piotr0488 Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam. Wczoraj nabylem listwe do tylnego zderzaka z czujnikami parkowania ( oryginalna VW ), oczywiscie kable w zderzaku sa jak rowniez kostka ktora laczy sie z samochodem, tylko nie wiem gdzie to w samochodzie podlaczyc i czy cos jeszcze jest potrzebne, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 Poczytaj sobie co jest potrzebne, żeby uruchomić fabryczne czujniki. http://passat-vw.blogspot.com/2008/11/pdc-parktronik.html Mi się udało wszystko założyć i działa choć koszt był spory około 700zł. Jeśli coś to pisz postaram się jakoś pomóc, mam fotki co i jak robiłem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr0488 Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 wiesz moze gdzie znajduje sie seryjnie w pasku - Moduł sterujący - Głośniczek (beeper) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 Cały moduł z głośnikiem znajduje się po prawej stronie w bagażniku, tam gdzie masz kieszonkę na apteczkę jest mocowany na uchwycie tam gdzie siłownik od wlewu paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr0488 Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 przewodny z modulu ida bezposrednio do czujnikow w zderzaku czy jest jeszczce jakies inne zasilanie ..?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 Czujniki są wpięte bezpośrednio do gniazda w module poprzez odpowiednią wiązkę, zasilanie i inne potrzebne sygnały są w drugim gnieździe. Jest jeszcze trzecie gniazdo opcyjne do przednich czujników ale jest nie wykorzystane. Sam moduł nie jest drogi kosztuje około 150zł na allegro tylko trzeba pilnować żeby z głośnikiem kupić i uchwytem bo osobno sam głośnik kosztuje ze 60zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr0488 Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 ok, to poszukam zestawu, dzisiaj jade do niemiec to moze uda mi sie dostac taniej, jutro bede to napisze czy kupilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 Poczytaj sobie co jest potrzebne, żeby uruchomić fabryczne czujniki.http://passat-vw.blogspot.com/2008/1...arktronik.html Mi się udało wszystko założyć i działa choć koszt był spory około 700zł. Jeśli coś to pisz postaram się jakoś pomóc, mam fotki co i jak robiłem. Pozdrawiam Przeczytałem to co opisane jest w podanym przez Ciebie linku, ale mam jeszcze kilka pytań. Chodzi o tą wiązkę którą trzeba samemu wykonać, podane są nawet kolory kabli ale skąd je wziąść, z wiązki przy module komfortu czy jak ?? Wpinasz się w jednym miejscu czy rozsiane jest to po całym aucie. Nie widze też w tym opisie wzmianki o włączniku/wyłączniku, a widziałem takie w paskach - chyba że jest zbędny. No i ostatnie pytanko o same czujniki - czy pasują od innych modeli bo jest tego cała masa, nieraz nowe wcale dużo nie kosztują. Pytam bo bardzo zainteresował mnie temat i może z biegiem czasu doposażyłbym swoje autko w taki bajer, a zestawy uniwersalne mnie nie interesują. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Locus Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 Nie widze też w tym opisie wzmianki o włączniku/wyłączniku, a widziałem takie w paskach - chyba że jest zbędny. Pozdrawiam I nie zobaczysz , ten włącznik jest do czujników z przodu , a z tyłu uruchamia się przy wstecznym;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2009 I nie zobaczysz , ten włącznik jest do czujników z przodu , a z tyłu uruchamia się przy wstecznym No ale w 3bg były przednie czujniki parkowania ?? Swoją drogą zawsze zastanawiała mnie przydatność tego przycisku, myślałem że to np. do całkowitego wyłączenia PDC, choć wydawało mi się to troche dziwne. W takim razie czekam jeszcze na odpowiedź gdzie się wpiąć z wiązką od sterownika PDC. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2009 No ale w 3bg były przednie czujniki parkowania ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) dtambor Złącze sterownika Parktronika J446: Pin 1 - Zasilanie modułu +12V - przewód 0,5 mm2 czarno/żółty (sw/ge); z bezpiecznika S9. Pin 2 - Zasilanie głośnika (H15) - przewód 0,35 mm2 biało/brązowy (ws/br); Pin 5 - Złącze przyczepy, sygnał masy blokuje działanie modułu po podłączeniu przyczepy - przewód 0,5 mm2 szaro/czerwony (gr/ro); Pin 6 - Wsteczny bieg (RF), sygnał +12V aktywuje moduł - przewód 0,5 mm 2 niebiesko/czerwony (bl/ro); z włącznika cofania F4. Pin 8 - Masa - przewód 0,5 mm2 brązowy (br); Pin 10 - Zasilanie głośnika (H15) - przewód 0,35 mm2 biało/czerwony (ws/ro); Pin 12 - Diagnostyka (K-line) - przewód 0,5 mm2 szaro/zielony (gr/gn); ze złącza ODBII / ze sterownika J285 złącze T32a/pin25. Edytowane 6 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr0488 Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2009 jak zdemontowac ten plastkik i boczek ..?? chcialbym sie dostac aby zamontowac modul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2010 Witam Podłącze się pod temat, chce zamontować w swoim sedanie (B5FL) jakieś czujniki cofania. Kupiłem już oryginalna listwę z chromem i gniazdami pod czujniki, teraz chciał bym dopasować czujniki, które będą pasować w fabryczne otwory. Chciał bym zamontować zestaw z wyświetlaczem, co polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #15 Napisano 20 Maja 2010 Zakładam ori PDC od 3BG do swojego 3B, od modułu PDC idą 3 kable zakończone czerwoną kostką (+12, wsteczny i K-line), gdzie wpiąć tą kostke? Szukałem w kostkach przy prawym przednim słupku ale nie pasuje. Zależy mi na linii diagnostycznej (+12 i wsteczny mogę wziąć od tylnej lampy). Czy jest w ogóle możliwość podpięcia linii diagnostycznej PDC do paska bez Can? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #16 Napisano 20 Maja 2010 Czy jest w ogóle możliwość podpięcia linii diagnostycznej PDC do paska bez Can? No tak, przecież diagnoza w 3BG jest po linii K a nie CAN. Możesz podpiąć się pod najbliższe jakieś urządzenie do którego dochodzi linia K. Nie wiem co będzie najbliższe z tyłu, chyba nic tam nie ma, więc może pod złącze diagnostyczne w tunelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #17 Napisano 20 Maja 2010 No tak, przecież diagnoza w 3BG jest po linii K a nie CAN.Troszke wyrozumiałości, wiedze zdobywam tylko poprzez to forum, a takiej informacji nie znalazłem, zakładam że Can nie ma tu nic "do gadania" Możesz podpiąć się pod najbliższe jakieś urządzenie do którego dochodzi linia K. Nie wiem co będzie najbliższe z tyłu, chyba nic tam nie ma, więc może pod złącze diagnostyczne w tunelu.Czyli nie ma fabrycznego miejsca na kostke od PDC (w sumie nic dziwnego skoro fabrycznie chyba żaden pasek 3B nie był wyposażony w "pomoc parkowania") Więc najlepiej byłoby +12 i wsteczny podłączyczyć do tylnej lampy, a linie diagnostyczną wpiąć do kostki w podłokietniku...? Tak poprostu "dołączyć" do kabelka...? Jestem "staroświecki" elektrycznie i do tej pory mam rebusa jak jeden kabel obsługuje tyle sterowników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #18 Napisano 30 Maja 2010 Tak poprostu "dołączyć" do kabelka...? Jestem "staroświecki" elektrycznie i do tej pory mam rebusa jak jeden kabel obsługuje tyle sterowników Tak po prostu. Wszystkie sterowniki są podpięte pod jeden kabel, ale każdy ma inny adres. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #19 Napisano 5 Czerwca 2010 Ma ktoś schemat linii diagnostycznej w 3B? Z wszystkimi kablami dotarłam "fabryczną drogą" do przedniego słupka kierowcy, masa wpięta w punkt zbiorczy, +12 w skrzynke bezpieczników w wolne miejsce, wsteczny "zmostkowany" przy kostke w słupku, nie wiem natomiast gdzie wpiąć się z linią diagnostyczną? Wszelkie informacje na forum i nie tylko podają żeby wpiąć się w niebieską kostkę w liczniku w pin 25, ale info te dotyczą ori parktronika w 3BG, w których (wg schematów) przewód w pinie 25 w kostce T32a jest zielono-biały, natomiast u mnie w 3B 98r w pinie 25 siedzi przewód zielono-ciemnozielony (w tej samej kostce siedzi jeszcze jeden taki przewód). Czy może bezpieczniej byłoby wpiąć się w przewód linii K wychodzący z modułu komfortu? Tylko nie wiem jaki to kolor, w złączu diagnostycznym jest zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #20 Napisano 5 Czerwca 2010 Podłącz się gdzie Ci wygodniej. W lewym słupku powinna być kostka 10-pinowa niebieska, pin nr 4, kabel zielono brązowy-to linia diagnostyczna od modułu komfortu z wtyczki 23-pinowej pin nr 11. Przy liczniku wtyczka niebieska pin nr 25, kolor zielono-niebieski, lub zielono-biały. W złączu diagnostycznym pin nr 7 zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach