Gość kamilcb Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam Jestem nowy na tym Forum ale czesto je odwiedzam. Mam takie pytanie, chodzi mi o tylne zawieszenie. Z przodu juz wymienialem gumy na wachaczach, a teraz zaczyna pukac w moim pasku tyl i trzeba niedlugo tylne zawieszenie robic. Chcialbym sie dowiedziec czy te tulejki gumowo metalowe tez jak z przodu sa wymienne czy musze cale wachacze kupowac i jeszcze jedno ile tam tych tulejek na 1 strone wachacza idzie i jaki to koszt czesci w polskim ASO. Pozdrawiam VW PASSAT B6 3C 2.0SE 140KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5cd5c6678bbf3e0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dfd7eeda13ba611.html oto foty z etki jak wyglada zawieszenie tylne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) mielke Kolega kamilcb ma Passka 3C, a nie 3BG. Poniżej układ zawieszenia modelu 3C w wersji z napędem na przód. Rys1 1K0505311AB wahacz poprzeczny dół (na rys element 7)- cena w ASO ok. 434zł 1K0 505323N wahacz poprzeczny góra (na rys element 13) -cena w ASO ok. 434zł 1K0 505553A tuleja met-gum.(na rys element 17) -cena w ASO ok.36zł 1K0 505541D tuleja met-gum. wahacza wzdłużnego tylnego (2) (na rys element 3)- cena w ASO ok.27zł. lub 3C0 505223A wahacz wzdłużny tylny str. lewa (na rys element 2) - cena w ASO ok. 413zł 3C0 505224A wahacz wzdłużny tylny str. prawa (na rys element 2) - cena w ASO ok. 413zł. Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 sory moj bład zle zaznaczyłem w etce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilcb Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 Z tego co widac na rysunku to jest piec tulejek. Troche zabawy jest z wymiana tych tulejek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) Z tego co widac na rysunku to jest piec tulejek. Troche zabawy jest z wymiana tych tulejek. Tak ,ale tylko 3 i 17 w oryginale występuje jako osobna tuleja; pozostałe tylko w komplecie z wahaczem.Tuleja 17 jest elementem zwrotnicy. Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilcb Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 W ASO pewnie sporo kosztuja te wachacze a zamienniki mozna dostac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 W ASO pewnie sporo kosztuja te wachacze a zamienniki mozna dostac ?? Ceny masz podane w moim poście 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilcb Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 sorki Widze ze w ASO niezle ceny maja 1900zl trzeba szykowac na zawieche Mialem kiedys paska b5 i te zawieszenie wielo wachczowe z przodu bylo starsznie drogie a tyl byl bezdotykowy a teraz w nowym pasku przod zrobili banalnie prosty i wiamre tani do naprawy a tyl skomplikowany i tak naprawde na to samo wychodzi Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #10 Napisano 7 Lipca 2009 mnie kończy się w tym tygodniu gwarancja i postanowiłem zrobić sobie mały przegląd zawieszenia. Właśnie z tyłu coś mi stuka i tak naprawdę to mam nieodparte wrażenie graniczące z pewnością, że puka coś wewnątrz amortyzatora. Dziś zrobiłem sobie testy amortyzatorów i wszystko ok. Gumy w tylnym zawieszeniu też bez żadnych uwag, ale jak szarpię za wachacz to puka cośw amorku. Łącznik też OK. Czy może ktośmiał coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) TOMDG Amorek luzów na dolnym lub górnym mocowaniu nie ma? Na rys nr 2 z tego wątku - śruby 8 ,12 oraz nakrętka 13 lub element 11 (górne łożysko amortyzatora). Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lic Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2013 muszę wymienić nr 8 z rys 1, czy występuje ta tuleja osobno? jeśli tak to bardzo proszę o numer części bądz linka gdzie mogę zakupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2013 No ja juz u siebie wymieniałem w przednim zawieszeniu tuleje no i przez pomyłke diagnosty i tylne bo stwierdził ze ma luzy wszystko mozna wymienić przy uzyciu imadła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lic Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2013 No ja juz u siebie wymieniałem w przednim zawieszeniu tuleje no i przez pomyłke diagnosty i tylne bo stwierdził ze ma luzy wszystko mozna wymienić przy uzyciu imadła a masz może jakiś numer części? bo u mnie w irlandii to tylko całe wachacze sprzedają i bede zamawiał w pl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekd Zgłoś #15 Napisano 18 Września 2013 (edytowane) Witam, rysunek z etki (post JurekW na początku) był bardzo pomocny. Pozwoliłem sobie go lekko zmodyfikować i zaznaczyłem wspomniane 5 tulej na szaro i czerwono. Kupiłem je wszystkie, ale (jak JurekW napisał) w ASO oddzielnie jako tuleje dostępne są: nr 3 i 17 z rysunku. Reszta tulej sprzedawana jest w ASO w zestawch z wahaczmi. Poza ASO można je jednak bez problemu dostać jako oddzilne elementy. Sprzedawcy polecają paru producentów, których tuleje są dobre, ale po wysłuchaniu kilku opinii kupiłem tuleje Lemforder. Dwie dostępne w ASO kupiłem w ASO, a resztę z Lemfordera, ale gdybym kupował jeszcze raz, to wszystko wziąłbym z Lemfordera. W/g mnie przynajmniej z wyglądu tuleje lemfordera wyglądają lepiej niż te z ASO. Kupiłem wszystkie, ale po zdemontowaniu tylnego zawieszenia, okazało się, że tylko te zaznaczone na rysunku kolorem czerwonym były zniszczone. Dwie szare były w bardzo dobrym stanie, tak więc kupując warto sobie zastrzec możliwość oddania. Dodatkowo mechanik po zdjęciu całej tylnej belki (nie wiem czy to było konieczne) stwierdził, że jeszcze jeden wahacz (zaznaczony kolorem zielonym na drugim rysunku) ma zniszczone tuleje (kolor pomarańczowy). Numer fabryczny tego wahacza to: 1K0501529F. W ASO oczywiście okazało się, że nie da się kupić tulei do tego wahacza, trzeba kupić nowy wahacz z tulejami. Ale tu znowu Lemforder przychodzi z pomocą. Na podstawie numeru fabrycznego wahacza sprzedawca bez problemu znalazł odpowiednie tuleje (wyszło dwa razy taniej niż gdybym zakupił cały wahacz) Kolejna rzecz, to śruba (dwie śruby jeśli wymieniamy obie strony) zaznaczona na rysunku kolorem niebieskim. Warto kupić nową (znalazłem ją tylko w ASO koszt dwóch sztuk 58 zł). Ta śruba w moim przypadku była mocno zapieczona i jej odkręcenie przyspożyło mechanikowi sporo problemów. Przez to wolałem kupić nową (plus podkładka i nakrętka). Jej numer na rysunku to 11 (niebieskie kółko) a numer fabryczny VW to: śruba WHT000228, podkładka WHT000232, nakrętka N10106402 Tak więc jedna strona tylnego zawieszenia B6ki to 7 tulei, które wato sprawdzić, a nie tylko 5 jako to było napisane na początku wątku. Edytowane 18 Września 2013 przez irekd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekd Zgłoś #16 Napisano 19 Września 2013 Po wymianie tulei w tylnym zawieszeniu przejechałem parę kilometrów i tylne opony piszczą, a samochód jakoś dziwnie pływa. Mam wrażenie, że jest gorzej niż przed wymianą. Czy po takiej naprawie trzeba jechać na zbieżność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #17 Napisano 19 Września 2013 Po każdej ingerencji w zawias powinno się sprawdzić geometrię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #18 Napisano 20 Września 2013 Po wymianie tulei w tylnym zawieszeniu przejechałem parę kilometrów i tylne opony piszczą, a samochód jakoś dziwnie pływa. Mam wrażenie, że jest gorzej niż przed wymianą. Czy po takiej naprawie trzeba jechać na zbieżność? kolego musisz jechać na geometrie (zbieżność,kąty)na 100% wszystko się rozregulowało. jeśli można zapytać ile wyszło cię te tylne zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekd Zgłoś #19 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Po każdej ingerencji w zawias powinno się sprawdzić geometrię. kolego musisz jechać na geometrie (zbieżność,kąty)na 100% wszystko się rozregulowało. [...] azrael i sajmon24 oczywiście macie rację. Byłem na pełnej geometrii przód i tył. Wyjechałem ze zbieżnością i kątami ustawionymi lepiej niż w fabryce Teraz to inne auto. Lepiej się jeździ, samochód jest "twardszy" na zakrętach. Być może tuleje Lemfordera są twardsze niż fabryczne, a może fabryczne z racji swojego zużycia stały się miększe (wyrobione) - nie wiem, ale jest dobrze, bardzo dobrze. Edytowane 20 Września 2013 przez irekd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekd Zgłoś #20 Napisano 20 Września 2013 jeśli można zapytać ile wyszło cię te tylne zawieszenie. 1. tuleje, wszystkich jest 7 na każdą stronę a) ASO 1K0505541D 2x tuleja (rys. el. 3) = 62,20zł b) ASO 1K0505553A 2x tuleja (rys. el. 17) = 83,80zł c) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 8) = 75zł d) Lemforder 2x pierwsza tuleja (kolor pomarańczowy) wahacza zaznaczonego na rysunku na zielono = 58 zł e) Lemforder 2x druga tuleja (kolor pomarańczowy) wahacza zaznaczonego na rysunku na zielono = 58 zł Tulei d) i e) nie kupimy w ASO. Wchodzą do wahacza (na rys. kolor zielony) , którego numer fabryczny to: 1K0501529F i na tej podstawie dobieramy tuleje f) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 14) = 58zł g) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 15) = 58zł Tulei f) i g) nie kupimy w ASO. Wchodzą do wahacza o numerze fabrycznym: 1K0505323N i na tej podstawie dobieramy tuleje 2. śruba, podkładka, nakrętka 2x (rys. el. nr 11) = 58zł (śruba WHT000228, podkładka WHT000232, nakrętka N10106402) 3. robocizna: 250 zł 4. pełna geometria (zbieżność + kąty) przód i tył: 150 zł; warto poszukać zakładu z nowoczesną komputerową maszyną - w Krakowie mogę polecić warsztat na Torfowa 7 W sumie za wszystko 911 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach