Jump to content
vrl

Duże wibracje od silnika. 1.6 D

Recommended Posts

Witam

Mam taki problem ze jak silnik sie nagrzeje i temperatura otoczenia jest dosc wysoka to na wolnych obrotach silnik drga dużo mocniej niż powinien. Czasem jak stoje na światłach to odczuwalne jest przejście z prawidłowej pracy silnika na tą mocno drgającą. Musze dodać, że nie odczuwam spadku mocy przy normalnej jezdzie. Chodzi tylko o to, że cały samochód skacze przez te wibracje i jest to mocno upierdliwe. Podnoszenie wolnych obrotów na np. 900 obr/min nic nie daje. Prosze o jakieś propozycje rozwiązania problemu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie chodzi napewno o poduszki silnika bo to sam silnik zmienia swoją pracę. Jakby poduszka walnęła to by drgało cały czas, a u mnie na zimnym raczej jest dobrze a na ciepłym bardzo drga ale są momenty, że się poprawia i chodzi prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeplywka pompa paliwa (kat wtrysku)

VAG pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites
przeplywka pompa paliwa

Możesz podać lokalizacje tych elementów w Passacie B2? Bo chyba coś pominąłem w czasach jak miałem takie autko.

VAG pomoze
A gdzie jest złącze diagnostyczne VAG-a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak znowu zacznie się telepać, weź butelkę z chłodną wodą i polej głowiczkę pompy wtryskowej, tam gdzie wychodzą przewody wys. ciśninia i napisz czy jest jakaś reakcja. Poza tym sprawdź czy w czasie kiedy silnik się telepie nie pracuje wentylator chłodnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo pompa - głowiczka...

albo koncza ci sie prowadnice zaworowe np. - choc tu cieply powinien pracowac rowniej...

moj na ksiazkowych 900rpm stoi sobie grzecznie w miejscu cieply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdze z tą pompą, chociaż słyszałem, że jak pompa siada to słabo odpala na ciepłym. A moj odpala super. Wentylator nie chodzi wtedy napewno bo mam kontrolke wiatraka i wiem kiedy sie włącza. Z głowicą nie jest już najlepiej bo ogólnie nadaje się już do powiedzmy tak "małego remontu" tzn. troche za duże luzy na prowadnicach, być może popychacze do wymiany i takie tam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik może się kończyć, upewnij się jeszcze czy aby na pewno poduchy pod silnikiem nie są zapadnięte, drga Ci kierownica? mi skakała jak zwariowana jak poduszki były walnięte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poduchy sie dobrze z kanału oglada :) jak metalowy element dotyka dolu poduszki to na smietnik z nią, nie kupuj czasem toprana... u mnie po tygodniu usiadły :( (moze to zasługa wagi 1.6TD na k24 z wspomą?) febi narazie daje rade :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem to samo, poduszki sa za miekkie, z zewnatrz wygladaja dobrze a tak naprawde przez nie jest telepawka autem ze szok, roznice w cieplym i zimnym silniku sa standardowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie okazało się że alternator 90A tak bardzo obciąża silnik, że aż go telepie... prawdopodobnie przez to, że mam padake akumulator i po uruchomieniu zimnego silnika potrzebuje dużo prądu żeby się znów podładować...

Share this post


Link to post
Share on other sites
na wolnych obrotach silnik drga dużo mocniej niż powinien

Miałem takie objawy jak u Ciebie. Jedyna prawidłowość była taka, że mimo równych obrotów rzucało na wszystkie strony tylko wtedy jak na dworze było bardzo gorąco i samochód stał w słońcu kilka godzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stawiam na kąt wtrysku tosamo miałem w seacie po ustawieniu jak ręko odjął

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak żeby nie zakładać już nowego tematu zapytam się o sprawę dość podobną...

Passek B2 1.6D rocznik 85. Na wolnych obrotach atmosfera w aucie przypomina tą z bardzo starych Ikarusów :) Szybki dzwonią, łącznie z tapicerką. Podczas jazdy jest w porządku.

Ja rozumiem, że autko swoje lata ma, ale czy nie ma jakichś magicznych sposobów na lekkie zmniejszenie tych drgań? Nie znam się za dobrze na tym silniku dlatego też zrozumiem odpowiedź w stylu "ten typ tak ma" :)

Poduchy były wymieniane dość niedawno, ale nie wiem właśnie czy to nie był jakiś pochodny szmelc typu Topran/Hans Pries. Rozrząd wymieniany jakieś 5k km temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poduchy były wymieniane dość niedawno, ale nie wiem właśnie czy to nie był jakiś pochodny szmelc typu Topran/Hans Pries.
To podstawa!

Można zawsze troszkę podnieść obroty na jałowym biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dlatego też zrozumiem odpowiedź w stylu "ten typ tak ma"

 

Co to to na pewno nie, widziałem b2 gdzie nawet kierownica nie telepała. U mnie to się zdarza ale, szyby czy tapicerka, niee.

 

I jeszcze dodam, że trzeba wziąć poprawkę na pogodę, bo wiadomo że przy ujemnych temp. ma prawo trochę potelepać czy tez potrzeszczeć.

 

A po za tym to tak jak napisał ormowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, w takim razie zajmę się poduchami rzeczywiście. A tak szczerze to nie zauważyłem żeby zimą telepał bardziej :) Jakoś tak na jałowym zawsze wszystko w środku lata. Pewnie te marne poduszki usiadły od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie zauważyłem żeby zimą telepał bardziej

Tak jak napisałem wcześniej, u mnie wszystko latało przy wysokiej temperaturze. Jak było chłodniej wszystko było ok;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy