Barth Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam! Kupiłem miesiąc temu Passata B5 2003 z silnikiem 1.9 AVF i mam takie pytanie: Czy zawieszenie w wersji 131koni jest twardsze niż w pasku z silnikiem 1,9 101hp? Pytam bo kolega ma właśnie takiego pasata (101hp) i ma dużo bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie. Czy można jakoś zaradzić temu, aby w moim pasku nie było tak twardo? W prawdzie nie ma tragedii, ale jest wyraźnie sztywniej niż w wersji 101hp. Ew. czy padnięte amory mogą sprawiać takie wrażenie, że samochód jest bardziej miękko zawieszony? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 no napewno wiele zalezy od amorów i od tego czy masz sportowe zawieszenie czy amatorskie (zwykłe) sportowe jest owiele bardziej sztywne niz zwykłe i moze dla tego sprzedawca załozył je sobie do passka ktroego ty kupiłes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 Czy zawieszenie w wersji 131koni jest twardsze niż w paskuz silnikiem 1,9 101hp? Masz na pewno wersje Sport z obniżonym zawiasem i dlatego jest twardsze Bo ogólnie, normalne wersje maja różne sprężyny by w zależności od wagi auta zawieszenie było tak samo komfortowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 witam,mam dokladnie tak samo,pasek stwardnial jak cholera i chyba to beda amorki do wymiany.Mam standardowe zawieszenie i po ok 1 roku uzytkowania jezdzi sie nim jak taczka.Mozna by to porownac do gwintu plus jakies 19 fele.Tragedia poza tym przez to juz musialem wymieniac krzyzak laczacy kolumne z maglem,bi nikt nie umial mi pomoc.Teraz jestem juz pewien ze to amorki bo na zakrecie z malymi wertepami auto sie uslizguje i slabiej hamuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 To mój pierwszy VW, ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie, chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony. Felgi fabryczne 16", ciśnienie w kołach standard... Nie mogę powiedzieć, że to taczka bo jeździ się w miarę komfortowo, ale po prostu u kolegi jest wyraźnie bardziej miękkie zawieszenie. Jutro będę sprawdzę jakie tam amory siedzą to dam znać. Od razu pytanie... jakie są najlepsze pod względem miękkości - amory do mojego passata? Stawiam na komfort, a nie szybką jazdę na zakrętach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie,chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony. Fabrycznie jest tylko -20 mm nie jest to dużo, ale usztywnia. sprawdź kody wyposażenia z wlepki w bagażniku to będziesz wiedział czy masz sportowe zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) Rzeczywiście jest DAE Standard suspension/shock absorption Edytowane 5 Lipca 2009 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 To mój pierwszy VW, ale jak na mój gust to nie jest sportowe zawieszenie,chodzi mi o to, że samochód nie wygląda na obniżony. Felgi fabryczne 16", ciśnienie w kołach standard... Nie mogę powiedzieć, że to taczka bo jeździ się w miarę komfortowo, ale po prostu u kolegi jest wyraźnie bardziej miękkie zawieszenie. A kolega też jeździ na kołach 16" ? Bo może na 15" a to jest różnica zauważalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 Przepraszam, mój błąd - alufelgi mam R15 Kolega jeździ na stalówkach, więc też R15... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #10 Napisano 22 Października 2009 I udało się znaleźć odpowiedź? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2009 Ja też niestety mam ten problem, gdyż auto na alu 15 jeździ na 205/60/15 i komfort jest okropnie niski. Czuć każdą nierówność na jezdni. Wszystkie nierówności przenosi bezpośrednio na kierownicę. Zawieszenie full sprawne po wymianach, opony Continental Premium Contact. Amorki sprawność mają 80% więc jest rewelacja niby. A komfortu brak. Mam jeszcze Vectrę B na oponach Kleber Dynaxer HP2 195/65/15 i tam jest inna bajka. Tych dziur które w Pasku są przerażające, tam się wogóle nie odczuwa. Mój Pasek nie wygląda na obniżonego. Ale może ktoś do niego włożył jakieś twardsze sprężyny czy coś? Po 5 tysiącach kilometrów coraz głośniej mam wrażenie że mi skrzypi wnętrze, a auto mam bezwypadek! I na tych dziurach zawsze słyszę skrzypienie jakich plastików takie charakterystyczne jakby zawieszenie dobiło Ktoś ma pojęcie co może być odpowiedzialne za tak twarde zawieszenie auta? Co mogę sam sprawdzić? Jakieś oznaczenia? Kod wyposażenia mówi że zawiecha była fabrycznie komfortowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #12 Napisano 22 Listopada 2009 Barth, czy udało Ci się znaleźć odpowiedź w temacie twardego zawieszenia? Pisałeś, że Twoje zawieszenie ma symbok DEA a ja mam 1BA = Standard suspension/shock absorption - czy to jest również komfortowe zawieszenie? Czy da się rozpoznać sprężyny założone do auta (tzn. czy są tam jakieś symbole???) Kolor sprężyn czarny Eltom, ja ma Omegę na oponach Nokian 205/65/15 i żadne ale to żadne dziury nie są odczuwalne - po prostu się płynie a przejazd przez jakiekolwiek przeszkody na drodze (torowiska, dziury) nie powoduje żadnego hałasu. Ale Omega jest z wyższej klasy więc to może powodować różnicę. Podobno Ople są bardziej komfortowo zestrojone, VW był zawsze bardziej sztywny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo_1 Zgłoś #13 Napisano 23 Listopada 2009 może po prostu troche mniej powietrza w koła:) fakt, zużycie paliwa i opon wzrasta, ale nie znacznie, a komfort przy różnicy 0.2 - 0.3 naprawde zauważalny;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #14 Napisano 23 Listopada 2009 To ile proponujesz? Czytałem, że zalecane ciśnienie 2.1-2.3. A jak czytałem, że niektórzy nabijali 2.5 to wcale sobie nie wyobrażam takiego ciśnienia. Myślisz, że można < 2.0 przy oponach 205/55/16R? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #15 Napisano 23 Listopada 2009 Myślisz, że można < 2.0 przy oponach 205/55/16R? Bez przesady, ale jak nie szkoda Ci opon to nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #16 Napisano 24 Listopada 2009 padniete amorki powoduja "miekkie" zawieszenie, sie po prostu giba jak rezus SPORTOWE springi to tylko -20mm. Dla nie wtajemniczonych, standartowe springi mozna "utwardzic" przez zapodanie bardziej tlumiacych amorkow, np.: BILSTEIN B6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo_1 Zgłoś #17 Napisano 24 Listopada 2009 ja mam 1.8 z tyłu i 2.0 z przodu przy oponkach 205\60\r15 i jest zadowalająco;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2010 Czy powinna być różnica w komforcie pomiędzy dwoma z zawieszeniem oryginalnym 1BA = Standard suspension/shock absorptionoraz podobnym stanem zużycia amortyzatorów, gdzie jedno z nich to 1.8 T (kombi) a drugie 1.9 TDi 131 KM (sedan)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2010 (edytowane) Też mam twarde zawieszenie (kombi) a niby sprężyny są standardowe. Zastanawiam się nad wymianą ich na sprężyny od 1.8t bo to auto jest trochę lżejsze od 1.9 i może mieć sprężyny miększe. A może sedan w związku z tym, że sprężyny z tyłu ma miększe to i z przodu ma bardziej komfortowe? Co myślicie o tym? Edytowane 20 Marca 2010 przez nakon9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2010 Ja jeździłem na 15 teraz mam 16 205/55 inna bajka wcześniej auto pływało itp. a teraz jest lepiej komfortu nie zgubiłem a nawet wydaje mi się że jak w jadę w dziurę to jest jakiś milszy dźwięk niż na 15, jak Ci skrzypi deska to ją podnieś z dwóch stron trochę do góry i będzie cisza tak jak u mnie. Według mnie to passek powinien być na 16 w standardzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach