Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas wolnej jazdy gdy wjade w dziure slysze stuki w lewym przednim kole wymienilem sworznie na nowe wszytsko dokręcilem i dalej mam to samo co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może tłoczysko amortyzatora dostało luzu, lub nie dokręcony amortyzator przy łożysku oporowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to tylko łącznik stabilizatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze ta guma z łożyskiem w środku która mocuje kolumne do budy ?

Pod maską wystają takie dekle po obu stronach

 

95 % przypadków stóków i puków to własnie ta część bo łożyska się rozsypują :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na łącznik stabilizatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze łozysko w kole?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożysko nie bo by wyło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to musi byc zawieszenie a na diagnostyce na szarpakach nie zawsze wychodzi to co jest zepsute wiec sam sprawdz czy nie ma luzów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij koło i zobacz czy masz pękniętą sprężynę amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdejmij koło i zobacz czy masz pękniętą sprężynę amortyzatora.

spreżyna jest cała a na trzepaczkach podczas przeglądu tego nie slyszalem ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze kolumna kierownicza ma luz i bije, mam to samo u siebie, wybite sa tulejki i stuka, raczej tego sie nie wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kolumnie mam luz i lozysko dolne mam do wymiany wiec czeka mnie cała wymiana maglownicy a stuki są tylko przy malej predkosci po dziurach jak jade ok 100km/h i wjade w dziure to tego nie slysze stawiam chyba raczej na lozysko albo drązek stabilizatora ale to po 10 jak przyjdzie kaska :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie np byl taki gluchy stuk gdy wjezdzalem w dziure. Wszystkie mechaniory mówiły mi, ze to albo koncowka wahacza, albo juz na pewno łożysko amortyzatora.

Okazało się jednak ze tuleja metalowo-gumowa wahacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje zaglądnąć pod 2 gumy umieszczone na stabilizatorze ale te w środku a nie na wahaczach. Mnie została jeszcze jedna do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może stukać sam amortyzator lub górne mocowanie amortyzatora- luz na łożysku. Odkręć górny kielich ( klucz 21 i imbus 6 lub 8) i spróbuj dokręcić nakrętkę pod spodem. Gumy stabilizatora też są bardzo prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 gumy umieszczone na stabilizatorze .... Mnie została jeszcze jedna do wymiany

 

Ja dzisiaj wymieniłem drugą i nie chce tego więcej na oczy widzieć :mad:

Ale potwierdzam, już na 2 przeglądach byłem z zawiasem remontowanym w tamtym roku i 2 razy na moje pytanie "co tam może tak walić na nierównościach?" diagnosta odpowiadał "nie mam pojęcia, tu żadnego luzu na niczym nie ma".

A ja wiedziałem że jest i domyślałem sie właśnie, że na tych zapyziałych gumkach.

 

Najlepiej podnieść przód 1 stroną i poruszać stabilizatorem góra-dół. Jak można poruszać, to bedzie pukał i wszystko jasne. Bedzie też widać że dziura w gumie jest za duża na stabilizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolne ucho amortyzatora słabo dokręcone, u góry słabo skręcony z łożyskowaniem gumowym lub wyciagniety gwint mocujacy do karoserii wtedy stuka obudowa łożyska o karoserie, sprawdź po koleji a się dowiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dzisiaj wymieniłem drugą i nie chce tego więcej na oczy widzieć :mad:

Ale potwierdzam, już na 2 przeglądach byłem z zawiasem remontowanym w tamtym roku i 2 razy na moje pytanie "co tam może tak walić na nierównościach?" diagnosta odpowiadał "nie mam pojęcia, tu żadnego luzu na niczym nie ma".

A ja wiedziałem że jest i domyślałem sie właśnie, że na tych zapyziałych gumkach.

 

Najlepiej podnieść przód 1 stroną i poruszać stabilizatorem góra-dół. Jak można poruszać, to bedzie pukał i wszystko jasne. Bedzie też widać że dziura w gumie jest za duża na stabilizator.

Kiedyś bardzo się pomyliłem szukając tego luzu na podniesionym aucie, za to z kanału okazało się że jednak jest. Wymiana faktycznie po byku, wypadałoby opuścić trochę sanki, ale i tak ciężko byłoby przyłapać te ucha śrubami. Ja wymieniałem na warsztacie, więc nie śmiem narzekać :zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem, od około 2 tygodni jak jadę po polnej drodze a tam wiadomo są nierówności i dziury oś zaczęło mi walić z lewej tylnej strony, z okolicy koła.Dziś rano podniosłem na lewarku auto zdjąłem koło i jak poruszam bębnem góra= dół to słychać wyraźne pukanie w górze amortyzatora.Z prawej strony cisza.Nie wiem amortyzator do wymiany czy górna guma na amortyzatorze.?Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności