etc. Ponieważ autko chcę mieć spersonalizowane i dopieszczone postanowiłem zainwestować w szyber. Mój poprzedni wóz (b3 variant) miał ori szyber elektryczny i służył prawie bezawaryjnie z 5 lat. Potem ułamało się coś w jednej z prowadnic i naprawa kosztowała wór pieniędzy. Niedługo po tym szyber zaczął przeciekać przy większych deszczach i problem rozwiązałem sprzedając autko. Ale wciąż kusi mnie "dziura w dachu".. i kusi na tyle skutecznie, że nie chcę w moim b2 montować zwykłego szybru ale materiałowy, na cały dach. Przepatrzyłem dokładnie wszystkie auta, w których taki dach był montowany, m.in. twingo, fiestę, polo ale najbardziej spektakularny, porządny i przede wszystkim pasujący do dachu b2 jest szyber z e36 compact. Jako że mogę "pobawić się" takim dachem i przypatrzeć się jak jest zbudowany i zamocowany jestem w stanie stwierdzić że to dużo roboty, ale da się zamontować w b2 w sposób conajmniej estetyczny. Koszt takiego szybra to ok. 700zł+ robocizna. Montaż możliwy tylko przy kupnie całego dachu i używania elementów z bmw, oczywiście dach trzeba dookoła wzmacniać, jest z tym sporo zabawy. Dodatkowo wypuścić trzeba (aż) 4 wężyki odprowadzające wodę i rozwiązać problem podsufitki. Do tego pozostaje ponowne obszycie szybru odpowiednią tkaniną i jej impregnacja, ale to na szarym końcu. Jak się za to wezmę- coś dopiszę. No cóż- jak działać, to po całości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach