Skocz do zawartości
Gość kamilcb

Tylne Zawieszenie B6 (3C)

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

wahaczy na jedna stronę są 3 sztuki, czy dałeś ciała się okaże w trakcie regulacji , jak śruby mimośrodowe , puszczą i się wsio dobrze wyreguluje, to ok, jakiś czas z głowy aż nie wytłuką się tuleje na kolejnych wahaczach, suma sumarum, auto ma swój przebieg, więc ciężko wnioskować ,że wytłukły się tuleje jednego wahacza a na pozostałych jest wsio jak nowe ;), najwyżej będziesz robił na raty, dlatego mimo sporo wyższych kosztów, proponowałem zmienić wszystkie wahacze na nowe, wyregulować i mieć spokój na kolejne lata, jeśli ma samochód kilka lat pojeździć, to ten większy koszt się zwróci... a regulacja geometrii oznacza ,że reguluje się , zbieżność, kąt pochylenia i kąt wyprzedzenia ( to wszystko się reguluje w przypadku tylnego zawieszenia passata b6 czy b7) natomiast w przednim zawieszeniu regulujesz , jedynie zbieżność, i to już nie jest regulacja geometrii, są auta w których w całym zawieszeniu tak przednim jak i tylnym regulujesz jedynie zbieżność, a są i takie gdzie regulacji podlega jedynie zbieżność przedniego zawieszenia, są w w końcu i takie gdzie geometrię zawieszenia regulujesz tak z przodu jak i z tyłu, wszystko zależy od konstrukcji zawieszenia

Dzięki wielkie za ogrom przekazanej wiedzy :):)

Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Dymekgd napisał:

Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

Tutaj masz poglądową grafikę:

008__scaled_600.jpg

Ja podłączę się pod wypowiedź wyżej - wymieniałbym wszystko za jedną robotą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do regulacji z tyłu to mniej więcej tak to wygląda:) : 

 

Edytowane przez kamil1993
Błąd w piśmie
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc w tym temacie :)

 

Dzisiaj robiłem zbieżność i geometrie. Na szczęście udało się odkręcić te śruby. Sam gościu ze stacji był zaskoczony, że te śruby puściły - na początku powiedział, że są marne szanse na ich ruszenie :P:P

 

p.s

 

Mogę tutaj wstawić wyniki pomiarów? Mam tam czerwone wyniki, które rzekomo (tak twierdził ten co ustawiał) nie mają na nic wpływu.

Edytowane przez Dymekgd
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest czerwono to jest źle. Nie mniej ważnych i bardziej ważnych parametrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎03‎-‎15 o 22:35, ANDRIUBIKER napisał:

to już tak dla potomnych, i w sumie uciekł mi jeden wahacz, bo jest ich dokładnie 4 na stronę, jest jeszcze wahacz wzdłużny, który także ma swoją tuleję, co prawda ona najpóźniej się zużywa, ale jeśli po wymianie wszystkich , auto mocno myszkuje, to zazwyczaj tuleja wzdłużnego jest winna, niektórzy na nią mówią cukierek ( raczej z  przyzwyczajenia, bo w passacie on już cukierka nie przypomina, ale w fordach które jako pierwsze miały zawias wielowahaczowy np focus I czy mondeoII właśnie ta tuleja wyglądała jak cukierek ;) )

geometria zawieszenia tył i jej elementy.jpg

witam proszę o pomoc jak dokładnie nazywają się  tuleje  do regulacji zbieżności plus nowe śruby bo czeka mnie wymiana plus geometria

jakiej firmy kupić?

pozdrawiam

'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinam się pod wątek. Potrzebuję ustawić geometrię w moim passacie B6 sedan 2006r. Niestety serwis nie jest w stanie ruszyć śrub regulacyjnych w tylnych wahaczach bo są zapieczone wewnątrz tulei. Śruby nie były ruszane od nowości. Sugerują wycięcie tych śrub i wymianę 4 albo 6 wahaczy na nowe. Gdy zapytałem o możliwość wymiany samych tulei (gdyż wahacze są w dobrym stanie) to odpowiadają że nie da się tak wyciąć śrub żeby nie uszkodzić wahacza albo elementu podwozia i oni takiej naprawy się nie podejmą. Gdyby śruby dało się wykręcić to oczywiście można wymienić same tuleje. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy faktycznie nie da się tego ładnie wyciąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie da się do wszystkich dojść kątówką, więc jedyny sposób to podgrzanie palnikiem. Po takiej operacji wahacze tracą swoje właściwości, stają się bardziej elastyczne. Jeśli ci to nie przeszkadza to pewnie znajdziesz magika, który ci to zrobi. Szacun dla warsztatu, który woli nie zarobić niż odwalić fuchę. Ja w takiej samej sytuacji wymieniłem górne wahacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winne były łączniki stabilizatorów. W moim przypadku nie do sprawdzenia na trzepakach. Dopiero po zdjęciu wyszło, że oba zużyte na maxa. Przy okzaji sprawdzono mi całą zawieche i prócz łaczników wszystko ok. Teraz jak ręką odjął. Cisza i spokój. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tuleja belki przednia 3C0505145  a tylna 3C0505145A   ...... Lemforder b.dobra firma

co do sprężyn to musisz chociaż kombinację kropek podać z oryginalnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam żadnych kropek na sprężynach (może szybciej wymieniane przez poprzedniego właściciela) 

Ale jutro sprawdzę jeszcze raz 

 

 

 

A da radę sprawdzić po nr VIN jakie sprężyny i amorki pasują do mnie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie. Przejedź się do ASO do działu z częściami i poproś o ofertę na amorki i sprężyny do twojego auta. Będziesz miał numery i od razu ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko mam. Wymieniłem wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu na LEMFORDERy, wszystko odmalowałem i zrobiłem kompletna zbieżność a jak jadę to czuje że tył mi pływa. Co poszło nie tak? 

 

IMG_20200418_154409.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz wujowe opony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat się zgadza bo do najlepszych one nie należą pod względem jakości. Ale przed wymianą tulei nie było zjawiska pływania albo nie zwróciłem uwagi, teraz to sam zgłupiałem. Postaram się pożyczyć koła od znajomego i zobaczę czy będzie tak samo czy się polepszy wtedy wyeliminuje się czynnik złych/dobrych opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta fotka zawiasu to już po zrobieniu zbieżności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta akurat przed zbieżnością ?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności