Skocz do zawartości
Barth

Pomysł na twarde zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupiłem miesiąc temu Passata B5 2003 z silnikiem 1.9 AVF

i mam takie pytanie:

 

Czy zawieszenie w wersji 131koni jest twardsze niż w pasku

z silnikiem 1,9 101hp?

 

Pytam bo kolega ma właśnie takiego pasata (101hp) i ma dużo bardziej

komfortowo zestrojone zawieszenie.

 

Czy można jakoś zaradzić temu, aby w moim pasku nie było tak twardo?

W prawdzie nie ma tragedii, ale jest wyraźnie sztywniej niż w wersji 101hp.

 

Ew. czy padnięte amory mogą sprawiać takie wrażenie, że

samochód jest bardziej miękko zawieszony?

 

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no napewno wiele zalezy od amorów i od tego czy masz sportowe zawieszenie czy amatorskie (zwykłe)

sportowe jest owiele bardziej sztywne niz zwykłe i moze dla tego sprzedawca załozył je sobie do passka ktroego ty kupiłes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zawieszenie w wersji 131koni jest twardsze niż w pasku

z silnikiem 1,9 101hp?

Masz na pewno wersje Sport z obniżonym zawiasem i dlatego jest twardsze :) Bo ogólnie, normalne wersje maja różne sprężyny by w zależności od wagi auta zawieszenie było tak samo komfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam dokladnie tak samo,pasek stwardnial jak cholera i chyba to beda amorki do wymiany.Mam standardowe zawieszenie i po ok 1 roku uzytkowania jezdzi sie nim jak taczka.Mozna by to porownac do gwintu plus jakies 19 fele.Tragedia poza tym przez to juz musialem wymieniac krzyzak laczacy kolumne z maglem,bi nikt nie umial mi pomoc.Teraz jestem juz pewien ze to amorki bo na zakrecie z malymi wertepami auto sie uslizguje i slabiej hamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy VW, ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie,

chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony.

 

Felgi fabryczne 16", ciśnienie w kołach standard...

 

Nie mogę powiedzieć, że to taczka bo jeździ się w miarę komfortowo,

ale po prostu u kolegi jest wyraźnie bardziej miękkie zawieszenie.

 

Jutro będę sprawdzę jakie tam amory siedzą to dam znać.

 

Od razu pytanie...

jakie są najlepsze pod względem miękkości - amory do mojego passata?

Stawiam na komfort, a nie szybką jazdę na zakrętach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie,

chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony.

Fabrycznie jest tylko -20 mm nie jest to dużo, ale usztywnia. sprawdź kody wyposażenia z wlepki w bagażniku to będziesz wiedział czy masz sportowe zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest :)

DAE

Standard suspension/shock absorption

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To mój pierwszy VW, ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie,

chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony.

 

Felgi fabryczne 16", ciśnienie w kołach standard...

 

Nie mogę powiedzieć, że to taczka bo jeździ się w miarę komfortowo,

ale po prostu u kolegi jest wyraźnie bardziej miękkie zawieszenie.

 

A kolega też jeździ na kołach 16" ?

Bo może na 15" a to jest różnica zauważalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, mój błąd - alufelgi mam R15

 

Kolega jeździ na stalówkach, więc też R15...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Ja też niestety mam ten problem, gdyż auto na alu 15 jeździ na 205/60/15 i komfort jest okropnie niski. Czuć każdą nierówność na jezdni. Wszystkie nierówności przenosi bezpośrednio na kierownicę. Zawieszenie full sprawne po wymianach, opony Continental Premium Contact. Amorki sprawność mają 80% więc jest rewelacja niby. A komfortu brak. Mam jeszcze Vectrę B na oponach Kleber Dynaxer HP2 195/65/15 i tam jest inna bajka. Tych dziur które w Pasku są przerażające, tam się wogóle nie odczuwa. Mój Pasek nie wygląda na obniżonego. Ale może ktoś do niego włożył jakieś twardsze sprężyny czy coś? Po 5 tysiącach kilometrów coraz głośniej mam wrażenie że mi skrzypi wnętrze, a auto mam bezwypadek! I na tych dziurach zawsze słyszę skrzypienie jakich plastików takie charakterystyczne jakby zawieszenie dobiło :( Ktoś ma pojęcie co może być odpowiedzialne za tak twarde zawieszenie auta? Co mogę sam sprawdzić? Jakieś oznaczenia? Kod wyposażenia mówi że zawiecha była fabrycznie komfortowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barth, czy udało Ci się znaleźć odpowiedź w temacie twardego zawieszenia?

Pisałeś, że Twoje zawieszenie ma symbok DEA a ja mam 1BA = Standard suspension/shock absorption - czy to jest również komfortowe zawieszenie?

Czy da się rozpoznać sprężyny założone do auta (tzn. czy są tam jakieś symbole???) Kolor sprężyn czarny

 

Eltom, ja ma Omegę na oponach Nokian 205/65/15 i żadne ale to żadne dziury nie są odczuwalne - po prostu się płynie a przejazd przez jakiekolwiek przeszkody na drodze (torowiska, dziury) nie powoduje żadnego hałasu. Ale Omega jest z wyższej klasy więc to może powodować różnicę.

Podobno Ople są bardziej komfortowo zestrojone, VW był zawsze bardziej sztywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może po prostu troche mniej powietrza w koła:) fakt, zużycie paliwa i opon wzrasta, ale nie znacznie, a komfort przy różnicy 0.2 - 0.3 naprawde zauważalny;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ile proponujesz? Czytałem, że zalecane ciśnienie 2.1-2.3. A jak czytałem, że niektórzy nabijali 2.5 to wcale sobie nie wyobrażam takiego ciśnienia.

 

Myślisz, że można < 2.0 przy oponach 205/55/16R?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślisz, że można < 2.0 przy oponach 205/55/16R?

 

Bez przesady, ale jak nie szkoda Ci opon to nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padniete amorki powoduja "miekkie" zawieszenie, sie po prostu giba jak rezus :P

 

SPORTOWE springi to tylko -20mm.

 

Dla nie wtajemniczonych, standartowe springi mozna "utwardzic" przez zapodanie bardziej tlumiacych amorkow, np.: BILSTEIN B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.8 z tyłu i 2.0 z przodu przy oponkach 205\60\r15 i jest zadowalająco;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy powinna być różnica w komforcie pomiędzy dwoma z zawieszeniem oryginalnym 1BA = Standard suspension/shock absorptionoraz podobnym stanem zużycia amortyzatorów, gdzie jedno z nich to 1.8 T (kombi) a drugie 1.9 TDi 131 KM (sedan)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam twarde zawieszenie (kombi) a niby sprężyny są standardowe. Zastanawiam się nad wymianą ich na sprężyny od 1.8t bo to auto jest trochę lżejsze od 1.9 i może mieć sprężyny miększe. A może sedan w związku z tym, że sprężyny z tyłu ma miększe to i z przodu ma bardziej komfortowe? Co myślicie o tym?

Edytowane przez nakon9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na 15 teraz mam 16 205/55 inna bajka wcześniej auto pływało itp. a teraz jest lepiej komfortu nie zgubiłem a nawet wydaje mi się że jak w jadę w dziurę to jest jakiś milszy dźwięk niż na 15,

jak Ci skrzypi deska to ją podnieś z dwóch stron trochę do góry i będzie cisza tak jak u mnie. Według mnie to passek powinien być na 16 w standardzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności