Skocz do zawartości
Gość kamilcb

Tylne Zawieszenie B6 (3C)

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym nieco odświeżyć temat. Mam stuki na prawym tyle ale patrząc na zawieszenie z kanału nie mogłem namierzyć skąd dobiega stukot gdyż gdzieś strasznie wysoko to słychać. Dlatego pytam się Was gdzie w Krakowie jest jakiś uczciwy warsztat który mi zrobi diagnostykę i powie co i jak później.

 

W regionie popytaj będzie szybciej ;) , jak dobrze poszukasz to i temat o Warsztatach znajdziesz z regionu :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie. Wydaje mi sie że tył stoi nieco niżej, do tego wydaje mi się że tylne koła są w lekkim negatywie w stosunku do przednich i przy szybszych łukach czuć niestabilny tył tak jakby delikatnie myszkował. Czy trzeba wymienić komplet wszystkich elementow gumowych? Czy końcówka amorków ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Czy zawieszenie tylnie od sedana pasuje również do kombi a dokładniej chodzi mi o wahacz tylni taki jak tutaj:

http://www.ebay.co.uk/itm/321766686746

 

Jak dobrze rozumiem sprężyna będzie miała inną charakterystykę, ale czy reszta będzie pasować?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez stone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czy mógłbym prosić o dodanie ponownie schematów?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy to normalne że w kombi tył się mocno ugina nawet pod niewielkim ciężarem? Ostatnio jechałem w cztery dorosłe osoby (jakieś 150 kg na tylnej kanapie) i puściutki bagażnik a tył usiadł tak że szczelina między nadkolem a oponą zmalała do zera... Strach pomyśleć co się stanie jak bagażnik naładuję do pełna. Przecież to auto ma podobno ponad 600 kg ładowności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima jest, amory gazowe czy gazowo-olejowe, ale jakie by nie były to wg wszelkich praw i fizyki, mają prawo klęknąc w sensie cisnienie gazu jest słabe i siła tez mniejsza, tak samo jak z amorkami na klapie ,czesto w zimie klapa nie podnosi sie, opada lub cos tam jeszcze a jak dostanie cepła to wszystko wraca do normy. tak mi sie bynajmniej wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich! Od pewnego czasu podczas jazdy po dziurach i innych nierównościach drogi dochodzą z tylnego zawieszenia dziwne dżwięki, z reguły głuche pukanie. Jak jade bardzo wolno po nierównościach czasem słychać jakby strzał metalu. Nie wiem jak to opisać, pukniecie sprężyny w karoserie czy coś takiego. Nie zawsze się to dzieje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale nasiliło sie to po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Co ma wspólnego jedno z drugim? Będę wdzieczny za pomoc, moze miał ktoś takie objawy? I przy okazji ma ktoś może schemat tylnego zawieszenia? Jest takie samo jak w b6, numery cześci itp? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 9/10 przypadków winne są łączniki stabilizatorów. 20 złotych kosztuje ścieżka zdrowia na stacji diagnostycznej. To będzie najlepsze źródło wiedzy co się dzieje w twoim zawieszeniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na przeglądzie i niby wszystko ok. Mechanik, który robił hamulce tez sprawdzał i mówił, że zawiecha wygląda zdrowo. Z głuchym pukaniem obstawiam amortyzator. Martwią mnie te mateliczne stuki raz na jakiś czas. Coś tak jakby strzela o karoserie pod autem i słychać rezonans. Przed zrobieniem hamulców tego nie było. Jak odebrałem auto na nowych heblach podaczas hamowania kilka razy było słychać popukiwanie w czestotliwości absu, ale nie ma już tego. Spać panowie nie mogę :). Mechanik kumaty, serwisuję u niego auta od lat. podłączał pod komputer, zero błędów. Wspominał, że czujnik na kole może być walnięty i będą dziwne dżwięki w zawieszeniu, jeszcze jakiś czujnik pod tylną kanapą jest związany z położeniem zawiechy. Może ktoś z Was coś na ten temat słyszał? Jutro pojadę na śćieżkę w inne miejsce. Nie mam już pomysłów. Trzeba chyba robić zawieche :(. Autko ma dopiero 136 tyś przebiegu i takie szopki. A odnośnie schematów zawiechy to znalazłem na naszym forum do paska b6

image.png.33e9b71e24efd3a806d082dde325971a.png

 

 

zawieszenie_passat_b6_2.jpg.a094985db1bf273d3d5b2b93308bbfcd.jpg.53608ae83ffa6fa4e167b11c8a6f6b7f.jpg

 

to jest ten temat zawiechy  https://forum.vw-passat.pl/topic/27650-tylne-zawieszenie-b6-3c/

To jest to samo co kolega Mirek wysłał? Jutro dam znać co wyszło, pozdr

Edytowane przez Kingpin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szaprakach trzeba było przyłożyć palec do łącznika, żeby poczuć że ma luz. Też miałem dyskusję z diagnostą. On że jest ok, ja że stuka. Aż w końcu przyłożył się do sprawdzenia i wyszło. Ja mam koła 18tki + sportowe amorki + obniżenie i mimo że łączniki kupuję ORI to i tak muszę wymieniać co 60-70kkm

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli dzieje się to po wymianie hamulców to winne mogą być zaciski z tyłu był taki przypadek w passatach CC ale to to samo zawieszenie chyba więc problem może być podobny , potrafią stukać podczas hamowania ale i niezależnie od tego również , warto to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Jutro jestem umówiony na szczegółowy przegląd zawiechy w 2 miejscach(stw i aso) żeby mieć szerszy pogląd i porównanie. Wczoraj robiłęm długą trasę w deszczu i zauważyłem, że mokra zawiecha jest dużo cichsza(praktycznie zero stuków). Dam znać co wyszło, pozdr

Witam, byłem dzisiaj sprawdzić zawieche w 3 miejscach, w tym aso. Nikt nic nie znalazł. Oba amortyzatory po 81%. Jazda w deszczu i nic nie puka. Auto trochę postoi i znów popukiwanie. Oczywiście nie dam za wygraną i będę robić całą tylną zawiechę, raz a porządnie. Pytałem w aso o dostępność części to łaczniki stabilizatora razem z gumami to niewielki koszt, jakieś 300zł komplet na 2 strony. Można jeszcze kupić tuleje zwrotnicy jakieś 70zł też komplet i tuleje wachacza wzdłużnego 92zł na 2 koła. Reszta to całe wachacze po około 500zł sztuka, masakra. Tak się zastanawiam czy nie wziąść zamienników np. lemfordera. Ktoś z Was panowie miał styczność z tym producentem? Jak z wytrzymałością i jakością? Trochę poczytałem na necie i niby najlepszy zamiennik i każdy chwali. Czekam właśnie na ofertę pro-choice, ciekawe ile zaśpiewają, pozdrawiam

Edytowane przez Kingpin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatnio pojechałem na stację diagnostyczną, aby sprawdzili mi, co przed wiosną muszę wymienić.

Gościu ze stacji powiedział mi, że mam wymienić przednie tuleje wahacza przedniego - ok, to wiem.

Z tyłu mam wymieć jakiś łącznik (na zdjęciu dołączony) oraz mówił, że jest luźna tuleja z tyłu (również na zdjęciu zaznaczona). I tu pojawia się problem, bo nie wiem jak to fachowo się nazywa, abym mógł to zamówić. Można zamówić samą tuleje, czy trzeba wymienić ten wahacz czy jak to się nazywa? Moglibyście numer części bądź nazwę podać? Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam.

received_1646838012097360.jpeg

By rainman777,

Na forum znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań. Warto abyś sprawdził, czy pytanie lub temat już nie był poruszany na łamach forum! Do tego używamy opcji "Szukaj" lewy górny róg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ANDRIUBIKER napisał:

to jest  łącznik stabilizatora tył, i wahacz dolny , przedni tylnego zawieszenia, w teorii są wymienne same tuleje tego i pozostałych wahaczy, a w praktyce lepiej jest zakupić cały nowy wahacz wraz z nowymi tulejami, do tego należy to robić parami na obie strony, mało tego tak naprawdę, najlepiej jest wymienić wszystkie wahacze, lub wszystkie tuleje wahaczy na raz, z prostej przyczyny, regulacja geometrii tylnego zawieszenia raz że mało nie kosztuje, dwa zawsze przy okazji wymiany jednego wahacza , okazuje się ,że robota na raty, bo np śruby mimośrodowe zardzewiałe i się nie da wyregulować, lepiej raz wyłożyć większą kasę, zrobić na raz , wyregulować geometrię i na kolejne lata spokój

 

Czyli takie coś muszę kupić?

wahacz-tyl-prawy-dolny-passat-tiguan-cc-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki wahacz z lemfordera kosztuje 80  zł na strone więc razem 160 zł , nie baw sie w wymiane samych tulejek bo jest to poprostu nieopłacalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady. Zamówiłem dwa wahacze.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dwa łączniki na tył :)

Czemu ma się nie udać?  :)

 

Z przodu będę wymieniał sworznie, tuleje wahaczy oraz łączniki stabilzatora, czyli geometria zawieszenia konieczna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód też można regulować ale tylko minimalnym ruchem "wózka" (czyt. wspornikiem silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

najwyraźniej nie przeczytałeś uważnie co pisałem wyżej, okazać się może że śruby mimośrodowe są zapieczone i z regulacji nici, zazwyczaj nie da się już zapieczonych śrub wymontować bezinwazyjnie, i albo przy próbie regulacji zerwie się tuleja, albo nie ruszy się wcale i i tak trzeba metodą inwazyjną wahacze ze śrubami regulacyjnymi wymontować i zastąpić je nowymi, ale... zobaczysz , najwyżej na raty będziesz robił tylne zawieszenie ;)

z przodu ustawiasz jedynie zbieżność, geometrię w przypadku passata b6 robisz na tylnej osi

Kolego, czyli rozumiem, że dałem ciala, bo nie zamówiłem jeszcze jednego kompletu wahaczy na tył? :)

A geometria to nie oznacza, że będą ustawiali przod i tyl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności