Skocz do zawartości
piotr0488

Podłaczenie czujnikow parkowania ( oryginalne )

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj nabylem listwe do tylnego zderzaka z czujnikami parkowania ( oryginalna VW ), oczywiscie kable w zderzaku sa jak rowniez kostka ktora laczy sie z samochodem, tylko nie wiem gdzie to w samochodzie podlaczyc i czy cos jeszcze jest potrzebne,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie co jest potrzebne, żeby uruchomić fabryczne czujniki.

http://passat-vw.blogspot.com/2008/11/pdc-parktronik.html

Mi się udało wszystko założyć i działa choć koszt był spory około 700zł.

Jeśli coś to pisz postaram się jakoś pomóc, mam fotki co i jak robiłem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz moze gdzie znajduje sie seryjnie w pasku

 

- Moduł sterujący

- Głośniczek (beeper)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały moduł z głośnikiem znajduje się po prawej stronie w bagażniku, tam gdzie masz kieszonkę na apteczkę jest mocowany na uchwycie tam gdzie siłownik od wlewu paliwa.

parktronic_b5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewodny z modulu ida bezposrednio do czujnikow w zderzaku czy jest jeszczce jakies inne zasilanie ..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są wpięte bezpośrednio do gniazda w module poprzez odpowiednią wiązkę, zasilanie i inne potrzebne sygnały są w drugim gnieździe. Jest jeszcze trzecie gniazdo opcyjne do przednich czujników ale jest nie wykorzystane.

Sam moduł nie jest drogi kosztuje około 150zł na allegro tylko trzeba pilnować żeby z głośnikiem kupić i uchwytem bo osobno sam głośnik kosztuje ze 60zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, to poszukam zestawu, dzisiaj jade do niemiec to moze uda mi sie dostac taniej, jutro bede to napisze czy kupilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytaj sobie co jest potrzebne, żeby uruchomić fabryczne czujniki.

http://passat-vw.blogspot.com/2008/1...arktronik.html

Mi się udało wszystko założyć i działa choć koszt był spory około 700zł.

Jeśli coś to pisz postaram się jakoś pomóc, mam fotki co i jak robiłem.

Pozdrawiam

 

Przeczytałem to co opisane jest w podanym przez Ciebie linku, ale mam jeszcze kilka pytań. Chodzi o tą wiązkę którą trzeba samemu wykonać, podane są nawet kolory kabli ale skąd je wziąść, z wiązki przy module komfortu czy jak ?? Wpinasz się w jednym miejscu czy rozsiane jest to po całym aucie. Nie widze też w tym opisie wzmianki o włączniku/wyłączniku, a widziałem takie w paskach - chyba że jest zbędny. No i ostatnie pytanko o same czujniki - czy pasują od innych modeli bo jest tego cała masa, nieraz nowe wcale dużo nie kosztują. Pytam bo bardzo zainteresował mnie temat i może z biegiem czasu doposażyłbym swoje autko w taki bajer, a zestawy uniwersalne mnie nie interesują.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie widze też w tym opisie wzmianki o włączniku/wyłączniku, a widziałem takie w paskach - chyba że jest zbędny.

 

Pozdrawiam

 

I nie zobaczysz , ten włącznik jest do czujników z przodu , a z tyłu uruchamia się przy wstecznym;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I nie zobaczysz , ten włącznik jest do czujników z przodu , a z tyłu uruchamia się przy wstecznym

 

No ale w 3bg były przednie czujniki parkowania ?? Swoją drogą zawsze zastanawiała mnie przydatność tego przycisku, myślałem że to np. do całkowitego wyłączenia PDC, choć wydawało mi się to troche dziwne. W takim razie czekam jeszcze na odpowiedź gdzie się wpiąć z wiązką od sterownika PDC. Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale w 3bg były przednie czujniki parkowania ??

e7d5637b6f5fec86m.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dtambor

Złącze sterownika Parktronika J446:

 

Pin 1 - Zasilanie modułu +12V - przewód 0,5 mm2 czarno/żółty (sw/ge);=> z bezpiecznika S9.

Pin 2 - Zasilanie głośnika (H15) - przewód 0,35 mm2 biało/brązowy (ws/br);

Pin 5 - Złącze przyczepy, sygnał masy blokuje działanie modułu po podłączeniu przyczepy - przewód 0,5 mm2 szaro/czerwony (gr/ro);

Pin 6 - Wsteczny bieg (RF), sygnał +12V aktywuje moduł - przewód 0,5 mm 2 niebiesko/czerwony (bl/ro); => z włącznika cofania F4.

Pin 8 - Masa - przewód 0,5 mm2 brązowy (br);

Pin 10 - Zasilanie głośnika (H15) - przewód 0,35 mm2 biało/czerwony (ws/ro);

Pin 12 - Diagnostyka (K-line) - przewód 0,5 mm2 szaro/zielony (gr/gn);=> ze złącza ODBII / ze sterownika J285 złącze T32a/pin25.

:)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdemontowac ten plastkik i boczek ..?? chcialbym sie dostac aby zamontowac modul

 

attachment.php?attachmentid=14099&d=1246783198

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podłącze się pod temat, chce zamontować w swoim sedanie (B5FL) jakieś czujniki cofania.

Kupiłem już oryginalna listwę z chromem i gniazdami pod czujniki, teraz chciał bym dopasować czujniki, które będą pasować w fabryczne otwory.

Chciał bym zamontować zestaw z wyświetlaczem, co polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam ori PDC od 3BG do swojego 3B, od modułu PDC idą 3 kable zakończone czerwoną kostką (+12, wsteczny i K-line), gdzie wpiąć tą kostke? Szukałem w kostkach przy prawym przednim słupku ale nie pasuje. Zależy mi na linii diagnostycznej (+12 i wsteczny mogę wziąć od tylnej lampy). Czy jest w ogóle możliwość podpięcia linii diagnostycznej PDC do paska bez Can?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest w ogóle możliwość podpięcia linii diagnostycznej PDC do paska bez Can?

No tak, przecież diagnoza w 3BG jest po linii K a nie CAN.

Możesz podpiąć się pod najbliższe jakieś urządzenie do którego dochodzi linia K. Nie wiem co będzie najbliższe z tyłu, chyba nic tam nie ma, więc może pod złącze diagnostyczne w tunelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, przecież diagnoza w 3BG jest po linii K a nie CAN.
Troszke wyrozumiałości, wiedze zdobywam tylko poprzez to forum, a takiej informacji nie znalazłem, zakładam że Can nie ma tu nic "do gadania" ;)
Możesz podpiąć się pod najbliższe jakieś urządzenie do którego dochodzi linia K. Nie wiem co będzie najbliższe z tyłu, chyba nic tam nie ma, więc może pod złącze diagnostyczne w tunelu.
Czyli nie ma fabrycznego miejsca na kostke od PDC (w sumie nic dziwnego skoro fabrycznie chyba żaden pasek 3B nie był wyposażony w "pomoc parkowania") Więc najlepiej byłoby +12 i wsteczny podłączyczyć do tylnej lampy, a linie diagnostyczną wpiąć do kostki w podłokietniku...? Tak poprostu "dołączyć" do kabelka...? Jestem "staroświecki" elektrycznie i do tej pory mam rebusa jak jeden kabel obsługuje tyle sterowników ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak poprostu "dołączyć" do kabelka...? Jestem "staroświecki" elektrycznie i do tej pory mam rebusa jak jeden kabel obsługuje tyle sterowników

Tak po prostu. Wszystkie sterowniki są podpięte pod jeden kabel, ale każdy ma inny adres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś schemat linii diagnostycznej w 3B? Z wszystkimi kablami dotarłam "fabryczną drogą" do przedniego słupka kierowcy, masa wpięta w punkt zbiorczy, +12 w skrzynke bezpieczników w wolne miejsce, wsteczny "zmostkowany" przy kostke w słupku, nie wiem natomiast gdzie wpiąć się z linią diagnostyczną? Wszelkie informacje na forum i nie tylko podają żeby wpiąć się w niebieską kostkę w liczniku w pin 25, ale info te dotyczą ori parktronika w 3BG, w których (wg schematów) przewód w pinie 25 w kostce T32a jest zielono-biały, natomiast u mnie w 3B 98r w pinie 25 siedzi przewód zielono-ciemnozielony (w tej samej kostce siedzi jeszcze jeden taki przewód). Czy może bezpieczniej byłoby wpiąć się w przewód linii K wychodzący z modułu komfortu? Tylko nie wiem jaki to kolor, w złączu diagnostycznym jest zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się gdzie Ci wygodniej.

W lewym słupku powinna być kostka 10-pinowa niebieska, pin nr 4, kabel zielono brązowy-to linia diagnostyczna od modułu komfortu z wtyczki 23-pinowej pin nr 11.

Przy liczniku wtyczka niebieska pin nr 25, kolor zielono-niebieski, lub zielono-biały.

W złączu diagnostycznym pin nr 7 zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności