Skocz do zawartości
Blop

Wentylator klimy 2 biegi?

Rekomendowane odpowiedzi

@up , ja tez mam to samo , jak jest cieplej 2gi bieg sie zalacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]85971[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85971[/ATTACH]

Witam

 

Mam pytanie, może gdzieś była odpowiedź ale nie moge znaleźć. Jak działa opornica? Najlepiej schemat elektryczny. Konkretnie chodzi mi skąd dostaje sygnał o tym, że ma załączyć drugi bieg? Czy wentylator może chodzić jak klima jest włączona na ECO?

 

Nie jestem pewien ale na schemacie widzę termo switch, który podaje masę na przekaźnik odpowiedniej prędkości. Pierwsza prędkość jest realizowana przez opornik a druga bezpośrednio z przekaźnika bez opornika. Wentylator klimy może pracować w trybie ECO jako wspomagający wisco wentylator.

wentylator.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już prawie wszystko jasne. Schemat bardzo pomocny chociaż przydał by się w lepszej jakości.U mnie wentylator chodził cały czas (załączał się po odpaleniu silnika), najpierw chwile na pierwszym biegu potem na drugim. Powodem najprawdopodobniej był czujnik temperatury (na dole chłodnicy - nie mylić z czujnikiem do ECU i zegarów). Prawdopodobnie ten termo switch ze schematu. Postanowiłem opisać jak działa bo może komuś się to przyda:

Jest do czujnik który zwiera piny po przekontnej (pierwszy bieg około 90 - 95 stopni, drugi ponad 95). Niezależnie czy klima jest włączona, jak temperatura jest za wysoka to załącza sie wentylator.

U mnie ktoś po prostu wsadził zły czujnik czyli ten co mierzy temperaturę (zielony), ma on cały czas jakąś rezystancję miedzy pinami więc wentylator chodził cały czas. Powinien być niebieski.

Podsumowując jak wentylator chodzi cały czas (tryb ECO):

- wysoka temperatura na zewnątrz może być powodem

- sprawdzić przekaźniki czy nie są sklejone

- odpiąć opisaną kostkę (4 piny - w 1,9 AHU jest w okolicach dolnego wlotu do chłodnicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A czym się różni opornica z trzema przyłączami od dwóch? Muszę ja wymienić, a nie wiem która będzie pasować. Wydaje mi się, że ta z dwoma będzie tylko wspomagać wentylator chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci kombinować ? Wiadomo, że jak włozysz inną niż powinna być to jakaś funkcja nie będzie działać. Żeby chociaż te 2 przyłączowe rozdawali za darmo, ale szczerrze wątpię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że nie dobierałem się do niej :) A na necie widzę, że są dwa rodzaje. Spróbuje dziś looknąć co tam jest. Po przebadaniu tematów, wydaje mi się, że będzie ta z 3 przyłączami

 

 

 

edit:

Jeszcze jedno, zastanawia mnie skoro napięcie na wtyczce jest 4,2V (podobno I bieg) po włączeniu klimatyzacji, a 12V z hakiem gdy włącza się II bieg, to może jest słabe połączenie z opornicą? Może przeczyszczę styki lub coś podobnego. Chyba, że uszkodzenie opornicy jest jednoznaczne - brak napięcia po niej.

Edytowane przez Poochini
wnioski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie działa mi 2 bieg wentylatora klimy ale zmierzyłem napięcie na wtyczce po załączeniu klimy i od razu jest prawie 14V. A nie słychać że fan zaiwaniał.

 

60108d36f42b60a0med.jpg

 

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie nie działa mi 2 bieg wentylatora klimy ale zmierzyłem napięcie na wtyczce po załączeniu klimy i od razu jest prawie 14V. A nie słychać że fan zaiwaniał.

 

60108d36f42b60a0med.jpg

 

 

 

Witam!

Rozwiązałeś ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie właśnie cały czas klima chodzi. Ale nie wiem jak to sprawdzic. Wiem że przed wymiana szczotek w wentylatorze na pewno chodził drugi bieg. Ale później wymieniałem kompresor i osuszacz więc może ciśnienie az tak nie wzrasta żeby załączał się 2bieg. Ale pewny nie jestem niech wypowie się ktoś mądrzejszy jak sprawdzić 2 bieg wentylatora na sucho

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod lewa podłużnicą jest rezystor od biegów tego wentylatora sprawdził bym jego działanie a jak wszystko ok to na ktorko przez niego podłączyć ale nie jestem pewien metody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przedstawię jak w szybki sposób sprawdzić czy działa wam 2 bieg wentylatora.

 

INSTRUKCJA:

 

1. Sprawdzamy czy po załączeniu klimatyzacji odpala się 1 bieg wentylatora, jeżeli tak to posłuchajmy go przez chwilę jak chodzi. ( jeżeli nie to dzięki tej metodzie odpalicie od razu 2 bieg wentylatora).

 

2. Na wyłączonym zapłonie odpinamy czerwoną kostkę (która znajduje się pod osłoną obok zbiorniczka płynu wspomagania)

 

879ea891c958b246med.jpg

 

3. Gdy mamy odpiętą wtyczkę (jest to wtyczka od presostatu-czujnika ciśnienia klimatyzacji) mostkujemy piny 1 i 2 tak jak na zdjęciu niżej. (da nam to, że czujnik pozwoli załączyć kompresor)

 

c73929ed74f8e955med.jpg

 

4. Jeżeli mamy mostek na pinach 1 i 2 to odpalamy samochód załączy nam się kompresor i 1 bieg wentylatora.

 

5. Teraz aby sprawdzić czy 2 bieg wentylatora nam działa mostkujemy pin 3 i 4 tak jak opisane na zdjęciu. Oczywiście samochód odpalony i klimatyzacja również. Mostkując to oraz rozłączając możemy zauważyć, że wentylator chodzi szybciej (jak odkurzacz - z mostkiem) lub wolniej (bez mostka).

 

W ten sposób sprawdzimy cały układ elektryczny sterownia 2 biegiem wentylatora, jeżeli przy wysokich temperaturach nie włącza wam się 2 bieg wentylatora klimatyzacji to winny tu będzie właśnie presostat - czujnik ciśnienia klimatyzacji.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po wymianie wentylatora na nowy (Hella) zauważyłem że po włączeniu klimy od razu załanczają się wysokie obroty czyli jakbyb 2 bieg. Moje pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce wentylatora  podczas 1 biegu A jakie podczas 2 . Może to ktoś zmierzyć.  Może to było przyczyną uszkodzenie starego wentylatora który załapywaĺ tylko po uderzeniu i kręcil się powoli. I co może być przyczyną od razu wysokich obrotów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku masz porady innych użytkowników forum dotyczące problemu związanego z pracą wentylatorów i nie tylko..Przyczyn może być kilka ,znajdź właściwą.

Wentylator klimy diagnoza i porady.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem napięcie na wtyczce wentylatora miernikiem i wyszło mi że przy włączeniu  klimy od razu podaje napięcie  14,2 V czyli jak myślę 2 bieg . Wątki śledziłem ale nie za bardzo mogłem znaleźć odpowiedź! I  je dopasować Mozliwe ze bedzie to ta opornica i moje jest pytanie czy do wszystkich  b5 fl są one takie same czy zaleza od silnika jaki w ogóle ma ona numer i gdzie ją można w ogóle  dostać ?

 

 

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności