Jump to content
Guest kamilcb

Tylne Zawieszenie B6 (3C)

    Recommended Posts

    Guest kamilcb

    Witam Jestem nowy na tym Forum ale czesto je odwiedzam. Mam takie pytanie, chodzi mi o tylne zawieszenie. Z przodu juz wymienialem gumy na wachaczach, a teraz zaczyna pukac w moim pasku tyl i trzeba niedlugo tylne zawieszenie robic. Chcialbym sie dowiedziec czy te tulejki gumowo metalowe tez jak z przodu sa wymienne czy musze cale wachacze kupowac i jeszcze jedno ile tam tych tulejek na 1 strone wachacza idzie i jaki to koszt czesci w polskim ASO.

     

     

    Pozdrawiam

     

     

     

     

     

    VW PASSAT B6 3C 2.0SE 140KM

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    mielke Kolega kamilcb ma Passka 3C, a nie 3BG.

     

     

    Poniżej układ zawieszenia modelu 3C w wersji z napędem na przód.:)

     

    3czawieszeniety.png 3czawieszeniety1.png

     

    Rys1

    1K0505311AB wahacz poprzeczny dół (na rys element 7)- cena w ASO ok. 434zł

    1K0 505323N wahacz poprzeczny góra (na rys element 13) -cena w ASO ok. 434zł

    1K0 505553A tuleja met-gum.(na rys element 17) -cena w ASO ok.36zł

    1K0 505541D tuleja met-gum. wahacza wzdłużnego tylnego (2) (na rys element 3)- cena w ASO ok.27zł.

    lub

    3C0 505223A wahacz wzdłużny tylny str. lewa (na rys element 2) - cena w ASO ok. 413zł

    3C0 505224A wahacz wzdłużny tylny str. prawa (na rys element 2) - cena w ASO ok. 413zł.

     

    :)

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    sory moj bład zle zaznaczyłem w etce

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest kamilcb

    Z tego co widac na rysunku to jest piec tulejek. Troche zabawy jest z wymiana tych tulejek.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Z tego co widac na rysunku to jest piec tulejek. Troche zabawy jest z wymiana tych tulejek.

     

    Tak ,ale tylko 3 i 17 w oryginale występuje jako osobna tuleja; pozostałe tylko w komplecie z wahaczem.Tuleja 17 jest elementem zwrotnicy.

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest kamilcb

    W ASO pewnie sporo kosztuja te wachacze a zamienniki mozna dostac ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    W ASO pewnie sporo kosztuja te wachacze a zamienniki mozna dostac ??

     

    Ceny masz podane w moim poście 3. :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest kamilcb

    sorki :)

     

    Widze ze w ASO niezle ceny maja 1900zl trzeba szykowac na zawieche :( Mialem kiedys paska b5 i te zawieszenie wielo wachczowe z przodu bylo starsznie drogie a tyl byl bezdotykowy a teraz w nowym pasku przod zrobili banalnie prosty i wiamre tani do naprawy a tyl skomplikowany i tak naprawde na to samo wychodzi :)

     

    Dzieki za pomoc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2007

    mnie kończy się w tym tygodniu gwarancja i postanowiłem zrobić sobie mały przegląd zawieszenia. Właśnie z tyłu coś mi stuka i tak naprawdę to mam nieodparte wrażenie graniczące z pewnością, że puka coś wewnątrz amortyzatora. Dziś zrobiłem sobie testy amortyzatorów i wszystko ok. Gumy w tylnym zawieszeniu też bez żadnych uwag, ale jak szarpię za wachacz to puka cośw amorku. Łącznik też OK. Czy może ktośmiał coś podobnego?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    TOMDG

    Amorek luzów na dolnym lub górnym mocowaniu nie ma? Na rys nr 2 z tego wątku - śruby 8 ,12 oraz nakrętka 13 lub element 11 (górne łożysko amortyzatora).

    Edited by JurekW

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2009

    muszę wymienić nr 8 z rys 1, czy występuje ta tuleja osobno? jeśli tak to bardzo proszę o numer części bądz linka gdzie mogę zakupić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    No ja juz u siebie wymieniałem w przednim zawieszeniu tuleje no i przez pomyłke diagnosty i tylne bo stwierdził ze ma luzy wszystko mozna wymienić przy uzyciu imadła

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2009
    No ja juz u siebie wymieniałem w przednim zawieszeniu tuleje no i przez pomyłke diagnosty i tylne bo stwierdził ze ma luzy wszystko mozna wymienić przy uzyciu imadła

     

     

    a masz może jakiś numer części? bo u mnie w irlandii to tylko całe wachacze sprzedają i bede zamawiał w pl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    Witam, rysunek z etki (post JurekW na początku) był bardzo pomocny. Pozwoliłem sobie go lekko zmodyfikować i zaznaczyłem wspomniane 5 tulej na szaro i czerwono. Kupiłem je wszystkie, ale (jak JurekW napisał) w ASO oddzielnie jako tuleje dostępne są:

    nr 3 i 17 z rysunku. Reszta tulej sprzedawana jest w ASO w zestawch z wahaczmi. Poza ASO można je jednak bez problemu dostać jako oddzilne elementy. Sprzedawcy polecają paru producentów, których tuleje są dobre, ale po wysłuchaniu kilku opinii kupiłem tuleje Lemforder.

    Dwie dostępne w ASO kupiłem w ASO, a resztę z Lemfordera, ale gdybym kupował jeszcze raz, to wszystko wziąłbym z Lemfordera. W/g mnie przynajmniej z wyglądu tuleje lemfordera wyglądają lepiej niż te z ASO.

     

    Kupiłem wszystkie, ale po zdemontowaniu tylnego zawieszenia, okazało się, że tylko te zaznaczone na rysunku kolorem czerwonym były zniszczone. Dwie szare były w bardzo dobrym stanie, tak więc kupując warto sobie zastrzec możliwość oddania.

     

    Dodatkowo mechanik po zdjęciu całej tylnej belki (nie wiem czy to było konieczne) stwierdził, że jeszcze jeden wahacz (zaznaczony kolorem zielonym na drugim rysunku) ma zniszczone tuleje (kolor pomarańczowy). Numer fabryczny tego wahacza to: 1K0501529F.

    W ASO oczywiście okazało się, że nie da się kupić tulei do tego wahacza, trzeba kupić nowy wahacz z tulejami. Ale tu znowu Lemforder przychodzi z pomocą. Na podstawie numeru fabrycznego wahacza sprzedawca bez problemu znalazł odpowiednie tuleje (wyszło dwa razy taniej niż gdybym zakupił cały wahacz)

     

    Kolejna rzecz, to śruba (dwie śruby jeśli wymieniamy obie strony) zaznaczona na rysunku kolorem niebieskim. Warto kupić nową (znalazłem ją tylko w ASO koszt dwóch sztuk 58 zł). Ta śruba w moim przypadku była mocno zapieczona i jej odkręcenie przyspożyło mechanikowi sporo problemów. Przez to wolałem kupić nową (plus podkładka i nakrętka).

    Jej numer na rysunku to 11 (niebieskie kółko) a numer fabryczny VW to: śruba WHT000228, podkładka WHT000232, nakrętka N10106402

     

    Tak więc jedna strona tylnego zawieszenia B6ki to 7 tulei, które wato sprawdzić, a nie tylko 5 jako to było napisane na początku wątku.

     

    zawieszenie_passat_b6_2.jpg

    zawieszenie_passat_b6.jpg

    Edited by irekd

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    Po wymianie tulei w tylnym zawieszeniu przejechałem parę kilometrów i tylne opony piszczą, a samochód jakoś dziwnie pływa. Mam wrażenie, że jest gorzej niż przed wymianą. Czy po takiej naprawie trzeba jechać na zbieżność?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    Po każdej ingerencji w zawias powinno się sprawdzić geometrię.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2016
    Po wymianie tulei w tylnym zawieszeniu przejechałem parę kilometrów i tylne opony piszczą, a samochód jakoś dziwnie pływa. Mam wrażenie, że jest gorzej niż przed wymianą. Czy po takiej naprawie trzeba jechać na zbieżność?

     

    kolego musisz jechać na geometrie (zbieżność,kąty)na 100% wszystko się rozregulowało.

    jeśli można zapytać ile wyszło cię te tylne zawieszenie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005
    Po każdej ingerencji w zawias powinno się sprawdzić geometrię.

     

    kolego musisz jechać na geometrie (zbieżność,kąty)na 100% wszystko się rozregulowało. [...]

     

    azrael i sajmon24 oczywiście macie rację. Byłem na pełnej geometrii przód i tył. Wyjechałem ze zbieżnością i kątami ustawionymi lepiej niż w fabryce :) Teraz to inne auto. Lepiej się jeździ, samochód jest "twardszy" na zakrętach. Być może tuleje Lemfordera są twardsze niż fabryczne, a może fabryczne z racji swojego zużycia stały się miększe (wyrobione) - nie wiem, ale jest dobrze, bardzo dobrze.

    Edited by irekd

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    jeśli można zapytać ile wyszło cię te tylne zawieszenie.

     

    1. tuleje, wszystkich jest 7 na każdą stronę

     

    a) ASO 1K0505541D 2x tuleja (rys. el. 3) = 62,20zł

    b) ASO 1K0505553A 2x tuleja (rys. el. 17) = 83,80zł

    c) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 8) = 75zł

    d) Lemforder 2x pierwsza tuleja (kolor pomarańczowy) wahacza zaznaczonego na rysunku na zielono = 58 zł

    e) Lemforder 2x druga tuleja (kolor pomarańczowy) wahacza zaznaczonego na rysunku na zielono = 58 zł

    Tulei d) i e) nie kupimy w ASO. Wchodzą do wahacza (na rys. kolor zielony) , którego numer fabryczny to: 1K0501529F i na tej podstawie

    dobieramy tuleje

    f) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 14) = 58zł

    g) Lemforder 2x tuleja (rys. el. 15) = 58zł

    Tulei f) i g) nie kupimy w ASO. Wchodzą do wahacza o numerze fabrycznym: 1K0505323N i na tej podstawie

    dobieramy tuleje

     

    2. śruba, podkładka, nakrętka 2x (rys. el. nr 11) = 58zł (śruba WHT000228, podkładka WHT000232, nakrętka N10106402)

    3. robocizna: 250 zł

    4. pełna geometria (zbieżność + kąty) przód i tył: 150 zł; warto poszukać zakładu z nowoczesną komputerową maszyną - w Krakowie mogę polecić warsztat na Torfowa 7

     

    W sumie za wszystko 911 zł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy