skippi Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2009 Podczas wolnej jazdy gdy wjade w dziure slysze stuki w lewym przednim kole wymienilem sworznie na nowe wszytsko dokręcilem i dalej mam to samo co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2009 Być może tłoczysko amortyzatora dostało luzu, lub nie dokręcony amortyzator przy łożysku oporowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2009 A może to tylko łącznik stabilizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2009 a moze ta guma z łożyskiem w środku która mocuje kolumne do budy ? Pod maską wystają takie dekle po obu stronach 95 % przypadków stóków i puków to własnie ta część bo łożyska się rozsypują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
type_r7 Zgłoś #5 Napisano 4 Lipca 2009 Ja stawiam na łącznik stabilizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2009 a moze łozysko w kole? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2009 łożysko nie bo by wyło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2009 no to musi byc zawieszenie a na diagnostyce na szarpakach nie zawsze wychodzi to co jest zepsute wiec sam sprawdz czy nie ma luzów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #9 Napisano 4 Lipca 2009 Zdejmij koło i zobacz czy masz pękniętą sprężynę amortyzatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #10 Napisano 4 Lipca 2009 Zdejmij koło i zobacz czy masz pękniętą sprężynę amortyzatora. spreżyna jest cała a na trzepaczkach podczas przeglądu tego nie slyszalem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #11 Napisano 4 Lipca 2009 mozliwe ze kolumna kierownicza ma luz i bije, mam to samo u siebie, wybite sa tulejki i stuka, raczej tego sie nie wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2009 na kolumnie mam luz i lozysko dolne mam do wymiany wiec czeka mnie cała wymiana maglownicy a stuki są tylko przy malej predkosci po dziurach jak jade ok 100km/h i wjade w dziure to tego nie slysze stawiam chyba raczej na lozysko albo drązek stabilizatora ale to po 10 jak przyjdzie kaska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 U mnie np byl taki gluchy stuk gdy wjezdzalem w dziure. Wszystkie mechaniory mówiły mi, ze to albo koncowka wahacza, albo juz na pewno łożysko amortyzatora. Okazało się jednak ze tuleja metalowo-gumowa wahacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
clone18 Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2009 a ja proponuje zaglądnąć pod 2 gumy umieszczone na stabilizatorze ale te w środku a nie na wahaczach. Mnie została jeszcze jedna do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #15 Napisano 6 Lipca 2009 Może stukać sam amortyzator lub górne mocowanie amortyzatora- luz na łożysku. Odkręć górny kielich ( klucz 21 i imbus 6 lub 8) i spróbuj dokręcić nakrętkę pod spodem. Gumy stabilizatora też są bardzo prawdopodobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #16 Napisano 7 Lipca 2009 2 gumy umieszczone na stabilizatorze .... Mnie została jeszcze jedna do wymiany Ja dzisiaj wymieniłem drugą i nie chce tego więcej na oczy widzieć Ale potwierdzam, już na 2 przeglądach byłem z zawiasem remontowanym w tamtym roku i 2 razy na moje pytanie "co tam może tak walić na nierównościach?" diagnosta odpowiadał "nie mam pojęcia, tu żadnego luzu na niczym nie ma". A ja wiedziałem że jest i domyślałem sie właśnie, że na tych zapyziałych gumkach. Najlepiej podnieść przód 1 stroną i poruszać stabilizatorem góra-dół. Jak można poruszać, to bedzie pukał i wszystko jasne. Bedzie też widać że dziura w gumie jest za duża na stabilizator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #17 Napisano 5 Lutego 2015 dolne ucho amortyzatora słabo dokręcone, u góry słabo skręcony z łożyskowaniem gumowym lub wyciagniety gwint mocujacy do karoserii wtedy stuka obudowa łożyska o karoserie, sprawdź po koleji a się dowiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2015 Ja dzisiaj wymieniłem drugą i nie chce tego więcej na oczy widzieć Ale potwierdzam, już na 2 przeglądach byłem z zawiasem remontowanym w tamtym roku i 2 razy na moje pytanie "co tam może tak walić na nierównościach?" diagnosta odpowiadał "nie mam pojęcia, tu żadnego luzu na niczym nie ma". A ja wiedziałem że jest i domyślałem sie właśnie, że na tych zapyziałych gumkach. Najlepiej podnieść przód 1 stroną i poruszać stabilizatorem góra-dół. Jak można poruszać, to bedzie pukał i wszystko jasne. Bedzie też widać że dziura w gumie jest za duża na stabilizator. Kiedyś bardzo się pomyliłem szukając tego luzu na podniesionym aucie, za to z kanału okazało się że jednak jest. Wymiana faktycznie po byku, wypadałoby opuścić trochę sanki, ale i tak ciężko byłoby przyłapać te ucha śrubami. Ja wymieniałem na warsztacie, więc nie śmiem narzekać :zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #19 Napisano 28 Lutego 2018 A ja mam taki problem, od około 2 tygodni jak jadę po polnej drodze a tam wiadomo są nierówności i dziury oś zaczęło mi walić z lewej tylnej strony, z okolicy koła.Dziś rano podniosłem na lewarku auto zdjąłem koło i jak poruszam bębnem góra= dół to słychać wyraźne pukanie w górze amortyzatora.Z prawej strony cisza.Nie wiem amortyzator do wymiany czy górna guma na amortyzatorze.?Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach