Skocz do zawartości
wolik

Opornik wentulatora - przepala się

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa!

Otóż mam taki problem. Nie działa mi nawiew na 1,2 i 3 stopniu. Działa dopiero od 4. Kumpel mi mówił, że to opornik nawiewu. Spoko. Dostałem się do opornika, wymieniłem go na nowy, znaczy używany :P Supeeeer! Działa na każdym biegu nawiewu! Jednak za 2 dni próbuję włączyć nawiew na "dwójce" i... nic, na "jedynce" - nic, na trójce - też nic! Działa na "czwórce". K..wa co jest? Spaliło mi opornik! No i 3 dychy w błoto... Powiedzcie co może być przyczyną palenia oporników, a i czy da się je jakoś naprawić? Jak tak, to gdzie? Mój samochód to Passat B3 2.0 2E w automacie, na gazie i w kombi ;) Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze przekaznik sie konczy i dlatego sie tak dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie znajdę ten przekaźnik? czy to będą te kosteczki nad bezpiecznikami? no i jak go sprawdzić?

 

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:21 ----------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik? :confused:

prawdopodobnie zaciera się łożysko w wentylatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli znowu muszę rozkręcać tam wszystko, by dostać się do wentylatora, a później wymienić łożysko? jak tak to jutro sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast bulić 30 zł za następną opornice, weź wymień bezpiecznik termiczny w starej opornicy. Ja za bezpiecznik dałem w sklepie elektronicznym 2 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz wiem, że da się to naprawić. Ale jak mi będzie dalej paliło ten opornik, to się załamię :P Jutro sprawdzę cóż to może być. Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli znowu muszę rozkręcać tam wszystko, by dostać się do wentylatora, a później wymienić łożysko? jak tak to jutro sprawdzę.

Mialem to samo,palilo mi bezpiecznik termiczny/koszt1,50 /,przyczyna byl zacinajacy sie wentylator nawiewu,kupilem nowy i od roku jest spokoj,nie radze kupowac uzywek,przejechalem sie dwa razy/chodzily bardzo krotko mimo zapewnien sprzedajacych,ze sa w super stanie/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję też wyczyszczenie włącznika ,takie blaszki , mogą mieć słaby styk i to też powoduje przegrzewanie opornicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie znajdę ten przekaźnik? czy to będą te kosteczki nad bezpiecznikami?

Tak dla wyjaśnienia, nie ma tam żadnego przekaźnika do dmuchawy!! Tak to są te kosteczki nad bezpiecznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciagnij dmuchawe, bo bedziesz zmienial te oporniki do usranej smierci. nawet nie zdajecie sobie sprawy jaki syf zbiera sie pod wirnikiem i blokuje go. teoretycznie nie powinno tak byc, bo patrzac z gory nie widac mozliwosci dostania sie brudu pod wirnik, a ja wysypalem z silnika tyle smieci, ze cycki mi opadly. od tego czasu zero problemow z dmuchawa. oczywiscie przy okazji obejrzalem szczotki i komutator + lekki szlif dla wygladzenia. odrobina oleju na lozyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sly_wrc

Dokładnie ja miałem to samo, spaliłem 2 opornice, wtedy wyjąłem silnik i ledwo się kręcił,niestety tulejek ani żadnych łożysk nie wymienisz, bo silnik jest nie skecany na śrubach tylko jest zgrzewany i składany na prasie, pewno mając dobre narzędzia coś więcej niż łotek i przecinak można się bawić w naprawę, ale ja po rozebraniu sćiągnąłem blokadę wirnika, tak żeby dało się poruszać wirnikiem góra dół na ośki wlałem trochę benzyny i wyczyścilem kilkakrrotnie, ruszając góra dół wirnikiem i podłączyłem silnik pod 12 V żeby się pokręcił trochę i tak kilka razy, tylko uważaj jak będziesz kręcił i naciśniesz ośkę np. o stół too bez blokady można zewrzeć uzwojenie do obudowy silnika i uszkodzisz silnik. Tę procedurę powtórzyłem 5 razy, później WD 40 i chodzi jak żyletka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie stało się ostatnio coś z dmuchawą. Wczoraj z***** (zepsuł się) termostat, pasek się mocno zgrzał i włączyłem dmuchawę, jechałem tak cały czas. Po pewnym czasie dmuchawa mi się wyłączyła sama z siebie. Po może 2 minutach włączyła się znowu. Dziś sytuacja się powtórzyła (z tą dmuchawą). Czy w moim przypadku też może być winna ta cała opornica??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Twoim wypadku raczej przypala się blaszka w pokrętle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie rozbiorę to dziś i sprawdzę. Do tej pory nie było z tym żadnych problemów ale jak się zaciął termostat to dmuchawa była włączona cały czas i mogło się tak stać. Pokrętło faktycznie było ciepłe (ale częściowo mogło się nagrzać od powietrza. Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich;) widzę że temat jeszcze świeży w miarę wiec się przyłączam... mam taki sam problem wiec kieruję pytanie do tych którzy mieli już z tym do czynienia... gdzie znajduje się ten opornik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich;-) widzę że temat jeszcze świeży w miarę wiec się przyłączam... mam taki sam problem wiec kieruję pytanie do tych którzy mieli już z tym do czynienia... gdzie znajduje się ten opornik?

 

Wykręć schowek, po prawej stronie go ujrzysz, będzie przymocowany do obudowy dmuchawy, z dwoma wtyczkami, jedna do pokręteł nawiewu, druga do samej dmuchawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karolrachwal

gdzie znajduje i jak wygląda ten bezpiecznik

 

---------- Dodano o 09:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:32 ----------

 

gdzie znajduje sie ten bezpiecznik termiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności