roberts Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam chcialem sie zapytac czy ciezko wymienic samemu pasek rozrzadu w pasku b5..? w b3 nie mialem z tym problemu za to w b5 zastanawiam sie jak jest z zaplonem...? jesli ustawie na znaki wal korbowy i i walek rozrzadu to to wystarczy...? czy jeszcze cos dodatkowo musze ustawic na znaki..? dziekuje za kazdą porade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 wystarczy ustawić na znaki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 a jak z napinaczem..? koniecznie musze dokrecac kluczem dynanometrycznym czy jakos tak to sie pisze..? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 napinacz jest automatyczny więc dokręcenie nie ma tu znaczenia( jeżeli pytasz o napięcie paska).Co do wymiany czasochłonne jest zdjęcie przodu Póżniej z górki tak ze wszystkim ok 6h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 tego sie domyslam ze czasochlonne ale mysle ze nie takie trudne ;/ jeszcze jedno pytanie jak vagiem potem sprawdze czy dobrze ustawiony jest rozrzad i wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike007 Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 Wymieniałem u siebie 1,5 roku temu i powiem że jest trochę dłubania jeżeli nie masz porządnych warunków typu garaż dobre narzędzia to możesz mieć mały problem. Pasek ustawiasz na znaki rolka się sama napnie. Najwięcej problemu jest ze zdemontowaniem całego przodu. U mnie nie było aż tak źle ponieważ wystarczyło tylko odciągnąć pas przedni i wcisnąć rękę do imbusów trzymających koło. Jeżeli u Ciebie będzie śruba centralna na kole to będziesz musiał spuścić płyn odłączyć węże i całkowicie odstawić na bok cały pas przedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #7 Napisano 6 Lipca 2009 a jakie koszty części panowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2009 mike007 pasprzedni, masz na mysli pas mocujacy leflektory..? tzn ja u siebie mysle ze ze spokojem podejde jesli odkrece pas gorny o ile sie da, narazie czekam na czesci, w b3 jak wymienialem nie mialem problemu bo zestaw narzedziowy mam b dobry, dlatego robie to sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike007 Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) Musisz zdjąć zderzak, wzmocnienie za nim i poluzować całą górę z lampami. Jeśli masz trochę czasu ok. 4 godzin i miejsce to spokojnie dasz radę. Po zdjęciu zderzaka będziesz miał jak na dłoni, co jeszcze jest do zdemontowania. Jeżeli będzie koło z paskami zamontowane na ok. 5 imbusowych śrub to zaoszczędzisz sporo czasu i pracy. Jak będziesz miał zamontowane na śrubę centralna to czeka cię odłączanie węży od chłodnicy i cała zabawa ze spuszczaniem płynu. Przyda się też ktoś do pomocy. Co do kosztów to z tego, co pamiętam pasek Gates coś ok. 70zł a rolka ok. 140. Tu masz obrazek: Edytowane 6 Lipca 2009 przez mike007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #10 Napisano 7 Lipca 2009 kolego a zeby odkrecic przedni zderzak podbno sa gdzies sroby pod nadkolami prawda..? gdzie najszybciej je znalesc..? sa one widoczne..? pozdrawiam i dzieki za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #11 Napisano 7 Lipca 2009 Całą operację zaczyna się od wyjęcia kierunkowskazów . dalej wszystko widać.Trzeba jeszcze odpiac linkę klapy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #12 Napisano 7 Lipca 2009 czyli mysle ze se poradze... wlasnie czekam na czesci, mysle ze juz od jutra zaczne go rozkrecac gdyz bede pracowal na popoludnie wiec mysle ze 2 dni mi starcza na ta cala zabawe, pozdrawiam dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #13 Napisano 7 Lipca 2009 Ja miałem jeden problem , nie miałem mocnej końcówki do odkręcenia wzmocnienia pod zderzakiem 8 śrób .A tak poszło całkiem fajnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #14 Napisano 7 Lipca 2009 a na znaki ladnie sie ustawia...? nie miales zadnych problemów...? sluchaj napinacz dokrecam mocno wyciagam zawleczke i juz jest pasek napiety.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #15 Napisano 7 Lipca 2009 Znaki widać na kole rozrządu i obudowie , na wale - obudowa koło pasowe(dla pomiaru trzeba je założyc) Przed zdjeciem tego koła warto zrobić znak -koło pasowe koło rozrzadu.Co do napinacza nie wiem :confused:o jakiej zawleczce mówisz,ja miałem napinacz gdzie napięcie paska jest dobre jeżeli w widełkach jest wskazówka Znaki oczywiście sprawdza sie po dwóch obrotach wału a ostatnie 1/2 obrotu ruchem ciągłym jednostajnym.To tak dla przypomnienia:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #16 Napisano 8 Lipca 2009 no wlasnie juz widze jaki jest napinacz myslalem ze bedzie inny jutro zabieram sie do pracy mam nadzieje ze bedzie prosto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cortez76 Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2009 Koledzy a trzeba wymienić pompę wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwadrat109 Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2009 (edytowane) Opisuję moją przygodę z 1,6 AHL dla Audi A4 (model B5-rok 1997). Passata jeszcze nie rozkręcałem, ale pewnie wygląda to podobnie. Nadeszła też pora na mojego Passata AWXa tyle, że w A4 padło ogrzewanie i jest pilniej. Pompę wody lepiej wymienić od razu, tak samo jak bezwzględnie rolkę. Pompa wody mimo, że wydaje się ok w danym momencie, to NA PEWNO nie przelata kolejnych 60000 km, CZY 90000km. Po co więc rozkręcać za kilka tysięcy znowu wszystko. Zwykle wtedy pojawia się też pomysł " skoro znów to musiałem rozkręcać, to wymienię ZNOWU pasek przy okazji". Dziś zabieram się za wymianę tego paska, więc napiszę co i jak. Pozdrawiam. dodane 20.30 Właśnie jestem w trakcie i jak to w życiu bywa niewłasciwą pompę wody dostałem, więc montaż końcowy przełożony na jutro. Głównym powodem dla którego zabrałem się za wymianę był brak ogrzewania w aucie. Wiedziałem, że płyn bardzo ucieka z pompy. Po wymontowaniu okazało się, że wirnik pompy ma połamane 3 z 7iu łopatek. Ciecz uciekała, więc układ ogrzewania bardzo szybko zapowietrzał się. Poza tym połamane łopatki nie mogły właściwie tłoczyć czynnika. Ogrzewanie więc powróci jutro :-) Kolejność demontażu: Odkręcić wszystkie wkręty na krawędziach zderzaka w nadkolach, Wykręcić wkręty mocujące dolną osłonę silnika od strony zderzaka, Wyjąć kierunkowskazy (odgiąć dzwigienkę zaczepu-między reflektorem a kierunkowskazem- i wcisnąć zaczepy. Kierunkowskazy wychodzą bezproblemowo) Wykręcić po 3 śruby torx i wyjąć reflektory. Przez przedłużkę uderzyć z góry w łby 3ech śrub torx mocujących każdy(są 2) z amortyzatorów przeciwuderzeniowych zderzaka, z drugiej strony prysnąć WD40na gwinty śrub. Śruby powinny teraz odkręcić się bezproblemowo (torxy). Wyszarpnąć z głową końcówki zderzaka z obu stron Wykręcić śruby mocując pas przedni z góry, oraz boku od strony kierunkowskazów. ODciągnąć pas przedni i zablokować za pomocą...czegoś :-) w pozycji odsuniętej Zdjąć pokrywę silnika Zdjąc napinacz paska alternatora (3 śruby M8-klucz13) Poluźnić napinacz paska kompresora klimatyzacji (znajduje się na dole między pompą a dwurzędowym kołem pasowym wału korbowego- imbus 5- 2 śruby) Mi trafiło się koło pasowewału korbowego z 4ema imbusami "6", poluźniłem je i .... NAJWYŻSZY CZAS USTAWIĆ ZNAKI NA KOLE WAŁU I WAŁKAROZRZĄDU. Zdjąć wszystkie obudowy paska rozrządu (klucz nasadka 10) Dalej to już nie ma o czym pisać. Montaż opiszę jutro. Pozdrawiam. Edytowane 13 Października 2009 przez kwadrat109 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2009 koledzy ma ktoś z was zdjęcia znaków rozżądu bardzo by mi się teraz przydały bardzo prosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #20 Napisano 12 Kwietnia 2016 Odgrzeję trochę kotleta. Wczoraj zmieniałem pasek rozrządu z klamotami w swoim 1,6 ARM Cyknąłem kilka fotek znaków i ogólnych może komuś się przyda. I tak, na pierwszej fotce jest znak na kole wałka rozrządu, zdjęcia nr 2 i 6 przedstawia znak na kole pasowym wału korbowego, które to musimy odkręcić żeby dostać się do koła paska zębatego. Pozostałe zdjęcia pokazują stan ogólny jaki towarzyszy temu zabiegowi. :jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach