Skocz do zawartości
Barth

Pomysł na twarde zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w dwie osoby, czuć każde łączenie asfaltu każdą dziurę a nie jest zbyt pewnie w zakrętach, natomiast jak jechałem w 4 osoby + ok 80kg bagażu, pełen komfort płynnie i stabilnie. Może mam inne przyzwyczajenia, bo przesiadłem się z -niezależnego tyłu- a tu belka jednak robi sowją różnice. Brat miał 1.8T i tam był tapczan-bujak, a tu wydaje mi się twardsze niż w subaru. Czy wasze kombiki też tak mają, czy może coś jest już wybite?

 

---------- Post added at 00:52 ---------- Previous post was at 00:44 ----------

 

haha, wystarczy poszperać-jak się ma cierpliwość :cool i roszyfrowałem kody z wlepki, no i mam: 1BE = sports suspension/shock absorption, a co najlepsze jak dałem na tłumaczenie na język polski wyszło, że: 1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie- i któremu tu wierzyć? Ja jednak bardziej ufam angielskiej wersji-lepiej sprawdzić obie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co najlepsze jak dałem na tłumaczenie na język polski wyszło, że: 1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie- i któremu tu wierzyć?

Ne wiem gdzie to tłumaczyłeś ale ja mam tłumaczenie tego kodu jako - zawieszenie sportowe.

EDIT//

Tak wygląda opis kodów w tłumaczeniu na nasze.

kody.png

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z bardzo poważnej strony

http://www.audiklub.org/wyposazenie.html

 

Na tej stronce jest wiele błędów, a część kodów nie jest przetłumaczona.

Ale na początek dla nie znających angielskiego powinna wystarczyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do błędnego uczenia się jak najbardziej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pieroluca, to chyba mamy podobny przypadek w AVF. U mnie na oponach 205/55/16 jest podobnie - duża różnica jeżeli auto z kierowcą lub z 4-ma osobami. Ale u mnie na wlepie jest 1BA czyli standardowe zawieszenie no i na sprężynach prawidłowe oznaczenia (sprawdziłem czy przypadkiem nie na były wymieniane na inne).

 

Na trasie jeździ się idealnie, jedyne w mieście na dziurawych drogach trochę twardo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna pogorszenia komfortu moga byc tez zuzyte sprezyny .

Po jakims czasie kazda sprezyna traci swoje pierwotne wlasciwosci i osiada co powduje zmiane charakterystyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyna pogorszenia komfortu moga byc tez zuzyte sprezyny .

Po jakims czasie kazda sprezyna traci swoje pierwotne wlasciwosci i osiada co powduje zmiane charakterystyki

Mozliwe tylko,ze wtedy samochod poszedl by chyba w dol-tak mi sie wydaje.Ja mam ten sam problem i doszedlem do wniosku,ze u mnie przyczyna jest maglownica.Wszystko w zawieszeniu wymienione a dalej lipa.Nawet jak jade po popekanym asfalcie z mala predkoscia to az mi sie lusterko trzesie.Jednym slowem lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmeczone sprezyny ida kilkanascie milimetrow w dol ale tego nie jestes wstanie zauwazyc jesli nie dokonales precyzyjnych pomiarow.

Maglownica nie ma wplywu na komfort resorowania bo nie przenosi drgan na nadwozie a jedynie na kolumne kierownicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maglownica nie ma wplywu na komfort resorowania bo nie przenosi drgan na nadwozie a jedynie na kolumne kierownicy .
W moim przypadku ma niestety-wlasciwie to jest takie zludzenie zlego komfortu.Kazdy brak komfortu interpretuje inaczej u mnie jest taki luz na maglownicy ,ze po przejechaniu po bruku wszystko grzechocze lacznie z kolumna kierownicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich mam problem a raczej jest to denerwujące 
Mam passat b5 fl sedan i zawieszenie jest tward,  jest u mnie czuć każdą dziurę itd.
Opony mają 2,2 bara przód, tył 
Moim zdaniem wielowachacz powinien być komfortowy  a tu takie jaja

Nie jeżdżę dużo na trasie jest to bardzo irytujące da się coś z tym zrobić? Czy po prostu passat ma takie zawieszenie , dzięki liczę na pomoc 

Byłem na przegląd i wszystko jest niby w normie itd... 
Zauważyłem jedynie,ze tył niżej siedzi opony 16

Edytowane przez Ne3kk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spójrz jakie masz zamontowane sprezyny i amortyzatory. Passaty w serii sa komfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód jst wysoko, a tył nisko mi siedzi na 16

Dziwne bo kązdy pisze,ze passat są twardę szczególnie na studzienkach 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nierówno stoi to juz wiadomo, ze jest cos nie tak. Wszystkich nie znam, dla mnie seryjne zawieszenje jest komfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem czasu,ale auto sie zachowuje jak taczka na dziurach tlucze się i jest twardo , nw co robić juz auto za 3tys jest lepsze niz ten passat ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pora na remont zawszenia?  

Nie zdziwiłbym się gdyby część elementów pamiętała jeszcze fabrykę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czego przyczyna może być jak tylne zawieszenie jest głośne w kombi? Nie ma nigdzie luzów ale w dni suche/słoneczne mój pasek z tyłu tłucze się niemiłosiernie głośno. Wymieniłem amory na nowe Sachsa + poduszki + odboje, sprężyny nie są pęknięte. Te tuleje belki nie są spękane ale są jeszcze fabryczne nigdy nie zmieniane tak samo te poduszki sprężyn. Może w dni suche te tuleje tylnej belki twardnieją i tak się to tłucze? W dni deszczowe gdy jest wysoka wilgotność jest błoga cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie do szanownego grona.2 tygodnie wymieniłem cały nowy wielowahacz z końcówkami drążków,gumami pod stabilizator wszystko FEBI no i nowe drążki TRW.Po wymianie autko chodzi super jak nigdy ale zrobił się twardy,za twardy dla mnie,aż skrzypią plastiki w aucie co nigdy nie miało miejsca.Dodam że ciśnienie mam zawsze 2.0 na pusto jeżdżę tak jak na klapce wlewu karzą.

Macie jakieś pomysły koledzy ?

Edytowane przez Kamilos1945

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakiej pozycji samochodu miałeś skręcane wszystkie śruby przy wahaczach? Jeżeli robiłeś to na podniesionym samochodzie, to jest to błąd, bo samochód może być zdecydowanie twardszy, a dodatkowo bardzo szybko zerwą się silentbloki.

Wahacze powinny być zamontowane na podniesionym i lekko skręcone. Pełne dokręcenie śrub dokonuje się wtedy, gdy samochód stoi równo na wszystkich kołach. Dodatkowo może być nawet dodane lekkie obciążenie. I właśnie to wszystko może być przyczyną twardości zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.06.2019 o 19:09, mazigt1 napisał:

W jakiej pozycji samochodu miałeś skręcane wszystkie śruby przy wahaczach? Jeżeli robiłeś to na podniesionym samochodzie, to jest to błąd, bo samochód może być zdecydowanie twardszy, a dodatkowo bardzo szybko zerwą się silentbloki.

Wahacze powinny być zamontowane na podniesionym i lekko skręcone. Pełne dokręcenie śrub dokonuje się wtedy, gdy samochód stoi równo na wszystkich kołach. Dodatkowo może być nawet dodane lekkie obciążenie. I właśnie to wszystko może być przyczyną twardości zawieszenia.

Wszystko było skończone tak jak powinno czyli po opuszczeniu samochodu. Robił mi to mój znajomy który tylko w ten sposób wymienia wielowahacz

Edytowane przez Kamilos1945
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności