wolik Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam Państwa! Otóż mam taki problem. Nie działa mi nawiew na 1,2 i 3 stopniu. Działa dopiero od 4. Kumpel mi mówił, że to opornik nawiewu. Spoko. Dostałem się do opornika, wymieniłem go na nowy, znaczy używany Supeeeer! Działa na każdym biegu nawiewu! Jednak za 2 dni próbuję włączyć nawiew na "dwójce" i... nic, na "jedynce" - nic, na trójce - też nic! Działa na "czwórce". K..wa co jest? Spaliło mi opornik! No i 3 dychy w błoto... Powiedzcie co może być przyczyną palenia oporników, a i czy da się je jakoś naprawić? Jak tak, to gdzie? Mój samochód to Passat B3 2.0 2E w automacie, na gazie i w kombi Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 moze przekaznik sie konczy i dlatego sie tak dzieje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolik Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 a gdzie znajdę ten przekaźnik? czy to będą te kosteczki nad bezpiecznikami? no i jak go sprawdzić? ---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:21 ---------- Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 Przekaźnik? prawdopodobnie zaciera się łożysko w wentylatorze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolik Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 czyli znowu muszę rozkręcać tam wszystko, by dostać się do wentylatora, a później wymienić łożysko? jak tak to jutro sprawdzę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 Zamiast bulić 30 zł za następną opornice, weź wymień bezpiecznik termiczny w starej opornicy. Ja za bezpiecznik dałem w sklepie elektronicznym 2 zł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolik Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 Dobra, teraz wiem, że da się to naprawić. Ale jak mi będzie dalej paliło ten opornik, to się załamię Jutro sprawdzę cóż to może być. Dzięki za odpowiedzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 czyli znowu muszę rozkręcać tam wszystko, by dostać się do wentylatora, a później wymienić łożysko? jak tak to jutro sprawdzę. Mialem to samo,palilo mi bezpiecznik termiczny/koszt1,50 /,przyczyna byl zacinajacy sie wentylator nawiewu,kupilem nowy i od roku jest spokoj,nie radze kupowac uzywek,przejechalem sie dwa razy/chodzily bardzo krotko mimo zapewnien sprzedajacych,ze sa w super stanie/. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 Proponuję też wyczyszczenie włącznika ,takie blaszki , mogą mieć słaby styk i to też powoduje przegrzewanie opornicy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2009 a gdzie znajdę ten przekaźnik? czy to będą te kosteczki nad bezpiecznikami? Tak dla wyjaśnienia, nie ma tam żadnego przekaźnika do dmuchawy!! Tak to są te kosteczki nad bezpiecznikami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2009 wyciagnij dmuchawe, bo bedziesz zmienial te oporniki do usranej smierci. nawet nie zdajecie sobie sprawy jaki syf zbiera sie pod wirnikiem i blokuje go. teoretycznie nie powinno tak byc, bo patrzac z gory nie widac mozliwosci dostania sie brudu pod wirnik, a ja wysypalem z silnika tyle smieci, ze cycki mi opadly. od tego czasu zero problemow z dmuchawa. oczywiscie przy okazji obejrzalem szczotki i komutator + lekki szlif dla wygladzenia. odrobina oleju na lozyska. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sly_wrc Zgłoś #12 Napisano 6 Lipca 2009 Dokładnie ja miałem to samo, spaliłem 2 opornice, wtedy wyjąłem silnik i ledwo się kręcił,niestety tulejek ani żadnych łożysk nie wymienisz, bo silnik jest nie skecany na śrubach tylko jest zgrzewany i składany na prasie, pewno mając dobre narzędzia coś więcej niż łotek i przecinak można się bawić w naprawę, ale ja po rozebraniu sćiągnąłem blokadę wirnika, tak żeby dało się poruszać wirnikiem góra dół na ośki wlałem trochę benzyny i wyczyścilem kilkakrrotnie, ruszając góra dół wirnikiem i podłączyłem silnik pod 12 V żeby się pokręcił trochę i tak kilka razy, tylko uważaj jak będziesz kręcił i naciśniesz ośkę np. o stół too bez blokady można zewrzeć uzwojenie do obudowy silnika i uszkodzisz silnik. Tę procedurę powtórzyłem 5 razy, później WD 40 i chodzi jak żyletka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 u mnie stało się ostatnio coś z dmuchawą. Wczoraj z***** (zepsuł się) termostat, pasek się mocno zgrzał i włączyłem dmuchawę, jechałem tak cały czas. Po pewnym czasie dmuchawa mi się wyłączyła sama z siebie. Po może 2 minutach włączyła się znowu. Dziś sytuacja się powtórzyła (z tą dmuchawą). Czy w moim przypadku też może być winna ta cała opornica?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2009 w Twoim wypadku raczej przypala się blaszka w pokrętle Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #15 Napisano 7 Lipca 2009 w takim razie rozbiorę to dziś i sprawdzę. Do tej pory nie było z tym żadnych problemów ale jak się zaciął termostat to dmuchawa była włączona cały czas i mogło się tak stać. Pokrętło faktycznie było ciepłe (ale częściowo mogło się nagrzać od powietrza. Dzięki za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niosek Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2009 witam wszystkich;) widzę że temat jeszcze świeży w miarę wiec się przyłączam... mam taki sam problem wiec kieruję pytanie do tych którzy mieli już z tym do czynienia... gdzie znajduje się ten opornik? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2009 witam wszystkich;-) widzę że temat jeszcze świeży w miarę wiec się przyłączam... mam taki sam problem wiec kieruję pytanie do tych którzy mieli już z tym do czynienia... gdzie znajduje się ten opornik? Wykręć schowek, po prawej stronie go ujrzysz, będzie przymocowany do obudowy dmuchawy, z dwoma wtyczkami, jedna do pokręteł nawiewu, druga do samej dmuchawy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karolrachwal Zgłoś #18 Napisano 11 Sierpnia 2012 gdzie znajduje i jak wygląda ten bezpiecznik ---------- Dodano o 09:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:32 ---------- gdzie znajduje sie ten bezpiecznik termiczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #19 Napisano 11 Sierpnia 2012 http://forum.vw-passat.pl/threads/107314-Wymiana-bezpiecznika-temicznego-w-rezystorze-dmuchawy-swiezego-powietrza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek27 Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2013 http://forum.vw-passat.pl/threads/107314-Wymiana-bezpiecznika-temicznego-w-rezystorze-dmuchawy-swiezego-powietrza Dziś wymieniłem opornik termiczny i jest ok spoko temat :marecek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach